YANSITILMAYAN GÖRSEL MATERYALLER

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Sunum Teknikleri Öğr. Gör. Mehmet Akif BARIŞ Aralık, 2010.
Advertisements

Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
SUNU HAZIRLAMA PROGRAMI: powerpoint
Algılayanın Özellikleri 1. Beklentiler 2. İlgiler 3. Gereksinimleri 4. Bilişsel stilleri 5. İnançları 6. Bireysel değerleri.
Uzaktan Eğitim Sürecinde Materyal Ortam ve Teknoloji Tasarımı Yusuf DOĞANAY.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM © TemplatesWise.com 1.
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
YOL HARİTASI Okul Çevre İşbirliği Etkinliklerine İlişkin Temel Kavramlar Okul Çevre İş Birliği Etkinliklerinin Temel Özellikleri Okul Çevre İş Birliği.
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
EĞİTİM BİLİŞİM AĞI (EBA)
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Hazırlayan: Dr. Emine CABI
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
Weblog! Eğitimde Günlük Uygulaması. İçerik »Weblog »Kavramsal Tanımlama »Sınıflandırma »Eğitimde Weblog Uygulaması »Eğitim Sisteminde Yaygınlaşmamasının.
Program Tasarım Modelleri
Genel Öğretim İlkeleri EBİM altunsaray altunsaray.
Öğretim İlke ve Yöntemleri: Öğrenme Stratejileri
Hangi Konular Performans Görevi Hangi Konular Proje Olarak Seçilmelidir? MEB 2008.
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Emine Hoşoğlu doğan İstanbul şehir üniversitesi Eylül 2014
WEB TABANLI ÖĞRENME.
GÖRSEL TASARIM.
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
Metinlerin Sınıflandırması
DESEN.
EĞiTiMDE iLETiŞİM VE EĞiTiM ARAÇLARI
KAVRAM HARİTALAMA Doç.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
ÖĞRETİM MATERYALLERİ HAZIRLAMA İLKELERİ
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI
İç Kontrol Standartlarına Uyum Eylem Planı Toplantısı
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
Bireysel Farklılıklar ve Öğretim Tasarımı
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
Öğretimin Uyarlanması
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
NOT VERME VE MEZUNİYET.
Entegre Müfredat Modeli
İçerik Türlerinin Öğretiminde Kullanılan İçerik Ögeleri
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ
Bilginin Organizasyonu
Teknolojİ ve tasarIm dersİ
EBA Nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
Program Tasarım Modelleri
Abant İzzet Baysal Üniversitesi
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ.
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Bölüm IV Öğretimde Görsel İşitsel Araçlar
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
KAVRAM HARİTALARI.
ÖĞRETİM ARAÇ-GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
EĞİTİM TEKNOLOJİSİ.
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
UZAKTAN EĞİTİM.
ÖĞRENME STİLLERİ.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Araçlar: Kitaplar, Tahtalar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe.
Evren-Örneklem, Örnekleme Yöntemleri 1
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Araçlar: Grafikler Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
GÖRSEL ARAÇ ÇEŞİTLERİ.
Eğitim Önemlidir İKS kadrosunun ve çiftçilerin eğitimi İKS sürecinin önemli bir bölümüdür. Hedef çiftçilerin, ve proje çalışanlarının organik çiftçiliğin.
Hangi Konular Performans Görevi Hangi Konular Proje Olarak Seçilmelidir? MEB 2008.
Gümüşhane Üniversitesi Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi Genetik ve Biyomühendislik Bölümü Bitirme Çalışması Poster Hazırlama Kılavuzu Poster Boyutları:
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
2. HAFTA BİLİMSEL ARAŞTIRMA YAKLAŞIMLARI
Sunum transkripti:

YANSITILMAYAN GÖRSEL MATERYALLER

Görsel Materyaller Gerçek nesneler Modeller Çokluortam takımı Alan gezileri Yazılı/Basılı materyaller Yansıtılmayan materyaller Gösteri Yerleri

Gerçek Nesneler Gerçek nesneler, günlük hayatta çok az karşılaşılan konuları işlemek için kullanılır. Somut kavramları anlamadan soyut kavramlara geçmenin zorluğu nedeni ile gerçek nesnelerin kullanımı önemlidir. Para, araçlar, bitkiler ve hayvanlar gerçek nesnelere verilecek örneklerden bazılarıdır.

