Gazi Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İşletme Politikası 7 – 8 Mart Üretim / Pazarlama Politikaları.
Advertisements

BULUT BİLİŞİM M. KÜRŞAT YILDIRIM İÇERİK  BULUT BİLİŞİM NEDİR?  BULUT BİLİŞİM ÖZELLİKLERİ  BULUT BİLİŞİM MİMARİ YAPISI  BULUT BİLİŞİM.
İŞLE 524 – İŞLE 531 Yönetim Muhasebesi
Stratejik Pazarlama 4. Hafta
Girişimcilik Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL. Ders Akışı İşletmenin Amaçları İşletme Çevre İlişkisi.
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ VE LOJİSTİK
Endüstriyel Pazarlar ve Endüstriyel Tüketici
Trakya Üniversitesi Deney Hayvanları Ünitesi Laboratuvarda İşletme Kavramı Prof.Dr. Hakan ERBAŞ.
ERASMUS+ GENÇL İ K KA2 İ L SOSYAL ETÜT VE PROJE MÜDÜRLÜ Ğ Ü.
İÇİNDEKİLER GRID COMPUTING NEDİR? NASIL ÇALIŞIR? GRID COMPUTING YAPISI
Pazarlama Çevresi.
Bölüm 8: Tedarik Zinciri Yönetimi ve Sanal Pazar Kurumsal Kaynak Planlaması Prof. Mary Sumner Çeviren Sinan Berkdemir Şubat
İFM – Vergi Tekniği Alt Çalışma Grubu Ön raporu Genel stratejik ilkeler 18 Mart 2009 Osman Özen, Umurcan Gago, Berna Bayındır, Ateş Konca.
Doç. Dr. Sait Y. KAYGUSUZ. SEMİNER İÇERİĞİ Pazarlama 1.FİNANSAL ANALİZDE KULLANILAN YÖNTEMLER 2.ANALİZ KAPSAMINDA İNCELENECEK KONULAR.
Pazarlama İlkeleri.
ULAŞTIRMA VE TRAFİK YÖNETİMİ
GELECEKTEKİ DÜNYAMIZ.
Tedarik Zincirinde Satın Alma ve Örgütsel İlişkiler
İşletmelerde Tesis Yönetimi
BANKALARIN TANIMI, FAALİYETLERİ, TÜRLERİ
Uluslararası Pazarlama Araştırması
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
MİLLİ GELİR Bir ülkede belirli bir dönemde (genellikle bir yıl) üretilen nihai mal ve hizmetlerin parasal değerine eşittir. Gayri Safi Yurt İçi Hasıla.
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
İşler nasıl gruplandırılacak (bölümleme)?
ÜNİTE 1: FİNANS YÖNETİMİ.
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
İŞLETME FİNANSI.
FİNANSÇI OLMAYANLAR İÇİN FİNANS
İŞLETME TÜRLERİ BÖLÜM 3.
Üretim ve Üretim Yönetimi Temel Bilgileri
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM KAR DAĞITIM KARARLARI.
GELECEK PİYASASI İŞLEMLERİ
Proje Risk Yönetimi YRD. DOÇ. DR. KENAN GENÇOL.
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
Tedarik Zinciri Yönetimi:
Tedarik Zinciri Yönetimi:
LOJ436 Lojistik Yönetimi Ders – I
İşletme Finansı Doç.Dr. G. Cenk AKKAYA.
Yük Taşımalarını İyileştirecek 6 Temel Yöntem
YAT VE MARİNA İŞLETMELERİ
Lojistik ve Lojistik Operasyonlar
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ turizm mevzuatı
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
BÖLÜM 8 TEDARİK ZİNCİRİNDE LOJİSTİK
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ turizm mevzuatı
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
3. STOKLARIN YÖNETİMİ.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Ürün ve Hizmetler İçin Kapasite Planlaması
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sanal ve Şebeke Örgütleri
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Ders İçeriği Yatırım Projelerinin Kavramsal Temelleri
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

