Proje Yönlendirmeli Öğrenim Ve Temel Bilgi Teknolojileri

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

Page  1 Hoşgeldiniz. TARİHODASAAT 14:00 SUNUM HAZIRLAYAN İzmir 60. Yıl Anadolu Lisesi İEÜ -EEM Konferans Salonu.
/ 151 EğitimYöntemleri Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015.
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
Figen ŞENGÜL 1, Gülşah SEYDAOĞLU 2 Çukurova Üniversitesi, (1) Adana Sağlık Yüksek Okulu, (2)Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi AD Hemşirelik Eğitim Modellerinin.
Ulusal Yayınların Stratejik Önemi Prof. Dr. Çetin Erol Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Kardiyoloji AD YÖK Genel Kurul Üyesi.
Matematik Öğretimi Yrd. Doç. Dr. Nuray Ç. Dedeoğlu
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Grundtvig Öğrenme Ortaklığı “A Step Towards Elderly People (STEP)” “Yaşlılara Doğru Bir Adım Projesi” Dr. Halis YEŞİL Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü.
İŞİ KAYBETMEME İşte Kalabilirlik Becerileri. İşverenler Ne İster? American Society For Training and Development ( ASTD) İşyeri Esasları 1. Nasıl Öğreneceğini.
Performans ve Ücret Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN
Yrd. Doç. Dr. Nuray Ç. Dedeoğlu İlköğretim Matematik Eğitimi
TEMEL İŞLEVLERİNE GÖRE REHBERLİK
Hangi Konular Performans Görevi Hangi Konular Proje Olarak Seçilmelidir? MEB 2008.
Stratejik plan çalışmaları kapsamında yapılan akademik Personel Anket SONUÇLARI.
Emine Hoşoğlu doğan İstanbul şehir üniversitesi Eylül 2014
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
GELİŞİMLE İLGİLİ ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 2
MÜHENDİSLİK ve MİMARLIK FAKÜLTESİ
Multi-purpose center for adult education in clean environment
Proje Dosyası - Belgeleme - Raporlama
Bitirme Tezi/Mühendislik Tasarımı Proje Türkçe Başlığı
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
Pedagojİk formasyon sertİfİka programI ÖğreTİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta I Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
HAYAT BİLGİSİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
DERMATOLOJİ DİSİPLİNİNİN DÜNYA ÖLÇEĞİNDE YENİDEN GÖRSELLEŞTİRİLMESİ
MALTEPE ANADOLU LİSESİ
ÖĞRETİM YILI “SAĞLIKLI YAŞAM VE HEMŞİRELİK” DERSİ DEĞERLENDİRME SONUÇLARI EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
Bitirme Çalışması Konu Başlığı
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Bilimsel Araştırma Yöntemleri Raporlaştırma
Teknolojİ ve tasarIm dersİ
BİNGÖL ÜNİVERSİTESİ YABANCI DİLLER YÜKSEK OKULU
WEB PROJE YÖNETİMİ Ahmet TAŞTAN.
Kaynak Gösterme Teknikleri
Sağlık Bilimleri Fakültesi
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
Arş. Gör. Dr. Seyhan ERYILMAZ TOKSOY
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
MBT-303 Özel öğretim yöntemleri-ı
Yazılım Mühendisliği Ders 1: Giriş.
Kimya Mühendisliği Mesleği ve İYTE Kimya Mühendisliği Bölümü
31 Ocak - 2 Şubat 2007 Dumlupinar Üniversitesi Kütahya
Diğer Teknikler I Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
Diğer Teknikler II Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
Bitirme Tezi/Mühendislik Tasarımı Proje Türkçe Başlığı
Öğrenci Başarısının Belirlenmesinde Yeni Yaklaşımlar
Elektronik Mühendisliği Tanıtımı
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Rastgele Nesneler Dersi
DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA (YÜKSEK LİSANS)
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
Bologna Eşgüdüm Komisyonlarının
EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Araştırma Önerisi ve Hazırlanması
Bitirme Tezi/Mühendislik Tasarımı Proje Türkçe Başlığı
YBS 4004 Sistem Güvenliği.
Hangi Konular Performans Görevi Hangi Konular Proje Olarak Seçilmelidir? MEB 2008.
Gümüşhane Üniversitesi Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi Genetik ve Biyomühendislik Bölümü Bitirme Çalışması Poster Hazırlama Kılavuzu Poster Boyutları:
Bitirme Tezi/Mühendislik Tasarımı Proje Türkçe Başlığı
ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ Bitirme Çalışması Başlığı
Üniversite ve Akademik Dürüstlük Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
IV. SONUÇLAR VE TARTIŞMA
POSTER BOYUTLARI: Genişlik: 50 cm, Yükseklik: 70 cm
Sunum transkripti:

Proje Yönlendirmeli Öğrenim Ve Temel Bilgi Teknolojileri Şubat, 2006 Dokuz Eylül Üniversitesi İzmir

4Mühendislik Fakültesi Mehmet Ölmez1,Hatice Doğan2, Bülent Önay3,Handan Boyacıoğlu4, Gül Gülpınar5, Haldun Sarnel6,Cüneyt Güzeliş7 1,2,6,7 Elektrik ve Elektronik Müh. Böl. 3Metalurji ve Malzeme Müh. Böl. 4Mühendislik Fakültesi 5 Fen Ed. Fak. Fizik Bölümü

