Temel Bilgisayar Bilimleri Dersinde Online Sınav Uygulaması

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EBA BİLİŞİM AĞI TANITIMI VE KULLANIMI. EBA v2 EBAv2 : Eğitimde FATİH Projesinin içerik bileşeni olarak 2012 yılında yayın hayatına başlayan Eğitim Bilişim.
Advertisements

DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
/ 151 EğitimYöntemleri Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015.
FARABİ KURUM KOORDİNATÖRLÜĞÜ
Materyal Hazırlama Yönergesi Nisan, Materyal Ödevi2 Materyal Hazırlama Hazırlanan materyal vize sınavı yerine geçecek. Materyal ödevlerinin en son.
ADIYAMAN FEVZİ ÇAKMAK İLKÖĞRETİM OKULU SUNAY AKIN OYUNCAK KÜTÜPHANESİ.
Video Mayıs/Haziran 2013 Bu proje (proje numarası NO1-LEO ) Avrupa Komisyonu deste ğ iyle fonlanmaktadır. Bu yayın sadece yazarın görüşünü.
EĞİTİM BİLİŞİM AĞI (EBA)
UZAKTAN EĞİTİM Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 231.
Veri Toplama ve Değerlendirme Sistemi Tanıtım Toplantısı.
Grundtvig Öğrenme Ortaklığı “A Step Towards Elderly People (STEP)” “Yaşlılara Doğru Bir Adım Projesi” Dr. Halis YEŞİL Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü.
1 “Öğrenci Merkezli Öğretim” Öğretmen Adayları Bakış Açısı ile Ne İfade Ediyor? Dr.Dürdane JACOBS Dr. Fahriye HAYIRSEVER.
SİMÜLASYONLAR Simülasyonlar Gerçek hayata en yakın yöntem olması, ilginç ve motive edici yönleri nedeni ile diğer yöntemlere göre gittikçe fazla.
KONYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI.
Program Tasarım Modelleri
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI SKOOOL TANITIMI VE SUNUMU 05 Şubat 2016.
EQUIZSHOW.
BBY469 Öğretim Yönetim Sistemleri Turgay Baş 1.
UZAKTAN E Ğİ T İ M – 2 “Internet’e Dayalı UE” “E-Ö Ğ RENME”  E-Ö ğ renme  Temel Kavramlar  Tanımı  E-ö ğ renme Ortamları  Ö ğ renme Yönetim Sistemi.
WEBQUEST (WEB MACERASI)
Etkin Öğretim Sistemi Etkin Öğretim Sistemi Ders Anlatım Föyleri
Emine Hoşoğlu doğan İstanbul şehir üniversitesi Eylül 2014
Etkin Öğretim Sistemi Etkin Öğretim Sistemi Ders Anlatım Föyleri
İSTANBUL GELİŞİM ÜNİVERSİTESİ
WEB TABANLI ÖĞRENME.
Bitirme Tezi/Mühendislik Tasarımı Proje Türkçe Başlığı
Proje Oluşturma ve Yönetimi Bilişim Teknolojileri Öğretmeni
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
ULUSAL MESLEKİ BİLGİ SİSTEMİ
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Proje Oluşturma ve Yönetimi
NOT VERME VE MEZUNİYET.
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
Uzaktan eğitimin tarihsel gelişimi
BİLSEM NEDİR? “Bilim ve Sanat Merkezi, okul öncesi eğitim, ilkokul, ortaokul ve lise çağındaki özel yetenekli öğrencilerin bireysel yeteneklerinin farkında.
Dilek YURTSEVEN Ezgi Arzu GÜNEŞ
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi
Okulöncesinde Fen Kavramlarının Öğretim Yöntemleri ve Teknikleri
UZAKTAN EĞİTİM.
Hazırlık Sınıfı Hazırlık Sınıfı 1. Kurs Olarak Uygulama
DÖNEMİ FAALİYET RAPORU Sunucu: Doç. Dr. Fevzi HANSU
BİLKENT ÜNİVERSİTESİ “e-Campus” Sistemi Bir Sanal Kampüs Çalışması
UZEM KULLANIM KILAVUZU
Uzaktan Eğitimde Kaynak Yönetimi
ÖĞRETİM ARAÇ-GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
DÖNEMİ FAALİYET RAPORU Sunucu: Yrd. Doç. Dr. Fevzi HANSU
İSTASYON YÖNTEMİ.
UZAKTAN EĞİTİM.
Bitirme Tezi/Mühendislik Tasarımı Proje Türkçe Başlığı
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
Sağlık Bilimleri Fakültesi
İŞYERİNDE MÜHENDİSLİK EĞİTİMİ (İME)
Filiz KUŞKAYA MUMCU Tülin HAŞLAMAN Yasemin KOÇAK USLUEL
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
Bitirme Tezi/Mühendislik Tasarımı Proje Türkçe Başlığı
BLM113 Bilgisayar Bilimlerine Giriş
GÖRSEL ARAÇ ÇEŞİTLERİ.
Açıköğretim e-Destek Hizmeti
TEŞHİSLE İLİŞKİLİ GRUPLAR (TİG) TÜRKİYE UYGULAMASI
Nimet IŞIK Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi İlköğretim Bölümü
Bitirme Tezi/Mühendislik Tasarımı Proje Türkçe Başlığı
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ Bitirme Çalışması Başlığı
POSTER BOYUTLARI: Genişlik: 50 cm, Yükseklik: 70 cm
Sunum transkripti:

Temel Bilgisayar Bilimleri Dersinde Online Sınav Uygulaması Öğr.Gör.Dr. Yalçın EZGİNCİ yezginci@selcuk.edu.tr Selçuk Üniversitesi Müh.-Mim.Fak. Elk.Elt.Mühendisliği Bölümü Selçuklu KONYA

Web Sitesi- Öğretim Yönetim Sistemi (ÖYS) Selçuk Üniversitesi Elektrik-Elektronik Müh. Bölümü, Temel Bilgisayar Bilimleri (2+2) dersinde örgün öğretime destek olacak bir internet sitesi (www.seebil.com) kurulmuş, ders içeriği hazırlanmış ve etkileşimli bir şekilde öğrencilere 1 dönem boyunca hizmet vermiştir. Site Moodle-Öğretim Yönetim Sistemi (ÖYS) üzerinde kuruldu. Ders sınıf içi eğitimine paralel olarak çeşitli öğretim materyalleri yerleştirilmesi, ödevler yanında forum, duyuru, anket gibi diğer etkinlikleri yapılmıştır. Bunlara ek olarak, dönem içinde internet üzerinden online bir kısa sınav uygulaması gerçekleştirilmiştir.

İnternet üzerindeki e-öğrenme ortamları ile geleneksel sınıf eğitimlerinin birleştirilmesi (Harmanlanmış Öğrenme) ile çok daha iyi öğrenme etkinlikleri gerçekleştirilebilir. Harmanlanmış öğrenme ortamlarında öğrenci başarısını ve motivasyonları arttırıcı çalışmaların düzenlenmesi ve tartışma forumu, grup çalışması, sohbet araçları, tartışma panoları, işbirlikçi proje çalışmaları gibi işbirlikçi araçları yer almalıdır. Kısa sınav uygulamaları da bunlar arasında olabilir.

Moodle ÖYS Moodle ÖYS, öğretim ilkelerine uygun yöntemlerini destekleyen, etkili öğrenme çözümleri üretir ve ders tasarlayıcıları için gerekli olabilecek pek çok aracı içerir, aynı zamanda hem tasarlayıcılar hemde öğrenciler için kolay kullanım sağlar. Moodle ÖYS, açık kaynaklı olması ve bir e-öğrenim sitesinin sahip olması gereken, eğitsel kaliteyi artıracak birçok özelliği içerdiği için tercih edilmiş ve bu özellikleri sağladığı görülmüştür. İlave olarak Moodle ÖYS, online (çevrim-içi) sınav için 10 farklı şekilde sınavı, saat, tarih ve süre kısıtlarına göre yapma desteği vermektedir.

Quiz Sınavı BİLMER

Tablo 1. Online Sınavın Analizi Not ortalaması (10 üzerinden) 4,9 STDSapma 1,68 Vize ortalaması 51,8 Final/Büt. ortalama 69,7 Vize-KısaSınav ilişki -0,04 Final/Büt. -Kısasınav ilişki 0,2 Vize-Final/Büt. ilişki 0,6

Kısa sınavdaki çeşitli durumlar Toplam katılım 71 Bölüm lab.da giren 4 Üniversite dışı (şehirden) 3 Şehir dışı 2 Sınava geç başlayan 1 Erken çıkış yapan Şifresini kaybeden

Sınav ile ilgili tavsiyeler Her öğrencinin kayıt yaptırması, çeşitli aralıklarla siteye girmesi takip edilmeli ve bu sağlanmalı online sınavın hangi şartlarda ve hangi düzende gerçekleştirileceği açık ve ayrıntılı olarak açıklanmalı, olası problemlerde alternatif çözüm veya destek verilebilmeli Mümkünse online sınavın nasıl yapılacağı ve yürütüleceğini anlatan görsel bir video Ya da bizzat deneme yapabilecekleri bir sınav demosu siteye konulabilmeli

Sonuçlar TBB ders içeriği genişletildi. Sınıf eğitimine Internet üzerinden öğretim/öğrenim eklendi (blended). Öğrenci aktiviteleri çeşitlendi, zenginleşti, zaman kullanımı, ödevlerin kontrolü kolaylaştı, paylaşımın değeri ve öğrenci motivasyonu artırdı. Derse katılım arttı, başarıyı değerlendirme oranı yükseldi. TEŞEKKÜRLER