T.C. Yükseköğretim Kurulu

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Avrupa Öğrenci Birliği Öğrenci Gözüyle Bologna Süreci Öğrencilere Yönelik Bölgesel Çalıştay İstanbul, Türkiye 13 Mayıs 2011 Magnus Malnes Akademik İlişkiler.
Advertisements

ERASMUS+ GENEL TANITIMI
Kilis 7 Aralık Üniversitesi Dış İlişkiler Ofisi Erasmus Birimi
Faaliyetin Süresi: 24 ay ( )
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; • Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, • Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu BOLOGNA SÜRECİ Atılım Üniversitesi 26 Ocak 2009.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu BOLOGNA SÜRECİ’NE GENEL BİR BAKIŞ.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; • Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, • Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na.
BOLOGNA SÜRECCİNİN TÜKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ
ERASMUS Nedir? Erasmus programı, yükseköğretim kurumlarının birbirleri ile işbirliği yapmalarını teşvik etmeye yönelik bir Avrupa Birliği programıdır.
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIMI PROJESİ Balıkesir Üniversitesi Ziyareti Mayıs 2009 Prof. Dr. Süheyda Atalay Prof. Dr.
E Y L E M 5. 1 Gençlerin ve Gençlik Politikalarından Sorumlu Olanların Toplantıları PROGRAMI.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu BOLOGNA SÜRECİ’NİN TÜRKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ: Öğrenci Konseyi Başkanlarına Yönelik Toplantı 14 Mayıs 2010 Akdeniz.
27 Haziran 2008, Prof. Dr. A.S.GÖKALP BOLOGNA SÜRECİ VE KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp.
Bologna Süreci Nedir? Bologna Sürecinin oluşturmayı hedeflediği Avrupa Yükseköğretim Alanı içerisinde yer alan ülke vatandaşları, yükseköğrenim görmek.
BOLOGNA SÜRECİ BİLGİLENDİRMESİ ( ) MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ.
T.C. Yükseköğretim Kurulu Prof. Dr. Hasan MANDAL Bologna Uzmanı AVRUPA YÜKSEK ÖĞRETİM ALANININ FAALİYETLERİ KAPSAMINDA TÜRK YÜKSEK ÖĞRETİM SİSTEMİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ.
AVRUPA BİRLİĞİ BAKANLIĞI Valiliklerde AB İşleri İçin Kapasite Oluşturulması Projesi Tanıtım Toplantısı Antalya 22 Ocak 2013.
HAYAT BOYU ÖĞRENME (LLP) Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı
Prof. Dr. Nejat Erk, Türkiye Bologna Uzmanı ŞUBAT 2008 CELAL BAYAR ÜNİVERSİTESİ-MANİSA.
BOLOGNA SÜRECİ’NİN TÜRKİYE’DE UYGULANMASI : BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIMI PROJESİ 07 Aralık 2007, Uludağ Üniversitesi, BURSA BOLOGNA SÜRECİ’NİN TÜRKİYE’DE.
Dr. Armağan Erdoğan KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ 11 OCAK 2011 Yükseköğretimin Uluslararası Boyutu.
Dış İlişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi.
T.C. Yükseköğretim Kurulu Prof. Dr. Hasan MANDAL Bologna Uzmanı BOLOGNA SÜRECİ 2014 ve SONRASI DÖNEMİ (YAYILIM, UYGULAMA, SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK, TANINMA) 22.
Dış İ lişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi.
Yükseköğretim Kurumlarında Bologna Eşgüdüm Komisyonları’nın (BEK) Yapılanması BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIMI PROJESİ 1. BÖLGESEL TOPLANTISI.
«QUALITY ASSURANCE IN ECVET MOBILITY»
BOLOGNA SÜRECİNİN TÜRKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ Öğrencilerin Bologna Sürecindeki Hakları ve Sorumlukları 30 Nisan 2012, Balıkesir Üniversitesi.
BOLOGNA (BOLONYA) SÜRECİ ve KIRKLARELİ ÜNİVERSİTESİ Neler yaptık ? Neler yapacağız ? KASIM, 2013 Kırklareli Kırklareli Üniversitesi Bologna Koordinatörlüğü.
