1. İnsanların kurduğu bireysel ve toplumsal ilişkilerin temelini oluşturan değerleri, normları, kuralları, doğru-yanlış ya da iyi-kötü gibi ahlaksal açıdan.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
AVRUPA BİRLİĞİ SİSTEMİNDE ENGELLİLER ve ÖZEL EĞİTİM
DEZAVANTAJLı ÇOCUKLARDA EĞITIM HAKKı YENI ORHANLı ORTAOKULU – ÖZGÜR KAYA.
MEHMET EM İ N YURDAKUL ORTAOKULU REHBERL İ K SERV İ S İ teog.
BİRLEŞMİŞ MİLLETLER ÖZÜRLÜ KİŞİLERİN HAKLARI SÖZLEŞMESİ.
T.C. ŞEHİTKAMİL KAYMAKAMLIĞI 75. YIL CUMHURİYET ANAOKULU MÜDÜRLÜĞÜ BRİFİNG DOSYASI
TÜRKİYE ODALAR VE BORSALAR BİRLİĞİ. TOBB nedir ? Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (kısa TOBB) Ticaret Odaları, Sanayi Odaları, Ticaret ve Sanayi Odaları,
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
Eğitim Kültür Alanında İnkılaplar 11.Milli Eğitim Tevhid-i Tedrisat(Öğretim Birliği Kanunu) ve Medreselerin Kaldırılması: (3 Mart 1924) Osmanlı Devleti’nin.
Hüseyin Avni Sözen Anadolu Lisesi ( HASAL) eğitim-öğretime 4 Haziran 1984’te 108 öğrenciyle başladı.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
1 Sınav Güvenliği ve Sınav Yönetimi Daire Başkanlığı Ölçme, Değerlendirme Ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü.
Konu; İşyeri Etiği 1.SORU 98 2.SORU 99 3.SORU SORU 98 2.SORU 99 3.SORU 100.
ÖRGÜTSEL ADALET Adaletsizlik Nedir? Örgütlerdeki Adaletsizlikler?
T.C. ÇALIŞMA VE SOSYAL GÜVENLİK BAKANLIĞI
ERASMUS+ GENÇL İ K KA2 İ L SOSYAL ETÜT VE PROJE MÜDÜRLÜ Ğ Ü.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
TEMEL İŞLEVLERİNE GÖRE REHBERLİK
Kadir AKTAŞ YASAMA UZMANI. Katılımda ana kurum AY-74 Başvuru hakkı, inceleme ve karar verme görevi 3071 sayılı dilekçe hakkının kullanılmasına dair kanun.
ÖĞRENME SINIF YÖNETİMİ
Prof. Dr. İnayet Aydın Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi
Öğretim İlke ve Yöntemleri: Öğrenme Stratejileri
Leyla İÇERLİ Araş. Gör. Dr. Aksaray Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
EĞİTİM VE ÖĞRETİMDE ETİK
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI YASAL DÜZENLEMELER
AİLE DANIŞMANLIĞI ETİĞİ
KOHLBERG ve AHLAK GELİŞİMİ Yrd. Doç. Dr. Aysel TOPAN
Sendikaların Uluslararası
Kişisel-Sosyal Rehberlik
ÇAĞDAŞ EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖĞRENCİ KİŞİLİK HİZMETLERİ VE REHBERLİK
ÖZEL EĞİTİMİN TEMEL İLKELERİ
Etik Eğitim Programı "Bir millet, zenginliğiyle değil, ahlak değeriyle ölçülür." Mustafa Kemal ATATÜRK.
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ
TAM ÖĞRENME MODELİ.
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
Olgu Yönetimi Standartları
BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ. BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ.
Prof. Dr. Yasemin ışıktaç
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
SarIyer beledİyesİ gençlİk eğİtİm merkezİ Aİle-eğİtmen buluŞmasI
Kurumsal Yönetimde İç Denetimin Geleceği Esra Aydın
İDARİ YARGIDA DAVA TÜRLERİ
MİLLİ BİLİNCİ OLUŞTURMAK İYİ İNSAN, İYİ VATANDAŞ YETİŞTİRMEK
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
Eğitim; bireyin davranışlarında, kendi yaşantısı yoluyla,
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Görevleri, Rolleri ve Yeterlikleri
PROJENİN AMACI Milli Eğitimin Temel Amaçlarında ifadesini bulan; beden, zihin, ahlâk, ruh ve duygu bakımlarından dengeli ve sağlıklı şekilde gelişmiş bir.
ÖZEL EĞİTİM UYGULAMALARI KURSU
Medya okuryazarlığı eğitimi dersi
YÜRÜTME.
Hayvancılık İşletmelerinde Yönetim Prensipleri
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Geliştirme Genel Müdürlüğü
Kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşları
KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK
Sağlık Ortamında Şiddet
Öğretmenlik Meslek Etiği
Etik.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
MERKEZİ VE MAHALLİ İDARELER
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
Geliştirme Genel Müdürlüğü
YÜKSEKÖĞRETİM KURUMU.
Sunum transkripti:

1. İnsanların kurduğu bireysel ve toplumsal ilişkilerin temelini oluşturan değerleri, normları, kuralları, doğru-yanlış ya da iyi-kötü gibi ahlaksal açıdan araştıran felsefi disipline ne denir? A) Etik B) Kural C) Ahlak D) Norm

1. İnsanların kurduğu bireysel ve toplumsal ilişkilerin temelini oluşturan değerleri, normları, kuralları, doğru-yanlış ya da iyi-kötü gibi ahlaksal açıdan araştıran felsefi disipline ne denir? A) Etik B) Kural C) Ahlak D) Norm

2. Dünyada tüm meslekler için üyelerinin davranışlarını belirleyen etik ilkeler oluşturularak, meslek üyelerinin bilgisizlikten ya da kişisel eğilimlerinden kaynaklanan etik dışı davranışlara yönelmeleri engellenmeye çalışan etiğe ne denir? A) Eğitim Etiği B) Mesleki Etik C) Kişisel Etik D) Uygulamalı Etik

2. Dünyada tüm meslekler için üyelerinin davranışlarını belirleyen etik ilkeler oluşturularak, meslek üyelerinin bilgisizlikten ya da kişisel eğilimlerinden kaynaklanan etik dışı davranışlara yönelmeleri engellenmeye çalışan etiğe ne denir? A) Eğitim Etiği B) Mesleki Etik C) Kişisel Etik D) Uygulamalı Etik

3. Aşağıdakilerden hangisi Eğitim etkinliğinde temel boyutlarından biri değildir? A) Amaç B) Kapsam C) Yöntem D) Sonuç

3. Aşağıdakilerden hangisi Eğitim etkinliğinde temel boyutlarından biri değildir? A) Amaç B) Kapsam C) Yöntem D) Sonuç

4. Aşağıdakilerden hangisi öğretmen andında yer almaz? A) Anayasada ifadesini bulan Türk milliyetçiliğine sadakatle bağlı kalacağıma; B) Türkiye cumhuriyeti kanunlarını tarafsız ve eşitlik ilkelerine bağlı kalarak uygulayacağıma C) Türk milletinin millî, ahlâkî, insanî, manevî ve kültürel değerlerini benimseyip, koruyup, bunları geliştirmek için çalışacağıma D) Eğitim-öğretim yaparken öğrencilerimin ihtiyaçlarına öncelik vereceğim.

4. Aşağıdakilerden hangisi öğretmen andında yer almaz? A) Anayasada ifadesini bulan Türk milliyetçiliğine sadakatle bağlı kalacağıma; B) Türkiye cumhuriyeti kanunlarını tarafsız ve eşitlik ilkelerine bağlı kalarak uygulayacağıma C) Türk milletinin millî, ahlâkî, insanî, manevî ve kültürel değerlerini benimseyip, koruyup, bunları geliştirmek için çalışacağıma D) Eğitim-öğretim yaparken öğrencilerimin ihtiyaçlarına öncelik vereceğim.

5. Öğretmenlerin en temel etik sorumluluklarından biri de sınıf ortamında düzen ve disiplini sağlayarak, öğrenci sağlığını ve güvenliğini tehdit edecek her türlü unsurun ortadan kaldırılmasını sağlaması” öğretmenlik mesleki etiğinin hangi ilkesidir A) Profesyonellik B) Sağlıklı ve güvenli bir ortamın sağlanması C) Hizmette sorumluluk D) Adalet

5. Öğretmenlerin en temel etik sorumluluklarından biri de sınıf ortamında düzen ve disiplini sağlayarak, öğrenci sağlığını ve güvenliğini tehdit edecek her türlü unsurun ortadan kaldırılmasını sağlaması” öğretmenlik mesleki etiğinin hangi ilkesidir A) Profesyonellik B) Sağlıklı ve güvenli bir ortamın sağlanması C) Hizmette sorumluluk D) Adalet

6. Öğretmenlerin, öğrencilerin bedensel ve zihinsel sağlığına ya da güvenliğine zarar veren öğrenme koşullarından korunması için gerekli çabayı göstermeleri hangi etik davranıştır? A) Öğrencilere karşı etik davranışlar B) Mesleki etik davranışlar C) Aile ve topluma karşı etik davranışlar D) Profesyonellik

6. Öğretmenlerin, öğrencilerin bedensel ve zihinsel sağlığına ya da güvenliğine zarar veren öğrenme koşullarından korunması için gerekli çabayı göstermeleri hangi etik davranıştır? A) Öğrencilere karşı etik davranışlar B) Mesleki etik davranışlar C) Aile ve topluma karşı etik davranışlar D) Profesyonellik

7. Eğitimcinin; “öğrencinin beden ve ruh sağlığını, fiziksel, sosyal gelişimini ve eğitimini olumsuz yönde etkileyecek şekilde davranmaz. Bir öğrencinin okul içinde ve okul dışında kötü muameleye uğradığını fark ettiğinde gerekli tedbirleri alır, durumu yetkili makamlara bildirmesi” aşağıdakilerden hangi öğrenciler ile ilişkilerde etik ilkelerdir? A)Adil ve Eşit Davranma B) Öğrencinin Gelişimini Gözetme C) Menfi Psikolojik Durumları Yansıtmama D) Kötü Muameleden Kaçınma

7. Eğitimcinin; “öğrencinin beden ve ruh sağlığını, fiziksel, sosyal gelişimini ve eğitimini olumsuz yönde etkileyecek şekilde davranmaz. Bir öğrencinin okul içinde ve okul dışında kötü muameleye uğradığını fark ettiğinde gerekli tedbirleri alır, durumu yetkili makamlara bildirmesi” aşağıdakilerden hangi öğrenciler ile ilişkilerde etik ilkelerdir? A)Adil ve Eşit Davranma B) Öğrencinin Gelişimini Gözetme C) Menfi Psikolojik Durumları Yansıtmama D) Kötü Muameleden Kaçınma

8. Aşağıdaki ifadelerden hangisi Eğitim Mesleğine İlişkin Etik İlkelerdendir? A) Eğitimci, Öğretmenler Günü gibi özel gün ve haftalarda verilen, maddi değeri olan sembolik nitelikteki hediyeler alır. B) Eğitimci, kanuni istisnalar hariç olmak üzere öğrencilere ücret veya başka bir menfaat karşılığı özel ders verir. C) Eğitimci, öğrenci ve velilerden bağış, yardım veya başka bir isim altında para yada eşya talebinde bulunabilir, bunlarla ilgili zorunluluk getirebilir. D) Yardımcı ders kitabı ve diğer araç gereçleri sadece öğrencilerin gelişimini gözetmek üzere tavsiye eder

8. Aşağıdaki ifadelerden hangisi Eğitim Mesleğine İlişkin Etik İlkelerdendir? A) Eğitimci, Öğretmenler Günü gibi özel gün ve haftalarda verilen, maddi değeri olan sembolik nitelikteki hediyeler alır. B) Eğitimci, kanuni istisnalar hariç olmak üzere öğrencilere ücret veya başka bir menfaat karşılığı özel ders verir. C) Eğitimci, öğrenci ve velilerden bağış, yardım veya başka bir isim altında para yada eşya talebinde bulunabilir, bunlarla ilgili zorunluluk getirebilir. D) Yardımcı ders kitabı ve diğer araç gereçleri sadece öğrencilerin gelişimini gözetmek üzere tavsiye eder

9. Aşağıdaki ifadelerden hangisi öğretmenin Eğitimcilerle İlişkilerde Etik İlkeler den değildir? A) Eğitimci; meslektaşları arasında ırk, dil, din, renk, cinsiyet, siyasi görüş ve aile statüsüne dayalı ayrımcılık yapmaz. B) Meslektaşlarına, öğrencilerle ilgili güven sarsıcı veya önyargılı yaklaşmalara neden olacak şekilde telkin ve yönlendirmede bulunmaz. C) Öğrencilerin huzurunda ve değişik ortamlarda meslektaşları aleyhine söz söylemez, olumsuz söz ve davranışlardan kaçınır. D) Meslektaşları ile öğrencilerin kaliteli bir eğitim-öğretim alması için işbirliği yapmaktan kaçınır.

9. Aşağıdaki ifadelerden hangisi öğretmenin Eğitimcilerle İlişkilerde Etik İlkeler den değildir? A) Eğitimci; meslektaşları arasında ırk, dil, din, renk, cinsiyet, siyasi görüş ve aile statüsüne dayalı ayrımcılık yapmaz. B) Meslektaşlarına, öğrencilerle ilgili güven sarsıcı veya önyargılı yaklaşmalara neden olacak şekilde telkin ve yönlendirmede bulunmaz. C) Öğrencilerin huzurunda ve değişik ortamlarda meslektaşları aleyhine söz söylemez, olumsuz söz ve davranışlardan kaçınır. D) Meslektaşları ile öğrencilerin kaliteli bir eğitim-öğretim alması için işbirliği yapmaktan kaçınır.

