Bu sunuda muhtemelen eylem öğeleri yaratacak dinleyici tartışması olacak. Sunu sırasında bu öğeleri takip etmek için PowerPoint'i kullanın. Slayt Gösterisi.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
1 SÖZCÜKTE ANLAM ÖZELLİKLERİ TÜRKÇE / Sözcükte Anlam Özellikleri.
Advertisements

Değerli Arkadaşlar, aşağıdaki sorular 7. ve 8. sınıflar için özel hazırlanmış dil bilgisi kitabımızdan yararlanılarak oluşturulmuştur. Kendi okulumuzda.
1 K-3 AKAİD İLMİNİN GEÇİRDİĞİ MERHALELER A. Asrı Saadetteki Durumu Asr-ı Saadette itikadi konularda mutlak bir teslimiyet hakimdir. Peygamberimizin irşadının.
PLATON NAMI DİĞER: EFLATUN
MISIR UYGARLIĞI Mısır’da MÖ 3000 yıllarında Nil havzasında ortaya çıkmış bir uygarlıktır.
AHİLİ K Güçlü bir sivil toplum örgütü. ESKİ BİR SİVİL TOPLUM ÖRGÜTÜMÜZ; AHİLİK Bilindiği gibi Türklerin tarih sahnesine çıkışı neredeyse insanlık tarihi.
TÜRK KÜLTÜRÜNÜ OLUŞTURAN UNSURLAR VE TÜRK KÜLTÜRÜ
Çoşku ve Heyecanı Dile Getiren Metin : Şiir
Güçlü ve kararlı ol. Tanrın RAB'bin verdiği görevleri yerine getir. Onun yollarında yürü ve Musa'nın yasasında yazıldığı gibi Tanrı'nın kurallarına, buyruklarına,
MED İ NEL İ LERLE GÖRÜ Ş ME VE AKABE ANLA Ş MALARI.
ÖRGÜTLERDE İLETİŞİM TÜRLERİ
D E V L E T Y Ö N E T İ M İ OSMANLI DEVLETİ KÜLTÜR VE UYGARLIĞI.
AYNUR ŞİMŞEK İŞLETME YÖNETİMİ PROGRAMI ÖNÜNÜZDEN ÇEKİLİN.
Prof. Dr. İnayet Aydın Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi
KONUŞMA VE BİZ Emin ÖZDEMİR. Bizi biz kılan konuşma gücümüzdür.Bu gücü yitirdiğimizde, dilsizleştiğimizi düşünelim. Suskunun dayanılmaz köleliğine düşeriz.Dış.
Sözsüz İletişimin Özellikleri
M Ü ŞRİKLERİN BOYKOT İLÂNI. Mekke m ü şrikleri, İslâm n û runun s ö nmesi i ç in, ellerinden gelen her şeyi yaptılar. Alay, hakaret ve işkencenin her.
Hazırlayan İSMAİL ŞAHİNER. SORU ÇÖZERKEN!!! Önce soru okunur. Daha sonra parça (metin) okunur. Önce soru okunur. Daha sonra parça (metin) okunur.
Bir milletin şiiri, devirler aşırı elden ele gezen bir meş’aledir
Nazım Biçimleri (Şekilleri)
BİYOGRAFİ Sanatta, bilimde, politikada veya başka alanlarda tanınmış kişilerin yaşamlarını anlatan yazı türüne biyografi (yaşam öyküsü) denir. "Biyografi"
Mustafa Süreyya SEZGİN Mustafa Süreyya SEZGİN HAT SANATI Arap harfleri çevresinde oluşmuş güzel yazı yazma sanatıdır. Bu sanat Arap harflerinin 6. yüzyıl.
