18 Eylül 2018 Sample footer 1 HİZ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Burkay Yapağcıoğlu.
Advertisements

PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
HİZMET PAZARLAMASI Yrd.Doç.Dr. Alparslan Özmen
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
ELEKTRONİK ORTAMLARDA PAZARLAMA
STRATEJİK PAZARLAMA 1.Hafta Pazarlama Nedir
C R M.
Pazarlama Karma Elemanları: DAĞITIM
PARÇADA ANLAM.
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
TÜKETİCİ DAVRANIŞI KAVRAMI VE ÖZELLİKLERİ
Ekim 15, 06© Copyright M.Tınaz Titiz, Sorunların kendileri Cevaplar De ğ ildir..
İŞLETME YÖNETİMİ.
Tedarik Zinciri Ve Yönetimi
0-6 Yaş Arası Çocukların Temel Gelişimsel Özellikleri
PAZAR YÖNLÜLÜK.
HAVAYOLU PAZARLAMASI, YOLCU TALEBİNİN ÖNEMİ VE TALEP TAHMİNİ
BİR İŞLETMENİN HEDEFİ 1.Müşteri kazanmak 2.Müşterileri firmada tutmak
MÜ Ş TER İ İ L İŞ K İ LER İ YÖNET İ M İ KAAN YILDIZGÖZ EKOTEK – PMK
Yeni Pazarlama Teknikleri
Yeni Pazarlama Teknikleri
Hizmet Pazarlamasında Tutundurma Kavramı
Yeni Pazarlama Teknikleri
Kalite Nedir? Furkan LEVENTOĞLU.
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
Pazarlama Giriş 1 1.
Yrd.Doç Dr. YILMAZ GÖKŞEN
Süreç Yönetimi.
Yrd. Doç. Dr. Alparslan ÖZMEN
Pazarlama ve Temel Kavramlar
Bölüm 1 – Hizmetlerin Önemi
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
SATIŞTA VE PAZARLAMADA
İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK
İşletme Çevreleri, Büyüme, Küçülme ve Analizler
İ şletmelerin Özellikleri ve Amaçları Etik, Sosyal Sorumluluk İ şletmelerin işlevleri Yrd. Doç. Dr. Şule AYDIN TURAN.
HİZMET NEDİR?.
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
ÖRGÜTLERDE BİLGİ YÖNETİMİ, KARAR VERME VE BİLİŞİM SİSTEMLERİNDEKİ HİYERARŞİK YAPININ MİMARİSİ Kısım 2.
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
PAZARLAMA İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR VE PAZARLAMA ANLAYIŞLARI
BÖLÜM: 1 PAZARLAMA VE SATIŞ.
Pazarlama Giriş 1 1.
“STRATEJİ NEDİR?” STRATEJİK DEĞİŞİM.
SPOR PAZARLAMASI Nuran KANDAZ GELEN.
TURİZM PAZARLAMASINDA GÜNCEL YALAŞIMLAR
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Sağlık Hizmetlerinde Tutundurma Politikaları
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
Çekİmlİ Fİİl Nedİr ? Fiilin en temel özelliği; o eylemi yapan bir kişisinin ve yapılma zamanının bulunmasıdır. Yani işin kim tarafından ve ne zaman yapılmış.
Bölüm 2 ÖRGÜTLERDE BİLGİ YÖNETİMİ, KARAR VERME VE BİLİŞİM SİSTEMLERİNDEKİ HİYERARŞİK YAPININ MİMARİSİ Kısım 2.
Özel Batı Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi DENİZCİLİK Bölümü.
ÜRÜN ve FİYATLANDIRMA ÜRÜN KAVRAMI ve ÇEŞİTLERİ ÜRÜN GELİŞTİRME SÜRECİ
Ürün Yönetimi ve Yeni Ürün Geliştirme

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Pazarlama nedir? bilim, akademik disiplin? sanat?  uygulama alanı?
Hizmet Pazarlamasında Dağıtım Kavramı
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
İŞLETMEDE BİLGİ SİSTEMLERİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Pazarlama İletişimi
Sunum transkripti:

18 Eylül 2018 Sample footer 1 HİZMET PAZARLAMASI

HİZMET KAVRAMI İLE İLGİLİ TANIMLAR 18 Eylül 2018 Sample footer 2 Hizmet, insan ve makineler tarafından insan gayretiyle üretilen ve tüketicilere do ğ rudan fayda sa ğ layan ve fiziksel olmayan ürünlerdir (Skinner, 1990; Zeithaml vd., 2014). Hizmet, temel olarak sahiplenilmeyen, ancak alıcısına bir fayda üreten de ğ i ş imlerdir (Kotler, 1991). Hizmetler bir pazarda iki taraf arasında, ço ğ unlukla zaman temelli performansları (time-based performances) kullanarak hizmet alıcısında istenen sonuçları ortaya çıkarma oryantasyonlu, bir de ğ er (value) mübadelesini/de ğ i ş imini (exchange) ifade eden ekonomik faaliyetlerdir (Lovelock ve Wirtz, 2007; Asgari ve Borzooei, 2014; Dube ve Helkkula, 2015). Hizmet, bir tarafın di ğ er tarafa sundu ğ u temel olarak soyut olan ve herhangi bir ş eyin sahiplili ğ i ile sonuçlanmayan üretimi fiziksel bir ürüne ba ğ lı olan veya olmayan bir fiil (eylem) veya performanstır (Kotler ve Keller, 2066: 402).

18 Eylül 2018 Ürün Pazarlaması Üçgeni 3 İŞLETME ÜRÜN PAZAR Müşteriye Söz Verme Satış Müşteriye Verilen Sözlerin Yerine Getirilmesini Sağlama Sözlerin Tutulması Sürekli Ürün Geliştirme Ürün Özellikleri İŞLETME PERSONEL TEKNOLOJİ BİLGİ ZAMAN MÜŞTERİLER Müşteriye Söz Verme Harici/Dışsal (External) Pazarlama ve Satış Müşteriye Verilen Sözlerin Yerine Getirilmesini Sağlama Sözlerin Tutulması SürekliGeliştirme İçsel (Internal) Pazarlama Etkileşimli (interaktif) pazarlama Yarı-zamanlı pazarlamacılar Müşteriye uyumlu teknoloji ve sistemler Hizmet Pazarlaması Üçgeni

18 Eylül 2018 Sample footer 4

18 Eylül 2018 Sample footer 5

18 Eylül 2018 Sample footer 6

18 Eylül 2018 Sample footer 7

18 Eylül 2018 Sample footer 8

18 Eylül 2018 Sample footer 9

18 Eylül 2018 Sample footer 10

18 Eylül 2018 Sample footer 11

18 Eylül 2018 Sample footer 12

18 Eylül 2018 Sample footer 13

18 Eylül 2018 Sample footer 14