AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ DİPLOMA EKİ ETİKETİ BAŞVURUSU ÇALIŞMALARI REHBERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR HAKKINDA YÖNETMELİK Kamu idarelerinde stratejik planlamaya ilişkin usul ve esaslar hakkında.
Advertisements

Madde 44 – (Değişik: 13/2/ /171 md.) Diploma alma, ders kredilerinin hesaplanması, öğrencilik haklarından yararlanma ve sınavlar: (1) a. Yükseköğretim.
BOLOGNA SÜRECİ - DİPLOMA EKİ- DE ATILIM ÜNİVERSİTESİ.
Nevşehİr Ünİversİtesİ
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu BOLOGNA SÜRECİ’NE GENEL BİR BAKIŞ.
ANKARA ÜNİVERSİTESİ BOLOGNA SÜRECİ
Bilgi Paketi Çalışmaları
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ’NDE
BOLOGNA SÜRECCİNİN TÜKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ
Bologna Eşgüdüm Komisyonlarının Çalışmaları Prof. Dr. Oğuz ESEN.
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ
27 Haziran 2008, Prof. Dr. A.S.GÖKALP BOLOGNA SÜRECİ VE KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp.
Bologna Süreci Nedir? Bologna Sürecinin oluşturmayı hedeflediği Avrupa Yükseköğretim Alanı içerisinde yer alan ülke vatandaşları, yükseköğrenim görmek.
BOLOGNA SÜRECİ BİLGİLENDİRMESİ ( ) MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ.
T.C. Yükseköğretim Kurulu Prof. Dr. Hasan MANDAL Bologna Uzmanı AVRUPA YÜKSEK ÖĞRETİM ALANININ FAALİYETLERİ KAPSAMINDA TÜRK YÜKSEK ÖĞRETİM SİSTEMİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ.
Mustafa Kemal Üniversitesi
Ardahan ÜNİVERSİTESİ Yaz Okulu YÖNETMELİĞİ
Nevşehir Üniversitesi Bologna Süreci DERS PLANLARINDASIKLIKLA YAPILAN HATALAR Funda NALBANTOĞLU YILMAZ Eğitim Öğretim Planlamacısı Nevşehir,
Dış İlişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi.
2011 – 2012 Erasmus Staj Hareketliliği Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi1.
BEK Raporlarının İşlevi Yrd. Doç. Dr. Armağan Erdoğan Namık Kemal Üniversitesi 28 Mayıs 2010.
UÜ BOLOGNA SÜRECİ BİLGİ PAYLAŞIM TOPLANTISI-3 Prof. Dr. M. Ayberk KURT
BOLOGNA (BOLONYA) SÜRECİ ve KIRKLARELİ ÜNİVERSİTESİ Neler yaptık ? Neler yapacağız ? KASIM, 2013 Kırklareli Kırklareli Üniversitesi Bologna Koordinatörlüğü.
Diploma Eki (DE) Diploma Supplement (DS)
Hazırlayanlar: Mustafa Safa Horpan Özlem Çetin Sibel Temizel
Bologna Eşgüdüm Komisyonu Başkanları Toplantısı Turgut Özal Üniversitesi 20 Mayıs Mayıs 2011 A. Bülent Özgüler Bilkent Üniversitesi Mezunları ile.
BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ
Koordinatörler Toplantısı - 29 Kasım 2007 Yerleştirme (Staj) Hareketliliği Yrd.Doç.Dr.Sevinç HATİPOĞLU Erasmus Öğrenci Sorumlusu
Uzmanlık Eğitiminin Akreditasyonu süreci neden gerekli ?
ÖĞRENCİ GÖZÜYLE BOLOGNA SÜRECİ 30 NİSAN 2012,İZMİR N.KÜRŞAD SOLAK AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİ KONSEYİ BAŞKANI.
Tanınma. Erasmus Öğrencisinin gitmeden önce yapması gerekenler – “Öğrenim sözleşmesi/anlaşması” (Learning Agreement) DİKKAT: Öğrenim Sözleşmesi karşı.
DEÜ ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ MÜDEK BAŞVURUSU Bilgilendirme Sunuşu 2004.
Öğrenci İş Yüküne Dayalı AKTS Kredisi Hesaplama. Giriş Üniversitemiz senatosunun 3 Mayıs 2013 tarihinde aldığı karar gereği eğitim öğretim yılından.
BOLOGNA SÜRECİ 01 Temmuz 2011 – Giresun. BOLOGNA SÜRECİ - TARİHÇE  25 Mayıs 1998: Sarbonne Ortak Deklerasyonu  19 Haziran 1999: Bologna Deklarasyonu.
MEVLANA DEĞİŞİM PROGRAMI. Mevlana Değişim Programı, Türkiye’de yurt içinde eğitim veren yükseköğretim kurumları ile yurt dışında eğitim veren yükseköğretim.
FARABİ DEĞİŞİM PROGRAMI BİLGİLENDİRME TOPLANTISI FARABİ GİDEN - GELEN ÖĞRENCİ VE ANLAŞMA SORUMLUSU BİL. İŞL. GÖKHAN ÖZDEMİR.
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
1 BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ ULUSLARARASI İLİŞKİLER KOORDİNATÖRLÜĞÜ ORTAK PROGRAMLAR ÇİFT DİPLOMA PROGRAMLARI.
Avrupa Yükseköğrenim Alanında Kalite Güvencesi için Standardlar ve Anahatlar European Association for Quality Assurance in Higher Education ENQA, 2005.
BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ ERASMUS+ ÖĞRENCİ DEĞİŞİM PROGRAMI Yrd. Doç. Dr. Derya Yılmaz EEM Erasmus Koordinatörü.
DERS KAYIT SUNUMU Üniversitemize yeni kaydolmuş ve ilk defa ders kaydı yapacak olan öğrenciler için ders kayıt sunumu.
Öğrenim Hareketliliği -Giden Öğrenciler -Gelen Öğrenciler
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
BOLOGNA SORUMLULARININ KONTROL ETMESİ VE TAMAMLAMASI GEREKEN HUSUSLAR
ARTVİN ÇORUH ÜNİVERSİTESİ
2017/2018 AKADEMİK YILI ERASMUS+ STAJ HAREKETLİLİĞİ
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
AKTS Hesaplaması.
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
Bologna Süreci Koordinatörlüğü
ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ MEVLANA DEĞİŞİM PROGRAMI
ÖĞRENME ÇIKTILARI HAZIRLAMA VE ÖĞRENCi İŞ YÜKÜ HESABI
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ BOLOGNA SÜRECİ ÇALIŞMA TAKVİMİ VE İŞ PAKETLERİ
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ BOLOGNA SÜRECİ ÇALIŞMALARI
BOLOGNA SÜRECİ ÇALIŞMALARI ÖĞRENCİ BİLGİLENDİRME
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
İÇERİK Giriş Parçalı Geçiş Sistemi
BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
Yükseköğretim Kalite Kurulu DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ
Prof. Dr. Peyami BATTAL Rektör
KALİTE KOORDİNATÖRLÜĞÜ KALİTE KOMİSYONU BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
ÖĞRENCİ İŞLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI Fakülte, Yüksekokul, Enstitü, MYO Açılması Uygulama ve Araştırma Merkezi Açılması Bölüm, Anabilim Dalı, Bilim Dalı.
ÖNLİSANS VE LİSANS EĞİTİM-ÖĞRETİM VE
Sunum transkripti:

AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ DİPLOMA EKİ ETİKETİ BAŞVURUSU ÇALIŞMALARI REHBERİ Prof. Dr. Burhan ÖZKAN Yrd.Doç. Dr. Sibel AYKIN . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, . 2000 yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: http://europa.eu.int/comm/education/policies/2010/et_2010_en.html 27 Nisan 2011 Bologna Süreci Koordinatörlüğü Tel : 310 60 12 bologna@akdeniz.edu.tr

BAŞLICA AKTÖRLER, SORUMLULUKLARI VE PERFORMANS GÖSTERGELERİ PROGRAM YÖNETİCİLERİ (BÖLÜM/ABD BAŞKANLARI) Birim Yöneticileri (Bölüm/Anabilim Dalı Başkanları) yürüttükleri eğitim programlarına (önlisans, lisans, yüksek lisans ve doktora) ilişkin Diploma Eklerinde yer alan İngilizce bilgilerin tam ve doğru sunulmasından birincil derecede sorumludur. Diploma Eki bilgilerinin gözden geçirilmesi çalışmaları kapsamında yapılması gerekenlerin zamanında hayata geçirilmesi Program Yöneticileri için başarı göstergesidir. . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, . 2000 yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: http://europa.eu.int/comm/education/policies/2010/et_2010_en.html

