ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ TEMEL KAVRAMLAR

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
Advertisements

ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
EĞİTİMDE PROGRAM KAVRAMI VE PROGRAM TÜRLERİ
EĞİTİMDE PROGRAM KAVRAMI VE PROGRAM TÜRLERİ
EĞİTİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ EGIT215
Eğitmen için not; Modül konu itibarı ile yoğun bilgi aktarımı gerektiren bir modül olarak gözükmektedir. Uygulamaya ağırlık vermek için teorik bilgiye.
Eğitim Öğretimde Planlama
Egitimin tanımı ve önemi
MERHABA.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 1.Temel Kavramlar
Öğretimde Kullanılan Yöntemler
Eğitim Bilimlerine Giriş.
Buluş yoluyla öğretim stratejisi
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
Öğretim Tasarımı
PROGRAM TASARIMI
Eğitimde Program Geliştirme Temel Kavramlar
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
Akran destekli öğrenme
PEDAGOJİK ALAN BİLGİSİ
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
EĞİTİMLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
EĞİTİMLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
ÖĞRENCİ MERKEZLİ EĞİTİM
EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME
ÖĞRETİMDE STRATEJİ Ali ÇELiK (Biyoloji).
ÖĞRETİM HEDEFLERİ ve ÖLÇME ARAÇLARINI GELİŞTİRME
PowerPoint’te Görselleri Kullanarak Etkili Sunum Hazırlama
BEDEN EĞİTİMİNDE İŞBİRLİĞİNE DAYALI(EŞLİ) ÖĞRENME YÖNTEMİ
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ Dr. Kerim Karabacak
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM.
Temel Kavramlar ve İlkeler
Strateji, yöntem ve teknik kavramlarını açıklayabilme, Strateji, yöntem ve teknik kavramları arasındaki ilişkiyi kavrayabilme,
EĞİTİM BİREYİN DAVRANIŞLARINDA KENDİ YAŞANTISI YOLUYLA KASITLI OLARAK
6. BÖLÜM EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
Temel Kavramlar Mehmet Barış HORZUM.
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
EĞİTİM / ÖĞRETİM DURUMLARI (ÖĞRETME)
ÖĞRETİM STRATEJİSİ, YÖNTEM ve TEKNİKLER
Öğretim Yöntemleri Anlatım, Tartışma, Örnek Olay İncelemesi, Problem Çözme, Proje Temelli Öğretim, İşbirliğine Dayalı Öğretim, Gösterip Yaptırma..
Probleme Dayalı Öğrenme
Doç. Dr. Murat Özdemir Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Öğretim Stratejileri Sunuş Yoluyla Öğrenme Buluş Yoluyla Öğrenme Araştırma İnceleme Yoluyla Öğrenme Dr. Kerim Karabacak.
Bilişim Teknolojileri Öğretim Yöntemleri. Öğretim Yöntemi Nedir?  Hedefe ulaşmak için izlenecek önceden belirlenmiş yol.(Oğuzkan,1981)  Bir sorunu çözmek,
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
Öğretimle İlgili Temel Kavramlar
Program Geliştirmede Temel Kavramlar
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ
Eğitmen için not; Modül konu itibarı ile yoğun bilgi aktarımı gerektiren bir modül olarak gözükmektedir. Uygulamaya ağırlık vermek için teorik bilgiye.
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ TEMEL KAVRAMLARI
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ.
Program Geliştirmenin Felsefi Temelleri
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
HAYAT BOYU ÖĞRENME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
BİREYİN DAVRANIŞLARINDA
EĞİTİM ÖĞRETİMDE TEMEL KAVRAMLAR
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
Öğretimin Planlanması
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
Kültür Toplumu oluşturan insanın öğrendiği, bilgi, sanat, gelenek, görenek ve benzeri yetenek, beceri ve alışkanlıkları içine alan karmaşık bir bütündür.
Eğitim programında ders kitabının yeri. Planlı, programlı olmayan hiçbir öğrenme etkinliği eğitim programının kapsam alanına giremez. Planlı, programlı.
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
Eğitim; bireyin içinde yaşadığı toplumda yeteneğini, tutumlarını ve olumlu değerdeki diğer davranış biçimlerini geliştirdiği süreçler toplamıdır. Bireyin.
Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta II – 2. Bölüm Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
ÖĞRETİMİN PLANLANMASI
Öğretim Yöntemleri Prof. Dr. Recai Doğan.
Sunum transkripti:

ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ TEMEL KAVRAMLAR FATMA MIZIKACI 2012-2013

