KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ DOKÜMANTASYON EĞİTİMİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi Faydaları ve Uygulama Koşulları
Advertisements

Stratejik planlama sürecinde dikkat edilecek hususlar
ISO 9001:2008 STANDARDIN REVİZYONU
MODÜL 4 Organizasyon.
TS-EN-ISO 9001:2000 KYS DÖKÜMANTASYON EĞİTİMİ
TS EN ISO 9001 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
AKREDİTASYON SİSTEMİNDE BALIKESİR SANAYİ ODASININ KALİTE UYGULAMALARI Konya.
6. Kaynak Yönetimi 1-İnsan kaynakları (görevlendirme, yeterlilik, eğitim) 2-Enformasyon 3-Alt yapı (işyeri, ekipman, devamlılık, destek hizmetler) 4-Çalışma.
KAMUDA İÇ KONTROL SİSTEMLERİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
T.C. BURSA VALİLİĞİ İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ
TÜRK STANDARDLARI ENSTİTÜSÜ KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
SAÜ' de KYS Çalışmaları
KALİTE Hizmetin sunum standartlarının belirlenmesi, ve hizmete insanlar tarafından duyulan inanç, güven ve memnuniyetinartırılmasıdır.
HASTA ODAKLI KALİTE YÖNETİM STANDARTLARI VE HİZMET KALİTE STANDARTLARI İLİŞKİSİ Yrd. Doç. Dr. Ufuk Cebeci İTÜ Sağlık İşletmeleri Sertifika Program Koordinatörü.
Saraç Danışmanlık, ISO Değişiklikler ,
ISO 9001:2008 Değişiklikleri Mart Madde No ve Değişiklikler Madde 1.2 “ürünün veya kuruluşun yapısı gereği bu standardın bir veya birkaç maddesinin.
7.1 GENEL Kuruluş, güvenli ürünler gerçekleştirmek için ihtiyaç duyulan süreçleri planlamalı ve geliştirmelidir.
TS EN ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
ISO 9001:2008 GEÇİŞ EĞİTİMİ 22/01/2009.
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ KURUM İÇİ BİLGİLENDİRME EĞİTİMİ
ISO 9001 standardı Maddelerinin Tanıtımı ve Yorumlanması, Kalite Yönetim Sistemlerinde Dokümantasyon 4. Hafta.
T.C. OKAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ SAĞLIK YÖNETİMİ YÜKSEKLİSANS 1.PROGRAM SAĞLIK HUKUKU ÖDEVİ-II HAZIRLAYAN Dr Beytullah ŞAHİN AKADEMİK DANIŞMAN.
ISO- 9001:2008 Standardı - 8. Maddenin Tanıtımı ve Yorumlanması, Kalite İyileştirme Araçlarına Bakış 7. Hafta.
TS-EN ISO 9000:2000 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ BİLGİLENDİRME EĞİTİMİ
. ISO- 9001:2008 Standardı - 7. Maddenin Tanıtımı ve Yorumlanması
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
ISO 9001 standardı maddelerinin tanıtımı ve yorumlanması
Performans ölçme ve değerlendirme güz
ISO/TS 16949:2009 (Hafta 9) ISO 9001:2008’E GÖRE FARKLAR.
ISO/TS 16949:2009 (Hafta 10) ISO 9001:2008’E GÖRE FARKLAR.
ISO/TS 16949:2009 (Hafta 8) ISO 9001:2008’E GÖRE FARKLAR.
Erdemir Grubu İç Denetim Sistemi 9 Mayıs 2015.
İŞ GÜVENLİĞİ UYGULAMALARINDA YÖNETİM SİSTEMLERİNİN ENTEGRASYONU
AYDIN ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ
Süreç Yönetimi.
ISO ÇEVRE YÖNETİM SİSTEMİ TEMEL EĞİTİMİ
ISO 9001:2015 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ ŞARTLAR
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
YÖNETİM SİSTEMLERİ Yönetim Sistemi Modelleri:
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Kurulan firma ismini, öğrenci isim, numara ve iletişim bilgilerini içermelidir.
Dokümantasyonun Önemi
Toplam Kalite Yönetimi
YENİ TÜRK TİCARET KANUNU SÜRECİNDE YOL HARİTASI Hazırlayan: Recep Aşır Temmuz 2012.
URUN GELıSTıRME KALıTE GUVENCESı VE STANDARDLARı SUMEYRA CELıK ZıRVE UNıVERSıTESı DıSTıCARET BOLUMU 1 NıSAN 2016.
KAYNAK YÖNETİMİ Kaynakların sağlanması Müşteri memnuniyeti hedeflenerek, kalite yönetim sistemiuygulanması ve iyileştirilmesi için gerekli olan kaynakihtiyaçları.
TS EN ISO/IEC Personel belgelendirme sertifikalandırma işi yapmak isteyen kurum ve kuruluşların akreditasyon şartlarını içeren uluslararası bir standarttır.
KALİTE GÜVENCESİ VE STANDARTLARI
 Kalite en basit tanımıyla, müşteri isteklerine cevap verebilmektir.
YÖNETİM SORUMLULUĞU. Yönetim Kalite politikasını oluşturmuştur. Yönetim kalite politikasında belirlenen değerlere sadık kalmayı taahhüt etmiş ve politikasını.
1 Doküman Kontrolü İyi Dokümantasyonun Temelleri ve Doküman Kontrol Sistemleri.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
ISO 9001:2015 standardı – Maddelerinin Tanıtımı
TS-EN-ISO 9001:2000 KYS DÖKÜMANTASYON EĞİTİMİ HALIL EFE.
Gıda Güvenliği & Kalite Yönetim Sistemi.
ISO 9001:2015 standardı – 6. ve 7. Maddenin Tanıtımı
ISO 9001:2015 standardı – 8. Maddenin Tanıtımı (devam)
ISO 9001:2015 standardı – 8. Maddenin Tanıtımı
ISO 9001:2015 standardı – 6. ve 7. Maddenin Tanıtımı
ISO 9001:2015 standardı – Maddelerinin Tanıtımı
KALİTE YÖNETİMİ KOORDİNATÖRLÜĞÜ
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
ISO 9001:2015 standardı – 8. Maddenin Tanıtımı (devam)
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ DOKÜMANTASYON EĞİTİMİ
ISO9001:2015 STANDARD REVİZYONU
ISO9001:2015 STANDARD REVİZYONU
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ TS EN ISO 9001:2008 Şartları.
SELÇUK ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜK VE BAĞLI BİRİMLERİN KALİTE YOLCULUĞU
Yükseköğretim Kalite Kurulu DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ
Sunum transkripti:

KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ DOKÜMANTASYON EĞİTİMİ TS EN ISO 9001:2015

TANIŞMA

TSE TANITIMI Türk Standardları Enstitüsü; her türlü madde ve mamuller ile usul ve hizmet standardlarını yapmak amacıyla 18.11.1960 tarihli ve 132 sayılı Kanunla kurulmuştur. Enstitünün ilgili olduğu bakanlık, Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı’dır. Enstitü, tüzel kişiliği haiz, özel hukuk hükümlerine göre yönetilen bir kamu kurumu olup, kısa adı ve markası TSE'dir. Bu marka çeşitli şekillerde gösterilir. Türk Standardları Enstitüsü'nün izni olmadan bu marka hiçbir şekil ve şart altında kullanılamaz. Yalnız Türk Standardları Enstitüsü tarafından kabul edilen standardlar Türk Standardı adını alır.”

EĞİTİME BAŞLAMADAN ÖNCE BİRKAÇ HATIRLATMA  Telefonlarınızı lütfen sessiz moduna alınız. Kayıt cihazlarını lütfen eğitimde kullanmayınız. Kişisel eşyalarınızı lütfen güvenli bir yerde tutunuz. Lütfen acil çıkışları öğreniniz.

EĞİTİM PROGRAMI Tanışma TSE Tanıtımı Eğitimin Amacı 2008-2015 Doküman Korelasyon Matrisi 9001:2015’te Risk Kavramı 9001:2015’te Dokümante Edilmiş Bilgi Kavramı 9001:2015’te Dokümante Edilmiş Bilgi İsteği Standard Maddeleri ve Dokümantasyon Pratik Çalışmalar

EĞİTİMİN AMACI TS EN ISO 9001:2015 “Kalite Yönetim Sistemi” Standardına genel bir bakış Farklı dokümanların belirlenmesi Tipik doküman formatlarının anlaşılması Doküman oluştururken adımların belirlenmesi Dokümante edilmiş bilgi kontrol şartlarının anlaşılması Mevcut dokümanlara adaptasyon KYS dokümanlarının yazılması ile ilgili pratik çalışmalar Tetkikçilerin dokümanlara nasıl baktığının anlaşılması

