İŞE ALIM SÜRECİ. Sunumun İçeriği İşe alım ihtiyacını belirleme Yeteneğe ulaşmak Yeteneği seçmek Yeteneği organizasyona yerleştirmek Yeteneğin organizasyona.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İNSAN KAYNAKLARI’NDA SOSYAL MEDYA
Advertisements

Program Geliştirme “uzmanlık eğitimi”
PERSONELİN SEÇİM SÜRECİ VE İŞLEMLERİ
Toyota 2 günlük görüşme teknikleri
Stratejik planlama sürecinde dikkat edilecek hususlar
Çocuğunun Koçu olarak Aile
Kazanmak isteyenlere Crm9 0
Geleceğinizi İnşa Edin
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
KİŞİSEL SATIŞ Müşteri istek ve ihtiyaçları doğrultusunda gösterim ve ikna etmeye dayalı tutundurma çabalarına kişisel satış denir.
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
ETKİLİ İŞ GÖRÜŞMESİ TEKNİKLERİ
Farklı Kültürlerde Liderlik Yapmak Prof. Dr. Yeşim Toduk Akiş
PROJE YÖNETİMİ VE RİSK ANALİZİ
İ.K.Ü.İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIKTA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
İNSAN KAYNAKLARI TEMİN VE SEÇİMİ
isletmehacettepe kariyer_hit
Techno IK Modülleri Aday Yönetimi Personel Sağlık Yönetimi
ERK İSG&İK – –
Ortak Öğrenme Nasıl Gerçekleşir? Türk Otomotiv Sektöründen Örnekler TÜSİAD – UİG Rekabet Öncesi İşbirlikleri Başarı Hikayeleri Semineri Dr. Umut EKMEKÇİ.
Genç Bilişimciler İçin Profesyonelleşme Yolunda Öneriler
GİRİŞİMCİ SUNUMU.
Sivil Toplum ve Özel Sektör ‘Ortaklıkları’. Sivil Toplum Sektörü Kamu SektörüÖzel Sektör Ortaklık Alanları... 3.
Yerel ihtiyaçlara uygun kalite güvencesi:
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
Ar-Ge ve Girişimcilik Ekibi
ERK İSG&İK –
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT
TAPU VE KADASTRO KONYA V. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ TPC İYİLEŞTİRME TAKIMI.
STRATEJİK PLANLAMA.
Kamu Kuruluşlarında Stratejik Yönetim
Pazar Araştırması Pazar Araştırması Yapı, İçerik ve Araçlar Potansiyel müşteri ve pazardaki akımlar konusunda bilgi analizi Bilgi edinme ve bilgi.
Örgütsel Davranış Prof. Dr. Cem Tanova.
TERCİH ZİRVESİ’15 Üniversitede Başlayan, Hayat Boyu Gelişen Kariyer Prof. Dr. S. Semahat Demir Rektör.
Mentör Öğretmenlik.
SANAYİ İÇİN DAHA ETKİN MÜHENDİSLİK EĞİTİMİ Borusan Holding Agah Uğur 20 Mayıs 2004.
YETKİNLİK NEDİR? Yetkinlik; mükemmel performansın elde edilmesinde ayırt edici bilgi, beceri ve tutumları kapsayan gözlemlenebilir davranışlardır. Yetkinlik;
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
Sistem Analizi Sistem Analisti
Müşterilere Karar Vermelerinde Yardımcı Olmada Pazarlama Araştırması Kullanma Bu bölüme araştırma sürecini ele alarak başlanmaktadır. Daha sonra.
Proje Yönetim Döngüsü: -Aşamaları -Rol ve Sorumluluklar
Yrd. Doç. Dr. Şule AYDIN TURAN
İnsan Kaynakları Yönetimi
Probleme Dayalı Öğrenme
Topluluk İnovasyon Girişimi Süreç Açıklaması ve Yol Haritası Dokümanı 26 Mayıs
Toplam Kalite Yönetimi
TÜRKİYE TEKNİK OPERASYONLAR İNSAN KAYNAKLARI BE THE BEST STAJ PROGRAMI YAZ DÖNEMİ 2016 SANDOZ İLE EN İYİ STAJIN OLSUN, STAJYERİN EN İYİSİ OL!
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
ADDIE. ADDIE MODEL İ (JENER İ K MODELLEME) 2 Analiz (Analysis) Tasarım (Design) Geliştirme (Development) Uygulama (Implementation) De ğ erlendirme (Evaluation)
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
1. “turizm işletmesinin ya da turizm bölgesi yönetiminin gelecek dönemlerde yapılacaklarla ilgili konularda bugünden karar vermeleri” 2.
KARİYER YÖNETİMİ DERSİ EGZERSİZLERİ Prof. Dr. Serkan Bayraktaroğlu
Oğuz Engiz Zincir Hastanelerde Gelinen Nokta ve Gelecek Vizyonu
Eğitim Kademelerine Göre Rehberlik Hizmetleri
YÖNETİCİ BULMA ve YERLEŞTİRME
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ DERSİ KAPSAMINDA
Kurumsal Kültür Yapılandırma Projesi
Bilgi Sistemleri Hafta4
CRM Mehmet Batuhan Ülper
Makro Uygulamada Sosyal Hizmet Uzmanının Özellikleri
İnsan Kaynakları Yönetiminin
KARİYER YÖNETİMİ WEB SİTELERİ
SATINALMA YÖNETİMİ ve TEKNİKLERİ Eğitimi
İnsan Kaynakları Yönetiminin
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
VİZYON MİSYON AMAÇ-4 AMAÇ-3 AMAÇ-2 AMAÇ-1 AMAÇ-5 HEDEF-1 HEDEF-2 HEDEF-3.
Sunum transkripti:

İŞE ALIM SÜRECİ

Sunumun İçeriği İşe alım ihtiyacını belirleme Yeteneğe ulaşmak Yeteneği seçmek Yeteneği organizasyona yerleştirmek Yeteneğin organizasyona uyumunu izlemek

İşe Alım; Doğru yer ve zamanda en iyi personeli elde etmek için gerekli aktivite ve süreçler seti İşe Alım Stratejisi; En iyi personeli elde etmek için yapılan aktivite planı İşe alım ihtiyacını belirlemek Yeteneklere ulaşmak Yeteneği seçmek Yeteneği organizasyona yerleştirmek Yeteneğin org. uyumunu izlemek

I. ORGANİZASYONU TANIMAK Organizasyonunu Amacı - Vizyon - Misyon Planları - Kısa vadeli - Orta vadeli - Uzun vadeli Güçlü Yanları Geliştirilmesi Gereken Yanları İhtiyaçları İşe alım ihtiyacını belirlemek

II. ORGANİZASYONUN İHTİYAÇLARINI BELİRLEMEK Hangi nitelikler gerekli? - Mühendislik/Fen Bilimleri? - İşletme/Ekonomi? Vb. Hangi kişisel özelliklere ihtiyaç var? - Başarı odaklı? - Uzlaşmacı? - Analitik? Vb. Nasıl bir tecrübe gerekiyor? - Teknik? - Yönetim? İşe alım ihtiyacını belirlemek

I. HEDEF KİTLEYİ BELİRLEMEK İç kaynak/dış kaynak? Yeni mezun - Üniversiteler - Liseler Tecrübeli aday? - Meslek odaları - Benzer şirket çalışanları Yönetici, beyaz yaka, mavi yaka? Lokal/expat? - Yurt içi - Yurt dışı Yeteneklere ulaşmak

İş Dünyası Nasıl İnsan Aramaz Yeteneklere ulaşmak

II.ADAYIN DİKAKTİNİ ÇEKMEK İlan Ortamı Headhunter Telefonla bilgi verme Diğer Yeteneklere ulaşmak

I.YÖNTEME KARAR VERMEK Kişilik testleri Yetenek testleri Yabancı dil testleri Telefonla mülakat Online mülakat İnsan Kaynakları mülakatı Bölüm/Yönetici mülakatı Panel Mülakatı Stres Mülakatı Yeteneği seçmek

II.İŞ GÖRÜŞMESİNE HAZIRLIK Sorulacak konuları belirleme Kişisel özellikler Eğitim Tecrübe Sosyal konular Görüşme organizasyonu Şirket içinde Şirket dışında Adayla ilgili geçmiş araştırması Şirket bilgisi Kişisel ağları Yeteneği seçmek