1. Bireyin davranışında, kendi yaşantısı yoluyla ve kasıtlı olarak önceden belirlenmiş amaçlara uygun değişme meydana getirme sürecidir. Bu tanıma göre eğitim bir süreçtir. 2. Bireyi aklı, duyguları ve davranışlarıyla bir bütün olarak ele alan bir oluşturma ve yönlendirme sürecidir. 3. Önceden saptanmış esaslara göre insanların davranışlarında belli gelişmeler sağlamaya yarayan planlı etkiler sürecidir. Eğitim amaçla başlar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam eder ve değerlendirme ile son bulur. 4. Toplumun değer yargıları ile bilgi ve beceri birikiminin yeni kuşaklara aktarılması, bu amaçla okullarda ve benzer kurumlarda sürdürülen öğretim ve yetiştirme etkinliklerinin tümüdür. Kişinin belli bir yaşam tarzını öğrendiği toplumsallaşma ve kültürlenme sürecidir. Bütün toplumlarda eğitimin amacı yeni kuşaklara bir kültür birikimini aktarmak, gençlerin davranışını, yetişkinlerin hayat tarzı yönünde biçimlendirerek, onları gelecekteki toplumsal rollerine doğru yöneltmektir. EĞİTİM

1. Öğrenmeyi sağlamak amacıyla yapılan planlı, programlı, destekli öğretme etkinlikleri; belirli hedeflere dönük olarak, içsel öğrenme süreçlerini desteklemek üzere tasarlanan dış olayların düzenlenmesidir. 2. Bir öğretim birimi ile bir ya da birden fazla kişi arasındaki iletişimdir. ÖĞRETİM

İzlenecek yol, okulda öğretilen her şey, konular listesi, içerik, programlar listesi, materyal, dersler, davranış hedefleri, alanlar, okulda ya da okul dışında yer alan tüm öğrenme faaliyetleri ve yaşantıları, okul tarafından okulda ve okul dışında öğretilen faaliyetler düzeneği. PROGRAM

«Nasıl öğretmeliyim?» sorusu strateji, yöntem ve teknikler gibi süreçleri kapsar: Yöntem: Hedefe ulaşmak için izlenen en kısa yol; bir konuyu öğrenmek için seçilen düzenli yol. Bir sorunu çözmek, bir deneyi sonuçlandırmak, bir konuyu öğrenmek ya da öğretmek gibi amaçlara ulaşmak için bilinçli olarak seçilen ve izlenen düzenli yoldur.

Öğrenme hedeflerini gerçekleştirmek amacıyla; öğretim teknikleri, içerik, araç-gereç ve kaynakları birbiri ile ilişkili bir biçimde kullanarak yapılan faaliyetlerin tümü. Yöntem, hedefler, süreç ve içerik ile kenetlenmiş bir bütün oluşturur. Bu bütünlüğün bozulması yönteminde işlevini bozar. Bu amaçla yöntem ile hedeflerin ilişkileri dikkatlice kurulmalıdır. Öğretim yöntemi

Öğretim tekniği- öğretim stratejisi Öğretim Tekniği: Öğretme yöntemini uygulamaya koyma biçimi ya da sınıf içinde yapılan işlemlerin bütünüdür. Yöntem, tasarlama, teknik ise tasarının uygulanmasıdır. Öğretim Stratejisi: Öğretimin hedeflerine ulaşmasını kolaylaştırmada kullanılan küçük ölçekli plan. Strateji, dersin amacına ulaşmasını sağlayan yöntem, teknik ve araç - gerecin belirlenmesine yön veren genel bir yaklaşımdır. Öğretim tekniği- öğretim stratejisi

Öğretim yöntemi öğrenme stratejileri ile açıklanabilir. Bu stratejiler: Sunuş yoluyla öğrenme Buluş yoluyla öğrenme Araştırma ve inceleme yoluyla öğrenme İşbirlikli öğrenme Tam öğrenme Tümünün ortak özelliği öğrenme hedeflerini gerçekleştirmektir. Bunların tümü öğrenme hedeflerine ulaşmak için izlenen yollardır. Yöntemin türünü büyük oranda öğrenme hedeflerinin alanı ve düzeyi belirler. Öğretim Stratejileri

Temel öğretim yöntemleri Öğretmen merkezli yöntemler: anlatım, ders sunumu, soru sorma ve öğretmen uygulamaları Öğrenci merkezli yöntemler: grup çalışması, tartışma yöntemi, proje hazırlama

Eğitim, öğretim ve program kavramlarını açıklayınız ve birer örnek veriniz. Öğretim yöntemi, teknik ve strateji kavramlarını örnek vererek açıklayınız. Yöntem ile strateji arasındaki fark nedir? Öğretim stratejileri nelerdir? Öğretmen ve öğrenci merkezli yöntemler nelerdir? Sorular