EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM © TemplatesWise.com 1.
Page  1 BUCAK MEHMET CADIL ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ COMENIUS PROJE TANITIMI.
Program Geliştirme Modelleri
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
TEFTİŞ SİSTEMİ VE İKS İLİŞKİSİ. İlköğretim Kurumları Standartları (İKS) Teftiş Sisteminde de bazı değişimleri beraberinde getirecektir (?) İlköğretim.
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK 1 YAPILANDIRMACI ÖĞRENME YAKLAŞIMI.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
1 “Öğrenci Merkezli Öğretim” Öğretmen Adayları Bakış Açısı ile Ne İfade Ediyor? Dr.Dürdane JACOBS Dr. Fahriye HAYIRSEVER.
TEMEL İŞLEVLERİNE GÖRE REHBERLİK
GRUNDTVIG Yetişkin Eğitimi ve Yaşam Boyu Öğrenme.
KONYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI.
Program Tasarım Modelleri
ÖĞRENME SINIF YÖNETİMİ
REHBERLİKTE HİZMET TÜRLERİ
Süreç... Rehberlik Nedir? Rehberlik Ne Değildir? Reberlik İlkeleri Nelerdir? Rehberlik Servisinden Hangi Konulara Dair Yardım Alınabilir? - Bireysel Alan.
Bireyi Tanıma Teknikleri I
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
PROJE TABANLI ÖĞRENME ATÖLYESİ
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
Sosyal Hizmet Meslek Etiği
Kişisel-Sosyal Rehberlik
ÇAĞDAŞ EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖĞRENCİ KİŞİLİK HİZMETLERİ VE REHBERLİK
ÖZEL EĞİTİMİN TEMEL İLKELERİ
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ 1
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
Bütünleştirme uygulamaları
YAŞAM BECERİLERİ -Öfke kontrolü -“Hayır” diyebilme -Israrlara karşı koyabilme -Kendini ortaya koyma -İletişim becerileri -Sorun çözme -Stresle başa.
Olgu Yönetimi Standartları
BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ. BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ.
BİLSEM NEDİR? “Bilim ve Sanat Merkezi, okul öncesi eğitim, ilkokul, ortaokul ve lise çağındaki özel yetenekli öğrencilerin bireysel yeteneklerinin farkında.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Görevleri, Rolleri ve Yeterlikleri
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
MBT-303 Özel öğretim yöntemleri-ı
Eğitsel Rehberlik.
Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisinin Tanıtımı
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
EĞİTSEL VE DAVRANIŞSAL DEĞERLENDİRME- ASSESSMENT Ders 2: Yasal Düzenlemeler Prof. Dr. Tevhide Kargın.
PROGRAM DEĞERLENDİRME
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
Geliştirme Genel Müdürlüğü
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Etik.
Sınıfın İlişki Düzeni.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ SUNUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
Bireyi Tanıma Süreci Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
Yrd. Doç. Dr. Şükrü KEYİFLİ
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
İnsan Kaynakları Yönetiminin
Geliştirme Genel Müdürlüğü
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Sunum transkripti:

EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Dr. Öğr. Üyesi Lokman AKBAY Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi - Ölçme ve Değerlendirme ABD

Ders # 3 - Öğretmen ve Görevleri Konu Başlıkları Öğretmen ve görevleri Öğretmen yeterlilikleri Öğretmenin rolü

Ders # 3 - Öğretmen ve Görevleri 1. Öğretme görevi: lider, rehber, model olma öğrenmeyi kolaylaştıracak öğretim etkinliklerini planlama etkinlik seçme ve düzenleme öğrenme hedeflerini belirleme ve öğrencileri bu hedeflere yönlendirme 2. İdare ve yönetim görevi: eğitim programını planlama, yönetme ve yürütme sürecine katılır eğitim-öğretim etlinliklerini diğer öğretmen ve idarecilerle birlikte planlar ve etkinlikleri gerçekleştirir öğretim ortam ve gereçlerinin planlar ve düzenler programı öğrencilere göre düzenler ve günceller

Ders # 3 - Öğretmen ve Görevleri 3. Mesleki uzmanlık görevi: konu alanı ile ilgili bilgi ve becerin kaynağı olmalı konu alanındaki güncel gelişmeleri takip etmeli hizmetiçi eğitim programlarına katılarak kendini güncel tutmalıd katıldığı etkinliklerde öğrendiklerini meslektaşlarıyla paylaşmalıd 4. Danışmanlık görevi: gerektiği zamanlarda öğrencileriyle arkadaşlık kurabilmeli kariyer ve mesleklerle ilgili endişeli olan öğrencilere rehberlik edebilmeli öğrencilerle bireysel olarak ilgilenerek onların bireysel ilgi ve yeteneklerini ortaya çıkarmalı