ZAMIRLER(ADILLAR). ZAMİR (ADILLAR) İsimlerin yerine kullanılan sözcüklerdir. Bütün zamirler sıfatlardan farklı olarak isim çekim eki alabilir.
Leyla İÇERLİ Araş. Gör. Dr. Aksaray Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
HÜSN-Ü AŞK ŞEYH GALİP.
AYAKKABICI Ayakkabıcı, yeni getirdigi malları vitrine yerleştirirken, sokaktaki bir çocuk onu izlemekteydi.
İşlev Açısından Kelime Türleri
MALIN VE CANIN BEREKETİ ZEKAT
MESLEĞE YÖNELTME SEMİNERİ
Metinlerin Sınıflandırması
KÖROĞLU KAYNAKÇA; HAZIRLAYAN; Miraç öksüz 10rdtvtkn-91.
Değerlendirme Soruları Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmeni
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
Kişisel-Sosyal Rehberlik
CUMHURİYET DÖNEMİ TÜRK EDEBİYATI
ÖFKE KONTROLÜ ZORBALIK
ZAMANIMIZIN ALTI HASTALIĞI
TEVFİK FİKRET (
ANONİM HALK ŞİİRİ.
İSLAMİYET  ETKİSİNDEKİ TÜRK EDEBİYATI (GEÇİŞ DÖNEMİ EDEBİYATI ) ( yy)
CÜMLE TÜRLERİ YÜKLEMİNİN TÜRÜNE GÖRE Fiil Cümlesi
EDEBİYAT PERFORMANS ÖDEVİ
SERVETİFÜNUN EDEBİYATI
Bireysel Konularda İstişare
KELİME-SÖZCÜK NEDİR? Cümlenin anlamlı en küçük birimlerine ya da tek başına anlamı olmadığı hâlde cümle içinde anlam kazanan anlatım birimlerine kelime.
Kimsesizlere Yardım Hz. Muhammed (s.a.v), hayatının her aşamasında fakir ve kimsesizlerle yakından ilgilenmişti. Onun bu güzel tavrı başta sevgili eşi.
ÇAĞRI KİTAPLARI (TOMARLARI)
<<<<<<>>>>>>
Hz. Muhammed’in Sözleri
KİPER’İN DOĞUM GÜNÜ.
Yazı Sistemleri.
YAS 5 Anne ve babamın birbirlerine bağırmalarının beni ne kadar korkuttuğunu öğrendim. YAS 7 Meşrubat içerken gülersem içtiğimin burnumdan geleceğini.
6. Sınıf 2. Ünite: Namaz ÜNİTE KONULARI Namaz İbadeti ve Önemi
2. Isının Işıma Yoluyla Yayılması
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - II
Beden Eğitimi ve Spor Tarihi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
KRAL ve EŞLERİ Bir zamanlar, büyük ve güçlü bir ülkeyi yöneten kralın 4 eşi varmış. Kral en çok dördüncü eşini severmiş, bir dediğini iki etmez, her.
ENİSE ERKOÇ- AYDIN İL MÜFTÜ YARDIMCISI
7. SINIF 1. ÜNİTE Melek ve Ahiret İnancı.
ZAMİRLER(ADILLAR) 6.SINIF.
Selman ÇAKIR / DKAB Öğretmeni
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI II DERS XI
HZ. MUHAMMED VE AİLE HAYATI
OKÇULUK RUMEYSA ÇETİN.
Yrd. Doç. Dr. Şükrü KEYİFLİ
MALIN VE CANIN BEREKETİ ZEKAT
Taif’i daha önce duydunuz mu?
I. Hafta Dil Nedir? Dilin Kökeni
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

