Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

KLASİK MÜZİK TARİHİ Enstrümanlar, Terimleri ve Müzik Teorisinin Uygulaması.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "KLASİK MÜZİK TARİHİ Enstrümanlar, Terimleri ve Müzik Teorisinin Uygulaması."— Sunum transkripti:

1 KLASİK MÜZİK TARİHİ Enstrümanlar, Terimleri ve Müzik Teorisinin Uygulaması

2 Enstrümanlar, Terimleri ve Müzik Teorisinin Uygulaması
Müzik Enstrümanları Keman ailesi Keman Viyola (Alto) Çello (Contra )Bass Terimler

3 Müzik Enstrümanları 1-Vurmalı çalgılar 2-Üflemeli çalgı

4 Müzik Enstrümanları 3-Telli sazlar 4-Elektronik aletler
5-Klavyeli aletler

5 Keman ailesi keman ailesi
Müzik aletlerinin keman ailesi, 16. yüzyılda İtalya'da geliştirildi. O zamanlar bu enstrüman ailesinin adı, onları viol aileden (violas da gamba) ayırmak için kullanılan violas da braccio idi. (farklı keman aileleri …) Modern keman ailesi keman, viyola, çello ve bastan oluşur. keman ailesi

6 Keman Keman (veya viyolon, veya il violino), viyola ve viyolonselin de bulunduğu violin ailesinin en yüksek tondan çalan, en küçük üyesidir. Dört teli vardır. Akord sesleri pesten tize sol, re, la ve mi'dir.  Keman yayına arşe denir. Arşede yapay ya da gerçek at kılının yanı sıra ham misina olarak adlandırılan bir madde de kullanılabilir.  Keman için sol anahtarı kullanılır Ayrıca yayını düzgünleştirmek ve sesi güzelleştirmek amacıyla arşeye reçine adı verilen madde sürülür. 

7 Keman Keman çalmayı öğrenmek emek ister. Uzun bir süre yay tutuşu ve yay çekmeyi öğrendikten sonra bilinen şarkılar çalınmaya başlanır. 16. ve 17. yüzyıldaki Keman yapım ustaları Nicolo Amati, Paolo Maggini, Giuseppe Guarneru, Antonio Stradivarius Keman'a son şeklini vermişlerdir.

8 Keman Uzunluğu 60 cm olan kemanın daha küçük boyutları da vardır. Çeyrek, yarım ve üç çeyrek.

9 Keman Parçaları tanımı
Keman; çenelik, eşik, tuşe, akort kulakları, fiksler, f delikleri, arşe ve yastık olmak üzere sekiz temel parçadan oluşur. Yay (arşe), iki ucu arasında kıl gerilmiş bir çubuktur ve başlıca öğeleri; uç, kıl, çubuk, sarma, topuk (ökçe) ve burgudur. 

10 Keman virtüozler 1- Niccolo Paganini
Niccolò Paganini (1782, Cenova , Nice), İtalyan besteci, keman virtüözü gitarist ve kompozitor. Müzik tarihinin en ünlü keman virtüözlerinden biridir.  Keman tekniğine önemli katkılarda bulunmuş, keman, gitar ve oda müziği alanında birçok eser vermiştir. Niccolò Paganini, ilginç tarihçesi olan müzisyenler arasındadır Çok bilinen bazı eserleri: La Campanella, Cantabile, 24 kapriççiyo, I Palpiti, Nel cor piu non mi sento, Carnival in Venice, Violin Concerto No. 1'dir. Niccoló Paganini, 1802 ile 1817 yılları arasında solo keman için 24 Caprice'i yazdı. Bu çalışma, her bir parçanın belirli bir beceriyi keşfettiği bir etüt koleksiyonuna benziyor.

11 Keman 2- Pablo de Sarasate
sarasate, pablo de - ( ) ispanya'da pamplena şehrinde doğmuş, öğrenimini paris konservatuvarında yapmış, keman virtuözü. sekiz yaşında ispanya kraliçesi isabella'nın huzurunda verdiği konser sonrası kraliçe tarafından bir "stradivarius" kemanı ile ödüllendirilmiştir. Besteler: Carmen fantasy, Zigeunerweisen, vs. 3-Jascha Heifetz Heifetz, Jasha ( ) Rus (Litvanya'da (Vilnius)) asıllı ABD'li kemancı. Yetkin tekniği ve titiz, kesin yorumlarıyla tanınmıştır. Uç yaşındayken, başarılı bir kemancı olan babasından ilk derslerini almaya başlamıştı.

