EĞİTSEL OYUNLAR (Educational Games)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yrd. Doç. Dr. Yasemin Gülbahar
Advertisements

Oyun Programlama ve Tasarıma Giriş
ÖZEL DERS YAZILIMLARI (Tutorials)
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARINA AİLE KATILIMININ ÖNEMİ
Bilgi Okuryazarlığı Bu çalışma Prof. Dr. Buket Akkoyunlu’nun “Bilgi Okuryazarlığı ve Yaşam Boyu Öğrenme” başlıklı bildirisine dayanılarak hazırlanmıştır.
SİMÜLASYONLAR.
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
A NALIZ EĞİTSEL YAZILIM GELİŞTİRME. A NALIZ İçeriğin Analizi Öğrenci Özelliklerinin Analizi Sınırlıkların Belirlenmesi Bütçe Oluşturulması Proje Planı.
Tasarım Aşamaları.
ALIŞTIRMA UYGULAMA PROGRAMLARI Bilgisayar Destekli Öğretim
Eğitsel Dijital Oyunların Sınıflandırılması
Reggio Emilia Yaklaşımı
SİMULASYONLAR (BENZETİŞİM) (Simulations)
Elements of Gameplay Betül Altındiş.
Derya Duygu KARSLI
Bilişim Sistemleri Mühendisliği nedir? Neden ihtiyaç vardır?
ALIŞTIRMA YAZILIMLARI (Practice and Drills)
SİMÜLASYONLAR.
Eğitsel Oyunlar.
Oyun Nedir? Oyun; geniş anlamda çocuğun kişiliğini bütünü ile etkileyen bir faaliyettir. Oyun, çocuğa hiç kimsenin.
EĞİTSEL OYUNLAR (Educational Games)
EĞİTSEL YAZILIMLAR GİRİŞ Sibel SOMYÜREK.
ÖZEL TERCÜMAN LİSESİ ANAOKULUNDAN İLKÖĞRETİME SEMİNER PROGRAMI
UYARLANABİLİR EĞİTSEL HİPERORTAMLAR
TESTLER. 2 Değerlendirme  Öğretim sürecindeki değerlendirme basamağı etkili öğretim için vazgeçilmezdir.  Değerlendirme; Konunun ne düzeyde anlaşıldığını.
Eğitimde Bilgisayar Uygulamaları
Oyun Analizi: Centipede
Gameplay Unsurları (Chapter 7 - The Elements of Gameplay) Meryem YILMAZ BTÖ 517 Değişen Eğitim ve Yeni Teknolojiler Güz.
İNGİLİZCE KELİME TÜRETME TURNUVASI
Dİjİtal oyun tabanlI öğrenme
EĞİTSEL BİLGİSAYAR OYUNLARI TASARIMI
The Value of Serious Play
BTÖ521-Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
Eğitsel Rehberlik. Rehberlik hizmetlerinin önemli bir işlevi de öğrenmeyi kolaylaştırmak, başarıyı artırmaktır. Bu amaca yönelik yapılan rehberlik hizmetleri.
Yaratıcı Drama Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Bilişşsel Yük Kuramı Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Ders Yazılımlarının Geliştirilmesi ve Bilgisayar Destekli Öğretim Programları.
Öğretim Yazılımları Hiper metin Hiper ortam Zeki Öğretim Sistemleri Yapay ZekaBenzetişim Sanal Gerçeklik.
1 ÖĞRETİCİ PROGRAMLAR. 2 Öğretim Aşamaları Bilginin Sunulması Öğrencinin Yönlendirilmesi Uygulama Değerlendirme Öğretici Programlar.
1 BDE Türleri Dr. Hüseyin Arak. 2 Öğretici Programlar/Bire-bir Uygulama Alıştırma Uygulama Programları Benzeşim (Simülasyon) Programları Eğitsel/Öğretici.
1 Eğitimde Bilgisayar Uygulamaları Dr. Hüseyin Arak.
Deneme 1. Deneme 2 Deneme 3.
SİMÜLASYONLAR (BENZETİMLER)
WEB TABANLI ÖĞRENME.
YAZILIM DEĞERLENDİRME
ÇOCUK EĞİTİMİNDE TEKNOLOJİNİN KULLANIMI
AOÖ 206 Matematik Eğitimi.
OYUN TEMELLİ ÖĞRENME.
ARAÇLAR VE AÇIK-UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
BOLU-DÜZCE AR-GE PROJE PAZARI
Materyal Geliştirme Aracı Olarak Bilgisayarlar
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
BTEP222 Animasyonla Hikaye Anlatımı
Anlatım yöntemi kullanan öğretmen;  Dersine iyi hazırlanır.  Düzenli bir öğrenim planı hazırlar.  Bu planında sunu sürelerini sınırlar.  Konuyu öğrencilere.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
Bir Oyunun Oluşturulması: Oynanış Şekli, Teknolojisi ve Hikayesi
Öğr. Gör. Dr. Hakan Tüzün Hacettepe Üniversitesi, BÖTE
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Games, motivation and learning: A research and practice model. R
UYARLANABİLİR EĞİTSEL HİPERORTAMLAR
Storytelling BTÖ716- Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı
Dereceli Puanlama Anahtarı
SİMULASYONLAR (BENZETİŞİM) (Simulations)
Öğr. Gör. Dr. Hakan Tüzün Hacettepe Üniversitesi, BÖTE
KODLAMA ve BECERİLER Dr. Osman EROL.
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
DENEME.
DENEME
Sunum transkripti:

EĞİTSEL OYUNLAR (Educational Games) Sibel Somyürek

Eğitsel Oyunlar Eğitim+ Eğlence=Eğitlence Education+Entertainment=Edutainment

Eğitsel Oyunlar Birbirinden oldukça farklı iki tür öğrenci için kullanılır: İlköğretim, ortaöğretim okul öncesindeki küçük çocuklar İş eğitimi alan üniversite öğrencileri veya çalışan yetişkinler

Türleri Macera ve Rol Oynama Oyunları Ticaret Oyunları Pano Oyunları Mücadele Oyunları Mantık Oyunları ve Bulmacalar Kelime Oyunları

Genel Faktörler Hedef ve amaçlar Kurallar Yarış Meydan Okuma Fantezi (Hayal Gücü) Güvenlik Eğlence Dönütler / Geri Bildirimler Zorluklar/ Karşıtlık Etkileşim Sunum veya Hikaye

Hedef ve amaçlar Her oyunun sonunda ulaşmayı hedeflediği bir amacı vardır: Puan toplamak Balonları patlatmak Gizemi çözmek Bilinmeyen karaları keşfetmek Kelimeleri tahmin etmek Problemleri çözmek Oyunun amacı ile öğrenme amacı arasındaki ilişkinin iyi tasarlanması önemlidir.

Kurallar Kurallar oyunda izin verilen ve sınırlanan davranışların neler olduğu ile ilişkilidir. Kurallar oyunu ilginç kılmalı, meydan okunacak ve çoklu oyuna izin verecek şekilde tasarlanmalıdır.

Yarış Oyunlar bir biçimde yarışma gerektirir: İnsanlarla Bilgisayarla Kendiyle Zamanla Pek çok oyun bunları bir arada içerir.

Meydan Okuma Bir amaca ulaşmak için kişinin aşması gerekenler ya da başarması gerekenler vardır. Kayalara tırmanmak Saklı bir anahtarı bulmak Ateş edildiğinde vurulmamak Meydan okuma düzeyinin öğrenciye uygun olması önemlidir.

Fantezi Oyunlar öğrenenleri motive etmek için hayal gücünden faydalanır. Gerçeğe yakın bir ortam Gerçekten çok farklı bir ortam/durum

Güvenlik Gerçek aşam etkinliklerine bir anoloji oluştururlar ve zor/tehlikeli etkinlikleri güvenli bir ortamda deneme şansı sunarlar İş eğitimi Mücadele oyunları

Eğlence Tüm oyunların birincil amacı eğlenceli olmasıdır. Yeni bir bilgi/beceriyi kazandırırken motivasyonu artırmayı amaçlar. Mutimedya tekniklerinin(video, üç boyutlu animasyon, ses efektleri) kullanımı oyunların eğlence boyutunu artırır.

Kaynakça Alessi, S. M. ve Trollip, S. R. (2001). Multimedia For Learning. Allyn and Bacon, Boston, London, Toronto, Sydney,Tokyo, Singapore.