Gözde Görüntü Oluşumu ve Göz Kusurları

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
5 Duyu organımızdan birtanesi gözümüzdür Gözümüz dı ş tan içe do ğ ru 3 kısımdan olu ş ur. 1=Sert Tabaka 2=Damar Tabaka 3=A ğ Tabaka.
Advertisements

TOPRAĞIN HİKAYESİ HORİZON: Toprağı meydana getiren katmanlara horizon adı verilir. TOPRAK: Toprak taşların parçalanması ve ayrışmasıyla meydana gelen,
STRES SINAV KAYGISI KARACASU LİSESİ Rehberlik Servisi.
GİRİŞ ETKİNLİĞİ Aşağıdaki sorularla ilgili düşünceleriniz nelerdir? Yağmur niçin yağar? Sıcak havalarda yağmur yağarken, soğuk havalarda kar yağmasının.
BİYOÇEŞİTLİLİK NEDİR Biyoçeşitlilik, bir bölgedeki genlerin, türlerin, ekosistemlerin ve ekolojik olayların oluşturduğu bir bütündür. Başka bir deyişle.
SACLARIN VE PROFİLLERİN ŞEKİLLENDİRİLMESİ
Hazırlayan: Dr. Emine CABI
Türkiyedeki iklim çeşitleri Doğa Sever 10/F Coğrafya Performans.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
1 “Öğrenci Merkezli Öğretim” Öğretmen Adayları Bakış Açısı ile Ne İfade Ediyor? Dr.Dürdane JACOBS Dr. Fahriye HAYIRSEVER.
Jominy (Uçtan Su Verme) Deneyi
ÖRGÜTLERDE İLETİŞİM TÜRLERİ
DUYU ORGANLARI.
GÜNEŞ SİSTEMİ VE ÖTESİ: UZAY BİLMECESİ. GÖK CİSİMLERİNİ TANIYALIM Bulutsuz bir gecede gökyüzünü gözlemlediğimizde irili ufaklı pek çok cisim görürüz.
Hazırlayan İSMAİL ŞAHİNER. SORU ÇÖZERKEN!!! Önce soru okunur. Daha sonra parça (metin) okunur. Önce soru okunur. Daha sonra parça (metin) okunur.
IŞIĞIN SOĞURULMASI TANER BULUT. S OĞURULMA Işığın cisimler tarafında tutulmasına soğurulma denir.
Hazırlayan :SEDAT AKBULUT ERZURUM ATATÜRK LİSESİ BİYOLOJİ ÖĞRETMENİ
ATLETİZM.
Kuvvet nedir?. Kuvvetin etkilerini hayatımızın her yerinde gözlemleyebiliriz. Çantamızı taşırken,sıramızı çekerken, meyveleri soyarken, kapıyı açarken,
Emine Hoşoğlu doğan İstanbul şehir üniversitesi Eylül 2014
Gözde Görüntü Oluşumu ve Göz Kusurları
11. SINIF: ELEKTRİK ve MANYETİZMA ÜNİTESİ Alternatif Akım 1
DENİZ ÜZERİNDE YAĞIŞ ÖLÇÜMÜ
Hazırlayan: Mehmet Mutlu Sunan: Doç. Dr. Ali ERYILMAZ
Elektriksel potansiyel
Işık Işık kaynakları Işık ve madde Işığın yayılması Işığın yansıması
Sıklık Dağılımları Yrd. Doç. Dr. Emine Cabı.
2.Hafta Transistörlü Yükselteçler 2
Bölüm 2: Bir Boyutta Hareket. Bölüm 2: Bir Boyutta Hareket.
İç Hastalıkları Klinik Stajı GİRİŞ DERSİ
Hazırlayan: Safiye Çakır Mat.2-A
ESER ELEMENT ANALİZ METOTLARI
ARAŞTIRMA METOTLARI ÖDEV:
Bitirme Çalışması Konu Başlığı
X-IŞINLARI KRİSTALOGRAFİSİ
YER MANYETİK ALANI.
-MOMENT -KÜTLE VE AĞIRLIK MERKEZİ
HAVA PERSPEKTİFİ Doğada yakınımızda bulunan varlıklar gözümüze gerçek renk ve boyutlarıyla net olarak görünür. Oysa bizden uzaklaştıkça nesnelerin boyutları.
Bölüm 4 İKİ BOYUTTA HAREKET
TEMEL GEOMETRİK KAVRAMLAR VE ÇİZİMLER
AKIŞKAN STATİĞİ ŞEKİLLER
6.SINIF 8.ÜNİTE DÜNYA’MIZ AY VE YAŞAM KAYNAĞIMIZ GÜNEŞ AY’IN EVRELERİ
FEN VE TEKNOLOJİ PROJE ÖDEVİ ...Egitimhane.com....
Fotoğraf Terimleri- Diyafram
KUVVET, MOMENT ve DENGE 2.1. Kuvvet
Üst Düzey Zihinsel Özelliklerin Ölçülmesi
DÜŞÜNME.
MADDEYİ TANIYALIM.
Paralel Yüzeylerden Kırılma Görünür Uzaklık
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
10. SINIF: 3. ÜNİTE: DALGALAR-1
Bir Kurumda Öğrenme Merkezi (ÖMer) Nasıl Oluşturulur?
Geçerlik ve Kullanışlılık
CİSİMLERİN GÖRÜNÜŞLERİNİ ÇIKARMA
POLARİZAN MİKROSKOP.
Kırılma Prof. Dr. Ali ERYILMAZ.
B- Yaygınlık Ölçüleri Standart Sapma ve Varyans Değişim Katsayısı
Manyetik Alanın Kaynakları
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Rastgele Nesneler Dersi
10. SINIF: 3. ÜNİTE: 3.2. Su Dalgası
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Saf Madde ve Karışımlar Hazırlayan: İlayda Turgut
Gerçek Yaşama Dayalı Durum Belirleme
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
Işığın Kırılması.
TOPLUMSAL TABAKA ve SINIFLAR
ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ Bitirme Çalışması Başlığı
BİREYİ TANIMA TEKNİKLERİ
Enerji ve Hareket Belkıs Garip.
Sunum transkripti:

Gözde Görüntü Oluşumu ve Göz Kusurları Merve İzmir (Ayşen Şişman’ın katkıları ile hazırlanmıştır.) Düzenleyen ve Sunan: Arş. Gör. Belkıs Garip

Kazanımlar: 10.4.10.1. Optik yasalarını kullanarak gözde görüntü oluşumunu açıklar. a. Öğrencilerin farklı göz kusurlarının nedenlerini ve bu kusurların giderilmesinde ne tür merceğin kullanımının uygun olacağını sebepleriyle tartışmaları sağlanır. b. Öğrencilerin gözlük numarasını kullanarak merceğin cinsini ve odak uzaklığını belirlemeleri sağlanır. 10.4.10.3. Optik aletlerin yapısını inceleyerek fonksiyonel bir optik alet tasarlar ve yapar.

Geçen hafta neler öğrendik?

Geçen hafta neler öğrendik?

Dersin İzlencesi Gözde nasıl görüntü oluşur? Gözü bozuk insanlar etrafındaki nesneleri nasıl görür? Aktivite zamanı Göz kusurları Gözlük numarası «Gözü bozuk insanlar etrafındaki nesneleri nasıl görür?» sorusuna dönüş Optik aletlerin yapısı Optik alet tasarlayalım Soru çözme Günün özeti

Gözde Görüntü Oluşumu Gözün Yapısı: Dersin İzlencesi Gözde nasıl görüntü oluşur? Gözü bozuk insanlar etrafındaki nesneleri nasıl görür? Aktivite zamanı Göz kusurları Gözlük numarası «Gözü bozuk insanlar etrafındaki nesneleri nasıl görür?» sorusuna dönüş Optik aletlerin yapısı Optik alet tasarlayalım Soru çözme Günün özeti Gözün Yapısı:

Gözde Görüntü Oluşumu Dersin İzlencesi Gözde nasıl görüntü oluşur? Gözü bozuk insanlar etrafındaki nesneleri nasıl görür? Aktivite zamanı Göz kusurları Gözlük numarası «Gözü bozuk insanlar etrafındaki nesneleri nasıl görür?» sorusuna dönüş Optik aletlerin yapısı Optik alet tasarlayalım Soru çözme Günün özeti Cisimden yansıyarak göze gelen ışık demetleri kornea adı verilen saydam tabakada kırılarak göz merceğine ulaşır. Göz merceğinde tekrar kırılan ışıklar retina tabakasında bulunan sarı benekte ters bir görüntü oluşturur.

Gözde Görüntü Oluşumu Işığın 80%’ i kornea’da kırılırken, 20%’si ise gözün merceğinde kırılır. (İstanbul Cerrahi hastanesi websitesinden alınmıştır) Dersin İzlencesi Gözde nasıl görüntü oluşur? Gözü bozuk insanlar etrafındaki nesneleri nasıl görür? Aktivite zamanı Göz kusurları Gözlük numarası «Gözü bozuk insanlar etrafındaki nesneleri nasıl görür?» sorusuna dönüş Optik aletlerin yapısı Optik alet tasarlayalım Soru çözme Günün özeti

Gözde Görüntü Oluşumu Dersin İzlencesi Gözde nasıl görüntü oluşur? Gözü bozuk insanlar etrafındaki nesneleri nasıl görür? Aktivite zamanı Göz kusurları Gözlük numarası «Gözü bozuk insanlar etrafındaki nesneleri nasıl görür?» sorusuna dönüş Optik aletlerin yapısı Optik alet tasarlayalım Soru çözme Günün özeti https://www.youtube.com/watch?v=U_wTfpYK_ms (00:50-01.29 merceğin yapısındaki değişimi göstermek kullanacağım) (Ders bitiminde vakit kalırsa tamamı izlenip tüm konular toparlanabilir) Göz merceğinin şekli yakındaki ve uzaktaki objelere bakarken farklıdır, mercek görüntüyü sarı beneğe düşecek şekilde odaklar. Örneğin, yakın mesafedeki cisimlere bakarken, göz merceğini tutan kaslar kasılır, merceğin eğrilik yarıcapı azaltılarak odak uzaklığı azaltılır.

Gözde Görüntü Oluşumu Dersin İzlencesi Gözde nasıl görüntü oluşur? Gözü bozuk insanlar etrafındaki nesneleri nasıl görür? Aktivite zamanı Göz kusurları Gözlük numarası «Gözü bozuk insanlar etrafındaki nesneleri nasıl görür?» sorusuna dönüş Optik aletlerin yapısı Optik alet tasarlayalım Soru çözme Günün özeti Canlıların gözleri farklı optik sistemlere sahiptir. İnsanın gözünde ince kenarlı mercek yapısını öğrendik. Kedi, köpek balığı gibi canlıların gözünde çukur aynaya benzer bir yapı bulunurken okyanus diplerinde yaşayan bazı canlıların gözü ise iğnedeliği (pinhole) kamera yapısındadır.

