YANSITILAN GÖRSEL MATERYALLER

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci Görsel Tasarımın Unsurları: Yazılı Unsurlar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU.
Advertisements

SUNUMUN İÇERİĞİ A.)ARAÇLAR ÖĞRETİM ARAÇLARI YAZI TAHTASI
MATERYAL VE ETKİNLİK HAZIRLAMA
Hayatımızda ve Derslerde Teknoloji
ÖĞRETİM ARAÇLARI VE ETKİLİ KULLANIMI
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı İletişim Teknolojileri ve Uygulamalar Teknoloji Destekli Araçlar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Eğitimde Kullanılan Araçların Sınıflandırılması
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretim Materyallerinin Tasarlanması, Hazırlanması ve Seçimi Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
Öğretİm Materyallerİ Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Powerpoint 2003 – Uzantısı .ppt Powerpoint 2010 – Uzantısı .pptx
ÖĞRETİM ARAÇLARI VE ETKİLİ KULLANIMI
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Merhaba ben Abdullah Alp ASLAN Globax Firması Yöneticisiyim
SUNUMA SES , VIDEO EKLEME SUNUM TASARIMI ANİMASYONLAR SLAYT GEÇİŞİ
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci Görsel Tasarımın Unsurları: Destekleyici Unsurlar Dr. Süleyman Sadi.
AKILLI TAHTA.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Araçlar: Kitaplar, Tahtalar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe.
Ünite 8 sunum programları
UZAKTAN EĞİTİMDE YAZILI-BASILI ORTAMLAR
Araçları Sınıflandırma İşlemi
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci Görsel Tasarımın Unsurları: Görsel Unsurlar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU.
Basılı ve Elektronik Ortamdaki Bilgilerin Birbirine Dönüştürülmesi
Bölüm 3: Sunum Materyallerinin Hazırlanması
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Gerçek Eşyalar ve Modeller Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN TASARLANMASI, HAZIRLANMASI VE SEÇİMİ
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
BİLGİSAYAR DONANIMI GİRİŞ BİRİMİ İŞLEM BİRİMİ ÇIKIŞ BİRİMİ.
Yansıtıcılar (Projektörler)
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE YENİ TEKNOLOJİLER
ÖĞRETİMDE GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR
Öğretim Materyalleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Etkili Sunum Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
Temel Bilgisayar Bilgileri
Programlı Öğretim Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
EBA (Eğitim Bilişim Ağı) Portalının Tanıtım Semineri
Grafik ve Animasyon.
EBAv2.
BÖLÜM 6 ÖĞRETİM ARAÇ- GEREÇLERİNİN SEÇİMİ. BÖLÜM 6 ÖĞRETİM ARAÇ- GEREÇLERİNİN SEÇİMİ.
Fatih Projesi Okulu ve Etkileşimli Tahta
ÖĞRETİM ARAÇLARI Bölüm 6. Öğretim Araçları Yazı tahtası Akıllı tahta Bilgisayar Tarayıcı Dijital kamera Dijital fotoğraf mk. Web kamerası Dijital ses.
EĞİTİMDE BİLGİSAYAR UYGULAMALARI Yrd. Doç. Dr. Halil Ersoy.
BİLGİSAYARIN YAPISI Donanım ? Yazılım.
Bölüm IV Öğretimde Görsel İşitsel Araçlar
Öğretim Teknolojisi & Materyal Geliştirme
ARAÇ - GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Eğitim Alanında Teknolojik Gelişmeler
BDE’in Tarihçesi Dr. Hüseyin Arak.
Pedagojİk formasyon sertİfİka programI ÖğreTİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI Hafta I Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
Marmara Üniversitesi Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİNİN TARİHSEL GELİŞİMİ
BİLGİSAYARDA DONANIM ve YAZILIM
Basılı ve Elektronik Ortamdaki Bilgilerin Birbirine Dönüştürülmesi
Öğretimde Araç-Gereçlerin Yeri ve Önemi
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı İletişim Teknolojileri ve Uygulamalar Teknoloji Destekli Araçlar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
AKILLI TAHTA.
UZAKTAN EĞİTİM.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci Görsel Tasarımın Unsurları: Destekleyici Unsurlar Dr. Süleyman Sadi.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci Görsel Tasarımın Unsurları: Yazılı Unsurlar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Araçlar: Kitaplar, Tahtalar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Temel Kavramlar
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Araçlar: Grafikler Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR.
Sunum transkripti:

YANSITILAN GÖRSEL MATERYALLER

Yansıtılan Görsel Materyaller Yansıtılan görsel materyaller, durağan resimlerin bir ekranda büyütülerek gösteriminden oluşan medya biçimleridir. Tepegöz Slayt Cihazı Dijital Kamera Projeksiyon Cihazı Opak Projektör Doküman Kamera Akıllı Tahta

Yansıtılan Görsel Materyaller Tepegöz Üzerinde hareketli bir parça taşıyan büyük bir kutu olan tepegöz basit bir araçtır. Lens ve ayna sistemi kullanılarak, kuvvetli bir ışığın yardımı ile gelen görüntü 90 derecelik bir açı ile yansırılır.

Yansıtılan Görsel Materyaller Tepegöz - Avantajlar Parlaklık Göz teması Kolay kullanım Düzenlenebilir Erişilebilirlik Kolay hazırlama Detaylı bir içeriği sunma Davranışlara etkisi Organizasyon ve tartışma

Yansıtılan Görsel Materyaller Tepegöz – Dezavantajlar Önceden programlanamaz Bireysel kullanılamaz Hazırlık için süre gerektirir Görüntü yüksekliği faktörü

Yansıtılan Görsel Materyaller Tepegöz – Uygulamalar Resim Drama Coğrafya Edebiyat Fen Bilgisi Matematik Yabancı Dil

Yansıtılan Görsel Materyaller Tepegöz Yansıları Yansıtılacak olan resim, grafik, tablo ve metinler Özel asetat kalemi ile yazılıp-çizilebilir, veya Bilgisayarda hazırlanıp direkt çıktısı alınarak kullanılabilir.

Yansıtılan Görsel Materyaller Yansıların Hazırlanması Yansılar yatay olarak hazırlanmalıdır.

Yansıtılan Görsel Materyaller Yansıların Hazırlanması Yansılarda görsel düşünceler yer almalıdır. YAŞADIĞIMIZ ÇEVRE VE DOĞA

Yansıtılan Görsel Materyaller Yansıların Hazırlanması Her yansıda tek bir kavram sunulmalıdır. yarıçap

Yansıtılan Görsel Materyaller Yansıların Hazırlanması Mesaj net olarak iletilmeli, yazıya ağırlık verilmemelidir. Türkiye’de Bilgisayar Okur-Yazarı Oranları Türkiye’de bilgisayar okur-yazarı oranları; 1998’ de %15, 1999’da %18, 2000’de %22 ve 2001 yılında ise %32 olarak tespit edilmiştir.

Yansıtılan Görsel Materyaller Slayt Cihazı Her bir gösterimde, bireysel olarak yerleştirilmiş, ufak, fotografik saydamların gösterimini sağlayan cihazdır.

Yansıtılan Görsel Materyaller Slayt Cihazı – Avantajlar Sıralama Otomatik odaklama Otomatik gösterim Koleksiyon oluşturma Bireysel kullanım

Yansıtılan Görsel Materyaller Slayt Cihazı – Dezavantajlar Slaytların iyi organize edilmemiş olması Sıkışık & kalabalık slaytlar Kolay hasar görebilmesi Maliyet

Yansıtılan Görsel Materyaller Slayt Cihazı – Uygulamalar Genellikle her düzeyde ve her konuda kullanılabilir. Çoğunlukla, resim/sanat, coğrafya, biyoloji gibi derslerde kullanılır.

