Proje Yönlendirmeli Öğrenim Ve Temel Bilgi Teknolojileri Şubat, 2006 Dokuz Eylül Üniversitesi İzmir
4Mühendislik Fakültesi Mehmet Ölmez1,Hatice Doğan2, Bülent Önay3,Handan Boyacıoğlu4, Gül Gülpınar5, Haldun Sarnel6,Cüneyt Güzeliş7 1,2,6,7 Elektrik ve Elektronik Müh. Böl. 3Metalurji ve Malzeme Müh. Böl. 4Mühendislik Fakültesi 5 Fen Ed. Fak. Fizik Bölümü
ANA BAŞLIKLAR Probleme Dayalı Öğrenim (PDÖ) Proje Yönlendirmeli Öğrenim (PYÖ) PYÖ Amaçları ve Uygulanışı PYÖ ’de Ölçme ve Değerlendirme Sonuçlar
Nasıl Bir Mühendis ? Kendini yenileyebilen Öğrendiğini uygulayabilen* Olayları sorgulayabilen Yeni tasarımlar geliştirebilen* Takım çalışması yapabilen ve iletişim becerilerine sahip*
PDÖ ve Senaryolaştırma Gerçek veya gerçeğe dayalı problemler Öğrencinin problemi sahiplenmesi Yüksek Motivasyon Yan konuların tartışılabilmesi
Proje Yönlendirmeli Öğrenim Geniş çaplı problemler Projelendirerek çözüme ulaşma Yeni fikir üretimi
Aktif Eğitimde PYÖ 4. Sınıflarda 4 haftalık modüller 1.Sınıflarda bir yarıyıl süreli projeler* Haftada 2 saatlik yönlendirme saatleri*
AMAÇLAR I Bütünsel bakış edindirmek Takım çalışmasının ve iletişim becerilerinin geliştirilmesi Tasarım ve yeni bilgi üretimi kavramlarının kazandırılması
AMAÇLAR II Temel bilimlerin öğrenilmesine yönelik merak uyandırmak Çözüm önerileri geliştirme ve önerilen çözümleri projelendirerek gerçekleme yeteneğini kazandırmak
Yönlendirme Takvimi-I 1. Tanıtım ve İlk Çağrı 2. Proje Konusu Belirleme ve Özet/Öneri Nasıl Yazılır? 3. Literatür Tarama Nasıl Yapılır? 4. Uygulamalı Araştırmalarda Yöntem, Gannt Haritası.
Yönlendirme Takvimi-II 5. Proje Özeti Geri Bildirimi. Matematiğin Tarihsel Gelişimi 6. Literatür Özeti Geri Bildirimi. Bilimsel Araştırma Raporu Nasıl Yazılır? 7. Proje Yönetim/Uygulama Şeması Geri Bildirimi. Fiziğin Tarihsel Gelişimi
Yönlendirme Takvimi-III 8. Bilgisayar Bilimlerinin Tarihsel Gelişimi, Güncel Durumu ve Geleceği 9. Malzeme Bilimlerinin Tarihsel Gelişimi, Güncel Durumu ve Geleceği. 10. Temel Bilimler,Matematik ve Bilgisayar Bilimlerinin Mühendislikte Yeri.
Yönlendirme Takvimi-IV 12. Poster Sunum Nasıl Yapılır ve Değerlendirilir? 13. Sözlü Sunum Nasıl Yapılır ve Değerlendirilir. 14. Proje Rapor Taslağı Geri Bildirimi.
Teslim Edilen Çalışmalar I İç Danışman Görüşme Raporları Proje Özeti Kaynak Listesi ve Literatür Özeti Proje Yönetim / Uygulama Şeması
Teslim Edilen Çalışmalar II Genişletilmiş Proje Özeti Proje Önerisi Yeni Fikir Öz Değerlendirme Raporu Proje Rapor Taslağı Proje Son Raporu
Kullanılan Yazılımlar Word Excel Powerpoint Internet Explorer Google Arama Motoru
Raporlar,özetler
Ölçme Ve Değerlendirme I Rapor ve özetler Sözlü sunum (dış danışma kurul üyelerinin ve diğer mühendislik bölümlerinden gelen öğretim üyelerin oluşturduğu bir kitlenin önünde) Poster sunumu Akran değerlendirmesi
Ölçme Ve Değerlendirme II
PYÖ’nin Kazanımları-I Bilgisayar okur yazarlığı Temel bilgi teknolojilerinin kullanabilme Yeni fikir üretiminin öneminin kavranması
PYÖ’nin Kazanımları-II Takım çalışmasının sorunlarıyla yüzleşilmesi Çözüm üretiminin ve Uzlaşmanın öğrenilmesi Sunum yapmanın öğrenilmesi
SONUÇ I Proje Yönlendirmeli Öğrenim TBT dersi ile beraber verilmelidir. TBT Dersine işlev katmaktadır.
SONUÇ -II Geliştirilen ölçek ve görüşme formları yardımıyla derlenen nitel ve nicel veriler, istatistiksel açıdan analiz edilme aşamasındadır. Bu verilerin ışığı altında elde edilecek bulgular anlamlandırılarak, gelecekte uygulanmaya devam edilmesi öngörülen PYÖ'ye ilişkin daha net önerilerde bulunulabilecek, düzenlemeler yapılabilecektir.
Kaynaklar I [1] Özkurt A., Kuntalp D.G., Yüksel Y., Öztura H., Şahin Ö., Kuntalp M., Gündüzalp M., Güzeliş C.,Bilgisayar Mühendislikleri Eğitimi 1. Ulusal Sempozyumu, Ankara, 2003. [2] Yüksel Y., Kuntalp D.G., Kuntalp M., Öztura H., Güzeliş C., Elektrik, Elektronik, Bilgisayar Mühendislikleri Eğitimi 1. Ulusal Sempozyumu, Ankara, 2003.
Kaynaklar II [3] Johnson P., Journal of Professional Issues in Engineering Education and Practice, 1999. [4] Aas E.J., Norwegian University of Science and Technology, Trondheim, Norway, 1998. [5] Bartz R., Proceedings of the 2002 ASEE/SEFI/TUB Colloquium, American Society for Engineering Education, 2002.