E Y L E M 1. 3 Gençlik Demokrasi Projeleri PROGRAMI.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na Finansal.
İstanbul Ticaret Üniversitesi 15 Nisan 2011 Ankara
Comenius Programı Onur AYDEMİR
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na Finansal.
BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIM PROJESİ 14 MAYIS 2010, ANTALYA SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ
KWELE PROJESİ ULUSAL ÇALIŞTAY SUNUMU Ulusal Çalıştayın Hedefleri ve Beklenen Sonuçları.
Hazırlayanlar: Mustafa Safa Horpan Özlem Çetin Sibel Temizel
GENÇLİK PROGRAMI EYLEM 1.3. GENÇLİK DEMOKRASİ PROJELERİ
BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ
BOLOGNA SÜRECİNİN TÜRKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ Kasım 2006 Fırat Üniversitesi, Elazığ Nezih Güven- Bologna Rehberi.
ULUSAL YETERLİLİK SİSTEMİ KALİTE GÜVENCESİ
Hayat Boyu Öğrenme –LLP (Lifelong Learning Programme) ERASMUS PROGRAMI Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları DEÜ Mühendislik Fakültesi 2011/2012.
Hacettepe Üniversitesi Engelliler Araştırma ve Uygulama Merkezi
Eğitim Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı
ÖĞRENCİ GÖZÜYLE BOLOGNA SÜRECİ 30 NİSAN 2012,İZMİR N.KÜRŞAD SOLAK AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİ KONSEYİ BAŞKANI.
BOLOGNA SÜRECİ 01 Temmuz 2011 – Giresun. BOLOGNA SÜRECİ - TARİHÇE  25 Mayıs 1998: Sarbonne Ortak Deklerasyonu  19 Haziran 1999: Bologna Deklarasyonu.
Dr. Armağan Erdoğan TÜRK YÜKSEKÖĞRETİMİNDE BOLOGNA SÜRECİ UYGULAMALARı VE GELECEĞE BAKıŞ SOSYAL BOYUT KAVRAMı: UYGULAMALAR VE ÖNGÖRÜLER Dr. Armağan Erdoğan.
TÜRK YÜKSEKÖĞRETİMİNDE BOLOGNA SÜRECİ VE GELECEĞE BAKIŞ I. BOLOGNA SÜRECİ ARAŞTIRMALARI KONGRESİ HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ, EYLÜL 2015 Prof. Dr. Mehmet.
Avrupa Birliği Eğitim Programları
Yükseköğretim Sisteminin Uluslararasılaşması Çerçevesinde Türk Üniversitelerinin Uluslararası Öğrenciler İçin Çekim Merkezi Haline Getirilmesi Araştırma.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na Finansal.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; Akademik Organizasyonu için Yüksek Öğretim Kurulu’na, Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na Finansal.
Öğrenme Çıktılarına Dayalı Program Geliştirme Süreci Yrd.Doç.Dr.Ömer Açıkgöz Muş Alparslan Üniversitesi Bologna Uzmanı.
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
AVRUPA ÜNİVERSİTELER BİRLİĞİ KURUMSAL DEĞERLENDİRME PROGRAMI DENEYİMLER-KAZANIMLAR Prof. Dr. Selda Önderoğlu Hacettepe Üniversitesi HÜADEKK Üyesi Özdeğerlendirme.
BOLOGNA UZMANLARI V. DÖNEM ULUSAL TAKIMI PROJESİ BOLOGNA SÜRECİ: DEĞER ÜRETMEYE ODAKLI YÜKSEKÖĞRETİM YAKLAŞIMI Prof. Dr. Metin Toprak Prof. Dr. Metin Toprak.
ÖĞRENCİ GÖZÜYLE BOLOGNA SÜRECİ KAPANIŞ ve DEĞERLENDİRME TOPLANTISI 16 HAZİRAN 2009,ANKARA SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI HAYAT BOYU ÖĞRENME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
ERASMUS+ YÜKSEKÖĞRETİM HAREKETLİLİĞİ ULUSLARARASI İLİŞKİLER OFİSİ
Yükseköğretim Kurulu Kalite Çalışmaları
Bologna Süreci ve Anorganik Kimyada Alternatif Araştırma Alanları
Bologna Sürecinde Öğretim Perspektifi
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR
Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) Dış Değerlendirme Süreci
IŞIK Üniversitesi & Bologna Süreci
Uluslararası Gelişmeler: 2012 Bükreş Bakanlar Zirvesi Sonuçları
Sunum transkripti:

