18 Eylül 2018 Sample footer 1 HİZMET PAZARLAMASI
HİZMET KAVRAMI İLE İLGİLİ TANIMLAR 18 Eylül 2018 Sample footer 2 Hizmet, insan ve makineler tarafından insan gayretiyle üretilen ve tüketicilere do ğ rudan fayda sa ğ layan ve fiziksel olmayan ürünlerdir (Skinner, 1990; Zeithaml vd., 2014). Hizmet, temel olarak sahiplenilmeyen, ancak alıcısına bir fayda üreten de ğ i ş imlerdir (Kotler, 1991). Hizmetler bir pazarda iki taraf arasında, ço ğ unlukla zaman temelli performansları (time-based performances) kullanarak hizmet alıcısında istenen sonuçları ortaya çıkarma oryantasyonlu, bir de ğ er (value) mübadelesini/de ğ i ş imini (exchange) ifade eden ekonomik faaliyetlerdir (Lovelock ve Wirtz, 2007; Asgari ve Borzooei, 2014; Dube ve Helkkula, 2015). Hizmet, bir tarafın di ğ er tarafa sundu ğ u temel olarak soyut olan ve herhangi bir ş eyin sahiplili ğ i ile sonuçlanmayan üretimi fiziksel bir ürüne ba ğ lı olan veya olmayan bir fiil (eylem) veya performanstır (Kotler ve Keller, 2066: 402).
18 Eylül 2018 Ürün Pazarlaması Üçgeni 3 İŞLETME ÜRÜN PAZAR Müşteriye Söz Verme Satış Müşteriye Verilen Sözlerin Yerine Getirilmesini Sağlama Sözlerin Tutulması Sürekli Ürün Geliştirme Ürün Özellikleri İŞLETME PERSONEL TEKNOLOJİ BİLGİ ZAMAN MÜŞTERİLER Müşteriye Söz Verme Harici/Dışsal (External) Pazarlama ve Satış Müşteriye Verilen Sözlerin Yerine Getirilmesini Sağlama Sözlerin Tutulması SürekliGeliştirme İçsel (Internal) Pazarlama Etkileşimli (interaktif) pazarlama Yarı-zamanlı pazarlamacılar Müşteriye uyumlu teknoloji ve sistemler Hizmet Pazarlaması Üçgeni
18 Eylül 2018 Sample footer 4
18 Eylül 2018 Sample footer 5
18 Eylül 2018 Sample footer 6
18 Eylül 2018 Sample footer 7
18 Eylül 2018 Sample footer 8
18 Eylül 2018 Sample footer 9
18 Eylül 2018 Sample footer 10
18 Eylül 2018 Sample footer 11
18 Eylül 2018 Sample footer 12
18 Eylül 2018 Sample footer 13
18 Eylül 2018 Sample footer 14