BAŞLICA AKTÖRLER, SORUMLULUKLARI VE PERFORMANS GÖSTERGELERİ BİRİM YÖNETİCİLERİ (DEKANLAR/MÜDÜRLER): Birim Yöneticileri (önlisans, lisans programlarında Müdür ve Dekanlar; yüksek lisans ve doktora programlarında Enstitü Müdürleri), kendi birimleri bünyesinde yürütülen tüm eğitim programlarına yönelik olarak DE’ nde yer alan İngilizce bilgilerin Bölümler/ABD Başkanlıkları tarafından tam, doğru ve zamanında sunulmasının temininden sorumludur. DE Etiketi başvurusuna istinaden düzenlenen hakem raporlarında, Birimlerde yürütülen programlara ilişkin herhangi bir eleştirinin bulunmaması Birim Yöneticileri için başarı göstergesidir. . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, . 2000 yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: http://europa.eu.int/comm/education/policies/2010/et_2010_en.html

BAŞLICA AKTÖRLER, SORUMLULUKLARI VE PERFORMANS GÖSTERGELERİ BİRİM İDARECİLERİ (FAKÜLTE/ENSTİTÜ/KONSERVATUAR/YÜKSEKOKUL/MESLEK YÜKSEKOKULU SEKRETERLERİ): Birimler tarafından gözden geçirilmiş DE bilgilerinin, süper yetkililer eliyle sisteme doğru bir şekilde ve zamanında girilmesini temin etmek Birim İdarecilerinin (Fakülte/ Enstitü/ Konservatuar/ Yüksekokul/ Meslek Yüksekokulu Sekreterleri) temel görevi olup, bu süreçte herhangi bir aksaklık yaşanmaması Birim İdarecileri için başarı göstergesidir. . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, . 2000 yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: http://europa.eu.int/comm/education/policies/2010/et_2010_en.html

ÖĞRENCİ İŞLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI: BAŞLICA AKTÖRLER, SORUMLULUKLARI VE PERFORMANS GÖSTERGELERİ ÖĞRENCİ İŞLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI: Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı, DE’ nde YÖK tarafından öngörülen değişiklikleri yapmak ve Üniversitemiz DE Koordinatörü sıfatıyla DE Etiketi başvuru çalışmalarının planlamasında ve uygulanmasında Bologna Süreci Koordinatörlüğü ile birlikte hareket etmekle yükümlüdür. Güncellenmiş DE Eklerinin önlisans, lisans, yüksek lisans, doktora olmak üzere tüm programlarda 2010-2011 akademik dönemi mezunlarına ücretsiz olarak veriyor olmak Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı için başarı göstergesidir. . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, . 2000 yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: http://europa.eu.int/comm/education/policies/2010/et_2010_en.html

BİLGİ İŞLEM DAİRE BAŞKANLIĞI BAŞLICA AKTÖRLER, SORUMLULUKLARI VE PERFORMANS GÖSTERGELERİ BİLGİ İŞLEM DAİRE BAŞKANLIĞI Bilgi İşlem Daire Başkanlığı, Diploma Eklerinin oluşturulması ve mezunlara verilmesi süreçlerinde Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı ile eşgüdüm içinde çalışmak ve Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına lojistik destek vermekle yükümlüdür. Diploma Ekinin oluşturulması ve sunulması süreçlerinin otomasyon boyutunda sorunlarla karşılaşılmaması Bilgi İşlem Daire Başkanlığı için başarı göstergesidir. . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, . 2000 yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: http://europa.eu.int/comm/education/policies/2010/et_2010_en.html

BOLOGNA SÜRECİ KOORDİNATÖRLÜĞÜ (BSK): BAŞLICA AKTÖRLER, SORUMLULUKLARI VE PERFORMANS GÖSTERGELERİ BOLOGNA SÜRECİ KOORDİNATÖRLÜĞÜ (BSK): BSK, Rektörlük ve BEK Başkanlığı adına DE Etiketi başvuru çalışmalarını planlamak, koordine etmek, varsa uygulamadaki aksaklıkları raporlamakla ve DE Etiketi başvuru dosyasını hazırlamakla yükümlüdür. Üniversitemiz tarafından 2012 yılı teklif çağrısına istinaden yapılacak DE Etiketi başvurusunun olumlu sonuçlanması BSK için başarı göstergesidir. . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, . 2000 yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: http://europa.eu.int/comm/education/policies/2010/et_2010_en.html