12 Keman Itzhak Perlman Itzhak Perlman (Ağustos 1945), İsrailli-Amerikalı kemancı, orkestra şefi, ustalık sınıfı (master class) eğitmeni. 20. ve 21. yüzyılın en üstün kemancılarından biri olarak görülmektedir. Halen eşiyle birlikte New York'ta yaşamaktadır.

13 Viyola Viyola, yaylı çalgılar ailesinin ikinci üyesidir ve şekli kemana benzemekle beraber kemandan biraz daha büyüktür. Alto' da denir. Fiziki yapısı kemana çok benzer. Keman ailesi müzik aletlerinde orta sese sahiptir ve keman ile çello arasında yer alır.  Notaları üçüncü çizgi 'do' anahtarıyla yazılır. Viyola için do anahtarı kullanılır

14 Çello Çello ya da bir diğer adı ile Viyolonsel, kemanın büyük versiyonu, kontrbasin daha küçüğü olarak anlatılabilir 16. Yüzyılın başlarında Fransa'da ortaya çıkmaya başlamış olan bir çalgıdır. Viola De Gamba adı verilen çalgı, ebatlarından kaynaklı olarak şekilde göründüğü gibi bacak arasına alınır ve bu şekilde çalınır. İlk üretilen çellolar 5 telliydi ve gövde altında bulunan yer çubuğu yoktu. 18. yüzyılın başlarından itibaren çello da dört tel ve gövde altına yerleştirilen çubuk kullanılmaya başlandı.  Çello için fa anahtarı kullanılır

15 Bass (kontrbass) keman türünden, en kalın sesli yaylı çalgıdır.
Bass için fa anahtarı kullanılır  Bu enstrüman, keman ailesinin en büyük ve en pes sesleri veren üyesidir. Genelde 1, 80 m boyunda olup 4 teli vardır.  Ses çıkarmak için müzisyen bir eliyle perdelerde dolaşırken diğeriyle telleri çeker veya üzerinde yay gezdirir. Çalgısal dokuya büyük derinlik ve zenginlik kattığı için orkestradaki yeri yaşamsaldır.

16 Terimler Porte (Dizek)
Üzerine "müzik yazısı" yazmaya yarayan, birbirine paralel beş düz çizgi ve dört aralıktan oluşan düzeneğe "porte" ya da "dizek" denir. Notalar portenin çizgi ve aralıklarına yazılır. Portenin çizgi ve aralıkları aşağıdan yukarı doğru sayılır. Portenin çizgi ve aralıklarına yazılan müzik işaretleri, soldan sağa doğru okunur. Porte, notaların ses yüksekliklerini gösterir ve portenin aralıkları birbirine eşittir.

17 Terimler Ek Çizgiler Portenin çizgi ve aralıkları, müzikte kullanılan seslerin tümünü yazmaya yetmez. Portenin çizgi ve aralıklarına yalnızca on bir tane nota yazılabilir. Oysa, müzikte kullanılan notaların sayısı 11'den  fazla olduğuna göre, bu gereğe cevap vermek için portenin sınırları, alttan ve üstten ek çizgiler ile genişletilir. Portenin üstüne konulan ek çizgiler aşağıdan yukarıya doğru, Portenin altına konulan ek çizgiler yukarıdan aşağı doğru sayılır. 

18 Terimler Ölçü ve Ölçü Çizgisi :
Bir müzik parçasının eşit süreli bölümlerine "Ölçü" denir. Bu eşit süreli bölümleri ayıran ve porteyi dikey olarak kesen çizgilere de "Ölçü Çizgisi" denir.

19 Notalar Notaların sol ve fa anahtarı üzerinde adlandırılması

20 Boş teller Keman telleri ve notalarının tanımı:
Keman da en alttaki tel mi telidir. 2,3 ve 4. teller sırasıyla La, Re ve Sol telleri olarak adlandırılmış, porte üzerinde yerleri belirlenmiştir.


"KLASİK MÜZİK TARİHİ Enstrümanlar, Terimleri ve Müzik Teorisinin Uygulaması." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları