ŞİDDET VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI VELİ EĞİTİM SEMİNERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ŞİDDET NEDİR ? Şiddet, güç ve baskı uygulayarak insanların bedensel veya ruhsal açıdan zarar görmesine neden olan bireysel veya toplu hareketlerin tümüdür.
Advertisements

ŞİDDET VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI VELİLERE ÖNERİLER
STRES SINAV KAYGISI KARACASU LİSESİ Rehberlik Servisi.
DEZAVANTAJLı ÇOCUKLARDA EĞITIM HAKKı YENI ORHANLı ORTAOKULU – ÖZGÜR KAYA.
OKULA UYUM OKUL FOBİSİ. Okul Fobisi Değil, Anneden Ayrılma Korkusudur.
Okul Kademelerine Göre Gelişim Özellikleri YRD.DOÇ.DR. MUSTAFA TOPRAK.
E R G E N L İ K ERGENLİK DÖNEMİ FİZİKSEL GELİŞİM
ERGENLIK, STRES VE AILE Büşra ATICI Rehber Öğretmen.
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
ÖĞRENME SINIF YÖNETİMİ
REHBERLİK SERVİSİ FİZİKSEL İSTİSMAR (ŞİDDET) RIFAT YUSUF BAHADIR.
ERGENLİK DÖNEMİNDE GÖRÜLEN PSİKOLOJİK PROBLEMLER.
Prof. Dr. İnayet Aydın Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi
PSİKOLOJİK DANIŞMAN/REHBER ÖĞRETMEN SEMA GÖKDEMİR.
CİNSEL İSTİSMARA UĞRAYAN ÖĞRENCİLERE YÖNELİK HİZMETLER
Süreç... Rehberlik Nedir? Rehberlik Ne Değildir? Reberlik İlkeleri Nelerdir? Rehberlik Servisinden Hangi Konulara Dair Yardım Alınabilir? - Bireysel Alan.
Semineri Hazırlayanlar:
Seminerimize Hoşgeldiniz
It’s My Life It’s My Choice
HAZIRLAYAN Ayşe ŞEBBOY Psikolojik Danışman Şahin İlköğretim Okulu.
Çocuklarda Davranış Ve Uyum Sorunları
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI
AİLELERİN YAŞADIKLARI SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ
Aile İçi İletişim İle Çocuğunuzun Sorunlarını Çözebilirsiniz!!!
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
Kişisel-Sosyal Rehberlik
Bu BEP’in Geliştirildiği BEP Toplantısı
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ
Öğretimin Uyarlanması
ÖFKE KONTROLÜ ZORBALIK
REHBERLİK SERVİSİ.
Ödev yapma alIşkanlIğI
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
Bütünleştirme uygulamaları
Yetişkinliğe Geçiş Dönemi; Ergenliğe kIsa bİr bakIş
ADANA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
MADDE BAĞIMLILIĞI VE AİLE
DEVAMSIZLIK NEDENLERİ VE GİDERİLMESİ İÇİN NELER YAPILMALI?
YAŞLILIKTA DEMANS (BUNAMA)
Özgüvenli Çocuk Yetiştirme Seminerini
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
SarIyer beledİyesİ gençlİk eğİtİm merkezİ Aİle-eğİtmen buluŞmasI
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
Evlilik ve Aile Danışması
PENDİK REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Nazlı ÖZTÜRK.
GAZİKENT İMKB ORTAOKULU
OKUL-AİLE-ÇEVRE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Mine KAVAKTAN / Psikolojik Danışman
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ÇOCUKLARIMIZIN MUTLU VE BAŞARILI OLMASI İÇİN…
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Geliştirme Genel Müdürlüğü
VELİ SEMİNERİMİZE HOŞGELDİNİZ
AİLE TUTUMLARI.
Gelişim ve Temel Kavramlar
SIRADIŞI ÖĞRENCİ ÇALIŞMALARI
BAĞIMLILIK NEDİR? NE DEĞİLDİR?
ÖZEL DURUMLARDA( HASTALIK-KAZA) PSİKOLOJİK DESTEK
Yrd. Doç. Dr. Şükrü KEYİFLİ
Ergenlikte Psikososyal Sorunlar
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
Geliştirme Genel Müdürlüğü
Sunum transkripti:

ŞİDDET VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI VELİ EĞİTİM SEMİNERİ HAZIRLAYANLAR Temel Önleme Ekibi 05.12.2018

ŞİDDET NEDİR? Şiddet, güç ve baskı uygulayarak insanların bedensel veya ruhsal açıdan zarar görmesine neden olan bireysel veya toplu hareketlerin tümüdür.