Bu sunuda muhtemelen eylem öğeleri yaratacak dinleyici tartışması olacak. Sunu sırasında bu öğeleri takip etmek için PowerPoint'i kullanın. Slayt Gösterisi sırasın da sağ fare düğmesini tıklatın. "Toplantı Defteri" seçeneğini tıklatın. "Kararlar" sekmesini tıklatın. Karar çıktıkça yazın. Kutuyu kapatmak için burayı tıklatın. Bu, sunu sonunda ana düşüncelerinizin girileceği Kararlar slaydını otomatik olarak yaratacaktır. FUZULİ 20.09.2018

Aşk derdiyle hoşem el çek ilacımdan tabib Kılma derman kim helakim zehr-i dermanındadır. (Aşk derdinden hoşnudum. Ey doktor ilacımdan, tedaviden el çek. Derman kılma ki helak olmam dermanının zehirindedir.) Divan edebiyatında ve Fuzuli’de sevgiliden şikayet edilmez. Sevgilinin eziyet etmesi onun hakkıdır. Ayrıca ıstırabın insanı olgunlaştırdığına inanılır. Istırap insanı dünyadan soğutur. Zaten istenen de budur. Çünkü tasavvufa göre bu dünyadan vazgeçmek, sadece Allah’a yönelmek gerekir. Allah da kuluna değişik belalar vererek onu imtihan eder. 20.09.2018

YAŞAMI 1480'de Kerbela'da doğduğu ve 1556'da yine Kerbela'da öldüğü sanılır. Temelini bireysel duygu ve sevgide bulan bir şiir anlayışını geliştirmiştir. Gerçek adı Mehmed b. Süleyman'dır. Yaşamı, özellikle gençlik dönemi ve öğrenimi konusunda yeterli bilgi yoktur. 20.09.2018

Şiirde "Fuzûlî" adını, kendi şiirlerinin başkalarınınkilerle, başkalarının şiirlerinin de kendisininkilerle karşılaştırılması için aldığını, böyle bir takma adı kimsenin beğenmeyeceğini düşündüğünden kullandığını, Farsça Divan'ının girişinde açıklar. Ama "işe yaramayan", "gereksiz" gibi anlamlara gelen "fuzûlî" sözcüğünün başka bir anlamı da "erdem"dir. Onun bu iki karşıt anlamdan yararlanmak amacını güttüğünü ileri sürenler de vardır. 20.09.2018

Fuzûlî, kendinden sonra gelen Türk Divan şairleri arasında Bâkî, Ruhî, Nâili, Neşâti, Nedim ve Şeyh Galib gibi sevgiyi şiirlerinin odağı durumuna getiren şairleri etkilemiştir. 20.09.2018

Divan edebiyatının en büyük şairidir. Kerbela’da yaşamıştır *Divan edebiyatının en büyük şairidir.Kerbela’da yaşamıştır.Türbedarlık yapmış iyi bir eğitim görmüştür. *Şiirlerin Azeri Türkçesi ile yazılmıştır,Dönemine göre dili sadedir.Gazel şairi olarak bilinir. Divan şiirinin bütün ölçülerini, biçimlerini kullanan Fuzûlî'nin yaratıcı gücü, düşünce derinliği, söyleyiş akıcılığı daha çok gazellerinde görülür. *Şiiri bir ilim işi olarak görür.İlimsiz şiiri temasız duvara benzetir. *Şiirde tasavvuf önemlidir. 20.09.2018

Temelini bireysel duygu ve sevgide bulan bir şiir anlayışını geliştirmiştir Şiirde uyumu sağlayan öğe genellikle, sözcükler arasında ses benzerliğinden kaynaklanır. Fuzûlî'de halk dilinde geçen sözcükler, deyimler, atasözleri önemli bir yer tutar. 20.09.2018

ESERLERİ. Divan (Türkçe Divan). Sıhhat ve Maraz,. Enisü'l-Kalb ESERLERİ .Divan (Türkçe Divan) .Sıhhat ve Maraz, .Enisü'l-Kalb .Terceme-i Hadis-i Erbain ("Kırk Hadis Çevirisi"); .Beng ü Bâde .Hadikatü's-Süedâ ("Mutluların Bahçesi"); .Leylâ ve Mecnun .Rindü Zahid .Divan (Arapça Divançe) .Mektuplar (Şikayetname de içinde) .Divan (Farsça Divançe) .Heft Câm 20.09.2018