Gazi Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü Tedarik Zinciri Yönetimi ULAŞIM(TAŞIMACILIK) Hazırlayan Pelin OGAN 120720107

İçindekiler Başlık ________________________________________________________________4 Taşıma Tanım __________________________________________________________5 Taşıma İşleri ___________________________________________________________5 Taşıma Aşamaları_______________________________________________________6 Taşımacılık Türleri ______________________________________________________7 Kara Yolu Taşımacılığı____________________________________________________8 Demir Yolu Taşımacılığı __________________________________________________9 Boru Hattı ___________________________________________________________10 Hava Yolu Taşımacılığı _________________________________________________11 Deniz Yolu Taşımacılığı__________________________________________________12 İç Suyolu Taşımacılığı ___________________________________________________13 Çok Tür ile Taşımacılık __________________________________________________14 Çok Türlü Taşımacılık ___________________________________________________15 Türeler Arası Taşımacılık_________________________________________________16 Kombine Taşımacılık ___________________________________________________17

İçindekiler Taşıma Yönetimi_______________________________________________________18 Filo Yönetimi _________________________________________________________22 Taşıma Yönetminde Temel İlkeler _________________________________________24 Güzergah Planlama ____________________________________________________25 Çekme Esaslı Tekrarlı Dağıtım Sistemi ______________________________________26 Airbus Beluga_________________________________________________________28 Kaynakça ____________________________________________________________29

ULAŞIM (TAŞIMACILIK)

Taşımacılık Yönetimi Taşıma tanımı Taşıma işleri Müşteri ihtiyacının giderilmesi amacıyla yapılan ulaştırma işlemi Günümüzde karmaşık bir sektör haline gelmiştir. Taşıma işleri İşletme içersindeki akışlar için İşletmeler arası akışlar için

Taşıma Yönetimi 1. Aşama : Taşıma Türünün Belirlenmesi 2. Aşama : Taşıyıcı Seçimi 3. Aşama : Taşıma İşinin Yönetimi

Taşımacılık Türleri Tek Tür ile Taşımacılık (Unimodal) Kara Taşımacılığı Kara Yolu Demir Yolu Boru Hattı Hava Taşımacılığı Hava Yolu Suyolu Taşımacılığı Deniz Yolu İç Suyolu Çok Tür ile Taşımacılık Çok Türlü Taşımacılık (Multimodal) Türler Arası Taşımacılık (Intermodal) Kombine Taşımacılık

Kara Yolu Taşımacılığı Artıları Eksileri Altyapı yatırımı ucuz Ulaşım ağı sınırsız Hasar riski düşük Hızlı servis olanağı Uzun mesafede yüksek maliyet Kaza riski fazla Çevre kirliliği Trafik yoğunluğu

Demir Yolu Taşımacılığı Artıları Eksileri Fiyatlar sabit Çevreye duyarlı Güvenliği daha yüksek Altyapı ihtiyacı Ulaşım sınırlı Eğim problemi

Boru Hattı Artıları Eksileri Güvenilir Çok büyük miktarda taşıma olanağı Dış koşullardan etkilenme riski düşük İlk yatırım maliyeti yüksek Ürün çeşitliliği olmaz Taşıma sistemi esnekliği düşük

Hava Yolu Taşımacılığı Artıları Eksileri En hızlı taşıma yöntemi Güvenliği yüksek düzeyde Erişim olanağı yüksek Hasarsız taşıma Çok yüksek taşıma maliyeti Kısa mesafeler için uygun değil Hava koşullarından etkilenir

Deniz Yolu Taşımacılığı Tramp işletmeciliği ve düzenli hat işletmeciliği En düşük maliyet Daha az yatırım maliyeti Mal hasar riski yüksek Taşıma süresi çok uzun Hava şartlarından çok etkilenir

İç Suyolu Taşımacılığı Özel taşıma araçlarına ihtiyaç duyulur Avrupa’da yaygın Ülkemizde verimli şekilde faydalanılmıyor