ŞİDDET ÇEŞİTLERİ Fiziksel :İtmek, tokat atmak, tekmelemek, tükürmek, yumruklamak, kol kıvırmak, kol-bacak kırmak, saçından sürüklemek, temel ihtiyaçları kısıtlamak, tıbbi tedaviyi engellemek, yaralamak vb. Sözlü :Sürekli eleştirmek, aşağılamak, küfür, tehdit,katılımı engellemek, sorgulamak, bağırmak, lakap takmak, alay etmek, hakaret, küçümsemek vb. Toplumsal İlişkileri Sorgulayıcı:zorla evlendirmek, töre, sürekli dışarı çıkmasını yasaklamak vb.

ŞİDDET ÇEŞİTLERİ Ekonomik: Parasını almak ve geri vermemek, istemediği işte çalıştırmak, çalıştırmamak, işe yollamamak veya zorla çalıştırmak, eline hiç para vermemek vb. Cinsel:İlişkiye zorlamak, tecavüz, başka kişilerle cinsel ilişkiye zorlamak, korkutan ve kıran davranışlar, kadınlığını / erkekliğini aşağılamak, taciz, cinsel organlara zarar vermek, namus ve töre baskısı ve öldürmek vb.

ŞİDDET DAVRANIŞI İÇİN RİSK FAKTÖRLERİ Yoğun bir izolasyon içinde olmak, Şiddete maruz kalmak, Aşırı alınganlık, Kendine yönelik düşmanca davranışlar, Öfkeyi kontrol edememe, Bireysel farklılıklara toleranslı olamamak, Madde kullanmak, Çabuk hayal kırıklığı yaşamak,

Evde veya okulda sosyal olarak aşırı içine kapanık çocuklar, Okul başarısının düşük olması, Geçmişinde şiddet içeren davranışların bulunması, Dürtüsel /fevri olmak,

ŞİDDET DAVRANIŞININ NEDENLERİ ? Çevresel Faktörler, Toplumsal Faktörler, Ailesel Faktörler, Bireysel Faktörler,

ÇEVRESEL FAKTÖRLER Medyanın etkisi, Sosyo-ekonomik faktörler (maddi durum, işsizlik v.b.) Yabancılaşma, Göç,

TOPLUMSAL FAKTÖRLER Toplumun yaratıcılığı engellemesi (kendini gerçekleştirme ihtiyacının karşılanamaması), Uyuşturucu ve ateşli silahlara kolay ulaşma, Sosyal düzensizlik, Eğitim kalitesinin düşmesi,Sınıf geçme sistemindeki adaletsizlik, Sosyal ve sportif faaliyet alanlarının yetersizliği, Ekonomik kazanç ve sosyal statü edinme çabası,

AİLESEL FAKTÖRLER-1 Ailenin çocuğun psikolojik veya maddi ihtiyaçlarını karşılamaması, Aile içi etkileşim ve iletişimin bozulması, Çocuk ihmali ve istismarı, Yetersiz gözetim ve yönlendirme, Uygunsuz ve tutarsız aile disiplini, Evlilikte veya ailede anlaşmazlık,çatışma, Şiddet gösteren ebeveyn, abi,abla veya kardeş,

AİLESEL FAKTÖRLER-2 Kardeşleriyle veya akranlarıyla kıyaslama, Aşırı beklenti, Küfre, kavgaya teşvik etme, Bir ebeveynin veya yakının kaybı, Soydan getirilen kalıtımsal hastalık, Ebeveynlerin yoğun stres içinde bulunması,

BİREYSEL FAKTÖRLER Okulu benimsememe, Okul başarısızlığı veya okuldan alınma, Dikkat eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu, Okulda psikolojik ihtiyaçlarının karşılanmaması (Sevgi –İlgi), Bir çeteye üye olma yada çeteye girme çabası, (Akran kabulü), Arkadaş edinememe, iletişim problemleri, Cinsel istismar,hakaret yada önemsenmeme, Madde bağımlılığı,