BAŞLICA AKTÖRLER, SORUMLULUKLARI VE PERFORMANS GÖSTERGELERİ BEK BAŞKANLIĞI: BEK Başkanlığı, Diploma Eki uygulamasından YÖK nezdinde birincil derecede sorumlu olup, bu sorumluluğu görev paylaşımı çerçevesinde tüm taraflara (Bologna Süreci Koordinatörlüğü, Birim Yöneticileri, Program Yöneticileri, Birim İdarecileri, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı, Bilgi İşlem Daire Başkanlığı) rücu eder. . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, . 2000 yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: http://europa.eu.int/comm/education/policies/2010/et_2010_en.html

DİPLOMA EKLERİNİN GÜNCELLENMESİ ESNASINDA DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, . 2000 yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: http://europa.eu.int/comm/education/policies/2010/et_2010_en.html

DİPLOMA EKLERİNİN GÜNCELLENMESİ ESNASINDA DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR 1. Diploma Eklerinin güncellenmesi çalışmaları esnasında Üniversitemiz tarafından mezunlara ücretsiz olarak İngilizce dilinde tanzim edilerek verilen Diploma Eklerinin Avrupa Komisyonu, Avrupa Konseyi ve UNESCO/CEPES tarafından ortaklaşa geliştirilen modele uygun olması esastır (Orijinal Diploma Eki Modeli ve Rehber için bakınız EK: 3 ve EK: 4). DE Belgesi 8 ana başlıktan ibaret olup, orijinal başlıkların ve numaralandırılış şeklinin olduğu gibi muhafaza edilmesi gerekmektedir. Sadece “Certification of the Supplement” başlığını taşıyan 7. Bölümde numaralandırma değiştirilebilir. Ancak, her koşulda sayısal numaralandırma yapılmalı, harf sistemi kullanılmamalıdır (Örneğin; 7.a., 7.b., … yerine 7.1.,7.2., …). Alt basamaklar asla içeriden başlatılmamalı, aksine blok yazılmalıdır. . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, . 2000 yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: http://europa.eu.int/comm/education/policies/2010/et_2010_en.html

DİPLOMA EKLERİNİN GÜNCELLENMESİ ESNASINDA DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR 2.Tüm Diploma Ekleri Avrupa Komisyonu, Avrupa Konseyi ve UNESCO/CEPES tarafından içeriği belirlenen giriş metni ile başlamalıdır. 3) 1. no.lu bölüm altında sırasıyla; yeterlilik sahibinin adı, doğum yeri ve yılı, öğrenci numarası belirtilmelidir. 4. Söz konusu diploma ortak derece (joint degrees), çift veya çoklu dal (double or multiple degrees) veya sınırötesi / sınırsız eğitim (transnational/borderless education) düzenlemesi kapsamında verilmekteyse, bu durum mutlaka 2.1., 2.3., 2.4., 4.1., 6.1., ve 8. no.lu başlıklar altında belirtilmelidir. Ortak diploma programını yürüten Konsorsiyum üyelerine ilişkin mümkünse bilgi verilmelidir. . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, . 2000 yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: http://europa.eu.int/comm/education/policies/2010/et_2010_en.html

DİPLOMA EKLERİNİN GÜNCELLENMESİ ESNASINDA DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR 5). 2.1. no.lu başlık altında mezun olunan eğitim programının sağladığı yeterlilik orijinal dilde verilmelidir. Verilen diploma herhangi bir unvan ihdas ediyorsa (Örneğin; doktor veya mühendis) veya mesleki yeterlilik sağlıyorsa (Örneğin; Fransızca öğretmeni) bu durum mutlaka belirtilmelidir. Söz konusu unvan belirli bir düzenlemeye tabi ise (kanun ile korunuyorsa) bu da belirtilmelidir. Ortak dereceyle (joint degree) sağlanan herhangi bir yeterlilik mutlaka belirtilmelidir. . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, . 2000 yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: http://europa.eu.int/comm/education/policies/2010/et_2010_en.html

DİPLOMA EKLERİNİN GÜNCELLENMESİ ESNASINDA DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR 6) 2.2. no.lu başlık altında sadece ana dal belirtilmelidir. Business Administration, Molecular Biology) (Örneğin; Politics and History, Human Resource Management . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, . 2000 yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: http://europa.eu.int/comm/education/policies/2010/et_2010_en.html 7.Diplomayı düzenleyen kurumun ismi orijinal dilde verilmelidir. Birden çok kurum tarafından kazandırılan yeterliliklerde tüm kurumların adları yazılmalı, mümkünse yeterliliğe katkıları belirtilmelidir.

