Abdullah Alper ERTEM Enver AYDOĞAN

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MESLEK SEÇİMİ SEMİNERİ
Advertisements

TÜRK HALKI, VEREMİ VE VEREMLE SAVAŞI DOĞRU BİLİYOR MU?
KADEM KIBRIS TÜRK TABİPLER BİRLİĞİ HEKİM ÇALIŞMA KOŞULLARI, SORUNLAR VE ÖNERİLER ARAŞTIRMASI MART 2010.
İLKÖĞRETİM OKULU MÜDÜRLERİNİN VİZYONER LİDERLİK ÖZELLİKLERİNE SAHİP OLMALARI İLE ÖĞRETMENLERİN ÖRGÜTSEL ADANMALARI ARASINDAKİ İLİŞKİ Fatma BABİL Eskişehir.
MODÜL 10 Müşteri Hizmetleri.
Murat Can KÖSE Mert Eren YÜKSEL
SAĞLIK BAKANLIĞI EVDE SAĞLIK HİZMETLERİ
Genel Bilgiler Demografik Bilgiler Yeşil-Kart’lı oranı (%)-2006 Nüfus (DİE-2000) Nüfus (ETF-2006) Çocuk nüfus(DİE)
SAĞLIĞIN TANIMI: KİŞİLERİN, SADECE HASTA OLMAMASI HALİ DEĞİL, BEDENEN, RUHEN VE SOSYAL YÖNDEN TAM BİR İYİLİK HALİDİR. Sağlık Otoriteleri tarafından kabul.
Yrd. Doç. Dr. Yasemin ÇAYIR Aile Hekimliği
ANKARA’DA EVDE SAĞLIK HİZMETLERİNİN DURUMU ANKARA HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ EVDE SAĞLIK HİZMETLERİ KOORD. MERK.
0+ HASTA MAĞDURİYETİNE VE SAĞLIK ÇALIŞANINA ŞİDDETE ‘DUR’ DEDİK!
17. DÖNEM AKUPUNKTUR EĞİTİM PROGRAMINDA TEDAVİYE ALINAN 130 HASTANIN DEMOGRAFİK, KLİNİK ÖZELLİKLERİ VE TEDAVİ SONUÇLARI Dr. Derya Özmen ALPTEKİN Fiziksel.
KOÜTF EĞİTİM VE ARAŞTIRMA HASTANESİNE BAŞVURAN HASTALARA SUNULAN HİZMET İLE İLİŞKİLİ HASTALARIN GÖRÜŞ VE ÖNERİLERİ GRUP MÜMKÜN MERTEBE.
AİLE HEKİMLİĞİNDE HASTALIKLAR
Dr. Özlem COŞKUN*, Yrd. Doç. Dr. Mehtap KARTAL**,
A.Ü ARAŞTIRMA HASTANESİNE BAŞVURAN HASTALAR MEMNUN MU?
EVDE SAĞLIK HİZMETLERİ NEDEN ? NASIL?
İLAÇLA AKILCI TEDAVİ EĞİTİMİNDE TFD’nin ROLÜ
Aile Hekimliğinin Tanımı ve İlkeleri
BŞB’leri Diğer belediyeler Köyler
SEVK BİLGİ DÖNÜŞ FORMU VE
5.GRUP Şule Şahin Tuğba Karakuş Gizem Osan
Amaç: Organ yetmezliği insidansı (toplumdaki hastalık sayısı oranı) tüm dünyada artmakta olup, organ nakli olmayı bekleyen hastalar da uygun organ beklerken.
ÜNİVERSİTE SAĞLIK MERKEZLERİ ÇALIŞANLARININ ÇALIŞMA KOŞULLARI VE ÖZLÜK HAKLARI Başkan: Dr. Rüştü Güner Raportörler: Dr.Özlem Elçin Dr. Sare Mıhçıokur.
KAPSAMLI SAĞLIK BAKIMI
BÖTE BÖLÜMÜ ÖĞRETİM ELEMANLARININ WEB SİTELERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
AİLE HEKİMLİĞİNİN TANIMI VE ÖZELLİKLERİ
AİLE HEKİMLİĞİ TANIMI VE İLKELERİ
Grup Empati (F3).
GRUP SEMPTOM Konu : Kocaeli Üniversitesi Araştırma ve Uygulama Hastanesine Başvuran Hasta ve Hasta Yakınlarının Sağlık Hizmetleri Hakkındaki Bilgi ve Yararlanma.
TOPLUM HİZMETLERİ PROGRAMI
Muş Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği ……… Devlet Hastanesi Sağlık Hizmetleri Değerlendirmesi 2015 MUŞ.
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİ MEMNUNİYETİ ARAŞTIRMASI
ACİL SERVİS HİZMETLERİNDE ADLİ RAPOR UYGULAMALARI MODEL FORM ÖNERİSİ
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Şubat, 2012
OKUL HEMŞİRESİNİN GÖREV YETKİ SORUMLULUKLARI
Kocaeli Üniversitesi E3 Grubu Toplumsal Duyarlılık Projesi
/ 331 Aile Hekimliğinde Kalite Yönetimi 8 Mayıs 2010, İstanbul Zekeriya Aktürk, Nezih Dağdeviren EQuiP Türkiye Delegeleri
Çocuk İzlem Merkezinin tanıtımı ve işleyişi
AKYURT İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
«Özel Gereksinimli Bireylerin Yetersizlik Tür ve Düzeylerine Göre Tanılama ve Destek Eğitim Hizmetlerine Katılma Durumları» Mustafa AYRAL, Şenol DEMİRHAN,
Hazırlayan: Uzm. Nazan TORUN
ARABAN İLÇE DEVLET HASTANESİ
SERVQUAL BEKLENTİ ANKETİNDE GEÇMİŞ DENEYİM SORGULANMALI MIDIR?
Aile Hekimliğinin Temel Esasları
SAĞLIK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ
Araştırma Başlığı: İlköğretim öğrencilerinde matematik kaygısı ile matematik başarısı arasında bir ilişki olup olmadığının incelenmesi Grup Adı: M&M’S.
GRUP ADI LAST SEEN.
Sağlık Hizmetlerinin Sınıflandırılması Ve yaralanma Yolları
İlker KÖSE Bilgi Sistemleri Danışmanı Sağlık Bakanlığı
/ 181 Zekeriya Aktürk, Prof. Dr. Şifa Üniversitesi Tıp Fakültesi, Aile Hekimliği AD , İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi Asistan ve Öğretim Üyesi.
ÖĞRETİM YILINDA GERÇEKLEŞTİRİLECEK 2. DÖNEM ORTAK SINAVLARA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR KEÇİÖREN İLÇE EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ.
Aile Hekimliğinde Sürekli Sağlık Bakımı
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI Diyarbakır Çocuk Hastanesi
ANKET SÜREÇLERİ VE ANKET UYGULAMASI
DİLEK DİKEÇ Matematik Öğretmeni
SAĞLIĞIN GELECEĞİ şubat 2017.
Araş. Gör. Dr. N. Emel ELVERİCİ ARDIÇ
Üniversite Hastaneleri Organizasyonları
AFETE HAZIRLIK VE BİLGİ DURUM DEĞERLENDİRMESİ
T.C. TEKİRDAĞ VALİLİĞİ Halk Sağlığı Müdürlüğü
Olgularla Diyabette Hedef Değerlere Ulaşma Başarısızlığı Nedenleri
ÇALIŞAN ve ÖĞRENCİ MEMNUNİYETİ ARAŞTIRMASI SONUÇLARI Ocak, 2009
AİLE HEKİMLİĞİNİN TANIMI VE TEMEL ÖZELLİKLERİ. AMAÇ Bu oturum sonunda katılımcıların; Aile Hekimi ve Aile Hekimliğinin tanımını yaparak bugünkü durumunu.
Ders : Sosyal Bilgiler Öğretmen : Medine Şahin Sınıf: 6(YDA)B No:121 Adı Soyadı : Beyza Özkan.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
URAL, A. ve KELEŞ, Y. (2011). Türkiye’deki Üniversitelerde Çalışan Öğretim Elemanlarının Akademik Özgürlüklerine İlişkin Görüşleri. V. Lisansüstü Eğitim.
İlaç Uygulamalarında Hemşire İzleminin Önemi: X İlaç Uygulaması
EĞİTİMDE FIRSAT VE OLANAK EŞİTLİĞİ - EŞİTSİZLİĞİ
Sunum transkripti:

BİRİNCİ BASAMAK SAĞLIK HİZMETLERİNDE HASTA MEMNUNİYETİ ANKARA İLİ (AİLE SAĞLIĞI MERKEZLERİ) ÖRNEĞİ Abdullah Alper ERTEM Enver AYDOĞAN  Öğr. Gör. , Gazi Üniversitesi, Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu, alper.ertem@gazi.edu.tr  Prof. Dr. , Gazi Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, aydogan@gazi.edu.tr

Aile hekimi Kişiye yönelik koruyucu sağlık hizmetleri ile Birinci basamak teşhis, tedavi ve rehabilite edici sağlık hizmetlerini Yaş, cinsiyet ve hastalık ayrımı yapmaksızın her kişiye kapsamlı ve devamlı olarak belli bir mekânda vermekle yükümlü, Gerektiği ölçüde gezici sağlık hizmeti veren ve Tam gün esasına göre çalışan Aile hekimliği uzmanı veya Sağlık Bakanlığının öngördüğü eğitimleri alan uzman tabip veya tabiptir

Amaç Ankara İl sınırları içerisinde ikamet eden, Aile sağlığı merkezlerinde birinci basamak sağlık hizmetinden yararlanan vatandaşların bu hizmetlerden memnuniyet durumlarını incelemek amacıyla planlanmıştır.