T.C. Yükseköğretim Kurulu 27/01/11 T.C. Yükseköğretim Kurulu BOLOGNA UZMANLARI 5. DÖNEM ULUSAL TAKIMI PROJESİ YERİNDE ZİYARETLER: NEVŞEHİR ÜNİVERSİTESİ 1 Ekim 2009, NEVŞEHİR Projenin ülkemizdeki; Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na Finansal Organizasyonu için Ulusal Ajans’a Ofis destekleri için YÖK Uluslararası İlişkiler Birimi’ne teşekkür ederiz. 1

27/01/11

BOLOGNA SÜRECİ Tarihçe 27/01/11 BOLOGNA SÜRECİ Tarihçe Bologna Deklarasyonu, 1999 (29 ülke) Prag Bildirgesi, 2001 (32 ülke, Türkiye’nin katılımı) Berlin Bildirgesi, 2003 Bergen Bildirgesi, 2005 Londra Bildirgesi, 2007 (46 ülke) Leuven, 2009 3

27/01/11

BOLOGNA SÜRECİ NASIL İŞLEMEKTEDİR? 27/01/11 BOLOGNA SÜRECİ NASIL İŞLEMEKTEDİR? Uluslararası Düzey Bakanlar Konferansı (iki yılda bir kez toplanır) Bologna İzleme Grubu (BFUG) BFUG Yürütme Kurulu BFUG Çalışma Grupları Bologna Durum Değerlendirmesi (Stocktaking) Çalışma Grubu Bologna Yeterlilikler Çerçeveleri Çalışma Grubu Sosyal Boyut Çalışma Grubu, vb. Bologna Seminerleri Ulusal Düzey: YÖK, Ulusal Ajans ve Bologna Uzmanları Türkiye Ulusal Takımı 2009-2011 5. Dönem Kurumsal Düzey: Yükseköğretim Kurumları 5 5

PROJENİN TEMEL YAKLAŞIMI BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIMI PROJESİ 27/01/11 PROJENİN TEMEL YAKLAŞIMI - Yükseköğretim kurumları, - Öğrencileri, - Akademik personeli, - Sivil toplum kuruluşları, - Meslek odaları, - Milli Eğitim Bakanlığı başta olmak üzere ilgili kamu kurum ve kuruluşların ilgili süreçlere aktif katılımını sağlamaya yönelik olacaktır. 6

27/01/11

Özet olarak Bologna Süreci Transfer ve Biriktirme için AKTS(ECTS) 27/01/11 Yeterlilikler Çerçevesi Kalite Güvencesi Eğitim Planı Tasarlama Öğrenme Çıktıları Öğrenci iş yükü Tanınma Öğrenme çıktıları Öğrenci iş yükü Derecelerin karşılaştırılabilirliği (I, II, III) Öğrenim dönemleri Ortak dereceler APEL Transfer ve Biriktirme için AKTS(ECTS) 8

PROJE KAPSAMINDA YER ALAN KONULAR 27/01/11 PROJE KAPSAMINDA YER ALAN KONULAR YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLERİ AVRUPA KREDİ TRANSFER SİSTEMİ (AKTS) VE AKADEMİK TANINMA YÜKSEKÖĞRETİMDE KALİTE GÜVENCESİ ÖĞRENCİLER VE SOSYAL BOYUT 9

BOLOGNA SÜRECİ VE ÖĞRENCİLER 27/01/11 27/01/11 BOLOGNA SÜRECİ VE ÖĞRENCİLER SOSYAL BOYUT ÖĞRENCİ KATILIMI HAREKETLİLİK EUROSTUDENT III PROJESİ 10 10

BOLOGNA SÜRECİ: SOSYAL BOYUT 27/01/11 27/01/11 BOLOGNA SÜRECİ: SOSYAL BOYUT Bologna Bildirisi (1999) Değinilmiyor Prag Bildirisi (2001) İlk defa “Sosyal Boyut” kavramı kullanılması (ESIB) Kamu sorumluluğu Öğrenci katılımı Berlin Bildirisi (2003) Sistematik vurgu var Eşitsizliklerin giderilmesi Sosyal Bütünleşme Bergen Bildirisi (2005) Sürecin temel öğelerindendir Hükümetlerin sorumluluğu Londra Bildirisi (2007) Eşit fırsata dayalı katılım Ulusal Strateji ve Politika raporları 11 11

BOLOGNA SÜRECİ:SOSYAL BOYUT 27/01/11 27/01/11 BOLOGNA SÜRECİ:SOSYAL BOYUT NEDEN? Tüm bireylerin kişisel gelişimleri, sürdürülebilir istihdam ve aktif vatandaşlık için yüksek öğrenim olanaklarından yararlanabilmesi. 2) Yüksek öğrenimde kaliteyi artırarak toplumlarımızın sosyal,kültürel ve ekonomik gelişiminin güçlendirilmesi. 3) Avrupa Yüksek Öğrenim Alanının kalite ve çekiciliğini artırmak 12 12

