USTA ÖĞRETİCİLERİN E-YAYGIN ÜZERİNDEN YAPMAKLA

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TATVAN İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI İSTATİSTİK BİLGİLERİNİN GİRİLMESİ.
Advertisements

EBA BİLİŞİM AĞI TANITIMI VE KULLANIMI. EBA v2 EBAv2 : Eğitimde FATİH Projesinin içerik bileşeni olarak 2012 yılında yayın hayatına başlayan Eğitim Bilişim.
İşyeri Sağlık ve Güvenlik Birimi Kurma Yükümlülüğü.
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ Öğrencilerin aldıkları puanlar kadar yaptıkları doğru tercihler de iyi bir liseye adım atmalarına yardımcı olacaktır.8.sınıf.
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ 6331
DESTEK EĞİTİM HİZMETLERİ. İÇİNDEKİLER  DESTEK EĞİTİM HİZMETLERİ OKULLARDA DESTEK EĞİTİM HİZMETİ NERELERDE VERİLİR? NEDEN DESTEK EĞİTİM? DESTEK EĞİTİM.
KAYNAŞTIRMA YOLUYLA EĞİTİM UYGULAMALARI
EK DERS UYGULAMA REHBERİ. GIRIŞ EKRANı Sisteme giriş için adresi kullanılmaktadır. Kullanıcı adı ve şifre için ö ğ renci bilgi.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
ATP MESLEK ALANLARINA GEÇİŞ KOŞULLARI
Bağımsız Denetim ile Vergi Denetimi Arasındaki Geçişler
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI Görev ve Sorumluluklar Ö Ğ RET İ M ÜYES İ DI Ş INDAK İ Ö Ğ RET İ M ELEMANI KADROLARINA YAPILACAK ATAMALARDA UYGULANACAK.
LUCA Bilgisayarlı muhasebe programı
1 Sınav Güvenliği ve Sınav Yönetimi Daire Başkanlığı Ölçme, Değerlendirme Ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü.
Veri Toplama ve Değerlendirme Sistemi Tanıtım Toplantısı.
Grundtvig Öğrenme Ortaklığı “A Step Towards Elderly People (STEP)” “Yaşlılara Doğru Bir Adım Projesi” Dr. Halis YEŞİL Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü.
TEFTİŞ SİSTEMİ VE İKS İLİŞKİSİ. İlköğretim Kurumları Standartları (İKS) Teftiş Sisteminde de bazı değişimleri beraberinde getirecektir (?) İlköğretim.
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK 1 YAPILANDIRMACI ÖĞRENME YAKLAŞIMI.
DESTEK EĞİTİM ODASI.
Ar-Ge Ödeneği Talep Edilen Araştırma ve Geliştirme Projeleri Hakkında Genelge.
EQUIZSHOW.
Sevgili 8.sınıf öğrencisi; Kendi yeteneklerin, ilgilerin, değerlerin hakkında bilgi sahibi olmak ve daha doğru lise tercihi yapabilmek için lütfen öncesinde.
Abdulkerim ÇÖMÇE Eskişehir İl Milli Eğitim Şube Müdürü Ankara – 2 Mayıs 2016.
KALİTE İZLEME VE DEĞERLENDİRME SÜRECİNDE OKUL MÜDÜRÜ KALİTE BİRİM SORUMLUSU MÜNFERİT BİRİMLERİN GÖREV VE SORUMLULUKLARI.
YIL SONU YEDEK ÖDENEK ÖDENEĞİ E-BÜTÇE UYGULAMASI.
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
İdari ve Mali İşler Daire Başkanlığı
PROGRAMLI ÖĞRETİM Tanımı:
ANKARA ÜNİVERSİTESİ HUKUK FAKÜLTESİ – KIYMETLİ EVRAK HUKUKU DERS NOTLARI Bu notlar her hafta işlenecek ders planını detaylı olarak göstermesi için hazırlanmış.
Proje Oluşturma ve Yönetimi Bilişim Teknolojileri Öğretmeni
İç Hastalıkları Klinik Stajı GİRİŞ DERSİ
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Proje Oluşturma ve Yönetimi
USTA ÖĞRETİCİLERİN E-YAYGIN ÜZERİNDEN YAPMAKLA
MALTEPE ANADOLU LİSESİ
YENİ SINIF GEÇME YÖNETMELİĞİ
(EDS462/OMB504) OKUL DENEYİMİ – II
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
USTA ÖĞRETİCİLERİN E-YAYGIN ÜZERİNDEN YAPMAKLA
ETİKET.
E YAYGIN KURS ÖĞRETMENLİĞİ.
Teknolojİ ve tasarIm dersİ
VELİLER İÇİN ANKET GİRİŞİ
RESİM VE RESİM DÜZENLEME İŞLEMLERİ
USTA ÖĞRETİCİLERİN E-YAYGIN ÜZERİNDEN YAPMAKLA
Sağlık Bilimleri Fakültesi
USTA ÖĞRETİCİLERİN E-YAYGIN ÜZERİNDEN YAPMAKLA
USTA ÖĞRETİCİLERİN E-YAYGIN ÜZERİNDEN YAPMAKLA
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
Eğitim-Öğretim İzleme ve Değerlendirme Sistemi
Eğitim-Öğretim İzleme, Değerlendirme Sistemi
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
Hazırlık Sınıfı Hazırlık Sınıfı 1. Kurs Olarak Uygulama
Bu konudaki her şeyi okuyun Microsoft SharePoint Haberler
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
Bir Kurumda Öğrenme Merkezi (ÖMer) Nasıl Oluşturulur?
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
TÜRKİYE NOTERLER BİRLİĞİ
USTA ÖĞRETİCİLERİN E-YAYGIN ÜZERİNDEN YAPMAKLA
Geliştirme Genel Müdürlüğü
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME 1.DERS
İŞYERİNDE MÜHENDİSLİK EĞİTİMİ (İME)
EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
6569 Sayılı Kanunla değiştirilen 2547 Sayılı Kanunun 44
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
Geliştirme Genel Müdürlüğü
ABİDE (Akademik Becerilerin İzlenmesi ve DEğerlendirilmesi)
Sunum transkripti:

USTA ÖĞRETİCİLERİN E-YAYGIN ÜZERİNDEN YAPMAKLA YÜKÜMLÜ / YETKİLİ OLDUĞU HUSUSLAR; 1. BÖLÜM

Hayat Boyu Öğrenme / Yaygın Eğitim Kurumları Kurs ve Kursiyer İşlemlerinin yürütüldüğü geniş veri tabanlı bir İnternet sitesi olan E-Yaygın ana ekranı soldaki gibi olup, https://eyaygin.meb.gov.tr adresinden Kurum yetkilisi tarafından tanımlanan Kullanıcı adı ve şifre ile giriş yapılabilir. https://e-yaygin.meb.gov.tr

Giriş; Kullanıcı Adı, Şifre ve Doğrulama Kodu ile sağlanabilir.

Açılan ekranda Sol üstte yer alan Kurum İşlemleri seçilir..

-Kurs Kursiyer İşlemleri 1 Sırası ile -Kurs işlemleri -Kurs Kursiyer İşlemleri seçilerek Devam Devamsızlık ve Not İşlemlerine başlanabilir.. 2

İşlem yapabileceğiniz aktif olan kurslar ekrana gelmektedir. Veri girişi yapılmak istenen kursun İşlemler bölümü seçilir..

Usta Öğretici Devam/Devamsızlık girişi ile Her bir Modülün Not girişini bu ekrandan yapabilir.

Örneğin 8 Numarada yer alan IŞIL SU, 15. 05 Örneğin 8 Numarada yer alan IŞIL SU, 15.05.2017 Pazartesi, 3 saatlik dersin kaç saatinde devamsız ise ilgili kısma o kadar saat işlenir. Devam işlenmez.

Solda not girişi yapılmayı bekleyen 7 modül bulunmaktadır Solda not girişi yapılmayı bekleyen 7 modül bulunmaktadır. Her bir Modüle Uygulama veya varsa Pratik notu girilmelidir.

Devam/Devamsızlık girişleri ile Not girişleri yapılırken dikkat edilmesi gereken hususlar vardır. Bunlar ; 1- Devamlı öğrenci için herhangi bir değer girilmeyecek ancak yine de Kaydet butonuna basılacaktır. 2- Kursiyerin devamsızlıktan kalması kurs süresinin 1/5’ini devamsız geçirmesi ile gerçekleşecektir. 3- Kursiyer sayısı 8’in altına düşen kurslar Öğrenci Yetersizliğinden ötürü Ek Onaya düşmektedir. Bu durumlarda zaten yapılması gereken Usta Öğreticinin önceden gelip kursu dilekçe ile kapatması olmalıdır. Uzun süreli bir kurs bitimine kısa süre 8’in altına indiyse dilekçe alınarak ek onayla kursun bitirilmesi sağlanabilir 4- Not girişi yapılırken Kişi Logosu üzerinde yıldız işareti bulunanlar o modülden muaftırlar. Not girişleri aktif değildir.

Devamsızlık ve Not girişleri ardından mutlaka Kurs Sonu İstatistikleri kontrol edilmelidir.

HAYAT BOYU ÖĞRENME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ KURS PROGRAMLARININ OKUNMASI ( HEMFOET ) (HEM Foundation of Occupational Evolution Training HEM Mesleki Eğitim Gelişim Programı) 2. BÖLÜM

10.08.2017 tarihi itibari ile 3177 adet olan hemfoet kursları Yaygın Eğitim Kurumlarının açacakları kursların temelidir.

Solda Futbol alanında açılabilecek kurslar belirtilmiştir Solda Futbol alanında açılabilecek kurslar belirtilmiştir. Farklı yaş gruplarına ayrılan kursların Öğreticilerinde aranan Nitelikler de farklılık göstermektedir.

