Dönem VI 2014-2015.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Program Geliştirme “uzmanlık eğitimi”
Advertisements

Türk Cerrahi Yeterlik Kurulu 2000 Genel cerrahi eğitiminin Ulusal cerrahi yeterliği Kurumları standartlarını belirlemek belgelendirmek eşyetkilendirmek.
ARAŞTIRMA GÖREVLİLERİ AKADEMİK KURULU Tarihli Asistan Akademik Kurulu – 1 yılda ne değişti?
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi TEOG Dönem 6 İntern Sunumu
TTB- UDEK Asistan ve Genç Uzman Hekimler (AGUH) Genel Kurulu Yer: İstanbul Tarih: 10 Aralık 2010 Saat:10:00- 17:00 Kolaylaştırıcılar: Berivan TUNCA, Emre.
Uzmanlık Öğrencisi Eğitimi “Strateji” M. Erdal GÜZELDEMİR
ASİSTAN GÖZÜYLE ZİYARET SÜRECİ
Misyon (1) Kocaeli ili ve çevresini içine alan bölgeye nitelikli göğüs cerrahisi hekimlik hizmeti verebilmek, Göğüs cerrahisinin daha spesifik ve ileri.
Sağlık Tesisleri Ek Ödeme Gelirleri 2014/Aylık-Üç Aylık ve Altı Aylık
BALÇOVA’ DA SİGARASIZ YAŞAMLA KALP SAĞLIĞINI KORUMA:
9.Sınıf Tıbbi Etik ve Meslek Tarihi
ERCİYES ÜNİ. TIP FAKÜLTESİ TIP EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
Tıpta Uzmanlık Eğitimi ve Çalışma Süreleri
Spor Bilimleri ve Teknolojisi Yüksekokulu 29 Aralık Şubat 2012 Prof. Dr. A. Haydar Demirel.
İntörn Doktor Eğitimi Doç. Dr. Metin AYDOĞAN.
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ UZMANLIK EĞİTİMİ 9 Ocak 2013.
EĞİTİCİ GÖZÜYLE ZİYARET SÜRECİ
TANI / TEDAVİ / BAKIM TIBBİ - HEMŞİRELİK - LABORATUVAR HİZMETLERİ 17.Şubat.2013 ENEZ.
Rejyonal Anestezide Eğitim Problemleri Prof Dr Fuat GÜLDOĞUŞ Ondokuzmayıs Üniversitesi Tıp Fakültesi Anesteziyoloji ve Reanimasyon Anabilim Dalı Algoloji.
BİR ÖZEL HASTANEDE ÇALIŞAN HEMŞİRELERİN
EĞİTİM VE MÜFREDAT KOMİSYONLARI ÇALIŞMALARI-İŞLEVLERİ
Dönem VI
2009 Eğitim Yılı Çalıştayı Dönem 4 ve 5 Raporu. Başlıklar  Stajlar  Teorik dersler  Pratik eğitimi  Sınavlar  Yardımcı eğitim alanları  Öğretim.
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ASİSTAN AKADEMİK KURULU 18 Aralık 2013.
VI. ULUSAL TIP EĞİTİMİ KONGRESİ Gizem Tomaşan, UTEK 2010 VI. Ulusal Tıp Eğitimi Kongresi 2-5 Haziran 2010, Adnan Menderes Üniversitesi, AYDIN Akreditasyonda.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Klinik Bakteriyoloji ve Enfeksiyon Hastalıkları Anabilim Dalı Stratejik Plan Taslağı.
Cerrahpaşa’da kayboldum İntörn Dr.Aslı Tıp Eğitiminde Etik Paneli
ÜNİVERSİTE HASTANESİNDE ÇALIŞMA KOŞULLARI VE UZMANLIK EĞİTİMİ
2. GRUP Prof. Dr. Selma ÇİVİ Prof. Dr. Dilek GÜLDAL Doç. Dr. Yeşim UNCU Yrd. Doç. Dr. Nazlı ŞENSOY Yrd. Doç. Dr. Muharrem.
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ UZMANLIK EĞİTİMİ 4 Ocak 2013 Tarihindeki Fakülte Kurulu’nda kabul edilen ilkeler ve çalışmalar.
ARAŞTIRMA GÖREVLİLERİ AKADEMİK KURULU
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Genel Cerrahi Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ASİSTAN AKADEMİK KURULU 19 Aralık 2012.