DİPLOMA EKLERİNİN GÜNCELLENMESİ ESNASINDA DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR Kurumun herhangi bir kalite güvencesi ve/veya akreditasyon sürecinden geçmesi halinde bu durum 2.3. no.lu başlık altında açıkça belirtilmelidir. Benzer şekilde diplomayı veren kurum sınır ötesi veya sınırsız (transnational or borderless) kapsamında ise bu durum da açıkça belirtilmelidir. Kurum profili hakkında bilgi vermek yerinde olabilir. Örneğin şöyle bir ifade kullanılabilir: “[Kurumun adı] is a private non-university institution which has undergone external quality assurance by agency X in [ülke adı] in 2003 with satisfactory results” . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, . 2000 yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: http://europa.eu.int/comm/education/policies/2010/et_2010_en.html

DİPLOMA EKLERİNİN GÜNCELLENMESİ ESNASINDA DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR 8. Eğer “franchising” gibi bir uygulamaya bağlı olarak eğitimi veren kurum ile diplomayı düzenleyen kurum farklı ise, 2.4. no.lu başlık altında her iki kurumun statüsüne ilişkin bilgi verilmelidir. 9) 2.5. no.lu başlık altında eğitim dili veya dilleri yazılmalıdır. . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, . 2000 yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: http://europa.eu.int/comm/education/policies/2010/et_2010_en.html

DİPLOMA EKLERİNİN GÜNCELLENMESİ ESNASINDA DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR 10. 3.1. no.lu başlık altında YÖK Genel Kurulu’nun 2.2.2011 tarih ve B.30.0.ABB.0.00.00/42 sayılı Diploma Eki konulu yazısına istinaden, diplomanın sağladığı yeterlilik seviyesi açıkça ifade edilmelidir. Ulusal Yeterlilik Çerçevesini belirlemiş ülkelerde, yeterlilik seviyesinin ulusal yeterlilik çerçevesi içerisindeki yeri belirtilmelidir. Ulusal Yeterlilik Çerçevesinin kendisi 8. Başlık altında verilmelidir. Ulusal çapta kabul edilmiş “düzey tanımlayıcıları” (level indicators) açıklanmalı ve diploma ile sağlanan yeterliliğin hangi düzey tanımlayıcıya tekabül ettiği açıklanmalıdır. . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, . 2000 yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: http://europa.eu.int/comm/education/policies/2010/et_2010_en.html

DİPLOMA EKLERİNİN GÜNCELLENMESİ ESNASINDA DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR 11) 3.2. no.lu başlık altında eğitim programının resmi süresi haftalık olarak veya yıl bazında belirtilmeli, uygulamaları da içerecek şekilde söz konusu yeterliliğin edinilmesi için üstlenilmesi gereken iş yükü hakkında bilgi verilmelidir. Ders saati, kişisel çalışma süresi, sınava ayrılan zaman bakımından öğrenciye yüklenen toplam iş yükü tanımlanmalıdır. Mümkünse iş yükü kredi cinsinden verilmeli ve kredi sistemi açıklanmalıdır. Avrupa ülkeleri söz konusu yeterlilik için gerekli iş yükünü ECTS cinsinden ifade etmelidir. . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, . 2000 yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: http://europa.eu.int/comm/education/policies/2010/et_2010_en.html

DİPLOMA EKLERİNİN GÜNCELLENMESİ ESNASINDA DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR 12) 3.3. no.lu başlık altında Diploma Ekinin tanzim edildiği eğitim programına giriş için gerekli yeterliliğin yapısı, süresi veya iş yükü açıklanmalıdır. (Örneğin; 1. derece programa giriş için Matura; 2. derece programa giriş için Bachelor Degree). . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, . 2000 yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: http://europa.eu.int/comm/education/policies/2010/et_2010_en.html

DİPLOMA EKLERİNİN GÜNCELLENMESİ ESNASINDA DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR 13) 4.1. no.lu başlık altında eğitim yöntemi belirtilmeli (Örneğin; “full-time”, “part-time”, “intermittent/sandwich”, “e.learning”, “distance”), programa yerleştirme şekli hakkında bilgi verilmelidir. . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, . 2000 yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: http://europa.eu.int/comm/education/policies/2010/et_2010_en.html

