Diğer Teknikler II Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İşyeri Sağlık ve Güvenlik Birimi Kurma Yükümlülüğü.
Advertisements

DEZAVANTAJLı ÇOCUKLARDA EĞITIM HAKKı YENI ORHANLı ORTAOKULU – ÖZGÜR KAYA.
Ulusal Yayınların Stratejik Önemi Prof. Dr. Çetin Erol Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Kardiyoloji AD YÖK Genel Kurul Üyesi.
Performans ve Ücret Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN
TEFTİŞ SİSTEMİ VE İKS İLİŞKİSİ. İlköğretim Kurumları Standartları (İKS) Teftiş Sisteminde de bazı değişimleri beraberinde getirecektir (?) İlköğretim.
ÖZÜRLÜLÜĞE YAKLAŞIM. Yanlış: Özürlü kişiler hastadır, tedavi edilip iyileştirilmelidirler. Doğru: Özürlülük hastalık değildir. Özürlü kişiler özürlü olmayan.
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
Filiz DİKİCİ Psikolojik Danışman ÜSTÜN ZEKALILAR.
KONTROLÖR HEKİM EĞİTİMİ TOPLANTISI 05 KASIM 2015 ÖLÜM BELGESİNİN DÜZENLENMESİ.
Hangi Konular Performans Görevi Hangi Konular Proje Olarak Seçilmelidir? MEB 2008.
Süreç... Rehberlik Nedir? Rehberlik Ne Değildir? Reberlik İlkeleri Nelerdir? Rehberlik Servisinden Hangi Konulara Dair Yardım Alınabilir? - Bireysel Alan.
Prof. Dr. Feral OGAN-BEKİROĞLU Yrd. Doç. Dr. Kürşad DURU
Bireyi Tanıma Teknikleri I
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI YASAL DÜZENLEMELER
Bireyi Tanıma Teknikleri I
Temel Tıp Eğitiminin Human Papilloma Virüs (HPV) Farkındalığı üzerine etkisinin incelenmesi Pamukkale Üniversitesi Tıp Fakültesi ÖÇM 2 çalışma grubu.
ENGELSİZ ÜNİVERSİTE FAALİYET RAPORU
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
OKUL- ÇEVRE İLİŞKİLERİ
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI
Kişisel-Sosyal Rehberlik
Bu BEP’in Geliştirildiği BEP Toplantısı
ÇAĞDAŞ EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖĞRENCİ KİŞİLİK HİZMETLERİ VE REHBERLİK
ENGELLİ ÇOCUKLAR İÇİN DRAMA ETKİNLİĞİ PLANLAMA TEKNİKLERİ
ÖRGÜTSEL DEĞERLER VE VARSAYIMLARDAKİ DEĞİŞİM
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
Görev 1 31 Ekim e kadar Görev 1’i tamamlayıp ye göndermeniz gerekiyor.
MEDİKOSOSYAL MERKEZİ.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM İÇ DENETİM VE İÇ KONTROL SİSTEMİ
Teknolojİ ve tasarIm dersİ
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
C) BÜROKRATİK YÖNETİM YAKLAŞIMI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
Okullarda Rehberlik Hizmetleri
10. Sınıf alan-dal seçimi REHBERLİK SERVİSİ.
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
Yrd.doç.Dr. H. Deniz GüllerOĞlu
İlgilerin Ölçülmesi, ilgi envanterleri ve sorunları
Diğer Teknikler I Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
EĞİTSEL VE DAVRANIŞSAL DEĞERLENDİRME- ASSESSMENT Ders 2: Yasal Düzenlemeler Prof. Dr. Tevhide Kargın.
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
Test Geliştirme Süreci
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Etkileşime dayalı teknikler II
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Etik.
DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA (YÜKSEK LİSANS)
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Yasal Çerçeve Yapılan Çalışmalar Yapılması Gereken Çalışmalar
Hangi Konular Performans Görevi Hangi Konular Proje Olarak Seçilmelidir? MEB 2008.
Nitel Araştırmalar.
Bireyi Tanıma Süreci Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
Yrd. Doç. Dr. Şükrü KEYİFLİ
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
BİREYİ TANIMA TEKNİKLERİ
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
ABİDE (Akademik Becerilerin İzlenmesi ve DEğerlendirilmesi)
Sunum transkripti:

Diğer Teknikler II Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik

Toplu Dosya - I (Öğrenci Gelişim Dosyası) Bireye daha iyi yardım sağlayabilmek için çeşitli tekniklerle bireyler hakkında toplanan bütün bilgilerin sistemli bir şekilde özetlendiği dosyaya ‘toplu dosya’ denir. Öğrencileri tanımada kullanılan çeşitli teknikler sonucunda toplanan bilgilerin bir arada tutulmasına ve bireyin gelişiminin izlemesine yardımcı olur.

Toplu Dosya - II Toplu Dosyanın Yararları Birey hakkında bilgilerin sistemli ve sağlıklı bir şekilde kaydedilmesine ve bulundurulmasına katkı sağlar. Toplu dosyadan elde edilen bilgiler hem PDR hizmetleri he m de yönetimsel amaçlar için de kullanılabilir. Öğrencilerin akademik, mesleki ve kişisel-sosyal gelişimleri daha somut olarak izlenebilir.

Toplu Dosya - III Toplu Dosyada Bulunması Gereken Bilgiler Kimlik bilgileri Ev ve aileye ilişkin bilgiler Öğrenim düzeyi ve okul başarısına ilişkin bilgiler Beden gelişimi ve sağlığına ilişkin bilgiler Ruh sağlığına ilişkin bilgiler Genel ve özel yeteneklerine ilişkin bilgiler Bir toplu dosyada birey hakkında edilen tüm bilgilerin yer alması gerekmez. Edinilen bilgilerin ayıklanması, sınıflandırılması ve aralarındaki ilişkiye göre bir düzene konması gereklidir.

Toplu Dosya - IV Toplu Dosyada Bulunması Gereken Bilgiler (Devamı) Sınıf dışı etkinlikler İş tecrübesi ve meslek bilgileri Geleceğe yönelik planları ve beklentileri Öğrenim ve iş yaşamına ilişkin gözlem kayıtları Otobiyografi Öğrencinin katıldığı çevre etkinlikleri İzleme sonuçları

Toplu Dosya - V Toplu Dosyadaki Bilgilerin Gizlilik Düzeyleri Birinci Düzey: Bu düzeydeki bilgiler herkese açık olgusal bilgilerdir. Örneğin; öğrencinin adı, yaşı, cinsiyeti, boyu, kilosu gibi bilgiler. İkinci Düzey: Bu düzeydeki bilgiler ancak sorumlu kişilere verilecek bilgilerdir. Örneğin; öğrencinin aile gelir düzeyi, üveylik durumu gibi bilgiler.

Toplu Dosya - VI Toplu Dosyadaki Bilgilerin Gizlilik Düzeyleri (Devamı) Üçüncü Düzey: Bu düzeydeki bilgilerin başkalarına verilebilmesi için öğrencinin veya velinin onayının alınması şarttır. Örneğin; öğretmen veya uzmanlar kurulunun öğrenciye tavsiyeleri, standart test sonuçları. Dördüncü Düzey: Bu düzeydeki bilgilerin toplu dosyada yer almaması, başka yerlerde saklanması gerekir. Örneğin; psikolojik inceleme veya psikiyatrik muayene sonuçları, sosyal hizmet raporları, tıbbi ve yasal inceleme sonuçları.

Toplu Dosya - VII Toplu Dosyanın Korunması ve Kullanımında Uyulması Gereken Bazı İlkeler Toplu dosya kullanım yönergesi geliştirilmeli. Toplu dosya kullanışlı, kapsamlı ve kronolojik bir sıraya göre düzenlenmiş olmalı. Toplu dosyalardan yöneticilerin, öğretmenlerin, uzmanların, öğrenci ve velilerin yararlanması sağlanmalı. Toplu dosyalar okul ortamında, ulaşılabilir bir şekilde, birinin sorumluluğunda bulundurulmalı. Toplu dosyalarda geçerli, güvenir ve objektif bilgilere yer verilmeli. Toplu dosyalara giren bilgiler sağlıklı bir biçimde toplanmış ve aynı zamanda kullanılabilecek, yani gereksinim duyulacak bilgiler olmalı.

Toplu Dosya Sisteminden E-Rehberlik Modülüne Geçiş Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü tarafından okul ve kurumlarda sürdürülen rehberlik hizmetleri çalışmalarının daha sistematik bir şekilde yapılandırılması, etkin ve verimli bir şekilde yürütülmesi ve izlenebilir hale getirilip geleceğe yönelik rehberlik hizmetlerinde faydalı politikalar üretilebilmesi amacıyla elektronik ortamda rehberlik modülü oluşturma çalışmaları başlatılmıştır. Çalışmaları devam eden e-Rehberlik modülüne ilişkin pilotlama çalışmaları 19/02/2018- 18/05/2018 tarihleri arasında Ankara ilinde gerçekleştirilmesi planlanmaktadır (Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü, 2018)

Kaynakça Bulut, S. (2010). Bibloterapi yönteminin okullarda psikolojik danışmanlar ve öğretmenler tarafından kullanılması. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 9(34), 17-31. Erözkan, A. (2014). Psikolojik danışma ve rehberlikte test dışı teknikler. Ankara: Mentis Yayıncılık. Öner, U. (2007). Bibliyoterapi. Çankaya Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi, Journal of Arts and Sciences, 7, 133-150. Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü (2018). e- Rehberlik modülü pilotlama çalışmaları başladı. https://orgm.meb.gov.tr/www/e-rehberlik-modulu-pilotlama- calismalari-basladi/icerik/1005 adresinden 25.02.2018 tarihinde alınmıştır. Özgüven, İ. E. (1998). Bireyi tanıma teknikleri. Ankara: PDREM Yayınları. Şahin, C. (Ed.) (2015). Bireyi tanıma teknikleri. Ankara: Pegem Akademi.