ANA BAŞLIKLAR Probleme Dayalı Öğrenim (PDÖ) Proje Yönlendirmeli Öğrenim (PYÖ) PYÖ Amaçları ve Uygulanışı PYÖ ’de Ölçme ve Değerlendirme Sonuçlar

Nasıl Bir Mühendis ? Kendini yenileyebilen Öğrendiğini uygulayabilen* Olayları sorgulayabilen Yeni tasarımlar geliştirebilen* Takım çalışması yapabilen ve iletişim becerilerine sahip*

PDÖ ve Senaryolaştırma Gerçek veya gerçeğe dayalı problemler Öğrencinin problemi sahiplenmesi Yüksek Motivasyon Yan konuların tartışılabilmesi

Proje Yönlendirmeli Öğrenim Geniş çaplı problemler Projelendirerek çözüme ulaşma Yeni fikir üretimi

Aktif Eğitimde PYÖ 4. Sınıflarda 4 haftalık modüller 1.Sınıflarda bir yarıyıl süreli projeler* Haftada 2 saatlik yönlendirme saatleri*

AMAÇLAR I Bütünsel bakış edindirmek Takım çalışmasının ve iletişim becerilerinin geliştirilmesi Tasarım ve yeni bilgi üretimi kavramlarının kazandırılması

AMAÇLAR II Temel bilimlerin öğrenilmesine yönelik merak uyandırmak Çözüm önerileri geliştirme ve önerilen çözümleri projelendirerek gerçekleme yeteneğini kazandırmak

Yönlendirme Takvimi-I 1. Tanıtım ve İlk Çağrı 2. Proje Konusu Belirleme ve Özet/Öneri Nasıl Yazılır? 3. Literatür Tarama Nasıl Yapılır? 4. Uygulamalı Araştırmalarda Yöntem, Gannt Haritası.

Yönlendirme Takvimi-II 5. Proje Özeti Geri Bildirimi. Matematiğin Tarihsel Gelişimi 6. Literatür Özeti Geri Bildirimi. Bilimsel Araştırma Raporu Nasıl Yazılır? 7. Proje Yönetim/Uygulama Şeması Geri Bildirimi. Fiziğin Tarihsel Gelişimi

Yönlendirme Takvimi-III 8. Bilgisayar Bilimlerinin Tarihsel Gelişimi, Güncel Durumu ve Geleceği 9. Malzeme Bilimlerinin Tarihsel Gelişimi, Güncel Durumu ve Geleceği. 10. Temel Bilimler,Matematik ve Bilgisayar Bilimlerinin Mühendislikte Yeri.

Yönlendirme Takvimi-IV 12. Poster Sunum Nasıl Yapılır ve Değerlendirilir? 13. Sözlü Sunum Nasıl Yapılır ve Değerlendirilir. 14. Proje Rapor Taslağı Geri Bildirimi.

Teslim Edilen Çalışmalar I    İç Danışman Görüşme Raporları Proje Özeti Kaynak Listesi ve Literatür Özeti Proje Yönetim / Uygulama Şeması

Teslim Edilen Çalışmalar II Genişletilmiş Proje Özeti Proje Önerisi Yeni Fikir Öz Değerlendirme Raporu Proje Rapor Taslağı Proje Son Raporu

Kullanılan Yazılımlar Word Excel Powerpoint Internet Explorer Google Arama Motoru

Raporlar,özetler

Ölçme Ve Değerlendirme I Rapor ve özetler Sözlü sunum (dış danışma kurul üyelerinin ve diğer mühendislik bölümlerinden gelen öğretim üyelerin oluşturduğu bir kitlenin önünde) Poster sunumu Akran değerlendirmesi

Ölçme Ve Değerlendirme II

PYÖ’nin Kazanımları-I Bilgisayar okur yazarlığı Temel bilgi teknolojilerinin kullanabilme Yeni fikir üretiminin öneminin kavranması

PYÖ’nin Kazanımları-II Takım çalışmasının sorunlarıyla yüzleşilmesi Çözüm üretiminin ve Uzlaşmanın öğrenilmesi Sunum yapmanın öğrenilmesi

SONUÇ I Proje Yönlendirmeli Öğrenim TBT dersi ile beraber verilmelidir. TBT Dersine işlev katmaktadır.

SONUÇ -II Geliştirilen ölçek ve görüşme formları yardımıyla derlenen nitel ve nicel veriler, istatistiksel açıdan analiz edilme aşamasındadır. Bu verilerin ışığı altında elde edilecek bulgular anlamlandırılarak, gelecekte uygulanmaya devam edilmesi öngörülen PYÖ'ye ilişkin daha net önerilerde bulunulabilecek, düzenlemeler yapılabilecektir.

Kaynaklar I [1] Özkurt A., Kuntalp D.G., Yüksel Y., Öztura H., Şahin Ö., Kuntalp M., Gündüzalp M., Güzeliş C.,Bilgisayar Mühendislikleri Eğitimi 1. Ulusal Sempozyumu, Ankara, 2003. [2] Yüksel Y., Kuntalp D.G., Kuntalp M., Öztura H., Güzeliş C., Elektrik, Elektronik, Bilgisayar Mühendislikleri Eğitimi 1. Ulusal Sempozyumu, Ankara, 2003.

Kaynaklar II [3] Johnson P., Journal of Professional Issues in Engineering Education and Practice, 1999. [4] Aas E.J., Norwegian University of Science and Technology, Trondheim, Norway, 1998. [5] Bartz R., Proceedings of the 2002 ASEE/SEFI/TUB Colloquium, American Society for Engineering Education, 2002.