OKULLARDA REHBERL İ K SERV İ SLER İ – H İ ZMETLER İ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
6. BÖLÜM OKUL ÖRGÜTÜ VE YÖNETİMİ
Advertisements

REHBERLİK VE ÖZEL EĞİTİM
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisinin Tanıtımı
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ
REHBERLİK Yıldız KOCADAĞ.
Bakanlık Düzeyinde Rehberlik Örgütü (Milli Eğitim Bakanı)
Karşılaştırmalı Eğitim Yönetimi
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ YÖNETMELİĞİ Resmî Gazete   : /24376 Tebliğler Dergisi : MAYIS 2001/2524 GEBZE.
REHBERLİK.
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
REHBERL İ K SERV İ S İ SEM İ NER İ ’NE HOŞ GELD İ N İ Z! Yeni okul, yeni çevre, yeni insanlar… Ve işte bir birim; REHBERL İ K SERV İ S İ ! Tunahan ÇET.
Ø Eğitim süreci içersinde öğretim ve yönetim etkinliklerine paralel olarak, öğrencinin eğitimöğretim etkinliklerinden üst düzeyde yararlanmasını sağlamak.
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
REHBERLİK DERS II.
Tarihsel gelişim içerisinde değerlendirdiğimizde okullarda öğrencilere sunulan rehberlik hizmetleri
POLİS AKADEMİSİ BAŞKANLIĞI
REHBERLİK.
OKUL AİLE İŞBİRLİĞİ.
OKULLARDA REHBERLİK SERVİSLERİ-HİZMETLERİ
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ VE GÖREVLERİ
TALAS LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
PORTFOLYO NEDİR? NASIL HAZIRLANIR? ELEKTRONİK PORTFOLYO NEDİR?
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİNİN ÖĞRETMENLERE TANITIMI
Sevgili Öğrencilerimiz ;
Ekinözü Çok Programlı Lisesi Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisinin etkinlikleri, önleyici ve gelişimsel rehberlik hizmeti anlayışı çerçevesinde;
Rehberlik nedir? Bireyin kendini anlaması,problemlerini çözmesi,gerçekçi kararlar alması,kapasitelerini kendine en uygun düzeyde geliştirmesi,çevresine.
MEHMET AKİF ERSOY ORTAOKULU
Sağlıkla ilgili önlemler alma
REHBERL İ K DERS İ Ö ğ r.Gör. Dr. D İĞ DEM MÜGE S İ YEZ.
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
BEP GELİŞTİRME BİRİMİNİN GÖREVLERİ
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
Rehberlik Servisi Tanıtımı
2014 – 2015 Eğitim Öğretim Yılı AKYURT İLKOKULU TANITIM SUNUSU.
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ NEDİR ?
SINIF REHBER ÖĞRETMENİYİM
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK BÖLÜMÜ
DEVELİ REHBERLİK ve ARAŞTIRMA MERKEZİ
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ Okul Psikolojik Danışmanı Gökan ARSLAN.
MERSİN İLİ AKDENİZ REHBERLİK ve ARAŞTIRMA MERKEZİ EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI REHBERLİK ve PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ ÇERÇEVE PLANI (TASLAK)
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
Rehberlik Servisi Tanıtımı
1 Rehberlik; Bireyin kendini anlaması, çevredeki imkanları bilmesi, doğru tercihler yaparak kendini gerçekleştirebilmesi için bireye yapılan sistematik.
SORU VE CEVAPLARLA DESTEK E Ğİ T İ M ODASI H İ ZMETLER İ HAZIRLAYAN H İ DAYET GÜL.
Öğrenci Koçluğu Şanlıurfa İl Milli Eğitim Müdürlüğü Ar-Ge Birimi.
PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK (PDR)
GÜLBAHAR ÖKÇE REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
REHBERLİKLE ELELE.
ÖRNEK REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK YÜRÜTME KURULU TOPLANTISI
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ Aralık 2005-Ankara. BEP Geliştirme Birimi Başkan Aile Sınıf Öğretmeni Gezerek Özel Eğitim Görevi Verilen Öğretmen Özel Eğitim.
OKULLARDA REHBERLİK HİZMETLERİ-1 GİRİŞ
PSİKOLOJİK DANIŞMAN / REHBER ÖĞRETMEN SEMA GÖKDEMİR.
TANILAMA.
REHBERLİK SERVİSİ.
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
TEMEL KAVRAMLAR, TARİHÇE VE İLKELER
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
FATİH ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
NİZİPANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ PLAN HAZIRLAMA
REHBERLİK HİZMETLERİ.
Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisinin Tanıtımı
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
REHBERLİK DERS II.
Sunum transkripti:

OKULLARDA REHBERL İ K SERV İ SLER İ – H İ ZMETLER İ

Psikolojik Danışma ve Rehberlik Hizmetleri Çağdaş Örgün Eğitimin Neresinde Yer Almaktadır ? ÇAĞDAŞ ÖRGÜN EĞİTİM Yönetim Ki ş ilik Hizmetleri Ö ğ retim

Okullarda Psikolojik Danışma ve Rehberlik Hizmetleri  Boş zamanları de ğ erlendirme gereksinimi ( İ nsanların boş zamanlarını kendilerini geliştirmek için kullanmaları gerekir. Bu alışkanlı ğ ın verilebilece ğ i en iyi kurum okullardır.)  Ö ğ renci kişilik hizmetleri, ö ğ rencinin kendini daha iyi tanıması, özelliklerinin farkında olması, kendine açık olan fırsatları ve seçenekleri tanıması, kendisi için gerçekçi kararlar alabilmesi, potansiyelini geliştirebilmesi, karşılaştı ğ ı engel ve sorunlara karşı uygun baş etme becerileri gösterebilmesi ve çevresine dengeli bir uyum yapabilmesi için yürütülen psikolojik yardım hizmetleridir.

Okullarda Psikolojik Danışma ve Rehberlik Hizmetleri MEB Rehberlik ve Psikolojik Hizmetler Yönetmeli ğ inin 6.maddesinde ‘‘Türk E ğ itim Sisteminin genel amaçları çerçevesinde e ğ itimde rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri temelde; ö ğ rencilerin kendilerini gerçekleştirmelerine, e ğ itim sürecinden yetenek ve özelliklerine göre en üst düzeyde yararlanmalarına ve gizil-güçlerini en uygun şekilde kullanmalarına ve geliştirmelerine yöneliktir. Ö ğ rencilere yönelik olarak düzenlenen her türlü rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri bu amaçlar do ğ rultusunda bütün-leştirilerek verilir (MEB, 2001)’’

Okullarda Psikolojik Danışma ve Rehberlik Hizmetlerinin Çalışma Aşamaları 1. Aşama : Okulların özelli ğ i, kademe ve türüne göre Çerçeve Programı hazırlanması. Çerçeve Programı 2. Aşama :PDR hizmetlerini yürütmek üzere PDR servisi kurulur. Ö ğ renci sayısına göre yeterli eleman atanır. Uygun fiziki ortam ve gerekli donatım sa ğ lanır PDR Servisi Kurulması 3. Aşama : Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinin planlanması, eş güdüm ve kurum içindeki iş birli ğ inin sa ğ lanması amacıyla komisyon oluşturulur. PDR Yürütme Komisyonu 4. Aşama : Okul Psikolojik Danışmanı il çerçeve programını temel alarak okulunun rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri programını sınıf düzeylerine, okulun türüne ve ö ğ rencilerin ihtiyaçlarına göre hazırlar. Okul PDR Programı Hazırlama

5. Aşama :PDR Yürütme Komisyonu programın uygulanması için gerekli önlemleri karara ba ğ lar. PDR Yürütme Komisyonu Rehberlik Programını İ nceler 6. Aşama : Okul müdürü, hazırlanan program ile yürütme planının birer örne ğ ini ders yılının başladı ğ ı ilk ay içerisinde, yıl çalışma raporunun bir örne ğ ini ise ders yılının tamamlandı ğ ı ay içerisinde ba ğ lı bulundu ğ u rehberlik ve araştırma merkezine gönderir. Okul Müdürü Programı RAM’a Gönderir 7. Aşama: Okul müdürü rehberlik ve psikolojik danışma servisiyle iş birli ğ i yaparak okuldaki ö ğ retmenleri her sınıfa bir sınıf rehber ö ğ retmeni olmak üzere görevlendirir. Okul Müdürü Ö ğ retmenlere Görev Da ğ ılımı Yapar 8. Aşama: Sınıf rehber ö ğ retmeni okulun rehberlik ve psikolojik danışma programı çerçevesinde sınıfın yıllık çalışmalarını planlar ve PDR servisine verir. Sınıf Rehber Ö ğ retmeni Sınıfın Rehberlik Programını PDR Servisine Verir

9. Aşama :Raporu ders yılı sonunda ilk hafta içinde rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri servisine iletir. Sınıf Rehber Ö ğ retmeni Sınıfın İ htiyaç ve Önerilerini PDR Servisine Raporlar 10. Aşama : Okul müdürü yıl sonu çalışma raporunun bir örne ğ ini ders yılının tamamlandı ğ ı ay içerisinde ba ğ lı bulundu ğ u rehberlik ve araştırma merkezine gönderir. Okul Müdürü Yıl Sonu Raporunu RAM’a Gönderir

Okullardaki Psikolojik Danışma ve Rehberlik Hizmetlerinin Sınıflandırılması  Okullarda verilen psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinin ulaşmaya çalıştı ğ ı nihai nokta; ‘‘bireyin kendisini gerçekleştirmesine yardımcı olmaktır’’. Bu aynı zamanda rehberli ğ in birinci işlevidir.  Rehberli ğ in ikinci işlevi ise bireyin çevresindeki imkanları ö ğ renmesine yönelik hizmetler (bilgi verme)  Rehberli ğ in üçüncü işlevi ise, psikolojik danışmadır.

Okullardaki Psikolojik Danışma ve Rehberlik Hizmetlerinin Sınıflandırılması Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Do ğ rudan PDR Hizmetleri Dolaylı PDR Hizmetleri Okulllarda psikolojik danışma ve rehberlik hizmetleri ö ğ renciye yönelik do ğ rudan hizmetler ile yine ö ğ rencinin gelişimine katkı sa ğ layan dolaylı hizmetler olarak sınıflandırlmaktadır.

Psikolojik Danışma ve Rehberlikte Ö ğ renciye Dönük Do ğ rudan Hizmet Alanları  Psikolojik Danışma  Oryantasyon (Uyum)  Bireyi Tanıma  Bilgi Toplama ve Yayma  Sevk (Yardım Almaya Yönlendirme)  Yöneltme ve Yerleştirme  İ zleme ve De ğ erlendirme Do ğ rudan PDR Hizmetleri

Psikolojik Danışma  Rehberlik servislerinin do ğ rudan hizmet alanlarının merkezinde bulunan psikolojik danışma hizmeti bu konuda e ğ itim almış ‘‘psikolojik danışman’’lar tarafından yürütülür.

Psikolojik Danışma Nedir?  Gelişim süreci içerisinde kendini tanıma, kabul etme ve kendilerini gerçekleştirme iste ğ i gösteren kişilere, bireysel olarak ya da grupla, bu işi kendine meslek edinmiş olan uzmanlarca yapılan düzenli ve sürekli yardımlardır.

Psikolojik Danışmanın Amacı  Psikolojik danışma hizmetinin amacı olarak bireyin kendini gerçekleştirmesini sürekli gelişmekte olan bir düzey ve erişilmek istenen genel bir sonuç olarak algılamak gerekir. Kuşkusuz, her psikolojik danışma süreci ya da hizmetinin gerçekleştirmek istedi ğ i yakın amaçlar bulunabilir.  Psikolojik danışma yardımında kısa vadeli, orta vadeli ve uzun vadeli amaçlardan söz edilebilir. Bu amaçlar genel olarak bireyin mesleki, e ğ itsel ve kişisel olan tüm problemleri hakkında daha çok bilinçlenerek kendine en uygun ve gerçekçi bir çözüm bulması yardım olarak özetlenebilir.

Psikolojik Danışma ve Psikoloji İ lişkisi  Psikolojik danışmanın amaçlarının do ğ ası psikolojidir  Psikolojik danışmanın amaçlarının dayandı ğ ı kuramlar psikolojiden çıkarsanmıştır.  Psikolojik danışma süreci psikolojiktir.  Psikolojik araştırmalar hem danışma kuramlarının ortaya konmasına, hem de danışma sürecinin ve danışmanın sonucunun de ğ erlendirilmesine katkıda bulunmaktadır.