SU KASİDESİ Nazım Şekli: Kaside Vezni: Aruz Nazım Türü: Nat Kalıbı: Fâilâtün / Fâilâtün / Fâilâtün / Fâilün Kafiyesi: “-ar”: Zengin kafiye Redifi: “-e su” (İsimlendirme redife göre) Kafiye Düzeni: Gazel tipi kafiye Kafiye şeması: aa ba ca da ea fa .... Nazım Birimi: Beyit 20.09.2018

Birinci beytin taktii: Saç ma ey göz / es k(i) den gön / lüm de ki od / lâ re su Kim bu den lü / du tu san od / la ra kil maz / çâ re su Aruz Hataları: eşk: med, ki: imale, la: imale, lü: imale, du:imale, la: imale 20.09.2018

Su Kasidesi Saçma ey göz eskden gönlümdeki odlare su Kim bu denlü dutusan odlara kilmaz çâre su Nesir Ey göz gönlümdeki odlare (=ateşlere) su saçma Ki su bu denlü tutuşan odlare (=ateşlere) çare olmaz. Edebi Sanat ey: Nida sanatı, göz: Teşhis= kişileştirme, od: (aşk ateşi): Açık istiare 20.09.2018

Vehm ilen söyler dil-i mecrûh peykânun sözin Ihtiyât ilen içer her kimde olsa yâre su Dil-i mecruh(=yaralı gönül) peykanın (=okun demir ucu)nun (kirpiklerinin) sözünü vehm ile (=korkarak) söyler. (Çünkü) her kimde yare olsa su(yu) ihtiyat ilen içer. Dil-i mecruh: Teşhis, peykan: (=kirpik): Açık istiare, 20.09.2018

Suya virsün bâg-bân gül-zâri zahmet çekmesün Bir gül açilmaz yüzün tek virse min gül-zâre su Bağban (=bahçıvan) gülzarı (=gül bahçesini) suya versin , zahmet çekmesin (sulayıp da yorulmasın). (Çünkü) Gülzare (gül bahçesine) bin su verse (bin defa sulasa orada) yüzün tek (=gibi) bir gül açılmaz. Abartma (=Mübalağa): Beytin tamamı, yüz - gül: Teşbih-i Beliğ (Güzel benzetme) 20.09.2018

Ârızun yâdiyla nem-nâk olsa müjgânum n'ola Zayi olmaz gül temennâsiyla virmek hâre su Müjganum (=kirpiklerim) arızun (=yanağının) yadıyla (hatırlamasıyla) nemnak (nemli) olsa n’ola? Gül temennasiyle (=saygısıyla, (elde etmek için)) hara (dikene ) su virmek zayi olmaz (boşa gitmez.) lk 20.09.2018

Gam güni itme dil-i bîmârdan tîgun dirîg Hayrdur virmek karanu gicede bîmâre su Gam günü dil-i bimardan (=hasta gönlümden) tigın ((kılıç gibi)= kirpiğin) diriğ etme (=esirgeme). Karanu gicede bimara (=hastaya) su virmek hayrdur. Dil-i bimar: Teşbih-i Beliğ, tig: Açık istare. 20.09.2018

Ravza-i kûyuna her dem durmayup eyler güzâr Âsik olmis galibâ ol serv-i hos-reftâre su Ravza-i kuyuna (köyünün bahçesine (Ravza-i Mutahharaya)) durmayıp güzar eyler (geçer (akar)) Su galiba ol(=o)serv-i hoş-reftare (=hoş yürüyüşlü serviye (Peygamberimize)) aşık olmuş. Su: Teshis. 20.09.2018

Dest-bûsi ârzûsiyla ger ölsem dostlar Kûze eylen topragum sunun anunla yâre su Dostlar! Ger (=eğer) , dest-busi ((Peygamberimizin) =el(ini) öpme) arzususyla ölürsem, toprağım kuze eylen (=testi yapın) anunla (=onunla) yare (=dosta (Peygamberimize)) su sunun. Su: Aliteresyon 20.09.2018