BOLOGNA SÜRECİ:SOSYAL BOYUT 27/01/11 27/01/11 BOLOGNA SÜRECİ:SOSYAL BOYUT Yüksek Öğrenim kamu hizmeti ve kamu sorumluluğudur; iyi işleyen, yeterli kaynağa sahip kamu sistemleri ile gerçekleştirilebilir. İki Temel Boyut: Yüksek Öğrenime erişimde fırsat eşitliğinin sağlanması 2) Öğrenim süresinin başarıyla tamamlanması için gerekli fiziki koşulların ve danışmanlık hizmetlerinin sağlanması 13 13

BOLOGNA SÜRECİ:SOSYAL BOYUT 27/01/11 27/01/11 BOLOGNA SÜRECİ:SOSYAL BOYUT DERS DIŞI FAALİYETLER Üniversiteler sadece meslek kazandıran kurumlar değildir!! Kişisel ve sosyal becerilerin geliştirilmesi Sosyal sorumluluk sahibi vatandaşlar yetişmesi Üniversite sonrası yaşama hazırlık 14 14

SOSYAL BOYUT: EUROSTUDENT III PROJESİ 27/01/11 27/01/11 SOSYAL BOYUT: EUROSTUDENT III PROJESİ 22 ülkenin katıldığı bir proje Türkiye 2006-2008 dönemine dahil Yükseköğretimdeki öğrencilerin sosyal ve ekonomik durumlarının belirlenmesi Hedef: 1. Ulusal durum, şartlarla ilgili veri 2. Ülkelerarası karşılaştırmalı veri Türkiye’de 15900 öğrenciye uygulandı. www.eurostudent.metu.edu.tr Yeni dönemi de başladı - Anket 15 15

SOSYAL BOYUT: EUROSTUDENT III PROJESİ www.eurostudent.metu.edu.tr 27/01/11 27/01/11 SOSYAL BOYUT: EUROSTUDENT III PROJESİ www.eurostudent.metu.edu.tr Bazı sonuçlar:Yaş Ort.21, ankete katılanlardan:% 47 kadın,%53 Erkek Anketi cevaplayan:en fazla ;Ankara %19 ve istanbul:%14.8 Barınma: Yalnız/ arkadaş+yurt:%66 Konaklama koşullarından memnuniyet:%61.7 memnun , %4.3 hiç memnun değil Toplam ort. Aylık gelir:420YTL.(kredi alan:%91) %88 bir işte çalışmıyor Ders Yükü:%26 memnun, %42 kabul edilebilir, %8.9 hiç hoşnut değil Dil becerisi :en fazla bilinen dil İngilizce Geçmişte eğitim amaçlı yurt dışına çıkma:%3.3 (502 öğrenci), çıkmayan %96.7 Eğitim amaçlı yurt dışına çıkma planı:%45 kesinlikle planlıyor Geçmişte çıkmama nedenleri: %46 Yabancı dilim yetersiz Derslerim tanınmayacak endişesi:yok %52 Değişim programlarına erişim:etkili %27.8,orta düzeyde etkili %23.5 Arkadaş/aileden uzak kalma:az etkili %28.3,etkisiz %29.6 Sosyal yardımdan ayrı kalma:etkisiz %47.4 Daha fazla mali yük getirmesi:Çok etkili %39.5,etkili %28.6 Kişisel isteksizlik:etkisiz %55.5 16 16

Öğrenci gelirinin kaynağı (%) 27/01/11 SOSYAL BOYUT: EUROSTUDENT PROJESİ Öğrenci gelirinin kaynağı (%) Data source: EUROSTUDENT 2005 – National Profiles

BOLOGNA SÜRECİ: ÖĞRENCİ KATILIMI 27/01/11 27/01/11 BOLOGNA SÜRECİ: ÖĞRENCİ KATILIMI Karar süreçlerinde (Kurumsal- Ulusal- Avrupa) öğrencilerin “eşit paydaş” olarak yer alması Şeffaflık ve katılımcı demokrasi Üniversiteye aidiyet ve sorumluluk bilinci Türkiye: Ulusal Öğrenci Konseyi (2005) Avrupa: ESU (European Students Union) (1982) www.esib.org 18 18

TEŞEKKÜR EDERİM Prof. Dr. Selda Önderoğlu (sonderog@hacettepe.edu.tr) 27/01/11 27/01/11 TEŞEKKÜR EDERİM Prof. Dr. Selda Önderoğlu (sonderog@hacettepe.edu.tr) http://bologna.yok.gov.tr Ana Menü 19