Futbol 10-11 yaş grubuna yönelik kursu incelediğimizde; 1-Programa giriş koşullarında dikkat edilecek üç husus vardır. Yaş kriteri,Kursiyerin sağlık raporu ve velisinin izni. 2- Eğitici Nitelikleri kısmında ise Son dönem seminerine katılmış olmak ve TFF Grassroots C Lisans sahibi olmak aranan şartlardandır.

Görüldüğü üzere; Futbol 12-13 Yaş grubu kursu ile 10-11 yaş grubu kursu arasında yaş kriterinden başka bir farklılık yoktur..

Spor alanında Badminton kursunu inceleyelim; 1- Giriş koşullarında en dikkat çeken husus, kursiyerlerin güncel lisanslarının olması şartıdır. 2- Eğitici Nitelikleri kısmında ise neredeyse tüm spor alanlarında istenen Güncel Vizeli İlgili Federasyon Antrenörlüğü’dür.

İşkur vb. kurum ve kuruluşlarla yapılan istihdam garantili kurslar ayrı tutulmak kaydı ile; 11.01.2017 tarihli ve 401534 sayılı Bakanlık onayı ile güncellenmiş tamamlanmayan kurs programlarında yer alan istihdam alanları başlığı uygulamadan kaldırılmıştır.  Bir kursun açılmasında esas olan Eğitici Niteliğidir.

Solda spor alanı eğitimlerin değerlendirilmesi örneği yer almaktadır Solda spor alanı eğitimlerin değerlendirilmesi örneği yer almaktadır. Değerlendirmenin teorik ve uygulamalı olmak üzere iki kısmı mevcut olup, tüm öğrenim faaliyetleri değerlendirilmelidir.

Zümre Planları Zümre Planlarında Aynı dersi okutan öğretmen/usta öğreticiler varsa zümre başkanı olarak belirlenmiş kadrolu öğretmenin, dersle ilgili kadrolu öğretmen yoksa en iyi eğitimli ve tecrübeli Usta Öğreticinin başkanlığında toplanır. Ders öğretmeni/Usta Öğreticisi tek ise görevlendirilen müdür yardımcısı ile zümre planını hazırlar. Zümre planlarında; Modül incelenecek, Mesleğe / Derse ilişkin yenilikler mütalaa edilecek, Mesleğe / Derse ilişkin inceleme-araştırma ziyaret ve gezi programları konu ile ilişkilendirilerek karara işlenecek, Programın revize edilmesine dair gereklilikler ya da hatalardan kaynaklı düzeltme talepleri karara işlenecek ve idarenin ilgili üst kurumlara iletmesi talep edilecek. Sene başı zümre toplantısından sonra görev alanlar zümre kararını inceleyecek uygun ve yeterli gördükleri takdirde kararın altına ‘zümre planına ve kararına katılıyorum’ diye imzalayacak, kesin bilgi ve verilere dayalı bir yanlışlık/eksiklik tespit edilmişse; zümre toplantıya çağırılarak plan revize edildikten sonra yeni eğitici tarafından işleme konulacak, önceden başlamış olan eğiticiler revize notlarını planlarına işleyecekler.

Kurs Planları Kurs Planları konular ve kazanımlar dikkate alınarak yapılacak. Planlarda yakından uzağa, somuttan soyuta…ilkelerinden hareketle örnekler; yakın çevreden ve anlaşılabilir bir dil ile modüllerin çerçevesine uygun şekilde hazırlanacak. Planlarda öngörülen bütün tatiller işlenerek doğru zaman planlamasına dikkat edilmelidir. Planlarda uygulanacak yöntemler, kullanılacak araç-gereçler mutlaka ve uygulanabilir nitelikte işlenecek. Dersler zümre kararları ve kurs planlaması çerçevesinde işlenecek…

Usta Öğreticilerin Dikkat Edecekleri Genel Hususlar hbogm.meb.gov.tr, cukurovahem.meb.k12.tr Web sitelerindeki duyuru ve haberleri sürekli takip eder. Emeklilik, çocuk, evlenme, boşanma, sağlık raporu, derslerde meydana gelen kaza/olayları kurum müdürlüğüne veya ilgili müdür yardımcısına derhal bildirecek. Dersliğini kurum standartları, hijyen, isg (ilkardım, yangın vb.) göre düzenler. Ayrıca sınıf düzenleme kurallarına uyar( Pano, bayrak, masa, sandalye, sıra düzeni vs.) Giyim- Temsil Demirbaşları kullanma ve koruma Sınavlarını modüllerde belirlenen ölçme standartlarına göre yapması ve değerlendirmelerde adil ve öğretici olması Verilen nöbet görevlerini yaparlar Kurumun hazırladığı eğitimlere katılır Saha çalışması çerçevesinde düzenlenen tanıtım faaliyetlerine etkin katılımda bulunur Meslek Kurslarında mutlaka alanıyla ilgili sergi, diğer alanlarda yarışma, göster benzeri faaliyetler düzenler. Kurumdan temin ettiği materyalleri kurumsal bilinçle görünür kılarak kullanır.