10. Aşağıdaki ifadelerden hangisi öğretmenin Okul Yönetimi Ve Toplum İle İlişkilerde Etik İlkeler değildir? A) Eğitimci; öğrencilerin kaliteli bir eğitim-öğretim hizmeti almasını sağlamak için okul yönetimi ile işbirliği yapmasına gerek yoktur. B) Bu süreçte karşılaştığı sorunları yetkili birime bildirir. C) Kurum kaynaklarını etkili, verimli ve tutumlu kullanır. D) Topluma karşı pozitif ve aktif rol sergiler, sorumluluklarını yerine getirerek örnek olur.

10. Aşağıdaki ifadelerden hangisi öğretmenin Okul Yönetimi Ve Toplum İle İlişkilerde Etik İlkeler değildir? A) Eğitimci; öğrencilerin kaliteli bir eğitim-öğretim hizmeti almasını sağlamak için okul yönetimi ile işbirliği yapmasına gerek yoktur. B) Bu süreçte karşılaştığı sorunları yetkili birime bildirir. C) Kurum kaynaklarını etkili, verimli ve tutumlu kullanır. D) Topluma karşı pozitif ve aktif rol sergiler, sorumluluklarını yerine getirerek örnek olur.

11. Aşağıdakilerden hangisi Okul yöneticilerin uyması gereken etik ilkelerden değildir? A) Toplumun bütün üyelerine saygılı olmak B) Farklı kültürlere ve düşüncelere karşı temkinli olmak C) Kişilerin eşitliğinin kabul edilmesi D) Kaynakların adil olarak dağıtılması

11. Aşağıdakilerden hangisi Okul yöneticilerin uyması gereken etik ilkelerden değildir? A) Toplumun bütün üyelerine saygılı olmak B) Farklı kültürlere ve düşüncelere karşı temkinli olmak C) Kişilerin eşitliğinin kabul edilmesi D) Kaynakların adil olarak dağıtılması

12. 5176 sayılı Kamu Görevlileri Etik Kurulu Kanunu aşağıdakilerden hangisini kapsamaz? A) Cumhurbaşkanı B) Genel Bütçeye Dahil Daireler, C) Katma Bütçeli İdareler, D) Kamu İktisadi Teşebbüsleri,

12. 5176 sayılı Kamu Görevlileri Etik Kurulu Kanunu aşağıdakilerden hangisini kapsamaz? A) Cumhurbaşkanı B) Genel Bütçeye Dahil Daireler, C) Katma Bütçeli İdareler, D) Kamu İktisadi Teşebbüsleri,

13. Kamu Görevlileri Etik Kurulu (Kurul)aşağıdakilerin hangisi bünyesinde kurulmuştur? A) Cumhurbaşkanı B) TBMM C) Başbakan D) Bakanlar Kurulu

13. Kamu Görevlileri Etik Kurulu (Kurul)aşağıdakilerin hangisi bünyesinde kurulmuştur? A) Cumhurbaşkanı B) TBMM C) Başbakan D) Bakanlar Kurulu

14. Kamu Görevlileri Etik Kurulu (Kurul) kaç üyeden oluşur? B) 11 C) 13 D)15

14. Kamu Görevlileri Etik Kurulu (Kurul) kaç üyeden oluşur? B) 11 C) 13 D)15

15. Kamu Görevlileri Etik Kurulu (Kurul) üyeleri kaç yıllığına atanır? B) 4 C) 5 D) 6

15. Kamu Görevlileri Etik Kurulu (Kurul) üyeleri kaç yıllığına atanır? B) 4 C) 5 D) 6

16.Kamu Görevlileri Etik Kurulun görevlerinden değildir? A) Kurul, kamu görevlilerinin görevlerini yürütürken uymaları gereken etik davranış ilkelerini hazırlayacağı yönetmeliklerle belirlemek, B) Etik davranış ilkelerinin ihlâl edildiği iddiasıyla re’sen veya yapılacak başvurular üzerine gerekli inceleme ve araştırmayı yaparak ilgili ceza vermek, C) Kamuda etik kültürünü yerleştirmek üzere çalışmalar yapmak veya yaptırmak D) Kamuda etik kültürü ile ilgili yapılacak çalışmalara destek olmak.

16.Kamu Görevlileri Etik Kurulun görevlerinden değildir? A) Kurul, kamu görevlilerinin görevlerini yürütürken uymaları gereken etik davranış ilkelerini hazırlayacağı yönetmeliklerle belirlemek, B) Etik davranış ilkelerinin ihlâl edildiği iddiasıyla re’sen veya yapılacak başvurular üzerine gerekli inceleme ve araştırmayı yaparak ilgili ceza vermek, C) Kamuda etik kültürünü yerleştirmek üzere çalışmalar yapmak veya yaptırmak D) Kamuda etik kültürü ile ilgili yapılacak çalışmalara destek olmak.