Yansıtılan Görsel Materyaller Dijital Kamera Çekilen filmler kolayca bilgisayara aktarılabilir. Filmler bir diskette, hafızada veya akıllı bir kartta saklanır.

Yansıtılan Görsel Materyaller Dijital Kamera Avantajlar Filmlerin dijital olması Film saklama kapasitesi Yakınlaştırma özelliği Kolay kullanım

Yansıtılan Görsel Materyaller Dijital Kamera Uygulamalar Doğa resimleri Öğretim metodlarının sınıf içinde görüntülenmesi Bir okulun tanıtımı

Yansıtılan Görsel Materyaller Projeksiyon Cihazı Elektronik bir tepegöz olarak nitelenebilir. Grafiksel yazılımları sunmak amacı ile tasarlanmıştır.

Yansıtılan Görsel Materyaller Projeksiyon Cihazı Avantajlar Monitor yansısı Bilgisayar kapasitesi Etkileşim

Yansıtılan Görsel Materyaller Projeksiyon Cihazı Dezavantajlar Karanlık bir ortam gerektirir Çözünürlük Maliyet

Yansıtılan Görsel Materyaller Projeksiyon Cihazı Uygulamalar Yazılımların gösterimi Elektronik bir ansiklopedinin taranması Internet bağlantısı Animasyonların gösterimi

Yansıtılan Görsel Materyaller Opak Projektör Şeffaf olmayan materyallerin çok kuvvetli bir ışık kaynağı (~1000 watt) yardımı ile büyütülerek yansıtılmasını sağlayan cihazdır.

Yansıtılan Görsel Materyaller Opak Projektör Avantajlar Yeni materyal üretimi gerektirmez Öğrenci ödevlerinin sınıfla paylaşımasını sağlar

Yansıtılan Görsel Materyaller Opak Projektör Dezavantajlar Karanlık bir ortam gerekirir Hacim olarak büyüktür Çabuk ısınabilir

Yansıtılan Görsel Materyaller Opak Projektör Uygulamalar Basılı veya görsel materyalleri sunmak için en fazla 20 kişiden oluşan bir topluluk ile kullanılabilir. Her düzeyde ve her konuda kullanılabilir.

Yansıtılan Görsel Materyaller Doküman Kamera Katı materyalleri, basılı dokümanları ve gerçek nesneleri bilgisayar ekranına veya projektöre aktarmak için kullanılır.

Yansıtılan Görsel Materyaller Doküman Kamera Avantajlar Her türlü materyaller için kullanılabilir. Kamera olarak kullanımı düşünülebilir.

Yansıtılan Görsel Materyaller Doküman Kamera Dezavantajlar Sınırlı bir görüntü alanı vardır.

Yansıtılan Görsel Materyaller Doküman Kamera Uygulamalar Tüm alanlar

Yansıtılan Görsel Materyaller Akıllı Tahta Bilgisayar ekranının beyaz tahta ile bütünleşmesidir. Tahtada yaptıklarınızı ekran görüntüsü üzerinde de yapabilmenizi sağlar.

Yansıtılan Görsel Materyaller Akıllı Tahta Avantajlar Görüntü üzerinde notlar alınabilir, bunları kaydedip daha sonra kullanılabilir. Bilgisayar ve tahta arasında çift yönlü aktarın yapılabilir.

Yansıtılan Görsel Materyaller Akıllı Tahta Dezavantajlar Tahta boyutu sınırlıdır. Tahta yüzeyi kuvvet uygulayarak kullanılabilmektedir.

Yansıtılan Görsel Materyaller Akıllı Tahta Uygulamalar Diğer sınıflara yayın yapılabilir. Tahtaya önceden yazılan notlar geri dönüp kullanılabilir. Uzaktan eğitim uygulamaları geliştirilebilir.

KAYNAKLAR Heinich, R., Molenda, M., Russell, J. D. & Smaldino, S. E. (2002). Instructional Media and Technologies for Learning (7th edition). Merrill Prentice Hall, USA.