Evren ve Örneklem Ankara il sınırları içerisinde ikamet eden, rastgele seçilen bölgelerde ve araştırmaya katılmayı kabul eden 2013 yılı içerisinde aile sağlığı merkezlerinde birinci basamak sağlık hizmetlerinden yararlanmış kişilere ulaşılmıştır. Çalışma hizmet sunumuyla eş zamanlı olarak uygulanmamış, Aile sağlığı merkezine başvuru sonrasında hizmetten yararlananlara ulaşılarak yüz yüze bir anket uygulanmıştır.

Veri Toplama Aracı Anket “Europep Hasta Memnuniyeti Ölçeği” Saha uygulaması 2013 yılı Aralık ayı içerisinde araştırmacı tarafından eğitilmiş anketörler tarafından

1139 anket doldurulmuş, 156 anket değerlendirme dışı bırakılmıştır. 893 anket, Cronbach alfa=0,94 değeriyle Oldukça yüksek iç tutarlılık (güvenilirlik) katsayısı elde edilmiştir.

BULGULAR Ortalama 3,67 (S.S=0,76) ile birinci basamak sağlık hizmetlerinden genel olarak memnun oldukları görülmektedir. Yaş ortalaması 33,39 (S.S 13,55) olarak bulunmuştur.

Çalışma Grubunun Yaş ve Cinsiyet Dağılımı Yaş Grupları Cinsiyet Toplam Kadın Erkek Sayı % < 20 124 12,61 55 5,60 179 18,21 20 - 29 177 18,01 149 15,16 326 33,16 30 - 39 120 12,21 79 8,04 199 20,24 40 - 49 89 9,05 67 6,82 156 15,87 50 -59 42 4,27 40 4,07 82 8,34 60 ve üzeri 22 2,24 19 1,93 41 4,17 TOPLAM 574 58,39 409 41,61 983 100,00

İkamet Edilen İlçe KADIN ERKEK TOPLAM n % Altındağ 64 6,51 37 3,76 101   KADIN ERKEK TOPLAM n % Altındağ 64 6,51 37 3,76 101 10,27 Çankaya 19 1,93 26 2,64 45 4,58 Etimesgut 102 10,38 65 6,61 167 16,99 Keçiören 86 8,75 69 7,02 155 15,77 Mamak 14 1,42 33 3,36 Sincan 107 10,89 105 10,68 212 21,57 Yenimahalle 81 8,24 47 4,78 128 13,02 Akyurt 1 0,10 0,00 Ayaş Bala Beypazarı 2 0,20 Çamlıdere Çubuk Elmadağ 3 0,31 4 0,41 Evren Gölbaşı 55 5,60 24 2,44 79 8,04 Haymana Kalecik Kazan 5 0,51 10 1,02 Kızılcahamam 13 1,32 8 0,81 21 2,14 Polatlı 6 0,61 Şereflikoçhisar 574 58,39 409 41,61 983 100,00

Eğitim Durumuna Göre Dağılımı Cinsiyet Toplam Kadın Erkek Sayı % Okuryazar değil 23 2,34 4 0,41 27 2,75 İlkokul-Ortaokul (İlköğretim) 184 18,72 108 10,99 292 29,70 Lise 203 20,65 154 15,67 357 36,32 Üniversite ve üstü (2 yıllık yükseköğretim dahil) 164 16,68 143 14,55 307 31,23 574 58,39 409 41,61 983 100,00

Anketi Cevaplama Durumuna Göre Dağılımı Cinsiyet Toplam Kadın Erkek Sayı % Evet 13 1,32 26 2,64 Hayır 561 57,07 396 40,28 957 97,36 574 58,39 409 41,61 983 100,00

Son 12 Ayda Hizmet Alma Durumuna Göre Dağılımı Hizmet Alma Son 12 Ay Cinsiyet Toplam Kadın Erkek Sayı % 1 100 10,17 112 11,39 212 21,57 2 102 10,38 88 8,95 190 19,33 3 111 11,29 69 7,02 180 18,31 4 72 7,32 54 5,49 126 12,82 5 71 7,22 29 2,95 6 - 9 74 7,53 39 3,97 113 11,50 10 - 14 32 3,26 12 1,22 44 4,48 15 - 19 0,51 10 1,02 20+ 7 0,71 0,10 8 0,81   574 58,39 409 41,61 983 100,00

