SPORDA TEKNİK ve TAKTİK ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
Program Geliştirme Modelleri
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi.
ANTRENMAN Bedensel ve psikolojik gücün, teknik ve taktik becerilerin, fizyolojik ve psikolojik yüklenmelerle düzeltilmesi ve en üst düzeye getirilmesi.
SPORLA İLGİLİ HAREKETLER DÖNEMİ (7-12 yaş)
TEFTİŞ SİSTEMİ VE İKS İLİŞKİSİ. İlköğretim Kurumları Standartları (İKS) Teftiş Sisteminde de bazı değişimleri beraberinde getirecektir (?) İlköğretim.
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
Öğretim  Öğrenci gelişimini amaçlayan, öğrenmenin başlatılması, sürdürülmesi ve gerçekleştirilmesi için düzenlenen planlı etkinliklerden oluşan bir süreçtir.
ÖZEL E Ğİ T İ MDE ETK İ L İ Ö Ğ RET İ M YÖNTEMLER İ KONU Ö ğ renmenin Aşamaları (Yanlışsız Ö ğ retim Yöntemleri) HAZIRLAYANLAR.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
Öğretim İlke ve Yöntemleri: Öğrenme Stratejileri
SA Ğ LI Ğ IN GEL İŞ T İ R İ LMES İ VE İ L EYLEM PLANI.
Bireyi Tanıma Teknikleri I
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
SAYILAR ve RAKAMLAR.
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
İç Kontrol Standartlarına Uyum Eylem Planı Toplantısı
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
PROGRAMLI ÖĞRETİM Tanımı:
Kişisel-Sosyal Rehberlik
ÇAĞDAŞ EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖĞRENCİ KİŞİLİK HİZMETLERİ VE REHBERLİK
BASKETBOLDA TEMPOLU OYUN
ÖZEL EĞİTİMİN TEMEL İLKELERİ
Öğretimin Uyarlanması
Yapay Sinir Ağı Modeli (öğretmenli öğrenme) Çok Katmanlı Algılayıcı
YAŞAM BECERİLERİ -Öfke kontrolü -“Hayır” diyebilme -Israrlara karşı koyabilme -Kendini ortaya koyma -İletişim becerileri -Sorun çözme -Stresle başa.
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
Sporcu beslenmesinde en önemli hedefler
BİYOİNFORMATİK NEDİR? BİYOİNFORMATİKTE KULLANILAN SINIFLAMA YÖNTEMLERİ
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
Hayvancılık İşletmeleri Açısından Yönetim
Sağlık Bilimleri Fakültesi
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
Yrd.doç.Dr. H. Deniz GüllerOĞlu
ÖĞRETİMDE PLANLAMA.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
Test Geliştirme Süreci
PROGRAM DEĞERLENDİRME
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
Geçerlik ve Kullanışlılık
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
ÖĞRENME STİLLERİ.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
SPORDA TEKNİK ve TAKTİK ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
PERFORMANS KAVRAMI PERFORMANSIN BOYUTLARI
Gelişim ve Temel Kavramlar
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Evren-Örneklem, Örnekleme Yöntemleri 1
Araştırma Önerisi ve Hazırlanması
Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta V Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
Ölçmede Hata Kavramı ve Hata Türleri
Spor Psikolojisi Psikolojik Beceri Antrenmanı.
6.HAFTA: ARAŞTIRMALARDA ÖLÇME VE ÖLÇEKLERDE GÜVENİLİRLİK
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
Her ülkenin sistemi ne olursa olsun, eğitim politikasının en üst seviyede amacı, bireyi topluma yararlı hale getirmektir. BİREYİ TOPLUMA YARRLI HALE GETİRME;
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Ölçme, Değerlendirme ve Durum Belirleme - devam
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
İnsan Kaynakları Yönetiminin
ZİHİNSEL ANTRENMAN Zihinsel Antrenman: Hareket akışının gerçek bir uygulama olmadan yoğun bir düşünme ile öğrenilmesi yada geliştirilmesidir.
BİREYİ TANIMA TEKNİKLERİ
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