Çok Tür ile Taşımacılık Türler Arası Taşımacılık (Intermodal) Çok Türlü Taşımacılık (Multimodal) Kombine Taşımacılık

Çok Türlü Taşımacılık (Multimodal) En az iki farklı taşıma türü Tek fiyat ve fatura kapsamında İki taşıma sistemi, tek yük senedi

Türler Arası Taşımacılık (Intermodal) Tek bir sefer tarifesi İki ya da daha fazla taşıma türü Bağlantılı ve eşgüdümlü kullanım Hedef, yüklemede kapatılan ünitenin teslim yerinde açılması

Kombine Taşımacılık Büyük kısmı demir yolu, deniz yolu veya iç suyolu ile gerçekleştiriliyor Başlangıç ve bitiş ayaklarında karayolu kullanılır Karayolu olabildiğince az kullanılıyor Ekonomik kalkınmada büyük role sahiptir

TAŞIMA YÖNETİMİ Taşıma faaliyetinin planlanmasında etkili olan değişkenler: Maliyet Hız Tutarlılık Esneklik

TAŞIMA YÖNETİMİ Taşıma yönetiminde üç strateji söz konusu: İşletmelerin kendi varlıklarıyla taşıma yapması Uzman bir işletme tarafından Her taşıma faaliyeti için farklı uzman işletmeler seçme

TAŞIMA YÖNETİMİ Taşıyıcı seçiminde aşağıdaki konular göz önünde bulundurulmalıdır: Olumlu referans Güven Kanunlara uygun çalışma Finansal yeterlilik Belgeli olması

Taşıma Yönetimi Filo Yönetimi Araç Takibi Şoför Takibi Sipariş Yönetimi Sefer Yönetimi Dış Kaynak Sözleşme Yönetimi Cari Takip Satış Sözleşmesi ve Fiyat Yönetimi

Filo Yönetimi Filo : İşletmenin taşıma faaliyetlerini gerçekleştirmek üzere sahip olduğu veya dış kaynaklardan kiraladığı taşıt topluluğudur. Filo Yönetimi : İşletmenin araç parkında bulunan tüm taşıtlarının; Yasal süreçlere uygunluğunun sağlanması Servis, sigorta, garanti hzmetlerinden eksiksiz faydalanmasının sağlanması, Optimum maliyetle, en verimli şekilde kullanılması ve yönetilmesi için yapılan iş ve verilen hizmettir.

Filo Yönetimi Yolcu Taşıma Eşya Taşıma Proje Bazlı Taşıma

Taşıma Yönetminde Temel İlkeler Ürün Hareketliliği Ürünlerin sürekli akış halinde olması istenir Ürünlerin durması maliyeti artırır Ürün Depolama Ürünlerin bekleme süresi artışı maliyeti artırır Bu nedenle bir miktar ürün depolanır Yüklü araçlar da depolama işlevindedir Ölçek Ekonomisi Bir seferde taşınan yük miktarı arttıkça birim maliyet düşer Uzaklık Ekonomisi Bir seferde yapılan yol arttıkça birim maliyet düşer

Güzergah Planlama Süreklilik arz eden taşıma işlemlerinde devamlı kullanılacak optimum güzergahların belirlenmesi önemlidir Araçların güzergah içerisinde boş olarak aldıkları yol en düşük düzeyde olmalıdır Araç takip sistemleri, güzergah planlamayı kolaylaştırmıştır

Çekme Esaslı Tekrarlı Dağıtım Sistemi (Milk-run) Yakın coğrafi bölgelerdeki birden fazla tedarikçiden Bir müşteriye gidecek malları tek bir nakliye olarak gönderilmesi Genelde belirtilmiş rotada tekrarlanarak gerçekleştirilir

Çekme Esaslı Tekrarlı Dağıtım Sistemi (Milk-run)

Airbus Beluga

KAYNAKÇA: Yrd. Doç. Dr. Mert Topoyan Vikipedi