Tiynet-i pâkini rûsen kilmis ehl-i âleme Iktidâ kilmis târîk-i Ahmed-i Muhtâre su (Su Hz. Muhammed'in (s.a.v) yoluna uymus (ve bu hâli ile) dünya halkina temiz yaratilisini açikça göstermistir.) 20.09.2018

Dosti ger zehr-i mâr içse olur âb-i hayât Hasmi su içse döner elbette zehr-i mâre su (Dostu yilan zehri içse (bu zehir onun dostu için) âb-ı hayat olur. Aksine düsmani da su içse (o su, düsmanina) elbette yilan zehrine döner.) 20.09.2018

Hâk-i pâyine yetem dir ömrlerdür muttasil Basini dasdan dasa urup gezer âvâre su Su ayaginin topragina ulasayim diye basini tastan tasa vurarak ömürler boyu, durmaksizin basibos gezer.) Su: Teşhis. Hüsn-i Talil: Beytin tamamı 20.09.2018

Umduğum oldur ki ruz-i haşr mahrum olmayam Çeşme-i vaslın vere ben teşne-i didâre su Umduğum odur ki haşir günü mahrum olmayayım. Ben yüzüne susamışa vuslat çeşmesi vere. 20.09.2018

LEYLA ile MECNUN Nazım Şekli: Mesnevi Nazım Birimi: Beyit Ölçüsü: Aruz Kafiye şeması: aa bb cc dd.... 20.09.2018

Ya rab. Bela-yı aşk ile kıl aşina beni Ya rab! Bela-yı aşk ile kıl aşina beni! Bir dem bela-yı aşkdan kılma cüda beni Ey Rabb’im! Aşk belası ile beni tanışık kıl! Bir an bile beni aşk belasından uzak kılma. 20.09.2018

Gördü ki bir avcı dam kurmuş Damına gazeller yüz urmuş Gördü ki bir avcı dam kurmuş Damına gazeller yüz urmuş Gördü ki bir avcı tuzak kurmuş. Tuzağına ceylanlar yüz vurmuş. 20.09.2018

Bir ahu esir-i damı olmuş Kan yaşı kara gözine dolmuş Bir ceylan tuzağının tutsağı olmuş. Kanlı göz yaşı kara gözüne dolmuş. 20.09.2018

Baynu burulu ayağı bağlu Şehla gözi nemli canı dağlu Buynu bükük, ayağı bağlı, Güzel gözü nemli, canı yaralı 20.09.2018

Ahvaline rahm kıldı Mecnun Bakdı ana tökdi eşk-i gülgun Mecnun, durumuna acıdı. Ona baktı, gül renkli göz yaşı döktü. 20.09.2018

Gönlüne katı gelip bu bidad Yumşak yumşak dedi ki sayyad Bu adaletsizlik gönlüne katı geldi. Yumuşak yumuşak dedi ki: Avcı! 20.09.2018

Rahmeyle bu müşk-bu gazale Rahmetmez mi kişi bu hale Rahmeyle bu müşk-bu gazale Rahmetmez mi kişi bu hale. Bu misk kokulu ceylana acı. Kişi bu duruma acımaz mı? 20.09.2018

Sayyad bu natüvane kıyma Kıl canına rahm bu cane kıyma. Avcı Sayyad bu natüvane kıyma Kıl canına rahm bu cane kıyma Avcı! Bu acize kıyma! Canına acı, bu cana kıyma! 20.09.2018

Sayyad sakın cefa yamandır Bizmezsin mi ki kane kandır. Avcı Sayyad sakın cefa yamandır Bizmezsin mi ki kane kandır Avcı! Sakın, eziyet kötüdür. Bilmezsin mi ki kana kandır. 20.09.2018

