MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EBA BİLİŞİM AĞI TANITIMI VE KULLANIMI. EBA v2 EBAv2 : Eğitimde FATİH Projesinin içerik bileşeni olarak 2012 yılında yayın hayatına başlayan Eğitim Bilişim.
Advertisements

DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
- Eğitici netbook pilot uygulaması Dr. Riina.Vuorikari, European Schoolnet.
BLG 368 Yöneylem Araştırması Serkan Türkeli. İlk hikayemiz Biri Thales’e sorar: “Sana göre dünyada biricik devamlı olan şey nedir?” –“Ümit” der; “zira.
Eğitimde Hedefler ve Hedef Türleri
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
IFMB202: FEN VE TEKNOLOJİ PROGRAMI VE PLANLAMA 2016-Bahar Dönemi 2. HAFTA Yrd. Doç. Dr. Bahadır Namdar Fen Bilgisi Eğitimi ABD.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM © TemplatesWise.com 1.
. Bologna Sürecinde İç Denetçilerin Rolü (YÖK Düzeyinde) Hazırlayan: Süreyya SÜZEN Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı İç Denetçisi.
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
EĞİTİM BİLİŞİM AĞI (EBA)
Program Geliştirme Modelleri
1 DynEd DynEd (Dynamic Education) İNGİLİZCE DİL EĞİTİM SİSTEMİ Sanko Holding A.Ş. tarafından bağışlanmıştır.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK 1 YAPILANDIRMACI ÖĞRENME YAKLAŞIMI.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu YÜKSEKÖĞRETİM KURULU STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRESİ BAŞKANLIĞI.
Yrd. Doç. Dr. Nuray Ç. Dedeoğlu İlköğretim Matematik Eğitimi
TEMEL İŞLEVLERİNE GÖRE REHBERLİK
Program Tasarım Modelleri
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI SKOOOL TANITIMI VE SUNUMU 05 Şubat 2016.
Abdulkerim ÇÖMÇE Eskişehir İl Milli Eğitim Şube Müdürü Ankara – 2 Mayıs 2016.
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Uzaktan Eğitim E-Portfolyo
Prof. Dr. Feral OGAN-BEKİROĞLU Yrd. Doç. Dr. Kürşad DURU
Etkin Öğretim Sistemi Etkin Öğretim Sistemi Ders Anlatım Föyleri
Türkiye'deki Yasal Düzenlemeler
Okul Deneyimi Dersi-II «Öğretmenlik Uygulaması»
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 3
ÇAĞDAŞ EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖĞRENCİ KİŞİLİK HİZMETLERİ VE REHBERLİK
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ 1
Erasmus+ KA1 Projesi: Gelişim İçin Hareketlilik
NOT VERME VE MEZUNİYET.
Entegre Müfredat Modeli
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ. BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ.
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Eğitimde Proğram Geliştirme Süreci ve Eğitim Durumlarının Düzenlenmesi
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME YAKLAŞIMI
Eğitim-Öğretim İzleme, Değerlendirme Sistemi
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
PIRLS (The Project of International Reading Language Skills-Uluslararası Okuma Becerileri Projesi) Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Yrd.doç.Dr. H. Deniz GüllerOĞlu
MBT-303 Özel öğretim yöntemleri-ı
Etkili Öğretmen Kimdir?
Dr. İLKER YAKIN & Dr. HASAN TINMAZ
Hazırlık Sınıfı Hazırlık Sınıfı 1. Kurs Olarak Uygulama
31 Ocak - 2 Şubat 2007 Dumlupinar Üniversitesi Kütahya
ÖĞRETİM ARAÇ-GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
Üniversitelerarası Girişimcilik ve Yenilikçilik Endeksi
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
PROGRAM DEĞERLENDİRME
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA (YÜKSEK LİSANS)
Öğretim Yöntemleri ve Yaklaşımları
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Filiz KUŞKAYA MUMCU Tülin HAŞLAMAN Yasemin KOÇAK USLUEL
Cemalettin Işık, Tuğrul Kar
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
14. EKİPLE ÖĞRETİM İKİ KAFA TEK KAFADAN DAHA İYİDİR ( Two heads are better than one) ingiliz atasözü.
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
Her ülkenin sistemi ne olursa olsun, eğitim politikasının en üst seviyede amacı, bireyi topluma yararlı hale getirmektir. BİREYİ TOPLUMA YARRLI HALE GETİRME;
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
Sunum transkripti:

MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı Hafta 1: Temel Kavramlar

YÖK’ün Kur Tanımına Göre Özel Öğretim Yöntemleri I Dersinin Kapsamı: Alana özgü temel kavramlar ve bu kavramların alan öğretimiyle ilişkisi, alanının başta Anayasa ve Milli Eğitim Temel Yasası olmak üzere yasal dayanakları, alan öğretiminin genel amaçları, kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyaller. İlgili Öğretim Programının incelenmesi(amaç, kazanım, tema, ünite, etkinlik, v.b.). Ders, öğretmen ve öğrenci çalışma kitabı örneklerinin incelenmesi ve değerlendirilmesi.

Hatırlayalım… Temel Kavramlar: Öğrenme Bireyin bilgi, tutum ya da davranışlarında deneyim aracılığıyla oluşan ve kalıcı olan değişimlerdir.

Temel Kavramlar Öğretim Öğrenme hedeflerinde tanımlanmış (ulaşılması hedeflenen) öğrenme çıktılarına ulaşılabilmesi için öğrenme deneyimlerinin ve ortamlarının amaçlı olarak düzenlenmesi olarak tanımlanabilir.

Temel Kavramlar Öğretmenlik Mesleği 1739 Sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu’nun 43. Maddesi, öğretmenlik mesleğini, «devletin eğitim, öğretim ve bununla ilgili yönetim görevlerini üzerine alan özel bir ihtisas (uzmanlık) mesleğidir”  biçiminde tanımlamaktadır.

Temel Kavramlar Öğretim Yöntemleri Bir öğretmenin öğrencilerin dersin ilgili kazanımlarına ulaşabilmesi için; Öğretim hedef ve amaçlarını belirlemesini İçeriği (konuları) seçmesini Öğretme-öğrenme etkinliklerini planlamasını Kazanımlara ne düzeyde erişildiğini belirlemek üzere değerlendirme yapmasını kapsar.

Temel Kavramlar Ülkemizde öğretmenler, vermekle yükümlü oldukları dersin Milli Eğitim Bakanlığına bağlı Talim ve Terbiye Kurulu tarafından onaylanmış öğretim programı (müfredatı) çerçevesinde derslerini öğretim programındaki konuya/hedeflere/kazanımlara göre planlamak, uygun öğretim yöntemini belirlemek, bu yönteme uygun etkinlikleri tasarlayıp, gerekli materyalleri sağlayarak derslerini gerçekleştirmekle ve öğrenci başarısını değerlendirmekle görevlidirler.

Tartışalım ! Bir bilişim teknolojileri öğretmeninin temel görev ve sorumlulukları nelerdir?

Kaynakça 1739 Sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi Öğretim Programı. (2017). MEB Bilgisayar Bilimi Dersi Öğretim Programı. (2016). MEB.