TEKNOLOJI VE TASARIM DERSI.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İKTİSAT Girişimcilik - Sıfırdan Başlamak -.
Advertisements

Strateji Tasarımı İlker acar.
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
Girişimcilik Kültürü ve Şirketiçi Girişimcilik
STRATEJİK PAZARLAMA 1.Hafta Pazarlama Nedir
İNOVASYON NEDİR? Sunan Bülent Orta Stratejik Yapılandırma Danışmanı
Üniversite - Sanayi İşbirliği Destek. Programa Etken Olan Temel Sorular
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 3
Bir İş Planı Yazmanın Ne, Neden
Fatih Tuncer HATUNOĞLU İletişim Yazılım Genel Müdürü Mart, 2013 BURSA
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
"Eğitimdir ki bir milleti ya özgür,
İŞLETMELERDE PAZARLAMA YÖNETİMİ 1
Elektrik Akımı Hazırlayan: Mustafa Arbay.
İNTERNETİN KULLANIM ALANLARI
Tömük Yeşilyurt İlköğretim Okulu 6.Sınıf Leyla YILMAZ
TÖMÜK SİNAN SUVERİR İLKÖĞRETİM OKULU MERSİN - Erdemli Ferda ÇELİK
BLOGLAR ARACILIĞIYLA Pazarlama SEDAT BAŞDAĞ. Kelimenin ilk oluşumu, "Web" ve "Log" kelimelerinin birleşmesinden oluşmuş, “Weblog” olarak isimlendirilmiştir.
GİRİŞİMCİ YAVUZ SELİM MURATOĞLU.
Bilişim Sistemleri Mühendisliği nedir? Neden ihtiyaç vardır?
ÖDEV VERME VE DEĞERLENDİRME Meral KOCABAY
KAŞİFLİK/MUCİTLİK ve YENİLİK ve GİRİŞİMCİLİK
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 6. SINIFLAR
İÇ GİRİSİMCİLİK.
Öğretimde Teknoloji Kullanımı
İNOVASYON.
DEN İ ZL İ İ HRACATÇILAR B İ RL İĞİ GENÇ MUC İ TLER ARANIYOR İ NOVAT İ F F İ K İ RLER YARI Ş MASI inovatiffikirleryarismas iwww.denib.gov.tr.
Pazarlama ve Temel Kavramlar
İŞLETMELERİN KURULUŞU
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
“21.Y.Y. Araştırmalarını, bilgi, iletişim ve teknoloji ile bütünleştiren, stratejik hedeflerini halkına benimsetebilmiş ve bunları ciddiyetle uygulamaya.
Hizmet İşlemleri Yönetimi Dersi Dönem Projesi Güz Dönemi.
Lojistik Bilgi Sistemleri Lojistik Organizasyonu
1. KUŞAK DÜZEN.
Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
Yenilik ve Yeni Ürün Altunışık-Özdemir-Torlak.
Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK
Üretim, Tüketim ve Karar Verme: Ekonomi BÖLÜM 9 EKONOMİ OKURYAZARLIĞI Küçük çocuklar, her gün karşılaştıkları için ekonomik kavramların farkındadır.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
İNOVASYON.
GİRİŞİMCİNİN ÖZELLİKLERİ NELERDİR?
Bekir Sami NALBANTOĞLU
GÜNCELLENEN 2017 ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÖNE ÇIKAN HUSUSLAR
BİLGİ YÖNETİMİ KAVRAMI ve GELİŞİMİ
8. SINIF DERS İÇERİĞİ.
KÜÇÜK MUCİTLER ÖĞRENİYOR VE ÖĞRETİYOR
PAZARLAMA İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR VE PAZARLAMA ANLAYIŞLARI
Teknoloji ve tasarım dersi
Teknoloji ve Tasarım Dersi
Girİşİmcİ Kİmdİr? ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
İNOVASYON İnovasyon nedir?
Ürün Yönetimi ve Yeni Ürün Geliştirme
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
Bir Oyunun Oluşturulması: Oynanış Şekli, Teknolojisi ve Hikayesi
8. SINIF TEKNOLOJİ VE TASARIM DERS İÇERİĞİ. 8A-TEKNOLOJİ VE TASARIMIN TEMELLERİ 8B-TASARIM SÜRECİ VE TANITIM 8C-YAPILI ÇEVRE VE ÜRÜN 8Ç- İHTİYAÇLAR VE.
Hazırlayan İNOVASYON BİLAL ÇİÇEK 8\A 759 İNOVASYON Önce sonra.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
HEDEF PAZAR.
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
İNOVASYON Yeni veya önemli ölçüde değiştirilmiş ürün veya sürecin; yeni bir pazarlama yönteminin; ya da iş uygulamalarında yeni yöntemlerin uygulanmasıdır.
Hizmet Pazarlamasında Ürün Kavramı
Pazarlama İletişimi
HAZIRLAYAN VE SUNAN HALE ALTAY: SEDEF ERMİŞ: LEYLA KAYA:
Sunum transkripti:

TEKNOLOJI VE TASARIM DERSI

INOVASYON

İNOVASYON NEDİR ? Dünyanın tanık olduğu insan yapısı değişimlerin tümü, insanlardaki yeni ve farklı şeyler arama eğiliminin bir sonucudur. Yeni bir şeyler deneme arzusu, insanın en temel özelliklerinden biridir. Dünyada sonsuz yeni fikir ortaya atılır, ama bu fikirler ancak değer yarattığı zaman inovasyon haline gelir. İnovasyon bir icat değildir, bir icadın uzantısıdır.

İNOVASYON; Farklı, değişik, yeni fikirler geliştirmek ve bunları uygulamaktır. Bir mucit " bir icat hakkında yeni bir fikir "keşfederse, bu fikrini bahsi geçen icat üzerine uyarlarsa bu durumda mucit yeni bir icat yapmış sayılmaz. Ancak inovasyon yapmış olur. Uygulanmaya konmadıkları sürece iyi fikirlerin değişime bir etkisi yoktur.  

İNOVASYON SÜRECİ Bilginin ekonomik ve toplumsal faydaya dönüştürülmesi olarak tanımlanır. Bu nedenle de teknik, ekonomik ve sosyal süreçlerin oluşturduğu bir bütündür. Bireylerde ve toplumda değişime olan istek, yeniliğe açıklık ve girişimcilik ruhuyla özdeşleşen bir kültür gerektirir.  

İnovatif düşünme Bilgiyi yararlı hale getirerek toplumun yararına dönüştürme şeklidir. Bu nedenle teknik olarak, sosyal olarak ve ekonomik olarak bir takım süreçleri bünyesinde barındırır. Bunu yapmak için de kendimizde değişime istekli, yeniliklere açık, girişimci ruhu olan bir kültür olup olmadığını sorgulamamız gerekiyor. Daha sonra bunu toplumumuza aktarmak da bizim işimiz.  

İnovasyon Neden Önemlidir? Bir ülkede ne kadar çok inovasyon yapan mucit varsa; O ülkenin insanlarının yaşam kalitesi ve refahı o kadar artar. İnsanlar çok daha iyi şartlarda yaşar. Çok daha iyi hizmetlerden yararlanır. Çok daha yüksek gelirler elde ederler. Aynı zamanda ülkenin de rekabet gücü artar. Bunun anlamı ise, o ülkenin diğer ülkelere göre daha güçlü bir konuma yükselmesidir.  

Hepimizin arzusu ve isteği, herkesin daha iyi şartlarda yaşaması, ülkemizin ve toplumumuzun kalkınıp gelişmesi olduğuna göre, bize bu kapıları açacak anahtar; inovasyon ve inovatif düşünmekten geçer.  

İNOVASYON TÜRLERİ  

1-Ürün inovasyonu Bir işletme tarafından pazara sunulan, elle tutulup gözle görülen nesneler ürün olarak adlandırılır. Bir işletmenin farklı, yeni, değişik bir ürün geliştirmesi ve bunu pazara sunması ürün inovasyonu yapması anlamına gelir. Örneğin;Şampuan, domates tohumlarının ve yumurtaların farklı ve değişik olacak şekilde geliştirilip üretilmeleriyle yapılan inovasyon ürün inovasyonudur.  

2-Hizmet inovasyonu Bir işletme tarafından pazara sunulan, alıcılara sağlanan faydalar hizmet olarak adlandırılır. İşletmeler hem ürün hem de hizmet sunabildikleri gibi sadece ürün veya sadece hizmet sunabilirler. Örneğin; hastaneler ve oteller genellikle sadece hizmet sunarlar. Ama restoranlar hem hizmet hem de ürün sunarlar (Yemekler onların ürünleridir.).  

Bir bilgisayar üreticisi ürün sunar; bilgisayar onun ürünüdür Bir bilgisayar üreticisi ürün sunar; bilgisayar onun ürünüdür. Ama sattığı bilgisayarı evimize kadar teslim ederse veya daha sonra bunun bakımını ve tamirini yaparsa hizmet sunmuş olur. Bir hastanenin hastalarına elden vermekte olduğu tahlil sonuçlarını internetten veriyor olması bir hizmet inovasyonudur. Böylece, hastalarının işini kolaylaştırmış; tahlil sonuçlarını almak için hastaneye gitme zahmetinden kurtarmış olur. Böyle bir hizmet sunduğu için de uzak mesafelerde oturan ya da işleri çok yoğun olan hastalar, bu hizmeti sunmayan diğer hastanelere gitmek yerine, o hastaneye gitmeyi tercih ederler.  

3-Pazarlama inovasyonu Ürün ve hizmetler pazara ( alıcı ve tüketici ) sunulmak amacıyla geliştirilir ve üretilir. Ürün ve hizmetlerin daha çok satılması için daha fazla sayıda müşteri çekebiliyor olması gerekir. Daha fazla müşteri çekebilmek için ürün ve hizmetlerde farklı, değişik ve yeni tasarımların ve pazarlama yöntemlerinin geliştirilip kullanılması pazarlama inovasyonu olarak adlandırılır.   Örneğin; Omega 3’lü yumurtaları çocukların ilgisini çekecek ve onları yumurta yemeye özendirecek şekilde değişik paketlerde pazara sunan tasarımcı , pazarlama inovasyonu yapmış olur. 

İNOVASYON SÜRECİ

BİR ÜRÜN VEYA SORUNUN ELE ALIN GÖZLEM BİR ÜRÜN VEYA SORUNUN ELE ALIN REVİZE FİKRİ YENİLEMEK İRDELEMEK SORULAR SORMAK OLUŞTURMA FİKRİN YAPIMI PROTOTİPLEME GELİŞTİRME FİKRİ OLUŞTURMA İÇİN DENMELER YAPMA

İNOVASYON ÖZET OLARAK 1-Kavram olarak; (yenilikçilik-yenilik) 2-Süreç olarak; (yenilemeyi / yenilenmeyi) 3-Sonuç olarak; (yeniliği) ifade eder.

İNOVASYON ÖRNEKLERİ

LAMBANIN İNOVASYON SERÜVENİ

SES KAYDININ İNOVASYON SERÜVENİ

TELEFONUN İNOVASYON SERÜVENİ

TEKERLEĞİN İNOVASYON SERÜVENİ

İNOVASYON ETKİNLİĞİ

Etkinliği Yapma durumu Bireysel;   Grup; Eğer etkinlik seçimin grupça ise grup ortağın ;

Etkinliği Yapmak istediğim inovasyon türü Ürün inovasyonu   Hizmet inovasyonu Pazarlama inovasyonu

Etkinliği Yapmak istediğim inovasyon fikri

Etkinliği Yapmak istediğim inovasyon fikrine ait araştırma resimlerim

İNOVASYON FİKRİNE AİT TASLAK ÇİZİM

İNOVASYON ETKİNLİK DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ İnovasyon kavramlarını açıklar. İnovasyon sürecini yorumlar. İnovatif düşünme tekniğine uygun sorunlarını tanımlar. İnovasyon türlerini ayırt eder. Örnek ürünleri inovasyon sürecine göre tekrar yorumlar. İnovasyon örneklerini öğrendiklerini kullanarak analiz eder. İnosyon etkinlik fikrini özgün şekilde oluşturur. İnovasyon fikrinin doğru şekilde görselleştirir. İnovasyon fikrinin sürdürülebilirlik çalışmalarını tamamalar. İnoyasyon fikrini geri dönütler sonrası tekrar yapılandırır