DİPLOMA EKLERİNİN GÜNCELLENMESİ ESNASINDA DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR 14) 4.2. no.lu başlık altında mümkünse öğrenme kazanımları, bilgi, beceri, yetkinlik ve eğitim amaçları verilmelidir. Giderek öğrenme süreçleri yerine öğrenme kazanımlarının ilgili yeterliliğin değerlendirilmesinde esas alınmaya başlandığı dikkate alınmalıdır. Varsa, ilgili yeterlilik için sağlanması gereken asgari koşullara ilişkin düzenlemeler hakkında bilgi verilmelidir (Örneğin; herhangi bir zorunlu uygulama, bitirme tezi, vs.). Yeterliliğe ilişkin açıklayıcı her türlü bilgi verilmeli; özellikle başarılı sayılabilmek için gerekli koşullara ilişkin bilgi sağlanmalıdır. . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, . 2000 yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: http://europa.eu.int/comm/education/policies/2010/et_2010_en.html

DİPLOMA EKLERİNİN GÜNCELLENMESİ ESNASINDA DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR 15) 4.3 no.lu başlık altında sahip olunan yeterliliğin tüm bileşenlerine ve ağırlıklarına ilişkin ayrıntılı bilgi verilmelidir. Transcript sunan kurumlar için, söz konusu transkriptlerin bu bölüme aktarılması yeterlidir. Her bir bileşen için mutlak puanlar ve /veya dereceler belirtilmelidir. Bilgiler tam ve doğru olmalıdır. Tüm sınavları ve tezleri de kapsayacak şekilde değerlendirmeye tabi tüm unsurlara yer verilmelidir. Tezlerin savunulup savunulmadığı belirtilmelidir. Krediye dayalı sistemlerde detaylı transkriptler kullanılmakta olup, bunlar Diploma Eklerine yerleştirilebilir. Eğer yeterlilik ortak derece programı kapsamında kazanıldıysa, yeterliliklerin hangi bileşenlerinin hangi kurumda kazanıldığı mutlaka belirtilmelidir. . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, . 2000 yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: http://europa.eu.int/comm/education/policies/2010/et_2010_en.html

DİPLOMA EKLERİNİN GÜNCELLENMESİ ESNASINDA DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR 16) 4.4. no.lu başlık altında not sistemine ve geçme notuna ilişkin bilgiler verilmelidir (Örneğin; puanlama 100 üzerinden yapılmaktadır, minimum geçme notu 40’dır). Ülkeler arasında not sistemine ilişkin önemli farklılıklar olduğu için derecelerin kullanımı ve dağılımı hakkında bilgi verilmelidir. Ortak derece programlarında olduğu gibi, birden çok not sisteminin kullanılması halinde, hepsi hakkında bilgi verilmelidir. . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, . 2000 yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: http://europa.eu.int/comm/education/policies/2010/et_2010_en.html

DİPLOMA EKLERİNİN GÜNCELLENMESİ ESNASINDA DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR 17. 4.5. no.lu başlık altında mümkünse yeterliliğin sınıflandırılması da yapılmalıdır (Örneğin; First Class Honours Degree, Summa Cum Laude, Merit, Avec Distinctions, vs.). . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, . 2000 yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: http://europa.eu.int/comm/education/policies/2010/et_2010_en.html

DİPLOMA EKLERİNİN GÜNCELLENMESİ ESNASINDA DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR 18) 5.1. no.lu başlık altında sahip olunan yeterliliğin, o yeterliliğin sağlandığı ülkede bir sonraki basamakta yer alan akademik ve/veya mesleki çalışmaya geçiş imkanı sağlayıp sağlamadığı konusunda bilgi sağlanmalıdır (Örneğin; Macaristan’da doktora çalışmalarına giriş). Bu gibi bir durumda, bir sonraki aşamaya geçiş için gerekli puan ya da karşılanması gereken asgari koşullar açıklanmalıdır. . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, . 2000 yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: http://europa.eu.int/comm/education/policies/2010/et_2010_en.html