Sayyad bana bağışla kanın Yandırma cefa odına canın Avcı Sayyad bana bağışla kanın Yandırma cefa odına canın Avcı! Bana bağışla canını. Eziyet ateşine canını yandırma Cefa-od: Teşbih-i Beliğ 20.09.2018

Sayyad dedi budur maaşum Açmam ayağın giderse başum Sayyad dedi budur maaşum Açmam ayağın giderse başum Avcı, geçimim budur, dedi. Başım giderse (gitse bile) ayağını açamam. 20.09.2018

Katlinde bu saydın etsem ihmal Evlad u ıyalime n’olur hal Katlinde bu saydın etsem ihmal Evlad u ıyalime n’olur hal Bu avın öldürülmesinde ihmal etsem (edersem), çoluk çocuğuma ne hal olur? 20.09.2018

Mecnun ana verdi cümle rahtın Pak eyledi bergden dırahtın Mecnun bütün eşyasını ona verdi. (Vücut) Ağacını yapraktan pakladı. Dıraht: (vücut): Açık istiare. Raht-berg: Teşbih-i Beliğ 20.09.2018

Ol turfa gazalin açtı bendin Şad eyledi can-ı derd-mendin O taze ceylanın bağını açtı. (Ceylanın) dertli canını mutlu etti. 20.09.2018

Yüz urdı yüzüne kıldı efgan Göz sürdi gözine oldu giryan Yüz urdı yüzüne kıldı efgan Göz sürdi gözine oldu giryan Yüz vurdu yüzüne feryat etti. Göz sürdü gözüne ağlayıcı oldu. 20.09.2018

GAZEL Benim tek hiç kim zar u perişan olmasun ya Rab Esir-i derd-i aşk u dağ-ı hicran olmasın ya Rab Ey Rabb’im! Benim gibi hiç kimse ağlayan ve perişan olmasın. Ey Rabb’im! Aşk derdinin ve ayrılık yarasının tutsağı olmasın. 20.09.2018

Demadem cevrlerdir çektiğim bi-rahm bütlerden Bu kafirler esiri birmüselman olmasın Ya Rab Acımasız put (gibi güzel)lerden çektiğim devamlı eziyetlerdir. Ey Rabb’im bu kafirler (güzeller) tutsağı bir müslüman olmasın 20.09.2018

ŞİKAYETNAME Biçimine göre türü: Süslü nesir ŞİKAYETNAME Biçimine göre türü: Süslü nesir Konusuna göre türü: Hiciv Secileri: perişan-nişan, almadılar-mültefit olmadılar, çin-i ebrudur-budur, görmüşler-vermişler, behremend olam-dua kılam, mezalimine girmişler-sermaye-i tereddüt vermişler, cidal idesün-işidesün, suret bulmaz-mümkün olmaz, zevaidsüz olur mı-kalur mı, vebaldür-helaldür, bulınur-alınur, işitmişüz-razı etmişüz, vermezler-reva görmezler. 20.09.2018

Huzurlarına gitdüm. Bir cem (=topluluk) gördüm, hikayetleri perişan, ne safadan (=mutluluktan) anda (on(lar)da) eser ve ne sıdkdan (=doğruluktan) nişan (=iz) var. Selam verdüm. Rüşvet değüldür deyü (=değildir diye) almadılar. Hükm (=padişah fermanı) gösterdüm. Faidesüzdür deyü mültefit olmadılar. (=ilgi gösterdmediler) Eğerçi (=her nekadar) zahirde (=görünüşte) suret-i itaat (=itaat eder gibi) gösterdiler, amma zeban-ı hal ie (=davranış diliyle) cemi (=tüm) sualime (=sorularıma) cevap verdiler. 20.09.2018