9001:2008 9001:2015 4.2 Dokümantasyon Şartları 7.5 Dokümante Edilmiş Bilgi 4.2.1 Genel 7.5.1 Genel 4.2.2 Kalite El Kitabı - Başlık kaldırılmıştır. 4.3 Kalite Yönetim Sistemi Kapsamının Belirlenmesi 4.4 Kalite Yönetim Sistemi ve Prosesleri 4.2.3 Dokümanların kontrolü 7.5.2 Oluşturma ve Güncelleme 7.5.3 Dokümante Edilmiş Bilginin Kontrolü  4.2.4 Kayıtların Kontrolü

ISO 9001:2015 versiyonunda en önemli revizyonlardan biri “Önleyici yaklaşım”ın Kalite Yönetim Sisteminin tek bir bileşeni olması yerine riski baz alan sistematik bir yaklaşım olarak tüm sisteme yayılmış olmasıdır. “Risk tabanlı düşünme” kavramı ISO 9001:2015’in giriş maddesinde proses yaklaşımının tamamlayıcı bir kısmı olarak anlatılmıştır.

ISO 9001:2015 VE RİSK TABANLI DÜŞÜNME GİRİŞ - Risk tabanlı düşünme kavramı açıklanmıştır Madde 4 - Kuruluş gerekli Kalite Sistemi proseslerini belirlemeli ve bu prosesler için risk ve fırsatları tanımlamalıdır. Madde 5 - Üst Yönetim; Risk tabanlı düşünmeyi desteklemeli, Ürün ve hizmet uygunluğunu etkileyen risk ve fırsatları belirlemeli ve tanımlamalıdır. Madde 6 - Kuruluş, KYS performansını etkileyen risk ve fırsatları belirlemeli ve tanımlamalı, uygun faaliyetleri başlatmalıdır.

Madde 7 - Kuruluş, gerekli kaynakları belirlemeli ve sağlamalıdır Madde 7 - Kuruluş, gerekli kaynakları belirlemeli ve sağlamalıdır. Madde 8 - Kuruluş, gerekli operasyonel prosesleri yönetmelidir. (Madde 7 ve 8’de Risk kavramı “uygun” tanımlamalarının içinde yer almaktadır.) Madde 9 - Kuruluş, risk ve fırsatlar için gerekli izleme, ölçme, analiz ve etkinlik değerlendirme faaliyetlerini belirlemelidir. Madde 10 - Kuruluş, istenmeyen sonuçları düzeltmeli, önlemeli veya azaltmalı ve KYS’ni iyileştirmeli ; risk ve fırsatları güncellemelidir.

9001:2015’in DOKÜMANTE EDİLMİŞ BİLGİ TALEBİ 4.3 KYS Kapsamı 4.4 KYS ve Prosesleri 5.2 Kalite Politikası 5.3 Kurumsal Görev, Yetki ve Sorumluluklar 6.1.1 Genel- Risk ve Fırsatlar, Planlama ve Planlamaya Uygunluk 6.2 Kalite Hedefleri

7. 1. 5 İzleme ve Ölçme Kaynakları 7. 1. 5 7.1.5 İzleme ve Ölçme Kaynakları 7.1.5.1 Ölçümlerin İzlenebilirliği (Kalibrasyon, Doğrulama vb.) 7.2 Yetkinlik 7.5.3 Dış Kaynaklı Dokümante Edilmiş Bilgiler 8.1 Operasyonel Planlama ve Kontrol Kayıtları 8.2.3 Ürün ve Hizmetler İçin Şartların Gözden Geçirilmesi 8.2.4 Ürün ve Hizmetler İçin Şartların Değişmesi

8.3 Ürün ve Hizmetin Tasarımı ve Geliştirilmesi (Planlama, girdiler, çıktılar, değişiklikler vb.) 8.4 Dış Tedarikçi Değerlendirme 8.5 Üretim ve Hizmetin Sunumu 8.5.2 Tanımlama ve İzlenebilirlik 8.5.3 Müşteri ve Dış Tedarikçiye Ait Mülkiyet 8.5.6 Değişikliklerin Kontrolü

8. 6 Ürün ve Hizmetin Piyasaya Sunumu 8 8.6 Ürün ve Hizmetin Piyasaya Sunumu 8.7 Uygun Olmayan Çıktı Kontrolü 9.1. İzleme-Ölçme-Analiz Değerlendirme 9.2 İç Tetkik 9.3 YGG Kayıtları 10.2 Uygunsuzluk ve Düzeltici Faaliyetler

DOKÜMANTE EDİLMİŞ BİLGİNİN ÖNEMİ Yönetim sisteminin etkin olarak sürdürülmesi, Amacın iletilmesi, Faaliyetlerin tutarlılığı, Terminoloji birliği, Müşteri şartlarına uygunluğu, Eğitim, Objektif delil, İzlenebilirlik, Sürekli uygunluğun değerlendirilmesi.

