EN SEVDİĞİM ÇALGI PİYANO. PİYANO NEDİR ? ▪Klâvyeli, telli, ağır ve büyük çalgı. Standart bir piyanoda, 52 beyaz tuş ve 36 siyah tuş olmak üzere, toplam.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BATI MÜZİĞİ ÇALGILARI Bu sunuda çok sesli batı müziği orkestralarında bulunan çalgıları tanıyacağız. Bunlar çalınma şekillerine göre ailelere ayrılırlar.
Advertisements

YAYLI ÇALGILAR.
TELLİ ÇALGILAR.
Rio Piracicaba İçimizde yaşam boyu acılı bir anı yaşamamış olan var mı? Hangimiz yaşamın herhangi bir bölümünde ümitlerimizi yitirmemişizdir?
Bana Biraz İstanbul Verin SESİ AÇIN VE TIKLAYIN Bana biraz İstanbul verin arkadaşlar, İstanbul’un en güzel yerlerinden olsun. İçinde çocukluğum olsun;
TEMEL MÜZİK BİLGİLERİ.
Konu=İNSAN SESLERİ.
Blokfülütte Tutuş, Üfleme (Dil Vurma)
Ludwig van Beethoven 16 Aralık Mart 1827.
Müzik en genel tanımı ile sesin biçim ve anlamlı titreşimler kazanmış hâlidir. Başka bir deyiş ile de müzik, sesin ve sessizliğin belirli bir zaman aralığında.
YAŞASIN MÜZİK DERSİ BAŞLIYOOORRR !!
KLAVYE TEKNİKLERİ SBY Hafta Öğr. Gör. Doygun DEMİROL.
SİLKAR İLKÖĞRETİM OKULU
Türk Halk Müziği.
GÖRME ENGELLİLER 1.
VÜCUDUMUZ BİLMECESİNİ ÇÖZELİM
SES Müzik ve Fen Mustafa ÇELİK.
MÜZİKSEL/RİTMİK ZEKÂ.
Barok Dönemi Etkileyen Müzik Özellikleri
TEMEL MÜZİK EĞİTİMİ Oğuzhan AKKUZU.
İSKELET VE DESTEK SİSTEMİ
İLETİM Farklı özellikteki yayların birinden gelen atma bu iki yayı ayıran sınırda kısmen yansır, kısmen de diğer yaya geçer. Gelen atmanın diğer yaya geçmesine.
MÜZİK ALETLERİ.
MÜZIK ALETLERI.
Fen ve teknoloji dersi 5. Ünite MERVE YALIN 6/F 722.
KONYA ÇİMENTO GÜZEL SANATLAR LİSESİ
KEMAN.
Aşağıda modellerle yapılan çıkarma işlemini inceleyiniz.
MÜZİKTE KULLANDIĞIMIZ SESLER MÜZİKTE KULLANDIĞIMIZ SESLER İNSAN SESLERİ ÇALGI SESLERİ DOĞAL SESLER YAPAY SESLER.
BATI MÜZİĞİ TARİHİ İLK ÇAĞ UYGARLIKLARI.
PRES TEZGAHINDA ÇALIŞMA TALİMATI
BATI MÜZİĞİ TARİHİ GOTİK DÖNEM.
HENTBOL TEKNİKLERİ TOP TUTMA
MÜZİK ARAÇLARI PLANLAMA
Ses ünitesi.
SES CİSİMLERİN TİTREŞMESİ SONUCU OLUŞUR
Üçgenin Çevresi Ve Özellikleri”
PERİYODİK CETVELİN TARİHSEL GELİŞİMİ. PERİYODİK CETVEL Hadi kullanacağımız şekli tanıyalım… İlk sayfa döner. İleri Film gösterimi şeklinde sunar. Geri.
Fatma ŞİMŞEK Selenay Melek KARACA
ON PARMAK KLAVYE (F KLAVYE)
YAPANLAR:) RAVZA ÇAYIR İREM SARAN MELİKE KÖSE
MÜZİK ALETLERİ.
BATI MÜZİĞİ ÇALGILARI Bu sunuda çok sesli batı müziği orkestralarında bulunan çalgıları tanıyacağız. Bunlar çalınma şekillerine göre ailelere ayrılırlar.
ETKİLİ DERS DİNLEME VE ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