Gözü bozuk insanlar etrafındaki nesneleri nasıl görür? Dersin İzlencesi Gözde nasıl görüntü oluşur? Gözü bozuk insanlar etrafındaki nesneleri nasıl görür? Aktivite zamanı Göz kusurları Gözlük numarası «Gözü bozuk insanlar etrafındaki nesneleri nasıl görür?» sorusuna dönüş Optik aletlerin yapısı Optik alet tasarlayalım Soru çözme Günün özeti

Aktivite Zamanı Aktivite 1: sağlıklı göz Aktivite 2: kusurlu göz 1 Dersin İzlencesi Gözde nasıl görüntü oluşur? Gözü bozuk insanlar etrafındaki nesneleri nasıl görür? Aktivite zamanı Göz kusurları Gözlük numarası «Gözü bozuk insanlar etrafındaki nesneleri nasıl görür?» sorusuna dönüş Optik aletlerin yapısı Optik alet tasarlayalım Soru çözme Günün özeti Aktivite 1: sağlıklı göz Aktivite 2: kusurlu göz 1 Aktivite 3: kusurlu göz 2

Göz Kusurları Aktivite 2 Aktivite 3 Görüntü retinanın önüne düştü, bu göz kusuru Kalın kenarlı mercekle düzeltilebilir. Aktivite 3 Görüntü retinanın arkasına düştü, bu göz kusuru İnce kenarlı mercekle düzeltilebilir. Dersin İzlencesi Gözde nasıl görüntü oluşur? Gözü bozuk insanlar etrafındaki nesneleri nasıl görür? Aktivite zamanı Göz kusurları Gözlük numarası «Gözü bozuk insanlar etrafındaki nesneleri nasıl görür?» sorusuna dönüş Optik aletlerin yapısı Optik alet tasarlayalım Soru çözme Günün özeti

Göz Kusurları Aktivite 2 Görüntünün retinanın önüne düşmesinin nedenleri: Göz kürenin çapının önden arkaya doğru uzanması Göz merceğinin normalden daha şişkin olması Göz merceğinin kırıcılığının sağlıklı gözden daha fazla olması Aktivite 3 Görüntünün retinanın arkasına düşmesinin nedenleri: Göz küresinin çapının normalden daha kısa olması Göz merceğinin normalden daha ince olması Göz merceğinin kırıcılığının sağlıklı gözden daha az olması Dersin İzlencesi Gözde nasıl görüntü oluşur? Gözü bozuk insanlar etrafındaki nesneleri nasıl görür? Aktivite zamanı Göz kusurları Gözlük numarası «Gözü bozuk insanlar etrafındaki nesneleri nasıl görür?» sorusuna dönüş Optik aletlerin yapısı Optik alet tasarlayalım Soru çözme Günün özeti

Göz Kusurları Hangisi yakını, hangisi uzağı göremez? Dersin İzlencesi Gözde nasıl görüntü oluşur? Gözü bozuk insanlar etrafındaki nesneleri nasıl görür? Aktivite zamanı Göz kusurları Gözlük numarası «Gözü bozuk insanlar etrafındaki nesneleri nasıl görür?» sorusuna dönüş Optik aletlerin yapısı Optik alet tasarlayalım Soru çözme Günün özeti

Göz Kusurları Miyop Görüntü, sarı lekenin önüne düşer. Dersin İzlencesi Gözde nasıl görüntü oluşur? Gözü bozuk insanlar etrafındaki nesneleri nasıl görür? Aktivite zamanı Göz kusurları Gözlük numarası «Gözü bozuk insanlar etrafındaki nesneleri nasıl görür?» sorusuna dönüş Optik aletlerin yapısı Optik alet tasarlayalım Soru çözme Günün özeti Görüntü, sarı lekenin önüne düşer. Uzağı net göremezler. Kalın kenarlı mercek ile tedavi edilir.

Göz Kusurları Hipermetrop Dersin İzlencesi Gözde nasıl görüntü oluşur? Gözü bozuk insanlar etrafındaki nesneleri nasıl görür? Aktivite zamanı Göz kusurları Gözlük numarası «Gözü bozuk insanlar etrafındaki nesneleri nasıl görür?» sorusuna dönüş Optik aletlerin yapısı Optik alet tasarlayalım Soru çözme Günün özeti Görüntü, sarı lekenin arkasına düşer. Yakını net göremezler. İnce kenarlı mercek ile tedavi edilir.

Göz Kusurları Astigmat Astigmatizm, kornea veya göz merceğinin ya da her ikisinin birden yapısının simetrik olmamasından kaynaklanır. Yatay ve/veya dikey yönlerde farklı merceklerin (silindirik mercek) aynı anda kullanılması ile tedavi edilir. Dersin İzlencesi Gözde nasıl görüntü oluşur? Gözü bozuk insanlar etrafındaki nesneleri nasıl görür? Aktivite zamanı Göz kusurları Gözlük numarası «Gözü bozuk insanlar etrafındaki nesneleri nasıl görür?» sorusuna dönüş Optik aletlerin yapısı Optik alet tasarlayalım Soru çözme Günün özeti

Göz Kusurları Simulasyon ile pekiştirelim: http://mediawebtool.com/counselor/counselor.php?cnr=AUST-LVC&px=1280 Dersin İzlencesi Gözde nasıl görüntü oluşur? Gözü bozuk insanlar etrafındaki nesneleri nasıl görür? Aktivite zamanı Göz kusurları Gözlük numarası «Gözü bozuk insanlar etrafındaki nesneleri nasıl görür?» sorusuna dönüş Optik aletlerin yapısı Optik alet tasarlayalım Soru çözme Günün özeti

Gözlük Numarası Dersin İzlencesi Gözde nasıl görüntü oluşur? Gözü bozuk insanlar etrafındaki nesneleri nasıl görür? Aktivite zamanı Göz kusurları Gözlük numarası «Gözü bozuk insanlar etrafındaki nesneleri nasıl görür?» sorusuna dönüş Optik aletlerin yapısı Optik alet tasarlayalım Soru çözme Günün özeti

Gözlük Numarası Gözlük numarası kullanılan merceğin odak uzaklığı ile belirlenir. Gözlük numarası=1/f + işareti, ince kenarlı mercek , yakın göremeyenler - işareti, kalın kenarlı mercek ,uzak göremeyenler Dersin İzlencesi Gözde nasıl görüntü oluşur? Gözü bozuk insanlar etrafındaki nesneleri nasıl görür? Aktivite zamanı Göz kusurları Gözlük numarası «Gözü bozuk insanlar etrafındaki nesneleri nasıl görür?» sorusuna dönüş Optik aletlerin yapısı Optik alet tasarlayalım Soru çözme Günün özeti

«Gözü bozuk insanlar etrafını nasıl görür?» sorusuna dönüş Dersin İzlencesi Gözde nasıl görüntü oluşur? Gözü bozuk insanlar etrafındaki nesneleri nasıl görür? Aktivite zamanı Göz kusurları Gözlük numarası «Gözü bozuk insanlar etrafındaki nesneleri nasıl görür?» sorusuna dönüş Optik aletlerin yapısı Optik alet tasarlayalım Soru çözme Günün özeti Sağlıklı gözde görüntü Miyop göz kusuru olan kişide görüntü Hipermetrop göz kusuru olan kişide görüntü

Optik Aletlerin Yapısı Dersin İzlencesi Gözde nasıl görüntü oluşur? Gözü bozuk insanlar etrafındaki nesneleri nasıl görür? Aktivite zamanı Göz kusurları Gözlük numarası «Gözü bozuk insanlar etrafındaki nesneleri nasıl görür?» sorusuna dönüş Optik aletlerin yapısı Optik alet tasarlayalım Soru çözme Günün özeti Dürbün:

Optik Aletlerin Yapısı Dersin İzlencesi Gözde nasıl görüntü oluşur? Gözü bozuk insanlar etrafındaki nesneleri nasıl görür? Aktivite zamanı Göz kusurları Gözlük numarası «Gözü bozuk insanlar etrafındaki nesneleri nasıl görür?» sorusuna dönüş Optik aletlerin yapısı Optik alet tasarlayalım Soru çözme Günün özeti Teleskop:

Optik Alet Tasarlayalım Öğrendiğimiz araçları kullanarak optik alet tasarlayalım Dersin İzlencesi Gözde nasıl görüntü oluşur? Gözü bozuk insanlar etrafındaki nesneleri nasıl görür? Aktivite zamanı Göz kusurları Gözlük numarası «Gözü bozuk insanlar etrafındaki nesneleri nasıl görür?» sorusuna dönüş Optik aletlerin yapısı Optik alet tasarlayalım Soru çözme Günün özeti

Soru çözme Göz kusurları ile ilgili; Görüntünün sarı beneğin arkasına düşmesi hipermetropluk olarak adlandırılır. Görüntünün sarı beneğin önüne düşmesi miyopluk olarak adlandırılır. Hipermetropluk kalın kenarlı mercek ile düzeltilir. yargılarından hangileri doğrudur? Yalnız I B) Yalnız II C) I ve II D) II ve III E) I, II ve III Dersin İzlencesi Gözde nasıl görüntü oluşur? Gözü bozuk insanlar etrafındaki nesneleri nasıl görür? Aktivite zamanı Göz kusurları Gözlük numarası «Gözü bozuk insanlar etrafındaki nesneleri nasıl görür?» sorusuna dönüş Optik aletlerin yapısı Optik alet tasarlayalım Soru çözme Günün özeti Cevap: C

Soru çözme Göz kusurları ile ilgili; Görüntü,sarı beneğin arkasına düştüğünde kişi uzağı göremez. Görüntü,sarı beneğin önüne düştüğünde kişi uzağı göremez. Uzağı görememe göz kusuru kalın kenarlı mercek ile düzeltilir. yargılarından hangileri doğrudur? Yalnız I B) Yalnız II C) I ve II D) II ve III E) I, II ve III Dersin İzlencesi Gözde nasıl görüntü oluşur? Gözü bozuk insanlar etrafındaki nesneleri nasıl görür? Aktivite zamanı Göz kusurları Gözlük numarası «Gözü bozuk insanlar etrafındaki nesneleri nasıl görür?» sorusuna dönüş Optik aletlerin yapısı Optik alet tasarlayalım Soru çözme Günün özeti Cevap: D

Günün Özeti Dersin İzlencesi Gözde nasıl görüntü oluşur? Gözü bozuk insanlar etrafındaki nesneleri nasıl görür? Aktivite zamanı Göz kusurları Gözlük numarası «Gözü bozuk insanlar etrafındaki nesneleri nasıl görür?» sorusuna dönüş Optik aletlerin yapısı Optik alet tasarlayalım Soru çözme Günün özeti Gözde görüntü nasıl oluşur? Miyop göz kusuru olan kişi etrafını nasıl görür? Miyop göz kusuru nasıl düzeltilir? Hipermetrop göz kusuru olan kişi etrafını nasıl görür? Hipermetrop göz kusuru nasıl düzeltilir? Bir optik aletin yapısını kısaca anlatır mısınız?

Kazanımlar: 10.4.10.1. Optik yasalarını kullanarak gözde görüntü oluşumunu açıklar. a. Öğrencilerin farklı göz kusurlarının nedenlerini ve bu kusurların giderilmesinde ne tür merceğin kullanımının uygun olacağını sebepleriyle tartışmaları sağlanır. b. Öğrencilerin gözlük numarasını kullanarak merceğin cinsini ve odak uzaklığını belirlemeleri sağlanır. 10.4.10.3. Optik aletlerin yapısını inceleyerek fonksiyonel bir optik alet tasarlar ve yapar.

Gelecek ders 11.1.1.1.Vektörlerin özelliklerini açıklar. 11.1.1.2.Vektörel büyüklükleri kartezyen koordinat sisteminde iki ve üçlü boyut olarak çizer. a.Birim vektör sistemi işlemi yaptırılmaz.

Görüşmek Üzere İyi Tatiller