AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ BOLOGNA SÜRECİ ÇALIŞMALARI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Nevşehİr Ünİversİtesİ
Advertisements

1 T.C. Yükseköğretim Kurulu BOLOGNA SÜRECİ’NE GENEL BİR BAKIŞ.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; • Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, • Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na.
ANKARA ÜNİVERSİTESİ BOLOGNA SÜRECİ
Bilgi Paketi Çalışmaları
BOLOGNA SÜRECİ BİRİNCİ PAYLAŞIM TOPLANTISI
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ’NDE
BOLOGNA SÜRECCİNİN TÜKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ
Bologna Eşgüdüm Komisyonlarının Çalışmaları Prof. Dr. Oğuz ESEN.
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
27 Haziran 2008, Prof. Dr. A.S.GÖKALP BOLOGNA SÜRECİ VE KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp.
Bologna Süreci Nedir? Bologna Sürecinin oluşturmayı hedeflediği Avrupa Yükseköğretim Alanı içerisinde yer alan ülke vatandaşları, yükseköğrenim görmek.
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ
BOLOGNA SÜRECİ BİLGİLENDİRMESİ ( ) MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ.
T.C. Yükseköğretim Kurulu Prof. Dr. Hasan MANDAL Bologna Uzmanı AVRUPA YÜKSEK ÖĞRETİM ALANININ FAALİYETLERİ KAPSAMINDA TÜRK YÜKSEK ÖĞRETİM SİSTEMİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ.
Mustafa Kemal Üniversitesi
Dr. Armağan Erdoğan KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ 11 OCAK 2011 Yükseköğretimin Uluslararası Boyutu.
Dış İlişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi.
MERSİN ÜNİVERSİTESİ DENİZCİLİK MESLEK YÜKSEKOKULU AKADEMİK DEĞERLENDİRME ve KALİTE GELİŞTİRME TOPLANTISI NİSAN 2010.
Dış İ lişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi.
BEK Raporlarının İşlevi Yrd. Doç. Dr. Armağan Erdoğan Namık Kemal Üniversitesi 28 Mayıs 2010.
Yükseköğretim Kurumlarında Bologna Eşgüdüm Komisyonları’nın (BEK) Yapılanması BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIMI PROJESİ 1. BÖLGESEL TOPLANTISI.
ANKARA ÜNİVERSİTESİ BOLOGNA SÜRECİ. Amaç: Ankara Üniversitesi’nde eğitim-öğretim sistemlerinin farklılıklarını ve özgünlüklerini koruyarak, toplumun ihtiyaçlarını.
“DÜADEKK Paylaşım Toplantıları” Ekim 2009, DİYARBAKIR
BOLOGNA SÜRECİNİN TÜRKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ Öğrencilerin Bologna Sürecindeki Hakları ve Sorumlukları 30 Nisan 2012, Balıkesir Üniversitesi.
BOLOGNA SÜRECİNDE ÖĞRENME ÇIKTILARINA DAYALI EĞİTİM
UÜ BOLOGNA SÜRECİ BİLGİ PAYLAŞIM TOPLANTISI-3 Prof. Dr. M. Ayberk KURT
BOLOGNA (BOLONYA) SÜRECİ ve KIRKLARELİ ÜNİVERSİTESİ Neler yaptık ? Neler yapacağız ? KASIM, 2013 Kırklareli Kırklareli Üniversitesi Bologna Koordinatörlüğü.
İstanbul Ticaret Üniversitesi 15 Nisan 2011 Ankara
Hazırlayanlar: Mustafa Safa Horpan Özlem Çetin Sibel Temizel
BEK ÜYELERİNİ BOLOGNA SÜRECİ HAKKINDA BİLGİLENDİRME
Bologna Eşgüdüm Komisyonu Başkanları Toplantısı Turgut Özal Üniversitesi 20 Mayıs Mayıs 2011 A. Bülent Özgüler Bilkent Üniversitesi Mezunları ile.
PAYDAŞ GÖRÜŞLERİ Yrd.Doç.Dr.Maviş Emel KULAK KAYIKCI
5. ULUSAL MESLEKYÜKSEKOKULLARI MÜDÜRLERİ TOPLANTISI 2.KOMİSYON: BOLOGNA SÜRECİ VE MESLEK YÜKSEKOKULLARI MODERATÖRLEREŞ MODERATÖR Prof.Dr.Vecihi KIRDEMİRProf.Dr.
BOLOGNA SÜRECİNİN TÜRKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ Kasım 2006 Fırat Üniversitesi, Elazığ Nezih Güven- Bologna Rehberi.
ADEK BİŞKEK, Ana Görevler Akademik Değerlendirme ve Kalite Geliştirme Raporunu (ADEK Raporu) yıllık hazırlayarak rektörlüğe sunmak (Takvim Yılı.
GİRİŞ Program İyileştirme Çalışmaları Kapsamında Gerçekleştirilen İşlemler Fakülte / Bölüm Amaçlarının Belirlenmesi Bölüm / Program Yeterliklerinin Belirlenmesi.
DEÜ ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ MÜDEK BAŞVURUSU Bilgilendirme Sunuşu 2004.
BOLOGNA SÜRECİ İŞ PLANI
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Şubat, 2012
BİLGİ İŞLEM DAİRESİ BAŞKANLIĞI Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü
ADEK Bişkek TEMEL GÖREVLER  Kalite Yönetim Sistemi standartlarına göre kalite sistemini kurmak, uygulamak ve devamını sağlamak için tüm faaliyetleri.
BOLOGNA SÜRECİ 01 Temmuz 2011 – Giresun. BOLOGNA SÜRECİ - TARİHÇE  25 Mayıs 1998: Sarbonne Ortak Deklerasyonu  19 Haziran 1999: Bologna Deklarasyonu.
Türk Yükseköğretiminde Bologna Süreci Uygulamaları ve Geleceğe Bakış “Bologna Süreci ve Program Akreditasyonu” u Prof. Dr. Süheyda Atalay Ege Üniversitesi.
Doç. Dr. İlhan Kaya 5 Kasım 2010 Muş Alpaslan Üniversitesi.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na Finansal.
Öğrenme Çıktılarına Dayalı Program Geliştirme Süreci Yrd.Doç.Dr.Ömer Açıkgöz Muş Alparslan Üniversitesi Bologna Uzmanı.
İTÜ-Lisansüstü Eğitim Sürekli Kalite İyileştirme Çalışmaları 25 Ocak 2011.
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
28 Mayıs 2010 Maltepe Üniversitesi Eğitimde Kalite Çalışmaları, BTA Dönemi Bolonya Uzmanları Ulusal Takımı Projesi “Yeni Kurulan Yükseköğretim.
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLARININ BOLOGNA SÜRECİNDEKİ ROLÜ Sabancı Üniversitesi 22 Ekim 2010.
AKTS KOORDİNATÖRLERİ BİLGİLENDİRME TOPLANTISI 13 Mayıs 2014.
DÖNEMİ ANKARA ÜNİVERSİTESİ STRATEJİK PLANI HAZIRLIK SÜRECİ
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI
Bologna Süreci Koordinatörlüğü
ÖĞRENME ÇIKTILARI HAZIRLAMA VE ÖĞRENCi İŞ YÜKÜ HESABI
Yükseköğretim Kurulu Kalite Çalışmaları
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ BOLOGNA SÜRECİ ÇALIŞMA TAKVİMİ VE İŞ PAKETLERİ
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ BOLOGNA SÜRECİ ÇALIŞMALARI
BOLOGNA SÜRECİ ÇALIŞMALARI ÖĞRENCİ BİLGİLENDİRME
Bolonya Süreci: Program Geliştirme
T.C. Yükseköğretim Kurulu
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
Yükseköğretim Kalite Kurulu DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
KALİTE KOORDİNATÖRLÜĞÜ KALİTE KOMİSYONU BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) Dış Değerlendirme Süreci
IŞIK Üniversitesi & Bologna Süreci
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
Sunum transkripti:

AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ BOLOGNA SÜRECİ ÇALIŞMALARI BİRİM BİLGİ PAYLAŞIMI TOPLANTISI Prof. Dr. Burhan ÖZKAN Yrd. Doç. Dr. Sibel AYKIN . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, . 2000 yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: http://europa.eu.int/comm/education/policies/2010/et_2010_en.html 10 Şubat 2011 Bologna Süreci Koordinatörlüğü Tel : 310 60 12 bologna@akdeniz.edu.tr

İÇERİK Bologna Süreci (BS) Rekabetçi dünya bize sadece iki alternatif sunuyor; ya kaybedeceksin ya da kaybetmek istemiyorsan değişimi gerçekleştireceksin…. Lester Thurow İÇERİK Bologna Süreci (BS) BS’ ne Uyum için Üniversitelerden Beklenenler Üniversitemizde BS Çalışmaları Üniversitemizde Bologna Süreci İş Paketleri Üniversitemizde Bologna Süreci Çalışma Takvimi Tartışma ve Öneriler

Bologna Süreci (BS)

BOLOGNA SÜRECİ (BS) Bologna sürecinin temelleri 1998 yılında Sorbonne’da atılmış ve Avrupa’da ortak bir Yükseköğretim Alanı (AYA) yaratma fikri geliştirilmiştir. 1999 yılında İtalya’nın Bologna kentinde düzenlenen ve 29 Avrupa ülkesinin yükseköğretiminden sorumlu Bakanları’nın imza attıkları Bologna Bildirgesi’yle Bologna Süreci resmen başlamıştır. . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, . 2000 yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: http://europa.eu.int/comm/education/policies/2010/et_2010_en.html 4

BS HEDEFLERİ Kolay anlaşılır ve birbirleriyle karşılaştırılabilir yükseköğretim diploma ve/veya dereceleri oluşturmak (DE uygulaması), Yükseköğretimde Lisans ve Yüksek Lisans olmak üzere iki aşamalı derece sistemine geçmek (2003 Berlin Bildirgesi ile üç aşamalı derece sistemine geçiş benimsenmiştir), Avrupa Kredi Transfer Sistemini (AKTS) uygulamak, Öğrencilerin ve Öğretim elemanlarının hareketliliğini sağlamak ve yaygınlaştırmak, . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, . 2000 yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: http://europa.eu.int/comm/education/policies/2010/et_2010_en.html 5

BS HEDEFLERİ Yükseköğretimde kalite güvencesi sistemleri ağını oluşturmak ve yaygınlaştırmak, Yükseköğretimde Avrupa boyutunu geliştirmek, Yaşam boyu öğrenimi teşvik etmek, Öğrencilerin ve yükseköğretim kurumlarının sürece aktif katılımını sağlamak, Avrupa Yükseköğretim Alanını cazip hale getirmek, Avrupa Araştırma Alanı (ERA) ile Avrupa Yükseköğretim Alanı (EHEA) arasında bir sinerji kurmak ve Doktora çalışmaları. . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, . 2000 yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: http://europa.eu.int/comm/education/policies/2010/et_2010_en.html 6

BOLOGNA SÜRECİ (BS) Yükseköğretimin yeniden yapılandırılmasında ve eğitim kalitesinin geliştirilmesinde önemli araçlar sunmaktadır. Temel Hedef: Yükseköğretim sistemlerini birbiri ile uyumlu, kolay anlaşılır, ulusal ve uluslararası bir çerçevede tanınır duruma getirmektir. . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, . 2000 yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: http://europa.eu.int/comm/education/policies/2010/et_2010_en.html 7

BS’ ne Uyum İçin Üniversitelerden Beklenenler

BS’ DE ÜNİVERSİTELERDEN BEKLENENLER 20.09.2018 BS’ DE ÜNİVERSİTELERDEN BEKLENENLER Bologna sürecine uyum kararlılığı, Bologna Sürecinin tanıtılması ve paydaşların sürece katılımının özendirilmesi ve sağlanması, Üniversitelerde BS Birimi/Çalışma grubu kurulması ve bu birime/gruba yönetsel destek verilmesi, Öğretim Programlarının gözden geçirilmesi, 9 9

BS’ DE ÜNİVERSİTELERDEN BEKLENENLER Tüm programlar için program çıktılarının tanımlanması, Her bir dersin öğrenme çıktılarının belirlenmesi, Kalite iyileştirme mekanizmalarının oluşturulması ve sürekliliğinin sağlanması, BS çalışmalarının bürokratik bir işlem değil üniversitelerin ev ödevi olarak görülmesi. 10

YETERLİLİKLER, PROGRAM VE ÖĞRENME ÇIKTILARI Eğitim amaçları, bir programın eğitsel misyonunu nasıl planlamayı sağladığını ve paydaşlarının gereksinimlerini nasıl karşılayacağını bildiren açık, genel ifadelerdir. Ulusal düzeyde yükseköğretim yeterlilikleri arasındaki ilişkiyi açıklayan, ulusal ve uluslararası paydaşlarca tanınan ve ilişkilendirilebilen, yeterliliklerin belirli bir düzen içerisinde yapılandırıldığı bir sistemdir. Ulusal Yeterlilikler Çerçevelerinin ilgi tutulabileceği ve bu sayede farklı ülkelerin yeterliliklerini birbirleriyle ilişkilendirilebileceği şemsiye (üst) çerçevelerdir. Ulusal düzeyde yükseköğretim yeterlilikleri gözönünde bulundurularak herhangi bir meslek alanındaki yeterliliklerin ilgili paydaşların görüşleri alınarak belirli bir düzen içerisinde yapılandırıldığı bir sistemdir. Avrupa Yeterlilikler Çerçevesi Kurum Misyonu Ulusal Yeterlilikler Çerçevesi Bölüm Misyonu Temel Alan Yeterlilikleri Paydaş Görüşleri Eğitim Amaçları Program Çıktıları Dış paydaş görüşleri (Mezunlar, işverenler, meslek odası temsilcileri,….) İç paydaş görüşleri (Öğretim elemanları, Bölüm personeli, öğrenciler, ..) Program çıktıları; öğrencilerin programdan mezun oluncaya kadar kazanmaları gereken bilgi, beceri ve tutumu tanımlayan ifadelerdir. Ders Öğrenme Çıktıları

1 Dersin amacı Ders öğrenme çıktıları 3 Alan yeterlilikleri 4 Program yeterlilikleri / öğrenme çıktıları ile ders çıktıları ilişkisi Dersin amacı Ders öğrenme çıktıları 2 Programın amacı Program yeterlilikleri/çıktıları Dersin amacı Ders öğrenme çıktıları PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 D1 X D2 D3 Dersin amacı Ders öğrenme çıktıları Ulusal yeterlilikleri Dersin amacı Ders öğrenme çıktıları Dersin amacı Ders öğrenme çıktıları

Program Çıktıları PROGRAM YETERLİLİKLERİ/ÇIKTILARI BELİRLENMESİ DERS ÖĞRENME ÇIKTILARI Program Çıktıları Ders A Ders B Ders C Ders D Öğrenme Çıktıları Öğrenme Çıktıları Öğrenme Çıktıları Öğrenme Çıktıları Öğretenin ne anlattığına değil, öğrenenin ne kazandığına dayanan öğrenme 13

PROGRAM ÇIKTILARINI DERS ÇIKTILARI İLE İLİŞKİLENDİRME (Kesit) X D2 D3 D4 D5 D6 D1: Genel Meyvecilik D2: Bahçe Bitkileri Islahı D3: Bitki Biyokimyası D4: Fitopatoloji D5: Mesleki Projelendirme D6: Genetik Ders çıktılarını program çıktıları ile karşılaştırmak için dereceleme sistemi oluşturulabilir. 14

YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) (Program Yeterlilikleri) 20.09.2018 AVRUPA YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (EQF) TÜRKİYE YÜKSEK ÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) Temel Alan Yeterlilikleri Öğrenme Çıktıları İş Yükü AKTS Kredisi Program Çıktıları (Program Yeterlilikleri) Ders 15 15