ŞİDDETE MARUZ KALAN ÖĞRENCİ; OKULDA Teneffüslerde genellikle yalnızdır, sınıfta hiç yakın arkadaşı yoktur Takım oyunlarına seçilmez veya en son seçilir Teneffüslerde öğretmene veya diğer yetişkinlere yakın olmak ister Sınıfta konuşma zorluğu çeker, endişeli ve güvensiz bir yüz ifadesine sahiptir Okul başarısı aniden veya yavaş yavaş düşer Canını acıtmaktan korkar Yaşıt grupları içinde kendini göstermekten (fiziksel veya sosyal olarak) kaçınır

ŞİDDETE MARUZ KALAN ÖĞRENCİ; EVDE -Eve üstü başı, kitapları ve çantası yırtılmış veya kirlenmiş gelmesi -Belli bir açıklama olmaksızın vücudunda yara, çürük, kesik, tırnak izi olması -Eve arkadaş getirmemesi, arkadaşlarına hiç gitmemesi -Eğlencelere davet edilmemesi, kendi eğlencelere okuldan kimseyi davet etmek istememesi -Okula gitmek istememesi, okul değiştirmek istemesi, sabahları iştahsızlık çekmesi, sürekli karın ağrısı ve baş ağrısı -Okula giderken yolu gereksiz uzatması -Korkulu rüyalar görmesi, uykusunda ağlaması, yatağını ıslatması -Ödev yapma isteğinin azalması -Duygusal değişiklikler, sık ve nedensiz ağlama -Sık sık nedensiz ekstra para istemesi

UNUTMAYALIM Kİ; BU BELİRTİLER TEK BAŞINA ÖĞRENCİNİN ŞİDDETE MARUZ KALDIĞI ANLAMINA GELMEMELİDİR

AİLELER NELER YAPMALI? Çocuğunuzun her şeyin farkında olduğunu bilin: Çocuğunuzla şiddeti konuşun: Onu dinleyin ve duygularını kabul edin: Çocuğu aracı olarak kullanmayın: Aile içi tartışmalarda sizinle eşiniz arasında arabuluculuk yapmasını yada taraf tutmasını istemeyin. Yüzüne bakarak, başka şeylerle meşgul olmadan onunla konuşun; ama ilk önce dinleyin

Öfke salgın gibi size de bulaşacağından iki tarafta sakinleşinceye kadar mola verin Kuralları açık olarak koyun Şiddet içerikli tüm davranışlarını ciddiye alın,normal olarak değerlendirmeyin Kızdığınız davranışların benzerlerini siz uygulamayın.(Sözel ya da fiziksel şiddet) İzlediği programları, oynadığı oyunları takip edin Kimlerle arkadaşlık ettiğini bilin, olumlu özelliklere sahip arkadaşlıklarını takdir edin

AİLELER NELER YAPMALI? Okul ile işbirliği yapın Zamanlarını doldurun, uğraşacak işler verin(Spor, folklor, dans, müzik,resim vb.) Şiddet uygulayarak fayda sağlamasını engelleyin Neden şiddet gösterdiğini anladığınızı ama onaylamadığınızı ve bunun yerine alternatifler bulması gerektiğini söyleyin Değişmesi için bıkıp usanmadan ve kızmadan bilgilendirin Olumlu davranış sergilediğinde onu hemen ödüllendirin Çocuğunuzda gözlemlediğiniz olumlu gözlemleri başkaların yanında da dile getirin Onu karar verme sürecine dahil edin.

AİLELER NELER YAPMALI? Olumlu ve olumsuz davranışlara gösterdiğiniz tepkilerde tutarlı olun, Çocuğunuzun gelişim dönem özelliklerini bilin, Değişim için sabırlı olun, Çocuklar sorumluluklarını kendi kendilerine almazlar bunu onlara sizin öğretmeniz gerekmektedir. Çocuğunuzun alacağı sorumluluklar onun yaşına ve potansiyeline uygun olarak belirlenmeli ve çocuğunuz büyüdükçe daha ciddi sorumluluklar alması sağlanmalıdır. Çocuğunuzun sorumluluklarını onun adına yüklenmeyin, .

Güven verin;Çocuğunuza çevresinde yaşanan şiddet hakkında yardım alabileceği kişiler olduğunu, gerekirse yasal yollara başvurabileceğinizi anlatarak güven verin. Yardım isteyin;Öğretmen, şiddetin etkileri ile baş etmesinde çocuğunuza destek ve anlayış gösterebilir, çocuğunuzu eğer varsa okulunuzdaki Psikolojik Danışma ve Rehberlik Servisine yönlendirebilir 05.12.2018

BİZİ İLGİYLE DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİZ