EĞİTSEL OYUNLAR (Educational Games) Sibel Somyürek
Eğitsel Oyunlar Eğitim+ Eğlence=Eğitlence Education+Entertainment=Edutainment
Eğitsel Oyunlar Birbirinden oldukça farklı iki tür öğrenci için kullanılır: İlköğretim, ortaöğretim okul öncesindeki küçük çocuklar İş eğitimi alan üniversite öğrencileri veya çalışan yetişkinler
Türleri Macera ve Rol Oynama Oyunları Ticaret Oyunları Pano Oyunları Mücadele Oyunları Mantık Oyunları ve Bulmacalar Kelime Oyunları
Genel Faktörler Hedef ve amaçlar Kurallar Yarış Meydan Okuma Fantezi (Hayal Gücü) Güvenlik Eğlence Dönütler / Geri Bildirimler Zorluklar/ Karşıtlık Etkileşim Sunum veya Hikaye
Hedef ve amaçlar Her oyunun sonunda ulaşmayı hedeflediği bir amacı vardır: Puan toplamak Balonları patlatmak Gizemi çözmek Bilinmeyen karaları keşfetmek Kelimeleri tahmin etmek Problemleri çözmek Oyunun amacı ile öğrenme amacı arasındaki ilişkinin iyi tasarlanması önemlidir.
Kurallar Kurallar oyunda izin verilen ve sınırlanan davranışların neler olduğu ile ilişkilidir. Kurallar oyunu ilginç kılmalı, meydan okunacak ve çoklu oyuna izin verecek şekilde tasarlanmalıdır.
Yarış Oyunlar bir biçimde yarışma gerektirir: İnsanlarla Bilgisayarla Kendiyle Zamanla Pek çok oyun bunları bir arada içerir.
Meydan Okuma Bir amaca ulaşmak için kişinin aşması gerekenler ya da başarması gerekenler vardır. Kayalara tırmanmak Saklı bir anahtarı bulmak Ateş edildiğinde vurulmamak Meydan okuma düzeyinin öğrenciye uygun olması önemlidir.
Fantezi Oyunlar öğrenenleri motive etmek için hayal gücünden faydalanır. Gerçeğe yakın bir ortam Gerçekten çok farklı bir ortam/durum
Güvenlik Gerçek aşam etkinliklerine bir anoloji oluştururlar ve zor/tehlikeli etkinlikleri güvenli bir ortamda deneme şansı sunarlar İş eğitimi Mücadele oyunları
Eğlence Tüm oyunların birincil amacı eğlenceli olmasıdır. Yeni bir bilgi/beceriyi kazandırırken motivasyonu artırmayı amaçlar. Mutimedya tekniklerinin(video, üç boyutlu animasyon, ses efektleri) kullanımı oyunların eğlence boyutunu artırır.
Kaynakça Alessi, S. M. ve Trollip, S. R. (2001). Multimedia For Learning. Allyn and Bacon, Boston, London, Toronto, Sydney,Tokyo, Singapore.