DERS ÖĞRENME ÇIKTILARI Ulusal Yeterlilikler Çerçevesi Alana Özgü Yeterlilikler Program Çıktıları Müfredat Ders A Ders B Ders C Ders D Öğrenme Çıktıları Öğrenme çıktıları Öğrenme Çıktıları Öğrenme Çıktıları (Öğretenin ne anlattığına değil, öğrenenin ne kazandığına dayanan öğrenme)

Süreç Adımları Programların Eğitim Amaç ve Hedeflerinin Belirlenmesi Programların Yeterliklerinin Belirlenmesi Stratejik Plan Eğitim Öğretim Süreçleri Çerçevesinde Sürekli İzleme ve İyileştirme Ders Planlarının Oluşturulması

Üniversitemizde BS Çalışmaları

BS’NE UYUM ÇALIŞMALARINDA ÖNEMLİ NOKTALAR Her akademik birimin kendine özgü özelliklerini dikkate alarak sürecin her adımında alınacak kararlara dahil olması, Öğrencilerin ve diğer paydaşların tüm sürece katılımının sağlanması, Tüm uygulamaların uzlaşı içerisinde gerçekleşmesi,

BS ‘NE UYUM ÇALIŞMALARINDA ÖNEMLİ NOKTALAR Her bir akademik birimin ayrı dinamiklere sahip olduğu düşüncesinden hareketle, Bologna ilkelerinin içselleştirilmesi ve sürece katılımın sağlanması için sistemli bir şekilde bilgilendirme toplantılarının yapılması Kimlerle? BEK üyeleriyle BS Kurullarıyla (Koordinasyon Kurulu ve Alt Kurullar Birim Koordinatörleri Birim Sorumluları ve Çalışma Grupları Paydaşlar ………………

BS’ NE UYUM ÇALIŞMALARINDA ÖNEMLİ NOKTALAR Üniversitemizin bütün öğretim elemanlarının, BS’ ni aynı ölçüde kavranmış olması (Süreçteki zincirin tüm halkaları aynı güçte olmalıdır), BS çalışmalarında “katılımcılığın” esas alınması, Her adımın birlikte atılarak, karşılıklı öğrenme ve paylaşımla BS çalışmalarının yürütülmesi. 21

YÜKSEKÖĞRETİMDE YENİDEN YAPILANMA 20.11.2008 tarihli YÖK Genel Kurul Kararı ile; Yükseköğretim kurumlarının, BS esasları doğrultusunda yeniden yapılandırılmasını, sürdürülebilir gelişmesini yönlendirmek ve eşgüdümü sağlamak üzere her yükseköğretim kurumunda “Bologna Eşgüdüm Komisyonu (BEK)” oluşturulmuştur. Bu karar çerçevesinde Üniversitemizde 24 Aralık 2010 tarihinde BS Süreci çalışmalarını yürütmek üzere BS Stratejisi ve Eylem Planı Uygulamaya başlatılmıştır. 22 22 22

İzleme ve Değerlendirme Yol Haritamız Aralık 2010 Ocak 2011 Şub- Mart 2011 Nis-May 2011 Haziran 2011 Eyl-Kasım 2011 Aralık 2011 Kurumsal Kararlılık Organizasyon İnceleme, Araştırma, Deneyim Paylaşımı Kurumsal Kimlik Kazanılması Anket yapılması BS Eğitimlerinin Yapılması Bilgi Paylaşımı ve Deneyim Paylaşımı Fakülte/Enstitü/ YO Program Yeterlilikleri, Dersler, Ders Öğrenme Çıktılarını Tanımlama, Anket uygulaması AKTS Kredileri Geribildirim Düzeltici ve Geliştirici Çalışmalar Ders Planları Öğretim Yöntem Stratejileri Ölçme Yöntemleri Düzeltici ve Geliştirici Çalışmalar İzleme ve Değerlendirme Periyodik (haftalık, aylık) izleme-değerlendirme toplantıları BS Koordinatörlüğü 23