SPORDA TEKNİK ve TAKTİK ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ TEKNİĞİN ÖĞRENİMİNDE TEMEL İLKELER, MOTORİK ÖĞRENMENİN TEMEL PRENSİPLERİ & TEKNİK DÜZELTME 4. hafta Antrenörlük Eğitimi Bölümü Öğr. Gör. Dr. Elif ÖZ

Tekniğin Öğreniminde Temel İlkeler Farklı spor dallarında, zaman içinde en ideal olarak belirlenen ve bu nedenle benzer şekillerde öğretimi yapılan rasyonel çözüm yolları yani özel teknikler gelişmiştir. Örneğin; bugün kullanılan cirit atma tekniği böyle bir rasyonel çözüm yöntemidir. TEKNİK ANALİZ 1-Ciritin tutuluşu 2-Ciritin taşınması 3-Hız alma koşusu 4-Ciriti geriye götürme 5-Baş adım ritmi 6-Atış pozisyonu 7-Ayak değiştirme veya düşme BSA 410 Sporda Teknik ve Taktik Öğretim Yöntemleri Öğr. Gör. Dr. Elif ÖZ

Tekniğin Öğreniminde Temel İlkeler Bu ve benzeri örneklerde açıkça görüldüğü gibi, sporda tüm sporcuların kullanabileceği ve onları kolaylıkla başarıya ulaştıracak ‘REÇETELER’ yoktur. Uygulamada spor teknikleri geliştirilmenin yanı sıra, sürekli yenilenebilir, düzeltilir ve bu biçimleriyle kullanılır. BSA 410 Sporda Teknik ve Taktik Öğretim Yöntemleri Öğr. Gör. Dr. Elif ÖZ

Tekniğin Öğreniminde Temel İlkeler Tüm spor tekniklerinde bir yanda genel olarak kullanılan rasyonel temel elemanlar, diğer yandan da belirli bir genel karakter göstermeyen kişisel beceriler/özellikler ön plana çıkmaktadır. Örneğin; Rasyonel eleman: Yüksek atlama tekniğinde, sıçrama bacağının itme hareketine bağlı olarak, salınım bacağının hızlı ve yüksek salınımı, bu tekniğin rasyonel elemanı olarak göz önüne alınabilir. Kişisel özellikler: Sporcunun büyüklüğü, gücü, fiziksel yapısı ve orantısı, ağırlığı, sinir sistemi yapısı, koordinasyonu ve reaksiyon hızı gibi faktörlerde kişisel özellikler ön plana çıkar. BSA 410 Sporda Teknik ve Taktik Öğretim Yöntemleri Öğr. Gör. Dr. Elif ÖZ

Tekniğin Öğreniminde Temel İlkeler Bu açıdan duruş ya da hareket uygulamasının KOPYA EDİLMESİ, genellikle son derece büyük …………………………….. yaratabilir. DEZAVANTAJLAR STİL Bu duruma/farklılıklara sportif anlamda biz ??? BSA 410 Sporda Teknik ve Taktik Öğretim Yöntemleri Öğr. Gör. Dr. Elif ÖZ

Tekniğin Öğreniminde Temel İlkeler STİL Tekniğin tam tersi, ÖĞRETİLEMEZ Sporcunun tüm karakteristiğini ortaya koyduğu, Kişisel biyomekanik özelliklerin de ışığında ortaya çıkan, Amaca ve bireye uygun, Sporcu ile bütünleşen bir tekniktir. BSA 410 Sporda Teknik ve Taktik Öğretim Yöntemleri Öğr. Gör. Dr. Elif ÖZ

Teknik Antrenmanlarda Motorik Öğrenmenin Temel Prensipleri Bir hareket tekniği, sporcunun performansını etkileyecek biçimde doğuştan gelen ve sonradan kazanılan unsurları içerir. Doğuştan gelen motorik özellikler zaman içinde ya hiç etkilenmez ya da çok az etkilenir. Bu nedenle belli becerilerin kazanılmasında doğuştan gelen özellikler zaman zaman yetersizlik gösterebilir. Bu bir antrenman sürecinin olumlu seyrine de engel olabilir. Kural olarak, doğuştan gelen motorik özelliklerdeki eksiklikler, temel antrenman döneminde yani antrenman planlamasının en başında kendini gösterir. BSA 410 Sporda Teknik ve Taktik Öğretim Yöntemleri Öğr. Gör. Dr. Elif ÖZ

