NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Kurumsal İletişim: İşletmelerin amaçlarını gerçekleştirmek için uyguladıkları stratejileri ve planladıkları iletişim çalışmalarının bir entegrasyonudur.
Advertisements

ELEKTRONİK ORTAMLARDA PAZARLAMA
STRATEJİK PAZARLAMA 1.Hafta Pazarlama Nedir
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: TUTUNDURMA
Global pazarlama stratejisi
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 6
Pazarlama Planı Pazarlama planı, iş planı içinde yer alan, pazarlama amaç, strateji ve faaliyetlerini belirleyen yazılı belgedir. Pazarlama planı, «pazarlama.
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
HAVAYOLU PAZARLAMASI, YOLCU TALEBİNİN ÖNEMİ VE TALEP TAHMİNİ
YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME ve ÜRÜN YAŞAM SÜRECİ STRATEJİLERİ
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
HAFTA I.
PAZARLAMANIN TANIMI VE PAZARLAMA ANLAYIŞI
FİYATLANDIRMA STRATEJİLERİ
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
2. Pazarlama Planının Hazırlanması
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
Hizmet Pazarlamasında Tutundurma Kavramı
9. Bölüm FİYATLANDIRMA.
Pazarlama Yönetimi Süreci
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Reklamın Amaçları.
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Bölüm 7: Fiyat ve Fiyatlandırma Kararları
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
Bölüm 7: Fiyat ve Fiyatlandırma
1 İşletmeye Giriş Konu 12: İşletmelerde Pazarlama Yönetimi - II Yrd.Doç.Dr. Yıldırım Osman Çetmeli Yaşar Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
Pazarlama İlkeleri.
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
Pazarlama Araştırması bölümünü öğrenme amaçlarımız: Pazarlama araştırmasının; pazarlama, pazarlama kavramı ve pazarlama stratejisiyle ilişkisini.
Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK
Elektronik pazarlama: – internetin kar yaratmak amacıyla kullanılması – birçok aşamayı ortadan kaldırmakta – daha hızlı ve daha düşük maliyetli –
Pazarlama İletişimi.
REKLAMCILIK Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN. Reklamda Kampanya Süreci ve Strateji  Kampanyanın amacı açık ve doğru bir biçimde saptanmalıdır.  Pazarlama.
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
MAN 533T ULUSLARARASI PAZARLAMA TUTUNDURMA STRATEJİLERİ I
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
PAZARLAMA İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR VE PAZARLAMA ANLAYIŞLARI
Fiyat ve Fiyatlandırma
BÖLÜM: 1 PAZARLAMA VE SATIŞ.
İşletmelerde İletişim
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
Sağlık Hizmetlerinde Tutundurma Politikaları
SAĞLIK HİZMETLERİNDE FİYATLANDIRMA
ÜRÜN ve FİYATLANDIRMA ÜRÜN KAVRAMI ve ÇEŞİTLERİ ÜRÜN GELİŞTİRME SÜRECİ
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
SATIŞ GELİŞTİRME -PROMOSYONU
Pazarlama Yönetimi Okulu (1)
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Bölüm 6. Pazarlama karması (stratejiler)
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
PAZARLAMA İLETİŞİMİ Pazarlama İletişimi Karamasını Etkileyen Faktörler
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
FİYATLANDIRMA STRATEJİLERİ
Pazarlama İletişimi
1960lardan 1980lere kadar işletme stratejileri genel olarak ürün-pazar seçimi konuları ile ilişkili idi. Ama bu durum pazarlama akademisyenlerinden kaynaklanmıyordu.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ İŞLETMEYE GİRİŞ ÜRÜN VE HİZMETLERDE TUTUNDURMA VE FİYATLANDIRMA NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi iisbf.nisantasi.edu.tr

BÜTÜNLEŞİK PAZARLAMA İLETİŞİMİ (BPİ) Bütünleşik Pazarlama İletişimi (BPİ): Bütünleşik ve müşteri yönlü bir tutundurma stratejisi oluşturmak amacıyla bütün tutundurma faaliyetlerinin (basılı ve görsel reklamlar, doğrudan posta, kişisel satış, satış tutundurması ve halkla ilişkiler) koordine edilmesidir. Tutundurma Karması: İşletmenin ulaşmayı hedeflediği müşterilerinin ihtiyaçlarını karşılamayı ve onlarla etkin bir iletişim kurabilmeyi amaçlayan kişisel ve kişisel olmayan satış faaliyetlerinin bir birleşimidir. Kişisel Satış: Tutundurmanın en temel biçimi: potansiyel bir alıcıya doğrudan kişisel promosyonel sunumdur. Kişisel Olmayan Satış: Reklam, satış geliştirme, doğrudan pazarlama ve halkla ilişkiler faaliyetlerinden oluşmaktadır. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

TUTUNDURMA STRATEJİSİNİN TEMEL HEDEFLERİ Tutundurma stratejisinin temel hedefleri arasında bilgi verme, ürünü farklılaştırma, satışları artırma, satışları dengeleme ve ürünün değerini vurgulama bulunmaktadır. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

TUTUNDURMA PLANLAMASI Ürün Yerleştirme: İşletmelerin bir ücret karşılığında gazete, dergi, televizyon veya sinema filmi gibi çeşitli medyalarda ürünün görünmesini sağladığı bir tutundurma çeşididir. Gerilla Pazarlama: Alışılmışın dışında uygulamalarla tüketicinin dikkatini çekmek için tasarlanan yenilikçi ve düşük maliyetli pazarlama çabalarıdır. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

PAZARLAMA KARMASINDA FİYATLAMA HEDEFLERİ Fiyat: Ürün ve hizmetlerin değişim değeridir. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

ALTERNATİF FİYATLAMA STRATEJİLERİ Pazarın Kaymağını Alma: Ürünün fiyatının bilinçli olarak rakiplere oranla daha yüksek seviyede belirlendiği bir fiyatlama stratejisidir. Pazara Nüfuz Etme: Stratejisinde fiyatlar bir pazarlama silahı olarak düşük seviyede tutulur. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

TÜKETİCİLERİN FİYAT ALGILAMALARI Tüketicilerin önemli bölümünün fiyatı çok yüksek veya çok düşük olarak algılaması durumunda, işletme bu sorunu çözmek zorundadır. Fiyat-kalite ilişkileri ve küsuratlı fiyatlamanın kullanımı fiyat düzeyinin belirlenmesinde önemli konulardır. Araştırmalar, tüketicilerin ürün kalite algısının ürünün fiyatı ile yakından ilişkili olduğunu göstermektedir. Kabul edilebilir bir fiyat aralığında gerçekleşen bu fiyat-kalite ilişkisi, fiyatların aşırı yüksek veya aşırı düşük olması durumunda zayıflamakta ve tüketicilerde yarattığı güven duygusunu zayıflatmaktadır. Bu nedenle fiyat-kalite ilişkisi işletmenin fiyatlama stratejisini etkileyen kritik bir faktördür. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © kaynaklar Louis E. BOONE ve David L. KURTZ (2013) Çağdaş İşletme - Contemporary Business, Çeviri Editörü: Prof. Dr. Azmi YALÇIN, 14. Basımdan Çeviri, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©