Ders # 3 - Öğretmen ve Görevleri Öğrencilerle iletişimde etkili olabilecek davranışlar anlayışlı olmak ve sempati göstermek dostça ve nazik davranmak sadece eğitim problemlerinde değil öğrencilerin kişisel problemlerinde de yardımcı olmak istendik davranışları ödüllendirmek öğrencileri yapabileceklerinin en iyisini yapmaya teşvik etmek öğrencilerin ilgi ve görüşleri hakkında bilgi edinmek güler yüzlü olmak etkin dinleme becerisine sahip olmak öğrencilerin problemlerini kendi kendine çözmesinde destek olmak

Ders # 3 - Öğretmen ve Görevleri Öğretmenin sahip olması gereken yeterlilikler Parçası olma Hakim olma Öğrenci merkezli olma işin içinde ve farkında olma özel durumları sezebilme duygu ve fikirlere önem verme gelişmeleri takip edebilme çevreye ilişkin bilgi sahibi olma dersine ve konusuna hakim olma amaçlı davranma kolaylaştırma kontrollü, tutarlı ve objektif davranma uygun ses tonu ve vurgulama anlaşılır yönergeler ciddi, planlı ve hazırlıklı olma sorumluluk sahibi olma öğrenci merkezli olma problem çözme ve uygulama

Ders # 3 - Öğretmen ve Görevleri Öğretmenlik Mesleği Ana Yeterlilikleri (MEB 2006) 1. Kişisel ve mesleki değerler - Mesleki gelişim: Öğretmen, öğrencileri birey olarak görür, değer verir. Öğrencilerin sosyal ve kültürel farklılıklarını, yaptıklarını ve ilgilerini dikkate alarak en yüksek düzeyde öğrenmeleri ve gelişmeleri için çaba harcar. Öğrencilerinde geliştirmek istediği kişilik özelliklerini kendi davranışlarında gösterir. Diğer öğretmen, yönetici ve uzmanların başarılı deneyimlerinden yararlanır. Öz değerlendirme yaparak değişim ve sürekli gelişim için çaba harcar. Yeni bilgi ve fikirlere açıktır, kendisini ve kurumu geliştirmede etkin rol oynar. Mesleği ile ilgili mevzuatı (yasa, yönetmelik, genelge, vb.) izleyerek bunlara uygun davranır.

Ders # 3 - Öğretmen ve Görevleri Öğretmenlik Mesleği Ana Yeterlilikleri (MEB 2006) 2. Öğrenciyi tanıma: Öğretmen, öğrencinin tüm özelliklerini, ilgi, istek ve ihtiyaçlarını bilir, geldiği ailenin ve çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır. 3. Öğretme ve öğrenme süreci: Öğretmen, öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. Öğrencilerin öğrenme sürecine etkin katılımını sağlar. 4. Öğrenmeyi, gelişimi izleme ve değerlendirme: Öğretmen, öğrencilerin gelişim ve öğrenmelerini değerlendirir. Öğrencilerin kendilerini ve diğer öğrencileri değerlendirmesini sağlar. Ölçme sonuçlarını daha iyi bir öğretim için kullanır; sonuçları öğrenci, veli, yöneticiler ve öğretmenlerle paylaşır

Ders # 3 - Öğretmen ve Görevleri Öğretmenlik Mesleği Ana Yeterlilikleri (MEB 2006) 5. Okul, aile ve toplum ilişkileri: Öğretmen, okulun bulunduğu çevrenin doğal, sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır. Aileleri ve toplumu eğitim sürecine ve okulun gelişimi ile ilgili çalışmalara katılmaları yönünde teşvik eder. 6. Program ve içerik bilgisi: Öğretmen, Türk Milli Eğitim Sisteminin dayandığı temel değer ve ilkeler ile özel alan öğretim programının yaklaşım, amaç, hedef, ilke ve tekniklerini bilir ve uygular.

Ders # 3 - Öğretmen ve Görevleri Dr. Öğr. Üyesi Lokman AKBAY Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi - Ölçme ve Değerlendirme ABD