Son 1 Ayda Hizmet Alma Durumuna Göre Dağılımı Hizmet Alma Son 1 Ay Cinsiyet Toplam Kadın Erkek Sayı % 317 32,25 240 24,42 557 56,66 1 180 18,31 129 13,12 309 31,43 2 58 5,90 29 2,95 87 8,85 3 8 0,81 16 1,63 4 6 0,61 0,00 5 ve üzeri 5 0,51 0,31  TOPLAM 574 58,39 409 41,61 983 100,00

Ankara Geneli Memnuniyetsizlik – Memnuniyet NO Soru Memnuniyetsizlik Memnuniyet 1 Görüşmeler sırasında yeterli zamanınızın olduğunu hissettirmesi 8,3 65,8 2 Sizin özel durumunuzla ilgilenmesi 9,1 62,5 3 Sorunlarınızı ona (hekime) söylemenizi kolaylaştırması 7,2 4 Tedavinizle ilgili kararlara sizi de katması 12,7 58,7 5 Sizi dinlemesi 5,3 72,3 6 Kayıt ve bilgilerinizi gizli tutması 2,8 74,9 7 Şikâyetlerinizi çabuk geçirmesi (gidermesi) 7,8 55,2 8 Günlük ihtiyaçlarınızı görecek kadar iyi hissetmenize yardım etmesi 10,6 52,3 9 İşini tam yapması 5,7 66,5 10 Sizi muayene etmesi 6,1 68,5 11 Hastalıklardan korunmanız için sunduğu hizmetler (sağlık taraması, sağlık kontrolü, aşılama gibi) 15,4 52,6 12 Test ve tedavilerin amaçlarını açıklaması 13,7 52,5 13 Şikayetleriniz veya hastalığınız hakkında istediğiniz bilgileri vermesi 8,2 59,2

Ankara Geneli NO Soru Memnuniyetsizlik Memnuniyet 14 Sağlık durumunuza bağlı duygusal sorunlarla başa çıkmanıza yardımcı olması 22,7 43,5 15 Tavsiyelerine uymanızın önemini kavramanıza yardımcı olması 11,0 56,1 16 Önceki görüşmelerde yaptıklarını ve söylediklerini hatırlaması 24,3 48,4 17 Uzman hekime ya da hastaneye sevkten beklemeniz gerekenler konusunda sizi hazırlaması 16,9 45,3 18 Hekim dışındaki diğer personelin size yardımcı olması 14,0 51,6 19 Size uygun zamanlarda randevu verilmesi 17,8 51,3 20 Aile sağlığı merkezine telefonla ulaşabilmeniz 22,5 44,1 21 Doktorunuza telefonla ulaşabilmeniz 36,3 31,5 22 Bekleme odasında harcadığınız zaman 20,8 41,4 23 Acil sağlık sorunları için hızlı hizmet sunulması 15,0 53,3

Ankara Geneli NO Soru Memnuniyetsizlik Memnuniyet 24 Aile sağlığı merkezlerinde görevli hekimlerin davranışlarını genel olarak nasıl değerlendiriyorsunuz? 6,7 59,2 25 Bu kurumda verilen sağlık hizmetlerini genel olarak nasıl buluyorsunuz? 6,6 59,7 26 Aile sağlığı merkezlerinde hizmet verilen yerin fiziki koşullarını (bekleme odası, tuvalet, temizlik, ısıtma, aydınlatma vs.) genel olarak nasıl değerlendiriyorsunuz? 15,3 53,0

Memnuniyetsiz Doktorunuza telefonla ulaşabilmeniz Önceki görüşmelerde yaptıklarını ve söylediklerini hatırlaması ve Sağlık durumunuza bağlı duygusal sorunlarla başa çıkmanıza yardımcı olması

Memnuniyet Kayıt ve bilgilerinizi gizli tutması Sizi dinlemesi Sizi muayene etmesi

Cinsiyet ile memnuniyet durumu arasında (P=0,95; P>0,05) anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Ortalama 3,78 / yıl başvuru (1 -22) Ortalama başvuru 0,61 / son ay (0 – 7) 3,1 başvuru - 2012 Sağlık İstatistikleri Yıllığı

5.“Sizi dinlemesi” (P=0,01; P<0,05), 12. “test ve tedavilerin amaçlarını açıklaması” (P=0,001; P<0,05) ve 15. “tavsiyelerine uymanızın önemini kavramanıza yardımcı olması” (P=0,02; P<0,05) ilköğretim ve üniversite mezunları arasında,

26. soru olan “Aile sağlığı merkezlerinde hizmet verilen yerin fiziki koşullarını(bekleme odası, tuvalet, temizlik, ısıtma, aydınlatma vs.) genel olarak nasıl değerlendiriyorsunuz” (P=0,008; P<0,05) sorusunda lise ve üniversite mezunları arasında anlamlı bir farklılık tespit edilmiştir.

Sağlıklı günler dileğiyle.