DİPLOMA EKLERİNİN GÜNCELLENMESİ ESNASINDA DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR 19) 5.2. no.lu başlık altında ulusal kanunlar nezdinde diploma sahibine ihdas edilen mesleki statü veya iş görme (hizmet sunma) hakkına ilişkin ayrıntılı bilgi sunulmalıdır. İlgili yeterliliğin düzenlemeye tabi bir mesleğe giriş hakkı sağlayıp sağlamadığı hakkında bilgi verilmelidir. Bu bağlamda, yetkili merci hakkında bilgiye de yer verilmelidir. . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, . 2000 yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: http://europa.eu.int/comm/education/policies/2010/et_2010_en.html

DİPLOMA EKLERİNİN GÜNCELLENMESİ ESNASINDA DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR 20) 6.1. no.lu başlık altında yeterliliğin yapısı, seviyesi ve kullanımına ilişkin diğer başlıklar altında yer verilmeyen bilgiler verilmelidir. Örneğin; edinilen yeterlilik başka bir kurum veya ülkedeki çalışma veya eğitimi içeriyorsa bu durum belirtilmelidir. Yeterliliğin kazanıldığı yükseköğretim sistemine ilişkin başka başlık altında yer almayan detaylar burada verilmelidir. Eğer yeterlilik ortak veya çift dal kapsamında kazanılmışsa veya sınır ötesi eğitim kapsamında edinilmişse, bu durum bu başlık altında belirtilmelidir. . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, . 2000 yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: http://europa.eu.int/comm/education/policies/2010/et_2010_en.html

DİPLOMA EKLERİNİN GÜNCELLENMESİ ESNASINDA DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR 21) 6.2. no.lu başlık altında yeterliliğe ilişkin daha fazla bilginin edinilebileceği bilgi kaynakları belirtilmelidir (Örneğin; diplomanın tanzim edildiği birim, ulusal bilgi merkezi, NARIC/ENIC, vs.). . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, . 2000 yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: http://europa.eu.int/comm/education/policies/2010/et_2010_en.html

DİPLOMA EKLERİNİN GÜNCELLENMESİ ESNASINDA DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR 22) 7. Bölüm altında diploma ekinin tanzim edildiği tarih belirtilmeli (mezuniyet ile aynı günde düzenlenmek zorunda değildir), diploma ekini imzalamaya yetkili kişinin adı ve pozisyonu yazılmalıdır. Diploma ekleri imzalı ve mühürlü olmalıdır. 23) 8. Bölüm altında yüksek öğretim sistemine dair YÖK tarafından standart bir şekilde sunulan bilgiye yer verilmelidir. 24. Burada verilenler özet bilgi olup, ayrıntılı bilgi ve birincil kaynak için EK: 2, EK: 3, EK: 4, EK:5, EK:6 ve EK:7’e başvurulmalıdır. . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, . 2000 yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: http://europa.eu.int/comm/education/policies/2010/et_2010_en.html

DİPLOMA EKLERİNİN GÜNCELLENMESİ ESNASINDA DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR 25. Ayrıca, dikkat edilmesi gereken bazı hususlar şöyle sıralanabilir: Verilen bilgiler bölüm başlığı ile ilgili olmalı, yeterli seviyede açıklayıcı bilgi içermelidir. DE formatı tek tip olmalı, tüm diploma eklerinde logolar aynı yerde bulunmalıdır. İmla hataları kontrol edilmeli, yarım cümle bırakılmamalıdır. Farklı derecelere (yüksek lisans, doktora) giriş koşulları doğru bir şekilde tanımlanmalıdır. Program hedefleri tam ve dikkatli bir şekilde yazılmalıdır. . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, . 2000 yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: http://europa.eu.int/comm/education/policies/2010/et_2010_en.html

DİPLOMA EKLERİNİN GÜNCELLENMESİ ESNASINDA DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR Yüksek lisans program hedeflerine dair sunulan bilgi program hedefleri ile tutarlı olmalıdır. AKTS kredileri toplamı olması gerekeni yansıtmalıdır. AKTS kredilerinde tutarlılık olmalı; AKTS’ler ne olması gerekenden daha az, ne de daha çok olmalıdır. Not tablosuna ilave olarak açıklamalara da yer verilmeli; sadece geçme notu değil, kalma notu da gösterilmelidir. Başta seminer dersi olmak üzere, tüm derslerin AKTS’si yazılmalıdır. . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, . 2000 yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: http://europa.eu.int/comm/education/policies/2010/et_2010_en.html

Bilmek yeterli değil, uygulamalıyız… İstemek yeterli değil, yapmalıyız… Goethe