III.İŞ GÖRÜŞMESİ Şirket ve işe alım süreci ile ilgili bilgi verme Görüşme adımı Seçim kriterleri Zaman planı Adayı dengeleme Konuşkan Suskun Egosu yüksek Mütevazi Gerekli bilgileri alma Hedef odaklı görüşme Direkt veya dolaylı sorular Yeteneği seçmek

IV.BİREYSEL FARKINDALIĞI ANLAMAK Yeteneği seçmek Hedefler Kişisel hedefler Hedeflerine ulaşma çabası Başarılar, başarısızlıklar Başarılarının nedenlerini objektif anlatmak Başarısızlıklarından ders çıkarabilme Güçlü olduğu anlar Güçlerinin farkında olma Gelişmesi gereken yönler Kendini eleştirebilme

V.KİŞİSEL YETKİNLİKLERİ ANLAMAK Yeteneği seçmek İletişim becerisi Satış becerisi Problem çözme becerisi Analiz etme ve karar verme becerisi Sonuç odaklı olma Sürekli öğrenme Ekip çalışması becerisi

VI.TECRÜBEYİ ARAŞTIRMA Yeteneği seçmek Hangi rolü üstlenmiş Sorularla tam olarak rolünü tanımlama Diğer departmanlarla etkileşimini sorgulama Üstleri ve astlarıyla etkileşimini sorgulama Nasıl bir organizasyon yapısı Yönetim Ekibi Diğer departmanlar Hangi konularda daha fazla uzmanlaşmış İlgilendiği konular/projeler Başarıları

VII.REFERANS ARAŞTIRMA Yeteneği seçmek Formel referans kontrolleri Adayın belirttiği referanslar üzerinden Referans kontrolü sorularını belirleme Görev/Sorumluluk Memnuniyet derecesi Referans görüşmesini gerçekleştirmek

VIII.İŞE ALIM PROSESİNİ YÖNETME Yeteneği seçmek Zaman Yönetimi Adayı kaçırmayacak kadar hızlı, işe çabuk alındığını hissettirmeyecek kadar yavaş Aday Yönetimi Varsa diğer aday başvurularını takip etmek İç süreçlerin Yönetimi Onay mercilerini harekete geçirmek Teklif Yönetimi

IX.İŞE ALIM PROSESİNİ YÖNETME Yeteneği seçmek Zaman Yönetimi Adayı kaçırmayacak kadar hızlı, işe çabuk alındığını hissettirmeyecek kadar yavaş Aday Yönetimi Varsa diğer aday başvurularını takip etmek İç süreçlerin Yönetimi Onay mercilerini harekete geçirmek Teklif Yönetimi

Geri Dönüş ve Uzun Süreli Birliktelik İçin; Yeteneği seçmek Adaya geri bildirim Sözlü Yazılı Şirket kültür ve imajı açısından önemli bir adımdır

I.İŞE BAŞLAMA VE ORYANTASYON Yeteneği organizasyona yerleştirmek İşe başlangıç günü Tüm hazırlıkların tamamlanmış olması (özlük, vb.) Genel ofis kuralları ile ilgili bilgilendirme Tanışma Bölüm çalışanları ile Tüm şirket çalışanları ile Oryantasyon Şirket/Bölüm tanıtımları İşyeri İç Yönetmelikleri

I.İŞE ADAPTASYON Yeteneğin organizasyona uyumu Şirket kültürüne adaptasyon İşe alışma Yönetim kültürü Çalışma arkadaşlarına alışma

II.İŞTEN ÇIKIŞ MÜLAKATI Yeteneğin organizasyona uyumu İşten çıkış nedenlerini araştırma Güven ortamını yaratma Anonimliği koruyarak kuruma gerekli mesajları verebilmek

İŞE ALIMDAKİ DEĞİŞİM ESKİ GERÇEKLERYENİ GERÇEKLER İşe alım satın alma gibidir.İşe alım satış ve pazarlama gibidir. Organizasyon satılan bir üründür. Klasik kaynaklardan yapılır.Birçok farklı yetenek havuzlarına bakılır ve yetiştirmek gereklidir. İnsanlar teklifleri kabul eder.İnsanlar daha çok talep eder. Bugünün ihtiyaçlarını gidermek için işe alım yapılır. Yetenek avı her an yapılır ve her zaman gelecek planlanarak işe alım yapılır.

TEŞEKKÜRLER