7.5 DOKÜMANTE EDİLMİŞ BİLGİ 7.5.1 GENEL Kuruluşun KYS’si aşağıdakileri içermelidir: Bu standardın gerektirdiği dokümante edilmiş bilgi, Kuruluş tarafından kalite yönetim sisteminin etkinliği için gerekli olduğu belirlenen dokümante edilmiş bilgi.  

Bir KYS için dokümante edilmiş bilginin boyutu aşağıdakiler temelinde bir kuruluştan diğer kuruluşa değişebilir: Kuruluşun büyüklüğü ve faaliyetlerinin, proseslerinin, ürünlerinin ve hizmetlerinin türleri, Proseslerin karmaşıklığı ve etkileşimleri, Kişilerin yetkinliği.

7.5.2 OLUŞTURMA VE GÜNCELLEME Dokümante edilmiş bilgi oluşturulacağı ve güncelleneceği zaman Kuruluş; Uygun tanımlamayı ve açıklamayı (örneğin; başlık, tarih, yazarı veya referans numarası) yapmalı, Format (örneğin; dil, yazılım sürümü, grafik), ortam (örneğin; kağıt veya elektronik) belirlemeli, Uygunluk ve yeterlilik açısından gözden geçirilmesini ve onaylanmasını sağlamalıdır.

7.5.3 DOKÜMANTE EDİLMİŞ BİLGİNİN KONTROLÜ 7.5.3.1 KYS’nin ve bu standardın gerektirdiği dokümante edilmiş bilgi aşağıdakileri sağlamak için kontrol edilmelidir: İhtiyaç olduğu yer ve zamanda kullanım için hazır ve uygun olduğunu, Yeterli düzeyde korunduğunu (örneğin, gizliliğin yitirilmesinden, uygunsuz kullanımdan veya bütünlüğün kaybolmasından).

7.5.3.2 Dokümante edilmiş bilginin kontrolü için Kuruluş, uygun olması durumunda aşağıdaki faaliyetleri ele almalıdır: Dağıtım, erişim, bulma ve kullanım, Okunabilirliğinin korunması dahil, depolama ve koruma, Değişikliklerin kontrolü (örneğin, sürüm kontrolü), Muhafaza ve elden çıkarma.

Kuruluş tarafından KYS’nin planlaması ve işletimi için gerekli olduğu belirlenen dış kaynaklı dokümante edilmiş bilgiler, uygun şekilde tanımlanmalı ve kontrol edilmelidir. Uygunluğun delili olarak muhafaza edilen dokümante edilmiş bilgi, istenmeyen değişikliklere karşı korunmalıdır. Not: Erişim, sadece dokümante edilmiş bilgilerin görüntülenmesi konusunda bir izin kararını veya dokümante edilmiş bilgileri görüntüleme ve değiştirmeye dair izin ve yetkiyi ifade eder.

KYS KAPSAMININ BELİRLENMESİ Kapsam belirlenirken Dış ve iç konular İlgili tarafların ihtiyaç ve beklentileri Kuruluşun ürün ve hizmetleri göz önünde bulundurulmalıdır. Kapsamda kuruluşun ürün ve hizmetleri, uygulanamayan maddelerin haklı gerekçeleri yer almalıdır. Uygulanamayan durumlar; kuruluşun uygun ürün ve hizmet sunma sorumluluğunu ve müşteri memnuniyetini artırma yeteneğini etkilememelidir. Uygulanabilirlikten kasıt sınırların ve hariç tutmaların belirlenmesidir.

KYS VE PROSESLERİ Kuruluş, Standardın şartlarına uygun bir kalite yönetim sistemini prosesler arası etkileşimleri de içerecek şekilde oluşturmalı, uygulamalı, sürekliliğini sağlamalı ve sürekli iyileştirmelidir. Proseslerin uygulanmasını desteklemek için dokümante edilmiş bilginin sürekliliğini sağlanmalı; Proseslerin planlandığı şekilde uygulanmasının güvence altına alınması için dokümante edilmiş bilgi muhafaza edilmelidir. Gereken kriter ve metotları (izleme, ölçme ve ilgili performans göstergelerini içerecek şekilde)

KALİTE POLİTİKASI Kuruluşun amacına ve içeriğine uygun olmalı ve stratejik yönünü desteklemeli. Kalite hedeflerinin oluşturulması için bir çerçeve sağlamalı. Uygulanabilir şartları karşılama taahhüdü içermeli. KYS’nin sürekli iyileştirilmesi taahhüdünü içermeli.

PRATİK ÇALIŞMA 1 Kalite Politikası Yazılması İç ve dış konular, Uygunluk yükümlülükleri, Operasyonel birimler, işlevler ve fiziksel sınırlar, Faaliyetler, ürünler ve hizmetler, Kontrol ve nüfuz sağlamak için yetki ve kabiliyet.

KALİTE HEDEFLERİ Kalite politikasıyla tutarlı olmalı Ölçülebilir olmalı, Uygulanabilir şartlar göz önünde bulundurulmalı, Müşteri memnuniyetinin artırılması ve ürün ve hizmet uygunluğuyla bağlantılı olmalı, İzlenmeli, Duyurulmalı, Uygun şekilde güncellenmelidir. Kuruluş, kalite hedefleri konusundaki dokümante edilmiş bilginin sürekliliğini sağlamalıdır.

Kuruluş kalite hedeflerini nasıl başaracağını planlarken, Ne yapılacağını, Hangi kaynakların gerekli olacağını, Kimin sorumlu olacağını, Ne zaman tamamlanacağını ve Sonuçların nasıl değerlendirileceğini belirlemelidir  

PRATİK ÇALIŞMA 2 Hedef Tablosu Oluşturma

KURUMSAL GÖREV, YETKİ VE SORUMLULUKLAR Üst yönetim, kuruluş içinde ilgili görevler için sorumluluk ve yetkilerin atandığından, iletildiğinden ve anlaşıldığından emin olmalıdır. ==== Görev Tanımları

Görev Tanımı

RİSK VE FIRSATLARI BELİRLEME FAALİYETLERİ KYS için planlama yapılırken, iç ve dış konular, ilgili tarafların gereksinimleri ve beklentileri göz önüne almalı ve ; KYS’nin istenen sonuçlara ulaşması için güvence vermek, Olumlu etkileri artırmak, İstenmeyen etkileri önlemek veya azaltmak, İyileştirmeyi hayata geçirmek için risk ve fırsatları belirlemelidir.

İÇSEL DIŞSAL KAYNAK RİSK İNSAN KAYNAKLARI Kalifiye eleman Maaş İletişim MÜŞTERİLER Satışlar Sözleşmeler Beklentiler MUHASEBE Yasal Raporlama Finansal Tahmin Vergi TEDARİKÇİLER Fiyatlandırma Kalite Lojistik Faturalandırma OPERASYONEL Satış pazarlama Yatırım yönetimi Bakım Üretim YASAL OTORİTE Mevzuat Değişiklikleri İptal BİLGİ TEKNOLOJİSİ Erişim Teknolojik altyapı Sistemin entegrasyonu TEKNOLOJİ Modeli/yılı Seçim imkanı ©2013 Türk Standardları Enstitüsü

PRATİK ÇALIŞMA 3 Risk Tablosu Oluşturma

PROSES Eğitim Prosesi iç 2 4 8 dış (kargo) 2 Faaliyet Risk Riskin Kaynağı (İç-Dış) Olasılık Şiddet Derece Mevcut Önlem Aksiyon Sorumlu(lar) Süre Açıklama, ilgili Doküman (varsa)  Eğitim Notlarının Gönderilmesi  Eksik, hatalı, geç gönderim    iç 2 4 8 Kontrol listesi  Kontrolün en az 2 personelce yapılması Eğitim  Müdürü, idari personel  Her gönderim öncesi Gerekli durumlarda Eğitmen, eğitim notlarının sunumdan fotokopi ile çoğaltılmasını ve bu arada notların gönderimi için gerekli iletişimi sağlar  dış (kargo)  2  Kargo sözleşmesi  Kargo sözleşmesinin gözden geçirilmesi  Eğitim Dai.Bşk., Destek Hizm.Dai.Bşk  Her sözleşme yenileme süreci