TEMEL ELEKTRONİK.
HEDEFLER Müzik aletlerinin tanınması Temel müzik öğretimi sırasında bu bilgilerden yararlanılması.
Ludwig van Beethoven 1770 yılında Bonn’da mütevazı bir ailenin çocuğu olarak dünyaya gelmiştir. İlk müzik öğretmeni babasıdır. Alkolik bir müzisyen olan.
HEDEFLER Müzik aletlerinin tanınması Temel müzik öğretimi sırasında bu bilgilerden yararlanılması.
Sayılar Ve Müzik Dr. Vural Yiğit
ÇALGI TOPLULUKLARI. Pop Müziği Topluluğu Pop müzik toplulukları, pop müzik eserlerini seslendirmek üzere oluşturulan topluluklardır. Pop müzik topluluklarında.
BİLGİSAYARDA DONANIM ve YAZILIM
Türk Halk Müziği. TÜRKÜ NE ANLAMA GELİR? Toplumların hayatından kaynaklanan duygu, düşünce ve zevklerini işleyerek dile getiren, ait oldukları toplumun.
Türk Halk Müziği. TÜRKÜ NE ANLAMA GELİR? Toplumların hayatından kaynaklanan duygu, düşünce ve zevklerini işleyerek dile getiren, ait oldukları toplumun.
KLASİK MÜZİK TARİHİ Enstrümanlar, Terimleri ve Müzik Teorisinin Uygulaması.
Türk Halk Müziği. TÜRKÜ NE ANLAMA GELİR? Toplumların hayatından kaynaklanan duygu, düşünce ve zevklerini işleyerek dile getiren, ait oldukları toplumun.
ÇALGI TOPLULUKLARI. Bir kısmı ağızla çalınan, bir kısmı da dövülerek ses çıkaran çalgılardan meydana getirilen en çoğu kırk elli parçadan ibaret müzik.
 Türkiye'nin yanı sıra, Tunus, Fas ve Cezayir de dahil olmak üzere bütün Arap ülkelerinde, İran'da ve Ermenistan'da aynı adla kullanılan iri gövdeli,
HAZIRLAYANLAR:SİMAY,ELİF NAZ,ELİF ZEYNEP,YAĞMUR,YAĞMUR,ŞEVVAL.
BATI MÜZİĞİ TARİHİ 4. ÜNİTE BAROK DÖNEM MÜZİĞİ
BAROK VE KLASİK DÖNEM.
Türk Halk Müziği. TÜRKÜ NE ANLAMA GELİR? Toplumların hayatından kaynaklanan duygu, düşünce ve zevklerini işleyerek dile getiren, ait oldukları toplumun.
Ekranlı Ekipmanlarla Çalışma
KLASİK VE BAROK DÖNEM ÇALGILARI
Barok ve Klasik Dönem Enstrümanları
Bu sunuda çok sesli batı müziği orkestralarında bulunan çalgıları tanıyacağız. Bunlar çalınma şekillerine göre ailelere ayrılırlar.
Objektif Çekilecek nesneden gelen ışıkları toplayarak film ya da sensör üzerine net düşmelerini sağlayan mercekler topluluğudur. Objektif seçerken şunlara.
GAZİ ORTA OKULU FEN PROJESİ MUSTAFA DURAN.COM.TR.
DOĞADAKİ GÜRLÜK ÖZELLİKLERİ VE RİTİM
G ITARıN T ARIHÇESI. Gitar ın kökeninin eskiye dayandığı konusunda bir çok varsayım var. Avrupa’ya geliş öyküsünde İran ve Arap adlarına rastlıyoruz.
METEHAN YAPICI 9/B ATT 127 LUDWİG VAN BEETHOVEN. LUDWİG Van BEETHOVEN Bu çocuğa iyi bakın, bir gün tüm Dünya onu tanıyacak." On yaşındaki Beethoven' ı.
Sunum transkripti:

EN SEVDİĞİM ÇALGI PİYANO

PİYANO NEDİR ? ▪Klâvyeli, telli, ağır ve büyük çalgı. Standart bir piyanoda, 52 beyaz tuş ve 36 siyah tuş olmak üzere, toplam 88 tuş vardır. Tuşların en ucunda bir tablaya bağlı olan çekiçler tellere vurarak tellerde titreşim yaratır. Tellerin titreşimi üzerine gerili olan eşik aracılığıyla ses tablasına iletilir. Ses tablası sesi büyütür. Eskiden deriyle kaplanan çekiçler artık keçeyle kaplanmaktadır. Çoğu piyanoda bulunan susturucu pedal ya da ses uzatıcı pedal olarak adlandırılan pedal, bütün keçe ses kısıcılarını kaldırır ve tellerin serbest titreşmesini olanak tanır. İlk piyanonun yapıldığı 18. yüzyıl başlarından günümüze kadar geçen zaman içinde değişerek gelişen piyanonun, sokak piyanosu, masa piyanosu, otomatik piyano, konsol piyano gibi çeşitleri vardır.

MASA PİYANOSU BU HEPİMİZİN BİLDİĞİ VE BAZILARIMIZIN EVİNDE BİLE BULUNDURDUĞU PİYANO ÇEŞİDİMİZ OLAN MASA PİYANOSU FAKAT,

DİĞER PİYANO ÇEŞİTLERİNE GELİRSEK PİYANO ÇEŞİTLERİ NELERDİR 1.Sokak piyanosu, 2.Masa piyanosu, 3.Otomatik piyano, 4.Konsol piyano 5.Dijital Piyano 6.Taşınabilir Piyano VEYA

SOKAK PİYANOSU

OTOMATİK PİYANO

KONSOL PİYANO

TAŞINABİLİR PİYANO

PİYANO NASIL GELİŞTİ ? ▪İlk piyano 1700’lü yıllarda İtalya Floransa’da Bartolommeo Cristofori tarafından yapıldı. Cristofori’nin en büyük başarısı, piyanonun temel mekanik sorunu olan, çekicin tellere vurması anında sesin çekicin etkisi ile sönümlenmemesi ve çekicin çok çabuk bir şekilde tellerden ayrılarak notanın yeniden çalınabilmesi sorununa bir çözüm üretmesidir. Öldüğü 1732 yılına dek 20 civarında piyano üretti. ▪Fransız Marius’un bu çalgıya katkısı, tokmaklı klavseni bulmak oldu. Saksonyalı Silbermann ise, Schröter’ in çekiç sistemini geliştirdi ve Bach’ın da değerli öğütlerinden yararlanarak, klavyenin tüm ses genişliğinde eşit bir ötüm elde etmeyi başardı. Augsburg’ da org yapımcısı Johann Andreas Stein ( ) Alman veya Viyana usülü denen mekanizmalı piyanolar meydana getirdi. 1789’da Stein, ayrıntıları belirtmek için kullanılmakta olan dizliklerin yerine pedal koydu. Andreas ve torunu Johann Baptist Streicher ( ), piyanonun yapısını (Beethoven’in arzusu üzerine) daha sağlamlaştırdı ve ikinci bir otum kapağı ekleyerek daha dolgun bir ses sağladı. Piyano sanayinin gerçek kurucusu Alman Zumpe’ dir, “kılavuzlu” denen mekanik piyanoyu gerçekleştirdi. İlk düz piyanoyu, 1789’da İrlandalı William Southwell yaptı. Sebastian Erard 1822’de piyano yapım tekniğini geniş ölçüde etkileyen bir yenilik getirdi (ikili itme dilleri). Henri Pape, çapraz tel ve keçeli çekici buldu. James Thom, ekleme demir çatıyı kurdu.

Bu çalgı, büyük bestecilerin en yakını olmuştur, dolayısıyla bu çalgı için verilen bestelerin sayısı ciltler tutar. “Piyanistler, diğer çalgıları çalanlara nazaran, çıkaracakları sesleri piyano üzerinde hazır bulurlar” gerekçesiyle, küçük yaştan (altı-on) başlayarak, öğrenebilecek çalgılardan birisidir. Hatta günümüzde çok daha küçük yaşlara yönelik piyano eğitimi verilebilmektedir. Ünlü piyanist Sigismund Thalberg: “Çalarken, sesleri uzatmayı, iyi bir ses çıkarmayı ve ses çıkarırken gerekli olan değişiklikleri yapabilmek için, zorunlu olan ilk şartlardan biri her türlü sertlikten uzak bulunmaktır. Kolda, elde ve parmaklarda yetenekli bir şarkıcının sesinde sahip olduğu incelik ve bükülmeler bulunmalıdır” diyor ve şöyle devam ediyor: “İhmal edemeyeceğimiz bir konu varsa, o da, çalarken vücudun hareketlerinde büyük bir ölçü olmasının; kolları, elleri büyük bir sükunetle yönetmenin, piyanoya çok yüksekten vurmamanın; kendi kendini dinleyebilmenin ve hüküm verebilmenin gerekliliğidir. Genellikle, parmaklarla fazla çalışılmakta, fakat kafa ile yeter derecede çalışılmamaktadır.” Piyano pedallarının kullanılması hakkında, Antoine Marmontel şöyle diyor: “Pedalları kullanmasına izin verilen öğrencilerin büyük bir kısmı onları usülleri saymak için kullanırlar veya ayaklarını pedalın üzerine basarlar ve bir daha çekmezler. Şüphesiz ki, her ikisi de kusur sayılan bu alışkanlıklara sahip olmamak gerekir.” Lavignac ise: “Pedal sanatı ayağın nasıl konulacağını değil, nasıl çekileceğini bilmektir” diyerek, gerekli öğüdü vermiştir. Piyano nota yazımı tıpkı arp ve çembalo gibi iki partisyon şeklinde alt alta yazılır. Bu bakımdan diğer çalgılardan ayrılmaktadır. İdil Biret, Fazıl Say, Süher Pekinel Kardeşler, Hande Dalkılıç, Tuluyhan Uğurlu ülkemizin önemli piyanistlerindendir. Joseph Horovitz ve Glenn Gould da dünyaca ünlü piyanistlerden birkaçıdır.

Dinlediğiniz için teşekkürler. SENEM NEHİR ARI 7/D 670 MÜZİK PİYANO