meta okulu (1) farklı ürünlerin ayırt edici özellikleri nelerdir?

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Hâsılat kavramları Firmaların kârı maksimize ettikleri varsayılır. Kâr toplam hâsılat ile toplam maliyet arasındaki farktır. Kârı analiz etmek için hâsılat.
Advertisements

İŞLE 524 – İŞLE 531 Yönetim Muhasebesi
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
Stratejik Pazarlama 4. Hafta
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
İçerik Analizi Alan Araştırması BBY252 Araştırma Yöntemleri Güleda Doğan.
Toplam Kalite Yönetimi Temel Kavramlar. Total- toplam- topyekün- bütüncü Süreç Kalite kontrolu.
E- Pazarlama Nedir? Pazarlama, bir ürünün tüketici tarafından bilinmesi, talep edilmesi ve alınmasını sağlayan, bu çerçevede, birçok bileşeni bulunan planlanmış.
1 Şubat 2014 Başbakanlık Müsteşarlık Makamına ORMAN VE SU İŞLERİ BAKANLIĞI SU YÖNETİMİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
Ulusların Rekabet Üstünlüğü. Küresel rekabetin öneminin artması ulusların önemini yitirmesine mi sebep oldu? – Ulusal değerler, kültür, ekonomik yapılar,
Pazarlama Çevresi.
SATILIK EMLAK MODÜLÜ SINAV ÖNCESİ ÇALIŞMA SORULARI BAŞARILAR DİLERİM.
MODERN PAZARLAMA SİSTEMİ ve PAZARLAMA ÇEVRESİ
Pazarlama İlkeleri.
ATHLETEQUIP COMPANY Athletequip, 1964 yılında Charles Ball ve Clark Alexander ortaklığında Toledo Ohio’da kurulmuştur 1969 yılında Bay Alexander’ın ölümüyle.
TALEP (İstem).
Betül GÜLER
Makro İktisat.
KİM MİLYONER OLMAK İSTER
10.OLİGOPOL PİYASASI.
ECON 321 ULUSLARARASI İKTİSAT
Uluslararası Pazarlama Araştırması
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
YA ZİNCİR KIRILIRSA ??? P.
HİPOTEZ TESTLERİ VE Kİ-KARE ANALİZİ
KOHLBERG ve AHLAK GELİŞİMİ Yrd. Doç. Dr. Aysel TOPAN
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
PAZARLAMA KARARLARINI ETKİLEYEN ÇEVRESEL FAKTÖRLER
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
PAZAR ARAŞTIRMASI ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
Şirket Adı İş planı sunusu.
İŞLETMELERİN KURULUŞU
Aşağıdaki kavramları açıklayınız
Ziyafet ve İkram Hizmetleri
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
Ürün veya Hizmet Satışı
ECON 321 ULUSLARARASI İKTİSAT
FİNANSÇI OLMAYANLAR İÇİN FİNANS
PAZARLAMA YÖNETİMİ PAZARLAMA YÖNETİMİ • PAZARLAMAYA GİRİŞ
Bölüm 9 İş Yönetim Stratejileri : Rekabet Stratejileri
9/9/2018 Ürün Adı Sununun Başlığı.
Üretim ve Üretim Yönetimi Temel Bilgileri
Parametrik Olmayan İstatistik
11.OLİGOPOL PİYASASI.
PAZARLAMADA FİYATLAMA
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
İŞ YÖNETİM STRATEJİLERİ
Bölüm 4: Tarımsal ürünlerin pazarlama fonksiyonları
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
Pazarlama tanımları 1970’li yıllardan önce, pazarlama, hemen hemen tüm pazarlama teorisyenleri tarafından, kar amaçlı işletmelerin, ürünleri ve hizmetleri.
Tüketici Pazarları Örgütsel Pazarlar
Tedarik Zinciri Yönetimi:
Benzetim 11. Ders İmalat Yönetimde Benzetim.
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
ÜRETEÇLERİN BAĞLANMASI VE KIRCHOFF KANUNLARI
Ürün Farklılaştırma, Konumlandırma ve Yeniden Konumlandırma
PROGRAM DEĞERLENDİRME
Bilgi Yönetimi Uygulamaları II
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Hizmet Pazarlamasında Fiyat Kavramı
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
PERAKENDECİLİK VE TOPTANCILIK
Ölçme Sonuçları Üzerinde Test ve Madde İstatistiklerini Hesaplama
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME ve ÜRÜN YAŞAM SÜRECİ STRATEJİLERİ
Tüketici Davranışları
İleri Algoritma Analizi
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

meta okulu (1) farklı ürünlerin ayırt edici özellikleri nelerdir? farklı ürün grupları nasıl pazarlanır? makro bir bakış açısı Copeland (1924): endüstriyel ürünlerin talebi tüketici ürünlerin talebinin türevidir Copeland (1924): kolayda, beğenmeli ve özellikli ürün

meta okulu (2) Copeland (1924): kolayda: en kolay ulaşılabilen mağazadan beğenmeli: müşteri fiyatları, kaliteleri ve stilleri alışveriş anında karşılaştırmak ister özellikli: tüketici bu ürünün diğerlerine göre fiyat dışında bir özelliğinin olduğunu düşünür ve alışveriş yapmadan ürünün satıldığı mağazaya gider

meta okulu (3) Holton (1958): kategoriler arasındaki ayrımı fiyat-kalite karşılaştırmasından elde edilecek fayda ile araştırma maliyetleri arasındaki karşılaştırmaya göre yapıyor. Aspinwall (1958): sürekli bir renk skalası bir tarafta kırmızı (kolayda mal), diğer tarafta sarı (beğenmeli mal). özellikli mal skalada yok. yerini doldurabilme oranı bütçedeki payı ürünün beklenene uyum sağlama miktarı alışveriş zamanı arama zamanı

meta okulu (4) Bucklin (1963): karar verme yaklaşımını kullanarak, “alışveriş öncesi tüketicinin kafasında bir tercih haritası var mı?” sorusunu soruyor. eğer yoksa fiyat-kalite karşılaştırması gerekir, beğenmeli ürün eğer varsa bir alt soru sorulur: tüketici ikamelerini kabul edecek mi? eğer evetse kolayda ürün eğer hayırsa özellikli ürün

meta okulu (5) Bucklin (1976): benzerlik ve müşterinin riski kriterlerine bağlı olarak beğenmeli ürünleri ikiye ayırıyor: düşük yoğunluklu yüksek yoğunluklu Krugman (1965)’ın yüksek ve düşük ilgilenimli ürünlerine benzer

meta okulu (6) Howard (1977): fiziksel ve zihinsel eforun düzlemleri oluşturduğu iki boyutlu bir matris kullanıyor Murphy ve Enis (1986): efor ve riskin boyutlarını oluşturduğu iki boyutlu bir matris kullanıyor

meta okulu (7) Nelson (1970, 1974): 2 kategoriye göre ayırıyor: araştırma ve deneyim. araştırma: fayda alım öncesinde bilgi edinilerek ortaya çıkabilir.beğenmeli ürün benziyor. deneyim: fayda ancak alınıp kullanıldıktan sonra ortaya çıkar. kolaydaya benziyor. Darby ve Karni (1973): güvene dayalı: fayda alım öncesinde de sonrasında da kolayca belirlenemiyor. araba tamiri, check-up gibi. özellikli ürünü bunu kapsıyor ama aşıyor da. en çok ilgilenilen şema Copeland’ın şeması

Kurumsal okul (1) pazarlamada hangi kurumlar var, dağıtım kanalındaki ilişkileri nelerdir? temel tartışmalardan biri taşıyıcılar, bankacılar, sigortacılar vb. dahil edilmeli mi? Duncan (1920) edilmeli diyor örneğin Clark (1922) edilmemeli diyor Clark (1922), “dağıtım kanalı” terimini kullanıyor

Bölgelerarası Ticaret Okulu pazarlama nerede gerçekleşir? Newton’un kütleçekim yasası ile ilişkili olarak şekillenmiştir. bir kütle diğer bir kütle tarafından kütleleri ile doğru aralarındaki mesafenin karesiyle ters orantılı olarak çekilir. Reilly (1931): iki şehir arasındaki küçük kasaba. şehirler kasabadan müşteriyi nüfuslarıyla doğru, kasabayla aralarındaki mesafenin karesiyle ters orantılı olarak çekerler.

Bölgelerarası Ticaret Okulu (2) Huff (1964): nüfus yerine alışveriş merkezinin alanı/büyüklüğü, mesafede mil yerine zaman kullanmış poazarlama yönetimi okulunun ortaya çıkmasıyla birlikte “nerede” sorusu önemini yitirmiş, “nasıl” sorusu önem kazanmıştır.