Gerçek Nesneler Örnekler Kesitler Sergiler Gerçek nesneler oldukları gibi kullanılabilir veya öğretimin etkinliğini artırabilmek için değiştirilebilir. Örnekler Kesitler Sergiler

İç yapısını incelemek amacıyla kullanılan canlı veya cansız kesitleri Gerçek Nesneler Kesitler İç yapısını incelemek amacıyla kullanılan canlı veya cansız kesitleri

Gerçek Nesneler Örnekler Bitkilerin, hayvanların veya canlıların uygun kontroller için saklanmış parçaları

Gerçek Nesneler Sergiler Bir noktayı anlatmak için dokümanı ile birlikte gelen, tarihsel veya bilimsel eserlerin koleksiyonları

Modeller Modeller gerçek nesnelerin benzeri maketlerdir. Gerçek nesneleri kullanamayacağımız durumlarda kullanılır. 3 boyutlu kavramları, boyut, şekil veya renkle belirtilen işlevleri anlatmak için uygulamalarda ve laboratuar ortamında kullanılır. Yrd. Doç. Dr. Yasemin Gülbahar

Modeller AVANTAJLAR Karmaşık yapıları basit ve açık hale getirme Farklı boyutlardaki cisimlerin algılanması (duyu sınırlarını aşan) Zaman ve uzaklık yönünden ulaşılamayan cisimlerin algılanması Soyut kavramların anlatımı

Modeller DEZAVANTAJLAR Yanlış büyüklük, renk ve yapı konusunda oluşabilecek sorunlar Maddi kaynak ve bakım gerektirmesi El yapımı modellerin dayanaklılık sorunu

Yrd. Doç. Dr. Yasemin Gülbahar

Çokluortam Takımı Çokluortam takımı bir konuya ilişkin birden fazla medya türü içeren öğretme-öğrenme materyalleri bütünüdür. Video kasetleri Ses kasetleri Durağan resimler Tepegöz asetatları Çalışma yaprakları Kitapçıklar Modeller Slaytlar Haritalar Gerçek nesneler Grafikler

Çokluortam Takımı Avantajlar İlgi çekme: Birden fazla duyu organına hitap ettiği için ilgi çekicidir İşbirliği: Küçük grup projelerini gerçekleştirmek için ideal bir sistemdir Esneklik: Her ortamda kullanılabilir

Çokluortam Takımı Dezavantajlar Maliyet: Diğer yöntemlerden daha pahalı olabilir Zaman: Hazırlama ve üretim aşamaları zaman alıcıdır Yenileme: Parçaların kaybolması takımın kullanımına engel olabilir

Alan Gezileri Alan gezileri, sınıf ortamına getirilmesi olası olmayan canlıları, objeleri ve süreçleri izleme amacı ile yapılan gezilerdir. Alan gezileri yalnızca görme ve duymaya dayalı olduğundan somut ve soyut arasında ortalarda yer aldığı söylenebilir.

Alan Gezileri Okul bahçesinde ağaçları incelemek, tarihi alanları, müzeleri, hayvanat bahçesini, hükümet binalarını ve parkları gezmek alan gezilerine verilecek örneklerden bazılarıdır.

Alan Gezileri AVANTAJLAR DEZAVANTAJLAR Zengin ve anlamlı yaşantılar Dikkatle gözlem yapma becerisi Çevre ile ilişki kurma ve geliştirme Uzun süre kalıcı yaşantı Grupla hareket DEZAVANTAJLAR Zaman alıcı İyi planlanmazsa zaman, emek ve maddi kayıp Disiplin problemi, üzücü kaza ve olaylar Yorucu ve sorumluluk gerektiren bir tercih Yönetim ve velilerin isteksizliği

Yazılı/Basılı Materyaller Çalışma/Alıştırma Kitapları Kılavuzlar Çalışma Yaprakları Dergiler Ders Kitapları Ders Notları Hikaye ve romanlar Kitapçıklar Broşürler

Yazılı/Basılı Materyaller Avantajlar Erişilebilirlik Esneklik Taşınabilirlik Kolay kullanılabilirlik Ekonomik

Yazılı/Basılı Materyaller Dezavantajlar Okuma Düzeyi Ön Bilgi Ezberleme Sözcük dağarcığı Tek yönlü sunum Müfredata uyumluluk Gelişigüzel değerlendirme

Yazılı/Basılı Materyaller Uygulamalar İçerik bilgisinin sunulması Öğretmen veya farklı medya aracılığı ile sunulan bilginin tekrarlanması Her yaşta ve her konuda kullanım

Resimler ve Grafikler Resimler Grafikler Fotoğraflar Posta kartları Haritalar Grafikler Çizimler Şekiller Tablolar Posterler Çizgi resimler/karikatürler

Resimler ve Grafikler Soyut kavramları daha somut bir hale dönüştürebilir. Sözel bilgilerin somutlaştırılmasına yardım eder. Kullanım kolaylığı Materyal gerektirmemesi

