Giriş Yrd. Doç. Dr. Ege Akgün.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Hizmetleri.
Advertisements

II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
SAĞLIKLI YAŞLANMA: SOSYAL BİR OLGU
PROJE HAZIRLAMADA ALANA ÖZGÜ KONU SEÇİMİ
Dr. Özlem COŞKUN*, Yrd. Doç. Dr. Mehtap KARTAL**,
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ GENÇLİK ARAŞTIRMALARI VE UYGULAMA MERKEZİ FAALİYET SUNUMU Merkez Müdürü / Prof. Dr. AYLİN GÖRGÜN BARAN.
PSİKİYATRİNİN TARİHÇESİ
Eğitim ve Eğitim Psikolojisi
REHBERLİK.
Gelişimi Farklı Olan Çocuklar
5. BÖLÜM 0-18 YAŞ ÇOCUKLARININ GELİŞİM DÖNEMLERİ ve ÖZELLİKLERİ
Yrd.Doç.Dr.Mehmet Akif Ocak.  Oyun ve oyunun özellikleri  Oyunun psikolojik ve sosyolojik incelemesi  Bireylerin gelişimsel özellikleri ve oyun ilişkisi.
Fiziksel ve sosyal-duygusal gelişim
BÖLÜM 1. BÖLÜM 1 Biyolojik, Bilişsel ve Sosyo-Duygusal Süreçler B) Gelişimin Doğası Biyolojik, Bilişsel ve Sosyo-Duygusal Süreçler Gelişim Dönemleri.
Motor Gelişim.
Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilgi Sistemi Toplantısı, 29 Nisan 2011, SAU Kültür ve Kongre Merkezi Öğretim ve Ölçme Değerlendirme Yöntemi Neden Belirlenmeli.
PSİKOLOJİ EĞİTİM.
ÇOCUK VE GENÇLERDE İNTERNET BAĞIMLILIĞI
SOSYAL FOBİ.
Erken Çocukluk Döneminde
Gestalt Kuramı Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Temel Kavramlar ve İlkeler
Öğretim Teknolojisinin Tarihsel Gelişimi
ÇOCUKTA OYUN GELİŞİMİ Oyunun Tarihçesi ve Oyun Kuramları
BÖLÜM 1 Giriş. BÖLÜM 1 Giriş Tüm Dünyada Bugünün Ergenleri Giriş Bölüm 1 GİRİŞ Tarihsel Bakış Açısı Tüm Dünyada Bugünün Ergenleri Gelişimin Doğası.
Otizmin tarihsel gelişimi, tanımı ve sınıflandırılması
ÇOCUK GELİŞİMİNE FARKLI BAKIŞ AÇILARI
KİŞİLİK,SOSYAL, DUYGUSAL VE AHLAKSAL DEĞİŞİM
BİREYİN GELİŞMESİ Yrd. Doç. Dr. İhsan SARI
BÖLÜM 5 Birey, Toplum ve Başkaları: Sosyal Beceriler.
Çocuk ve Gençlik Yayınları Ders Hakkında Dersi neden yüklendiniz? Çocuk ve Gençlik Yayınları dersinden beklentileriniz?
OYUN VE OYUNUN ÖNEMİ Doç. Dr. Ender DURUALP.
CGL 310 OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARI II DERSİ
CGL 310 OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARI II DERSİ
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi,
Yrd. Doç. DR. Tülay KUZLU AYYILDIZ ERGENLİK DÖNEMİ SAĞLIK SORUNLARI
CGL 310 OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARI II DERSİ
HEMŞİRELİĞİN TARİHÇESİ ve DOĞASINI OLUŞTURAN KAVRAMSAL ÇERÇEVE
SEREBRAL PALSİ SEMİNERİ
OYUN KURAMLARI Doç. Dr. Ender DURUALP.
MONTESSORİ EĞİTİMİ I Montessori Eğitiminin Tarihçesi Felsefesi, İlkeleri ve Materyalleri Doç. Dr. Müdriye YILDIZ BIÇAKÇI.
CGL 310 OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARI II DERSİ
Yrd. Doç. Dr. Tülay KUZLU AYYILDIZ
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE (3-6 YAŞ) BÜYÜME GELİŞME
Özel Gereksinimli Çocuklar
Din Psikolojisi Bilimi
Nuran E. KORKMAZ A.Ü.İ.F./Güz Dönemi 8. Hafta
SAĞLIK SEKTÖRÜNDE SOSYAL PAZARLAMA
PAZARLAMA ARAŞTIRMASI
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
SKY 405 Sağlık Kurumlarında Pazarlama
SOSYAL BİLİMLERDE ARAŞTIRMA YÖNTEMİ
SKY 405 Sağlık Kurumlarında Pazarlama
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR. Kazanımlar Bu üniteyi tamamladığınızda aşağıdaki hedeflere ulaşmanız beklenmektedir: Gelişimle ilişkili olan.
Moral Tedavi Philippe Pinel ( ) akıl hastanelerinde ruh hastalarının insancıl tedavisine yönelik harekette önemli bir kişi. Paris’te La Bicetre.
1. Hafta: Tanışma ve dersin içeriğinin tanıtılması
Çocuk Gelişiminde Kuram ve Araştırma
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
NORMAL DIŞI DAVRANIŞLAR
Verilerin Toplanması I
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans
Temel Kavramlar Yrd. Doç. Dr. Ömer KUTLU.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİ (3-6)
Jean Jacques ROUSSEAU. 1712’de Cenevre’de doğdu. Annesini erken yaşta kaybedince, bütün eğitimini babasından aldı. Fransız ve eski Yunan edebiyatının.
Sunum transkripti:

Giriş Yrd. Doç. Dr. Ege Akgün

Ruh sağlığı kavramı ve tarihsel gelişim Dersin İçeriği: Ruh sağlığı kavramı ve tarihsel gelişim Ruh sağlığı ile ilgili kuramlar Ruh sağlığını etkileyen faktörler Duygusal Davranışsal Sorunlar ve Çocukluk Çağı Ruhsal Bozuklukları

Kaynaklar Şenol, S. (2006). Çocuk ve Gençlik Ruh Sağlığı. Ankara: HYB Yay. Uzuner, Y. (Ed.). (2011). Çocuk Ruh Sağlığı. Anadolu Üniversitesi A.Ö.F. Yay. Ekşi, A. (Ed.). (1999). Ben Hasta Değilim. Nobel Tıp Kitabevi. Öztürk, M. O. (1994). Ruh Sağlığı ve Bozuklukları. Hekimler Birliği Yayınları. DSM-5-TR Tanı Ölçütleri Başvuru El Kitabı Özdoğan, B. (2000). Çocuk ve Oyun. Çocuğa oyunla yardım. Anı Yayıncılık. Vance, L.A. ve Daniel, T.S. (2015). Çocuk ve Ergenlerde Duygusal ve Davranışsal Bozukluklar. Nobel Akademik Yay. Ödev

Temel Kavramlar Sağlık Ruh sağlığı

Psikopatoloji Psiko Patoloji Gelişimsel Psikopatoloji

Çocuk Gelişimsel dönemler Çocuk??

Çeşitli özelliklerle tanımlanan bir iyi olma hali Çocuk ruh sağlığı 0-18 yaş aralığı Çeşitli özelliklerle tanımlanan bir iyi olma hali Bebeklik, çocukluk ve ergenlik

RUH SAĞLIĞI, RUHSAL BOZUKLUKLAR VE ÇOCUK TARİHSEL GELİŞİM

Hipokrat Somatogenez hipotezi, Biyolojik kökenler

18. yy Pinel akıl hastanesi

Joseph Breuer Sigmund Freud Psikogenez hipotezi psikolojik kaynaklar

Çocuk Kavramı Tarihsel Süreç İçindeki Değişimi

Erken Dönem Kuramcılar John Locke (1632-1704) “boş levha (tabula rasa)” kavramı

Jean-Jacques Rousseau (1712-1778) Emile

Charles Darwin (1809-1882) Bireysel farklılıklar

Stanley Hall (1846-1924) Ergenliğin psikolojik örüntüleri

20. yüzyılın başları Maria Montessori, Anna Freud Melanie Klein

1899-Manheimer, “Çocukluk Çağının Mental Bunalımları” 1933- Tramer 1948-Paris, Üniversite bünyesinde ilk çocuk psikiyatrisi anabilim dalı

Ülkemizde Atalay Yörükoğlu Mualla Öztürk’ün katkıları önemlidir.

Çocuk ruh sağlığı ve bozuklukları alanının ayrı bir disiplin olarak kabul edilmesinin gecikmesi Nedenler???

Ruh Sağlığının Özellikleri Birey Açısından olumlu ruh sağlığının özellikleri