1. Hasta kimlik bilgilerinin tanımlanması ve doğrulanması 2. Hastanın rızasının alınması 3. İletişim güvenliğinin sağlanması 4. İlaç güvenliğinin sağlanması.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Serbest İrade ile karar verme
Advertisements

HASTA VE ÇALIŞAN GÜVENLİĞİ
Yrd. Doç. Dr. Birkan TAPAN, Yrd. Doç. Dr. Melek ASTAR Mehmet KARAKAYA
HASTA VE ÇALIŞAN GÜVENLİĞİ
Hasta – Doktor İlişkileri ve Sorumluluklar
İLKNUR ERDEM HEMŞİRE TSK ETİMESGUT ASKER HASTANESİ
HASTA TRANSFERİ: AMERİKAN HASTANESİ ÖRNEĞİ
HASTA KABUL VE TABURCULUK SÜRECİ
DOĞUMHANE HİZMETLERİ HOŞGELDİNİZ.
ONKOLOJİ ECZACILIĞINA DOKTOR BAKIŞI
HASTANE ENFEKSİYONLARI VE DEZENFEKSİYON
HASTA ODAKLI KALİTE YÖNETİM STANDARTLARI VE HİZMET KALİTE STANDARTLARI İLİŞKİSİ Yrd. Doç. Dr. Ufuk Cebeci İTÜ Sağlık İşletmeleri Sertifika Program Koordinatörü.
HASTA GÜVENLİĞİ.
HASTA VE ÇALIŞAN GÜVENLİĞİ
Hasta Taşıma ve Transferi
KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ HASTANELERİ
TRANSFÜZYON GÜVENLİĞİ
HASTANIN TRANSFERİ Giriş : Acil Serviste ilk müdahalesi yapılan ve acil servisten, hastane içindeki bir başka birime veya hastane dışında bir sağlık kurumuna.
Hasta Bakıcı Görev Yetki Ve Sorumlulukları
LABORATUAR GÜVENLİĞİ Fazilet TAVUKÇUOĞLU
Hasta ve Çalışan Güvenliği
GÜVENLİK RAPORLAMA SİSTEMİ
Hasta güvenliği 2013.
HASTA VE ÇALIŞAN GÜVENLİĞİ
TIBBİ MALZEME YÖNETİMİ
EĞİTİM TARİHİEĞİTİM SAATİEĞİTİM KONUSUEĞİTMEN 26 Temmuz Hastanelerde Kalite Yönetimi, HKS ile ilgili mevzuatlar Ecz. Selim SEYİS Sağlıkta.
AMAÇ Çalışanların birimine özel sağlık taramasının periyodik olarak yapılması, Sonuçların hekim tarafından değerlendirilmesi ve çalışana sonuçlar hakkında.
T.C. OKAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ SAĞLIK YÖNETİMİ YÜKSEKLİSANS 1.PROGRAM SAĞLIK HUKUKU ÖDEVİ-II HAZIRLAYAN Dr Beytullah ŞAHİN AKADEMİK DANIŞMAN.
SHKS DE HASTA GÜVENLİĞİ UYGULAMALARI
Acil Servis Temizliği.
HASTA KİMLİĞİNİN DOĞRULANMASI
SHKS HASTA BAKIM HİZMETLERİ
EVDE HASTA BAKIMI.
HAZIRLAYAN EĞİTİM HEMŞİRESİ
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ FİZİKSEL TIP VE REHABİLİTASYON AD HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
Sağlık Bakım Hizmetleri Müdürü
Sağlık Bakım Hizmetleri Müdürü
E.Ü.T.F. ÇALIŞAN SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ BİRİMİ
Sağlık Bakım Hizmetleri Müdürü
Kolon kanserinde hemşirelik bakımı
GÜVENLİ CERRAHİ DOÇ.DR.H. ÖNDER OKAY
22 Mayıs 2014 Tarih ve resmi gazeteye göre.
GÖĞÜS CERRAHİSİ YOĞUN BAKIM İLKELERİ
ARABAN İLÇE DEVLET HASTANESİ
Kaliteli sağlık hizmeti nedir? Hizmeti oluşturan bütün ögeleri bir araya getirip uyumlu bir süreci oluşturan, düzenleyen, yönetimini sağlayan organizasyon.
ÇOCUK HASTANIN GÜVENLİĞİ
HASTA KİMLİĞİNİN DOĞRULANMASI
Hasta kimlik bilgilerinin tanımlanması ve doğrulanması
HASTA GÜVENLİĞİ ORHAN BAKIR 1
BİYOKİMYA (Tıbbi ve Klinik Biyokimya) TLT213
Hastaneler ve Bina Yönetimi
DOKTOR EKRANINDA GELİŞTİRMELER – 1
Tire Devlet Hastanesi HOŞGELDİNİZ.
ÇOCUK YOĞUN BAKIMIN YAPILANDIRILMASI
HASTA KİMLİKLENDİRME VE KİMLİK DOĞRULAMA
HASTA HAREKET KISITLAMASI
SAĞLIK ENFORMASYON YÖNETİMİ 1 DERSİ 5
tanım tanım  Sağlık hizmeti sunumunda hasta ve sağlık çalışanlarının zarar görmesine yol açabilecek tüm işlem ve süreçleri ifade eder.
HASTA DOSYASI HEMŞİRELİK GÜNCELLEME ORYANTASYON EĞİTİMİ EĞİTİM GELİŞİM HEMŞİRESİ UZM. HEM. GİZEM ŞENOL.
Acil Servis Temizliği. ACİL SERVİS BİRİMLERİ a) Alçı Odası b) Acil Müdahale Odası c) Acil Gözlem Odası d) Nöbetçi Doktor Odası.
Hasta ve Çalışan Güvenliği. HASTA GÜVENLİĞİ Hasta güvenliği; sağlık hizmeti sunumu sırasında bu hizmetlerden dolayı oluşabilecek zararları önleme eylemleridir.
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ DEĞERLENDİRMESİ
HASTA GÜVENLİĞİ KOMİTESİ
GÜVENLİ CERRAHİ KONTROL LİSTESİ
HASTA KİMLİK BİLGİLERİNİN TANIMLANMASI VE DOĞRULANMASI FATİH KARAYİĞİT EĞİTİM HEMŞİRESİ.
2016 SAĞLIKTA KALİTE DEĞERLENDİRMELERİ ZUHAL ÖKMEN.
İŞ SAĞLIĞI ve GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ
Sunum transkripti:

