Okulöncesinde Fen Kavramlarının Öğretim Yöntemleri ve Teknikleri

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Eğitim İçeriğinin Sunumu
Advertisements

Gösterip Yaptırma Yöntemi
Öğretim yöntem ve teknikleri
ÖĞRETİM VE ÖĞRENMEYE İLİŞKİN İLKELER İletişim ve Öğrenme
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
DRAMA 11.HAFTA DRAMA YÖNTEMİYLE DERS İŞLEME MODELLERİ
ÖĞRETİM TEKNİKLERİ MİKRO ÖĞRETİM ASLIHAN AKBAĞ
Gökhan YÜKSELER – Eylem EROĞLU Fen ve Teknoloji Öğretmeni
ANOLOJİ BENZETİŞİM.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
EĞİTİM TEKNOLOJİLERİNDE TEMEL KAVRAMLAR
DRAMA 5. HAFTA DRAMANIN YAPISI VE UYGULANMA AŞAMALARI
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
OKULÖNCESİNDE BİR GÜNLÜK EĞİTİM PROĞRAMI UYGULAMALARI
EĞİTİM ORTAMLARININ DÜZENLENMESİ
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
PEDAGOJİK ALAN BİLGİSİ
Gösterip Yaptırma.
Edgar Dale’in Yaşantı Konisi
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğretim Teknikleri - III
Fuat AYDEMİR Psk. Dnş. KAZIM ÖZDEMİR İLKÖĞRETİM OKULU
ROL OYNAMA ve DRAMA.
İlkokuma Yazma Öğretiminin İlkeleri
18 - DUYUŞSAL DAVRANIŞLARIN ÖLÇÜLMESİ
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Eğİtİcİ Oyuncaklar Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
Bilimsel düşünme becerileri
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
EĞİTİCİ DRAMANIN TANIMI Drama konusunda, farklı uzmanlar çeşitli tanımlar yapmışlardır. Lindvaag ve Moen'in (1980), genel tanımlarına göre, eğitim amaçlı.
DRAMA Drama;doğaçlama,rol oynama ve tiyatro tekniklerinden yararlanarak öğrencilerin yaşantıyı,bir olayı,bir fikri veya soyut bir kavramı oyunsu süreçlerle.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
BİLİŞSEL GELİŞİM: İYİ SEYİRLER .
OKUL ÖNCESİNDE EĞİTİCİ DRAMA
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
AOÖ 206 Matematik Eğitimi.
DUYUŞSAL GELİŞİME YÖNELİK ETKİNLİKLER PLANLAMA
12. Ders Bilişsel becerilere hazırlık öğretimi
Kavram öğretimi Seden KIRTE
Bilimsel İçerik Bilimsel içerik, bilimsel bilgiyi oluşturmaktadır. Erken çocukluk döneminde fen eğitimi de, çocukların yaşadığı çevre hakkında gerekli.
Erken çocukluk döneminde fen eğitimi
Erken çocukluk dönemi fen ve matematik eğitimi için ortam hazırlama
Arş. Gör. Dr. Zeynep Bahap Kudret
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
Erken çocukluk döneminde fen ve matematiğin önemi
Yapılandırmacı Öğrenme
Deney Bilimsel bir gerçeği kanıtlamak için yapılan deneyler, bilimsel olayların çocuklar tarafından somut bir şekilde yapılmasını sağlamakta ve çocukların.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
DRAMA UYGULAMALARI DRAMANIN ÖNEMİ
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
ROL OYNAMA ve DRAMA.
Yaratıcı Drama.
FEN BİLİMLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
OKUL DÖNEMİNDE GELİŞİM 6-11 YAŞ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
GENEL ÖĞRETİM İLKELERİ
Öğretim Yöntemleri Prof. Dr. Recai Doğan.
GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR.
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

Okulöncesinde Fen Kavramlarının Öğretim Yöntemleri ve Teknikleri Deney Kavram haritası Modeller/ Eğitici oyuncaklar Drama Gezi Gösteri Analoji Proje çalışmaları

Deneyler Doğa olaylarının koşulları genelde yetişkinler tarafından hazırlanan ortamlarda tekrar edilmesi durumudur. Bilimsel bir geçeğin uygulama yolu ile gerçekliğinin kanıtlanması anlamına gelir. Gösteri, bireysel ve grup deneyleri olarak temelde üç türü bulunmaktadır.

Deneyler Amaçları: Çocukları doğa olayları ile karşı karşıya getirerek ilk elden deneyim kazanmalarını sağlamak Somutlaştırma ile hem bilgi kazanımını hem de bilimsel süreçlerin gelişimini sağlamak Çocuklara deneysel yöntemi öğretmek

Deneyler Amaçları: Deney yaparak çeşitli becerileri kazandırmak (fiziksel- sosyal-özbakım) Doğaya, fen bilimlerine ve deneye karşı olumlu tutumlar geliştirmek

Deneyler Dikkat edilecek noktalar Deney, öğretmen tarafından dikkatlice planlanmalıdır. Gerekli olan tüm şartlar önceden hazırlanmalıdır. Öğretmen deneyi daha önce denemiş olmalıdır. Güvenlik için gereken tüm önlemler alınmalıdır.

Deneyler Dikkat edilecek noktalar Yaş ve gelişim özellikleri dikkate alınmalıdır. Çocukların merakı uyandırılmalı ve dikkatlerinin yoğun olduğu zamanlarda deney yapılmalıdır. Yönergeler açık olmalıdır. Deney sonunda mutlaka uygulama aşamaları, meydana gelen olaylar ve sonuçlar bir kez daha hatırlanmalı ve tekrar edilmelidir.

Deney Örnekleri Su deneyleri: Dalga yapma Batar mı yüzer mi? Sihirli damlalar Suda ses nasıl çıkar? Mutfak deneyleri Ekşi-tatlı-tuzlu Turşu, yoğurt, vb. yapımı Bu neyin sesi? Sert – yumuşak Taze-bayat

Kavram Haritası Kavramlar arasındaki ilişkilerin grafiksel bir yolla ifade edilmesidir. Sınıflama ve karşılaştırma becerileri işe koşulur. Basitten karmaşığa doğru ve resimlerle hazırlanır ve kavramlar birbirine çizgiler ile birleştirilir. Kavramların ve aralarındaki ilişkilerin daha somut olarak ortaya konması ve çocukların değerlendirilmesi amaçlarıyla kullanılır.

Kavram Haritası Çocukların bir araya gelerek çalışmalarını sağlar Düşüncelerini uygun bir dille tartışma ve diğerlerinin düşüncelerini dinleme becerilerini geliştirir Çok yönlü düşünmeyi geliştirir Somut olarak ortaya konan sonuçlar sayesinde kendilerine olan güvenleri artar

Modeller/ Eğitici Oyuncaklar Ele alınacak kavramın özelliklerini somutlaştırmak amacıyla kullanılırlar.

Drama Eğitim açısından bakıldığında drama; bir kavramı, davranışı ya da yaşantıyı oyun veya oyunlar geliştirerek canlandırmaktır. Dramada yapılan uygulamalar çocuklar için oyun olarak algılanır ve böylece en doğal öğrenme yöntemi ile kavramları somutlaştırıp yaşayarak öğrenirler.

Analoji Fen bilgisi eğitimi soyut kavramlardır ve çocuklar bu kavramları öğrenirken zorlanırlar. Çocuklar için feni anlaşılır hâle getirmek fen bilgisi öğretiminde hem çok önemlidir hem de zorunludur. Çünkü fen eğitiminde çocuğun bilimsel bir olayı açıklaması, açıklayacak bilgi düzeyine sahip olması beklenemez. Bu nedenle analoji (benzetme), fen öğretiminde öğretmene ve çocuğa büyük kolaylıklar sağlamaktadır.

Analoji Analoji (benzetme), insanların sonuç çıkarmak ve yeni kavramları öğrenmek için kullandığı etkili bilişsel mekanizmalardan biridir. Yabancılık çekilen bir olgunun bize tanıdık gelen bir olguya benzetilerek açıklanmasıdır. Bilinmeyenlerin açıklanabilmesi için benzer olay hakkında az da olsa bilgi sahibi olunması Benzetilen kavramın, benzeyen kavramdan daha basit yapıya sahip olması Benzetmenin sadece başkası tarafından değil çocuk tarafından da yapılması, farklı benzetmelerin yapılması olanak sağlanması ve bu benzetmeler arasında bağın kurulması gerekmektedir.

Analoji Basit analoji Hikaye tarzında analojiler Oyunlaştırılmış analojiler Resimleştirilmiş analojiler