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
Uzmanlık Eğitiminin Akreditasyonu süreci neden gerekli ?
Uzmanlık derneklerinin amaçları ve uzmanlık alanının temsiliyeti Prof. Dr. Mustafa Ünlü TTB-UDEK Yürütme Kurulu.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Farmakoloji Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
Yüksek kalite standartlarında tanı ve tedavi hizmeti sunmak
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ’NDE ÖLÇME DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI
3. Basamak Hastaneler Arası Sevkler
Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi
İntörn Doktor Oryantasyon Programı
Öğrenci İş Yüküne Dayalı AKTS Kredisi Hesaplama. Giriş Üniversitemiz senatosunun 3 Mayıs 2013 tarihinde aldığı karar gereği eğitim öğretim yılından.
İstanbul Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi Anabilim Dalı 16 Mart 2006 “İstanbul Tıp Fakültesi’nde Eğitim Merkezi’nden Anabilim Dalına”
Halk Sağlığı (Erken Ölüm ve Hastalıkları Önleme) Prof. Dr. Zeynep ŞİMŞEK (Harran Üniversitesi Tıp. Fakültesi Halk Sağlığı Anabilim Dalı Başkanı Tarımda.
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ASİSTAN AKADEMİK KURULU
KOU Tıp Fakültesi Eğitimini Nasıl İyileştirebiliriz? Dr. Hande SEZER Radyoloji ABD.
Çalıştay, Mayıs, 2016 VI. DÖNEM Doç. Dr. Cem Cerit Doç. Dr. Yiğit Çakıroğlu Yrd. Doç. Dr. T. Utku Yılmaz İnt. Dr. Emre Eserli.
Aile Hekimliğinde Sürekli Sağlık Bakımı
DİYARBAKIR EĞİTİM VE ARAŞTIRMA HASTANESİ GENEL BİLGİLER
DÖNEM 6 ÇALIŞTAY SUNUMU MAYIS, 2017 Doç. Dr. Nurettin Özgür DOĞAN Yrd
Paydaş Memnuniyeti ve Bildirim Yönetimi Ölçme Analiz ve İyileştirme
Yan Sanayi Kayıp Yönetimi
KOÜ Tıp Fakültesi Program Değerlendirme Kurulu sunumu, Kapanış ve Temenniler Dr. Kenan BEK
Dönem 6 Koordinatörlüğü Sunumu
Kadın Doğum Asistanlarının Sorunları ve Güncel Durumu
DÖNEM IV Dr. Özgür Mehtap.
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ASİSTAN AKADEMİK KURULU
HASTALIKLAR VE HEMŞİRELİK BAKIMI UYGULAMA MODÜLÜ DEĞERLENDİRME SONUÇLARI Ders Koordinatörleri Prof. Dr. Asiye AKYOL Prof. Dr. Gül ERTEM Ölçme.
Dönem 5 Tıp Eğitimi Çalıştayı 8 Mayıs 2017 Dr. Cem Cerit Dr. Ilgın Sade Dr. Dilara Pirhan.
ONKOLOJİ HEMŞİRELİĞİNİN ÖZENDİRİLMESİ için STRATEJİLER
Tıp Eğitimi İstanbul Tıp Fakültesi’ndeki 7 yıllık gözlem
HEMŞİRELİK HİZMETLERİ MÜDÜRLÜĞÜ BAŞHEMŞİRE Ayla KARAPINAR
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi TEOG Dönem 6 İntern Sunumu
Farmakovijilans Sorumlusu
Dönem 5 Tıp Eğitimi Çalıştayı 3 Mayıs 2018 Dr. Cem Cerit Dr. Ilgın Sade Dr. Neslihan Alagöz.
KOÜ Tıp Fakültesi Program Değerlendirme Kurulu Sunumu
DÖNEM 6 ÇALIŞTAY SUNUMU MAYIS, 2018 Doç. Dr. Nurettin Özgür DOĞAN Yrd
ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ DERSİ
Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) Dış Değerlendirme Süreci
Sunum transkripti:

Dönem VI 2014-2015

İntörn Doktorluk Dönemi Asistanlar Personel Öğretim üyeleri Hemşire

İntörnlük Dönemi Sorunlarının Kaynakları Asistanların iş yükü ve memnuniyetsizlikleri Yapısal sorunlar -Eleman -Primer hasta takibine dayalı eğitimin tam olmaması Öğretim üyelerinin bakış açısı ve motivasyonun olmaması İntörnün kendi özelliği İntörnlerin grup içi etkilenimi TUS

İntörn Doktor Ana program 6 rotasyon 2 aylık 24-25 kişi 1- Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları (2 ay) 2- İç hastalıkları (2 ay) 3-Acil Tıp (2 ay) 4-Kadın Doğum (1 ay)-Cerrahi birimler (1 ay) 5-Halk Sağlığı (2 ay) 6-Psikiyatri (1 ay)-Klinik Farmakoloji (15 gün)-Seçmeli (Kardiyoloji-Göğüs hastalıkları)

İntörn Doktor Ana Sorunları Kimlik sorunu Sadece minör işler (kan alma, sonda takma getir-götür işleri) içeren eğitim sistemi Eğitim taslağının olmaması (hedeflenen yeterlilik-beceri) Geri bildirimin olmaması

Yapabildiklerimiz Sabah rutin kan alma intörnler yerine hemşire hanımların alması sağlandı İntörn karnesi oluşturulup -İntörn sorumlulukları -Hedeflenen yeterlilikler belirlendi -Hedeflenen beceriler belirlendi -İntörnlere yönelik eğitim toplantıları oluşturuldu Kadın Doğum rotasyonu 1 aya düşürüldü Acil rotasyonu iki aya çıkarıldı Kardiyoloji ve Göğüs hastalıkları seçmeli olarak programa alındı

Yapabildiklerimiz Geri bildirimler alınmaya başlandı Günlük rutin minör işler devam etse de hasta temelli günlük çalışma sistemi bir kaç anabilim dalı dışında hayata geçirilmeye çalışıldı İntörnlere özel eğitim toplantıları eğitim programlarına konuldu

Planlanan Hedeflerde Yaşanan Sorunlar Kadın doğum rotasyonunda yapısal sorunları gideremedik -NST eleman için başhekimliğe başvuruldu yanıt bekleniyor *İntörn karnesi tam anlamıyla amacına ulaşmadı -İki yıl boyunca intörn doktorlar ne yeterlilik-beceri hedeflerine bakmadılar ve önemsemediler *Yani karneler çözüm değil sorun olmaya başladı Son yıl intörnlere karneler verildi Asistan-Hemşirelerle toplantılar yapıp iletişimleri ve sağlıklı diyaloğu geliştirilemedi Bazı rotasyonlarda intörnler yönelik eğitim toplantıları başlanmadı

Yeni yıl planları Asistanlarla, hemşireler ve intörn sorumlusu öğretim üyeleri ile toplantı yapıp asistan-intörn çalışma düzeni oluşturulması Yılda iki kez (ekim sonu, nisan sonu) geri bildirim alıp anabilim dalı intörn sorumlusu öğretim üyeleri ile düzenli toplantı yapılıp geri bildirimlerin konuşulması Çözülmüş sorunlar bile güncel olarak yenilenebiliyor Paydaşları çok değişken Devamlı olarak geri bildirimlerle sorunların tespit edilip yeniden çözüm sağlanması gerekiyor