1. Hasta kimlik bilgilerinin tanımlanması ve doğrulanması 2. Hastanın rızasının alınması 3. İletişim güvenliğinin sağlanması 4. İlaç güvenliğinin sağlanması 5. Kan ve kan ürünlerinin transfüzyon güvenliğinin sağlanması 6. Cerrahi güvenliğin sağlanması 7. Hasta düşmelerinin önlenmesi 8. Radyasyon güvenliğinin sağlanması 9. Engelli hastalara yönelik düzenlemelerin yapılması 10. Hastane enfeksiyon önlenmesi 11. Sözel veya telefon istemleri

 Kimlik doğrulaması ne zaman yapılır ?  Kimlik doğrulama belirteçleri  Kimlik doğrulama bilekleri

 Hastaya uygulanacak girişimsel işlemler için hastanın rızasının alınması  Sağlık hizmeti alınması sırasında, hasta ve yakınlarının bilgilendirilmesi, tedavi esnasında ve sonrasında oluşabilecek her türlü durumdan haberdar olması, doktor – hasta ilişkisinde güven ortamı açısından önemlidir.

Bilgilendirme Hastanın anlaması Serbest irade ile karar alma Gönüllü kabul etme

İletişim, sağlık hizmetlerinin sunumunda sıklıkla ortaya çıkan tıbbi hatalara doğrudan neden olması bakımından önemlidir. Hastanelerde iletişim süreci, hastalar, sağlık çalışanları, idari ve diğer çalışanlar arasında gerçekleştirilmektedir. Bilgi işlem kayıtları, sözel-telefonla alınan istemler, tetkik sonuçları vb. hastanelerde iletişim sürecinde mesajın iletilmesini sağlayan kanallar olarak karşımıza çıkmaktadır.

 Sağlık hizmetlerinin karmaşık hale gelmesi  Hiyerarşi (hekim-hemşire, hemşire-personel arasında)  Dil farklılıkları  Okunaksız bir yazıyla yazılmış order  Hastalarla ilgili eksik veriler  Yoğun ve stresli çalışma ortamları  Hastanın durumu ve tedavi planlarındaki günlük- anlık değişiklikler  Gürültü

Hastanelerde iletişim, özellikle doktor-doktor arası konsültasyon süreçlerinde, hemşire-doktor arası sözel istem alım sürecinde ve hemşire-hemşire arası nöbet teslim süreçlerinde hasta güvenliği açısından risk oluşturmaktadır.

Bu süreçlerde hasta güvenliğini tehdit etmesi bakımından önemli olan ve sıklıkla karşımıza çıkan hata kaynakları; a) Sözel/Telefonla istem Uygulamaları b) Kısaltma ve Sembollerin Kullanılması c) Kritik Test Sonuçlarının iletilmesi

 Hasta ile ilgili her türlü bilginin, bir sağlık çalışanından diğer sağlık çalışanına iletilmesi esnasında iletilen tüm bilgiler doğrulanmalıdır.  Doğrulama işlemi özellikle sözel istem alımı ve kritik test sonuçlarının iletilmesi esnasında mutlaka uygulanmalıdır.

İlaç hataları hastanedeki önlenebilir hataların içerisinde en ön sırada yer almaktadır.  İlaç Güvenliğinin Amacı: Hasta güvenliği, çalışan güvenliği,ortak dil, standartizasyon  İlaç Yönetim Süreci: İlaç temini, depolama, istem ve kayıt, hazırlama ve dağıtım, uygulama ve izleme (yri)  İlaç Uygulamada 8 Doğru: Doğru hasta, doğru ilaç, doğru doz, doğru zaman, doğru yol, doğru etki, doğru ilaç formu, doğru kayıt  İlaç Uygulamalarındaki Genel İlkeler  İzleme

 Kan ve/veya kan ürünlerinin istemi nasıl yapılmalı? (Kan ve kan ürünleri istem formnda hastanın adı soyadı,bölümü, tanısı, kan grubu ve endikasyonu bulunmalıdır. Doktor order)  Kimlik Doğrulama Nasıl Olmalı? Bilinci açık olan hastadan aktif iletişim yoluyla, Hastadan örnek alırken ve transfüzyon öncesinde, Hastaya ait barkod hasta başında yapıştırlmalı, Bilgilendirilme ve rızasının alınması

Kan transfüzyonu;  Hasta başında  İki sağlık personeli ile  Kimlik ve ürün doğrulaması yapılmalı  İlk 15 dakikada yavaş ve sağlık çalışanı kontrolünde yapılmalı Transfüzyon işlemi normal devam ediyorsa;  Uygun hızda işleme devam edilmeli,  Her 30 dakikada vital bulgular izlenmeli,  Elde edilen veriler transfüzyon takip formuna tam olarak kayıt edilmelidir.

Güvenli cerrahi uygulamasının 3 aşaması;  Ameliyat öncesi  Ameliyathane  Ameliyat sonrası Güvenli Cerrahi Kontrol Lİstesi

 Doğru hasta, doğru taraf  Anestezi zararını engelleme  Hava yolu ve solunum kaybını engelleme  Aşırı kan kaybını engelleme  Bilinen allerji sorgulanması  Cerrahi alan enfeksiyonunun engellenmesi  Cerrahi alanda alet ve spanç kalmasını engelleme  Patoloji numuneleri güvencede olmalı  Ameliyathanede takım ruhu olmalı  Doğru kayıt tutulmalı

Düşme; Bireyin durduğu, bulunduğu tutunduğu yerden ayrılarak veya dayanağını, dengesini yitirerek yukardan aşağıya inmesi  İç Kaynaklı Nedenler (Hastanın Durumuna Bağlı)  Dış Kaynaklı Nedenler (Ortama Bağlı)

 Hastanın servise kabulünde hemşire tarafından İtaki Düşme Riski Ölçeği, 0-16 yaş için Harizmi Ölçeği kullanılarak düşme riskinin değerlendirilmesi yapılır; risk derecesine göre yeniden değerlendirmenin hangi sıklıkta yapılması gerektiği belirlenir.  Hastanın hastanede kaldığı süre içinde genel durumunda değişikliğe neden olabilecek cerrahi ve girişimsel işlemler veya düşme riskini etkileyebilecek ilaç uygulandığında, Hastanın servisler arası transferini ve her türlü yeniden kabulünü takiben düşme riski yeniden değerlendirilmelidir.

Değerlendirme sonucunda Yüksek Riskli olarak belirlenen hastalar, tek kişilik odalarda yatıyorsa oda giriş kapısına, 2 kişilik odada yatıyorsa hem oda giriş kapısına hem de hasta yatak başına ve 4 yapraklı yonca figürü asılır. Yoğun Bakım hastalarında düşme riski söz konusu olduğunda 4 yapraklı yonca figürü hasta yatak başına asılır.

 Hasta ve/veya ailesine düşme riski ile ilgili eğitim  Çağrı zili  Yatağın en alt seviyede tutulması  Yatak kenarlıkları yukarıda tutulur.  Sedye, tekerlekli sandalye ve yatağın tekerlekleri kilitlenir.  Oda düzeni sağlanır, yatak - banyo arasındaki yollar boş tutulur, hastanın takılabileceği, geçişini engelleyecek kablo ve malzemeler ortamdan uzaklaştırılır.  İlaçların yan etkileri konusunda bilgi

 Tuvalet ve banyoda hastanın tutunacağı tutacaklar ve hastanın ulaşabileceği hemşire çağrı sistemi yatak başlarında ve tuvalet banyolarda bulunmalıdır.  Hasta odalarında ve koridorlarda temizlik sırasında ve sıvı dökülmesi durumunda Islak Zemin işareti konulur.  Gündüz ve gece yeterli ışıklandırma sağlanır.