Hikaye tahtası
Hikaye tahtasI Hikaye tahtaları Bir video, Web tasarım, Yazılım geliştirme Öğretim tasarımı veya Etkileşimli medya’nın nasıl tasarlanacağına ilişkin oluşturulmuş seri görsellerdir.
Hikaye tahtasI İlk hikaye tahtası oluşturma fikri 1930’larda Walt Disney Studio tarafından öne sürülmüştür. İlk oluşturulan hikaye tahtası 1933 Three Little Pigs. Gone with the Wind tümüyle hikaye tahtası oluşturulan ilk filmdir.
AmacI Ekranları Görselleştirmek Tüm adımları ve sıraları belirlemek Çıkabilecek problem/eksiklikleri farkedebilmek Üretim öncesinde değişiklik yapabilmek
DezavantajI Son ürünü oldukça doğrusal bir şekilde yapılandırması Öğrenme deneyimi öğrencinin seçimlerine bağlı olarak ayarlanacaksa bu tür yazılımların hikaye tahtasını oluşturmak çok zordur Öğrenciler ve uzmanlar arasında etkileşim olduğu zamanlarda da hikaye tahtasını oluşturmak çok zordur .
NasIl oluşturulur? Önce bir hikaye tahtası şablonu oluşturulur. Ekranda yer alacak her bir öğe (başlık, resim, açıklama, video, vb.) ekrandaki yerleşim yerleri ile birlikte çizilir. Bunlarla ilgili estra açıklamalar yapılır (videonun nasıl olacağı, ya da görselin naıl bir görsel olması gerektiği gibi)
Tasarım Modelleri Geleneksel Tasarım Modeli Hızlı Prototipleme Modeli Kavram tanımı Gereksinim tanımı Önceliklerin tasarlanması Detaylı tasarım Kodlama Test ve doğrulama Hızlı Prototipleme Modeli Kavram tanımı İskelet sistemin geliştirilmesi Kullanıcı değerlendirmesi ve kavramın iyileştirilmesi İyileştirilmiş gereksinimlerin gerçekleştirilmesi Döngünün tekrarı -----