Dedüm: Ya eyyühel- ashab. (=Ey arkadaşlar Dedüm: Ya eyyühel- ashab! (=Ey arkadaşlar!) Bu ne fi’l-i hata (=hatalı davranış) ve çin-i ebrudur? (=çatık kaş(lılık)tır?) Dediler: Muttasıl (=devamlı) halimiz budur. 20.09.2018

Dedüm: Benüm riayetim (=görülecek işlerimi) vacip (=zorunlu) görmüşler ve bana berat-ı tekaüd (=maaş belgesi) vermişler ki evkaftan (=vakıflardan) hemişe (=sürekli) behremend (=hissedar) ola(yı)m ve padişaha ferağ-ı hal (=huzur dolu bir kalp) ile dua kılam. Dediler: Ey miskin (=tembel, çaresiz), senin mezalimine girmişler (=sana zulmetmişler) ve sana sermaye-i tereddüt (=tereddüt sermayesi) vermişler ki müdam (=devamlı) bifaide (=faydasız) cidal (=tartışma) idesün ve na-mübarek yüzler görüp, na-mülayim (=yumuşak omayan) sözler işidesün. 20.09.2018

Dedim: Beratımun (=belgemin) mazmunu (=içindekiler) niçin suret bulmaz Dedim: Beratımun (=belgemin) mazmunu (=içindekiler) niçin suret bulmaz? (Neden elimdeki emrin gereğini yerine getir miyorsunuz? Dediler: Zevaiddit (=artanlardır) husulü (=olması) mümkün olmaz. (Gelirlerin artanından vereceğiz. Ama gelir fazlasının oluşması mümkün olmaz. 20.09.2018

Dedüm: Böyle evkaf (=vakıflar) zevaidsüz (=gelir fazlalıksız) olur mu Dedüm: Böyle evkaf (=vakıflar) zevaidsüz (=gelir fazlalıksız) olur mu? (Bu kadar vakıf gelirlerinden gelir fazlası olmaz mı? ) Dediler: Zaruriyyat-ı asitaneden (=devletin zorunluluklarından) kalsa bizden kalıur mı? ( İstanbul’a göndermek zorunda olduğumuz bir miktarın dışında artan olursa onları da biz yeriz.) 20.09.2018

Dedim: Vakıf malın ziyade (=fazlaca) tasarruf etmek (=kullanmak) vebaldür. (=günahtır) (Vakıf gelirlerini haksız yere kullanmak günahtır.) Dediler: Akçamüzle satın almışız bize helaldür. (Biz rüşvetle, kayıtları tutan katiplere rüşvet vererek bu haksız kazancı elde ediyoruz. Öyleyse bize helaldir. Yani kimse bizim haksız kazanç elde ettiğimizi iddia edemez.) 20.09.2018

Dedim: Hisab alsalar (=denetleseler) bu sülukinüzün (=tuttuğunuz yolun) fesadı (bozukluğu) bulunur. (=anlaşılır) Dediler: Bu hisab kıyamette alınır. (Dünyada kimse denetleyemez. Denetlese de kayıtlar düzgün görüldüğü için bir şey çıkmaz.) Dedim: Dünyada dahi hisab olur, haberin işitmişüz. Dediler: Andan (=ondan) dahi bakimüz (=ağlamamız, parçada korku) yoktur. Katipleri razı etmişiz. (Katiplere de pay vererek susturduk.) 20.09.2018

Gördüm ki sualime (=soru(ları)ma) cevapdan gayrı (=başka) nesne vermezler (sadece lafla karşılık verdiklerini gördüm.) ve beraat (=(elimdeki) padişah fermanı) ile hacetüm (=ihtiyaç(lar)ım) reva görmezler (=terine getirmezler (=paramı, maaşımı vermezler)), naçar (=çaresiz (bir şekilde)) terk-i mücadele (=(onlarla) mücadele (etme)yi bıraktım) ve me’yus (=ümitsiz) ü (=ve) mahrum (=yoksun (olarak)) guşe-i uzletime (=yalnızlık köşeme) çekildüm. 20.09.2018