Teknik Antrenmanlarda Motorik Öğrenmenin Temel Prensipleri Sonradan kazanılan motorik özellikler istenilen şekilde değilse, motorik eğitimler sonucunda istenilen düzeye getirilebilir. Bir sportif tekniğin öğretilmesinde bir beceri seviyesinden yola çıkılarak ideal bir teknik düzeye ulaşmak amaçlanır. Objektif ölçümler ve bilgilerle efektif değer, ideal değer seviyesine ulaştırılır. Tam da bu noktada hangi bilim dalından yararlanılır? BİYOMEKANİK BSA 410 Sporda Teknik ve Taktik Öğretim Yöntemleri Öğr. Gör. Dr. Elif ÖZ

Teknik Antrenmanlarda Motorik Öğrenmenin Temel Prensipleri Biyomekanik, antrenöre bir dizi kesin ölçüm değeri sunar. Bunları, subjektif yetenekler ve deneyimler ışığında objektif duruma getirme olanağı sağlar. Olağan durum ile hedeflenen durum karşılaştırması, hata analizini destekler. BSA 410 Sporda Teknik ve Taktik Öğretim Yöntemleri Öğr. Gör. Dr. Elif ÖZ

Teknik Antrenmanlarda Motorik Öğrenmenin Temel Prensipleri Bu bilgiler ışığında; bir çok öğretim modellerinin içerikleri ve terminolojik vasıfları benzerlik göstermeyebilir. Simons (1958) kendi geliştirdiği tekniğin öğrenim aşamalarında şu aşamalardan bahseder: 1. aşama: İrradiasyon aşaması Hareket akışının belirlenmesi, kavranması ve öğrenilmesi 2. aşama: Konsantrasyon aşaması Hareket akışının kalitatif geliştirilmesi 3. aşama: Otomatizasyon aşaması Hareket akışının sabitleştirilmesi BSA 410 Sporda Teknik ve Taktik Öğretim Yöntemleri Öğr. Gör. Dr. Elif ÖZ

Teknik Antrenmanlarda Motorik Öğrenmenin Temel Prensipleri Eğiticiler ve antrenörler biyolojik kurallara göre hareket etmeye son derece dikkat etmelidirler. Çünkü hareketlerin öğrenilmesi bunlara sıkı biçimde bağlıdır. İlk etapta bu hareketler daha çok spor fizyolojisinin alanına giren karmaşık nörofizyolojik hareketlerle ilgilidir. BSA 410 Sporda Teknik ve Taktik Öğretim Yöntemleri Öğr. Gör. Dr. Elif ÖZ

Tekniğin Öğreniminde Temel İlkeler Tüm öğrenme süreci birkaç yıllık bir zaman yayılmaktadır. Süreklilik ve başarı; motorik becerilerin yanı sıra (doğuştan kazanılan),antrenmanda çalışkanlık ve hepsinin de ötesinde hataların düzeltilmesine bağlıdır. Özellikle öğrenmenin ikinci aşamasında antrenör hataları hemen kesmeye çalışmalıdır. Bu düzeltme tamamen planlı bir biçimde yürütülmelidir., BSA 410 Sporda Teknik ve Taktik Öğretim Yöntemleri Öğr. Gör. Dr. Elif ÖZ

Tekniğin Öğreniminde Temel İlkeler Tekniğin düzeltilmesinde dikkat edilecek hususlar: Sporcunun tüm koordinasyonunun ve özel durumlara göre tekniğin gözlemlenmesi, Teknik örneğe göre karşılaştırma ve değerlendirme, Hatanın ve olası nedenlerin tespiti; pek çok hatanın arasından ana yanlışı yan yanlıştan, büyük yanlışı ufak yanlıştan önce düzeltebilmek, Elde edilen düzeltme olanaklarının değerlendirilmesi, Düzeltme şartları arasında karar verilmesi BSA 410 Sporda Teknik ve Taktik Öğretim Yöntemleri Öğr. Gör. Dr. Elif ÖZ