Resimler ve Grafikler Durağan Resimler İnsanların, yerlerin ve olayların fotoğraf veya fotoğrafa benzer gösterimleri için kullanılır İki boyutludur Mimari, işlem süreçlerinin gösterilmesi, sosyal bilimler ve coğrafya

Resimler ve Grafikler

Resimler ve Grafikler Çizimler İnsanların, yerlerin ve kavramların grafiksel gösterimi için çizimler, şekiller ve tablolar kullanılır Şekiller, süreçleri belirtmek ve kavramlar arasındaki benzerlik ve farklılıkları anlatmak için kullanılır Öğretimin tüm aşamalarında kullanılır

Resimler ve Grafikler (çizimler)

Resimler ve Grafikler (çizimler)

Resimler ve Grafikler Grafikler ve Şemalar Kronoloji, hiyerarşi, miktarlar gibi soyut kavramlar arasındaki ilişkileri göstermek amacı ile kullanılır Organizasyon şemaları, sınıflandırma grafikleri ve zaman çizelgeleri biçimlerinde olabilir Genellikle (özellikle küçük yaştaki çocuklar için) tek bir kavram içermelidir Sayısal verinin görsel ifadesidir Verileri ve verilerdeki değişimi ve benzerliği anlatmak için kullanılır Sözel veriden daha hızlı anlaşılır, ve tablolardan daha çekicidir

Yansıtılmayan Materyaller (şemalar) Görsel Tasarım Elemanları Görsel Sözel + Çekici Gerçekçi Organize Karşılaştırma Yazı tipi Büyük harfler Renk Boyut Boşluk Beklenmedik Arka plan Etkileşim

Yansıtılmayan Materyaller (grafikler)

Yansıtılmayan Materyaller Posterler Resim, çizgi, renk ve kelimelerin görsel bileşimidir Etkililiği renklendirme ve dinamikliğe bağlıdır Dikkati çekmeli ve mesajı hızlı bir biçimde iletebilmelidir Yeni bir konu, bir olay ve duyurular için kullanılabilir ve güdülenmeyi sağlar

Yansıtılmayan Materyaller (posterler)

Yansıtılmayan Materyaller (posterler)

Yansıtılmayan Materyaller (posterler)

Yansıtılmayan Materyaller (posterler)

Yansıtılmayan Materyaller (posterler)

Yansıtılmayan Materyaller (posterler)

Yansıtılmayan Materyaller (posterler)

Yansıtılmayan Materyaller (posterler)

Yansıtılmayan Materyaller (haritalar)

Yrd. Doç. Dr. Yasemin Gülbahar

Yrd. Doç. Dr. Yasemin Gülbahar

Yrd. Doç. Dr. Yasemin Gülbahar

Yansıtılmayan Materyaller Çizgi Resimler Çizgi resimler insanların ve olayların karikatirüze edilmiş halidir Hem çocuklar hemde yetişkinler tarafından çekici bulunur ve kolayca okunabilir Akılcı bir yaklaşımla hazırlanmış olanlar tercih edilmelidir Öğrencilerin bilişsel düzeylerine ve deneyimlerine uygun seçilmelidir

Yansıtılmayan Materyaller (çizgi resimler)

Yrd. Doç. Dr. Yasemin Gülbahar

Yrd. Doç. Dr. Yasemin Gülbahar

Yrd. Doç. Dr. Yasemin Gülbahar

Yrd. Doç. Dr. Yasemin Gülbahar

Yrd. Doç. Dr. Yasemin Gülbahar

Yrd. Doç. Dr. Yasemin Gülbahar

Yrd. Doç. Dr. Yasemin Gülbahar

Yrd. Doç. Dr. Yasemin Gülbahar

Yrd. Doç. Dr. Yasemin Gülbahar

Yrd. Doç. Dr. Yasemin Gülbahar

Yrd. Doç. Dr. Yasemin Gülbahar

Tahtalar Kara tahta Yazı Tahtaları Elektronik tahtalar Bülten tahtaları Kumaş tahtalar Manyetik/Mıknatıslı tahtalar İlan tahtaları

KAYNAKLAR Heinich, R., Molenda, M., Russell, J. D. & Smaldino, S. E. (2002). Instructional Media and Technologies for Learning (7th edition). Merrill Prentice Hall, USA. Technical Communications http://www.techcom.com/cutaways/cutaways.htm The Ancient Egyptian Culture Exhibit http://emuseum.mnsu.edu/prehistory/egypt/index.shtml An interactive Frog Dissection http://curry.edschool.virginia.edu/go/frog/ Pictures from Zoo http://www.delaneyweb.com/album/zoo/index.html http://www.smartdraw.com/ http://www.ee.com.tr/ http://www.mimio.com/index.shtml