PERFORMANS DEĞERLENDİRME

Kuruluş; Neyin izlenmesi ve ölçülmesi gerektiğini, İzleme, ölçme, mümkün ise geçerli sonuçları temin etmek için analiz ve değerlendirme metotlarını, İzleme ve ölçme işleminin ne zaman yapılacağını, İzleme ve ölçme işlemlerinde elde edilen sonuçların ne zaman analiz edileceğini ve değerlendirileceğini tespit etmelidir. KYS’nin etkinliğini ve kalite performansını değerlendirmelidir.  Sonuçların kanıtı olarak uygun dokümante edilmiş bilgiyi muhafaza etmelidir.

MÜŞTERİ ALGISININ İZLENMESİ İÇİN ÖRNEKLER Müşteri anketleri, Teslim edilen ürün ve hizmet kalitesi ile ilgili müşteri geribildirimleri, Müşteri toplantıları, Pazar payı analizleri, Takdir etmeler, Garanti kapsamında gelen talepler, Satıcılardan gelen raporlar, v.b.

İÇ TETKİK Kuruluş, Kalite Yönetim Sisteminin, belirlenen ve planlanan hususları yerine getirip getirmediği konusunda bilgi elde etmek için planlanan aralıklarda iç tetkikler gerçekleştirmelidir. TS EN ISO 19011

UYGUNSUZLUK VE DÜZELTİCİ FAALİYET Kuruluş, aşağıdakilerin delili olarak dokümante edilmiş bilgiyi muhafaza etmelidir: Uygunsuzlukların ve gerçekleştirilen müteakip eylemlerin yapısını Herhangi bir düzeltici faaliyetin sonuçları.  

DOKÜMANTE EDİLMİŞ BİLGİ ATIF SEVİYESİ Politika/Amaç ve Hedefler 1.Seviye Varsa El kitabı/Görev Tanımları Prosedürler/Planlar 2.Seviye Talimatlar/Listeler/Tablolar, Formlar 3.Seviye Dış Kaynaklı Dokümante Edilmiş Bilgi (Yasalar, Kanunlar, Standardlar, Yönetmelikler, Kayıtlar vb.) 4.Seviye

PROSEDÜR Ne yapılması gerekiyor? Kim yapacak? Ne zaman ve hangi sıra ile yapılacak? Nasıl yapılacak? Ne gibi teçhizat, alet ya da malzeme kullanılacak? Hangi formlar ya da diğer dokümanlar kullanılacak? Kullanılan tüm formlar için prosedürde bir açıklama(ek) Prosedürle ilgili bir akış şeması (uygulanabilen durumlarda­ eğer anlaşılır olursa prosedür akış şeması şeklinde olabilir) Kontrollü dağıtımlarda revizyon kontrolü altında imzalı, tarihli yetkilendirme.

PLAN Ne yapılacak, Hangi kaynaklar gerekli olacak, Sorumlu kim, Ne zaman tamamlanacak Sonuçlar nasıl değerlendirilecek

TALİMAT Talimat; Bir işi anlatır Emir kipi içerir Çalışma Talimatı; İşin nasıl yapılacağını açıklar Belirli bir işin %100 nasıl tamamlanacağı ile ilgilidir. Genellikle, işi yapan personel tarafından yazılır. Çalışma talimatları prosedürler kadar genel değildirler ve çok fazla işe özeldir. Bir şeyin nasıl yapılacağını ya da kullanılacağını söylemelidirler. (örneğin, lehimin nasıl yapılacağı, yapıştırıcının nasıl kullanılacağı, bir parçanın nasıl monte edileceği, gibi.).

Prosedür-Talimat Yazılması PRATİK ÇALIŞMA 4 Prosedür-Talimat Yazılması

FORM Dokümante edilmiş bilgiyi destekleyen, doldurulması için tasarlanan, formatlı doküman *Bir form doldurulduğu zaman kayıt olur.

KAYIT Özel bir doküman olup, sonuçları gösterir. Kayıtlar ; Kağıt üzerinde veya elektronik ortamda oluşturulur. ÇYS kayıtları genellikle, doldurulmuş formlardır. Neler yapıldığını gösteren tüm dokümante edilmiş bilgidir. Performansı ispatlayan kanıtlardır.

SÖZ UÇAR, DOKÜMANTE EDİLMİŞ BİLGİ KALIR!

TEŞEKKÜR EDERİZ