REKTÖR BEK BAŞKANI Haftalık toplantı BS- Birim Sorumluları (1 kişi) (Rektör Yardımcısı) İki ayda bir toplantı BEK Üyeleri (32 kişi) ADEK Başkanı AKTS/DE ve Erasmus Koordinatörü Öğrenci İşleri Daire Başkanı Öğrenci Konseyi Başkanı Birim Temsilcileri Bologna Süreci Koordinatörlüğü (BSK) Bologna Kurum Koordinatörü Koordinatör Yardımcısı Uzman (2 adet) Sekreter BS- Koordinasyon Kurulu (BS-KK) (9-11 kişi) BEK Başkanı BS-Kurum Koordinatörleri BS- Alt Kurul Başkanları BEK Başkanın uygun gördüğü diğer üyeler Haftalık toplantı BS Alt Kurullar (BS-AK) (5-7 kişi) Yeterlilikler Çerçevesi AK Diploma ve Derecelerin tanınması AK(AKTS/DE) Kalite Güvencesi AK Öğrenci Katılımı ve Sosyal Boyut AK Ayda bir toplantı BS- Birim Koordinatörleri (1-2 kişi) Fakülte/Enstitü/YO/MYO/Kons. BS- Birim Sorumluları (1 kişi) Bölüm/ABD/Program BS –Birim Çalışma Grupları (3-5 kişi) Bölüm/ABD/Program

Birimler Düzeyinde BS Organizasyonu BS- Birim Sorumluları (1 kişi) Birim bazında örgütlenme Birimlerin inisiyatifine bırakılmıştır. Altyapısı uygun olan Birimler 4 faaliyet alanına (Yeterlilikler Çerçevesi, Kalite Güvencesi, Derecelerin Tanınması, Öğrenci Katılımı ve Sosyal Boyut) göre Koordinasyon Kurulu oluşturabilirler. BS- Birim Koordinatörleri (1-2 kişi) Fakülte/Enstitü/YO/MYO/Kons. BS- Birim Sorumluları (1 kişi) Bölüm/ABD/Program BS –Birim Çalışma Grupları (3-5 kişi) Bölüm/ABD/Program

AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ ASLİ İŞ PAKETLERİ BOLOGNA SÜRECİ ÇALIŞMALARI EĞİTİM PROGRAMI GELİŞTİRME ÇALIŞMALARI (MÜFREDAT REVİZYONU) ASLİ İŞ PAKETLERİ (1 OCAK - 31 MAYIS 2011) . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, . 2000 yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: http://europa.eu.int/comm/education/policies/2010/et_2010_en.html 26

İŞ PAKETİ 1: PROGRAM TANIMLAMA Amaç:Program amaçlarının ve program yeterliliklerinin/ çıktılarının tanımlanması ve bölüm vizyon ve misyonunun oluşturulması Girdi: Program amaçları ve yeterlilikleri/çıktıları tanımlama eğitimi Standart Şablon Avrupa Yeterlilikler Çerçevesi Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi Alan Yeterlilikleri Birim (Fakülte/Enstitü/Yüksekokul/MYO) amaçları/vizyon-misyon Paydaş (mezunlar, iş dünyası) görüşleri . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, . 2000 yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: http://europa.eu.int/comm/education/policies/2010/et_2010_en.html 27

İŞ PAKETİ 1: PROGRAM TANIMLAMA Çıktı:Tanımlanan program amaç ve yeterlilikleri ile Bölüm vizyonun ve misyonunun oluşturulup, bölüm kurulunda onaylanarak elektronik ve basılı ortamda kayıt altına alınması. Kaynaklar: Beşeri Kaynak: Birim sorumluları/ Çalışma grupları Ayni Kaynak: Maddi Kaynak: . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, . 2000 yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: http://europa.eu.int/comm/education/policies/2010/et_2010_en.html 28

İŞ PAKETİ 1: PROGRAM TANIMLAMA Sorumlular: Birim Koordinatörleri (Dekan/Dekan Yrd., Müdür/Müdür Yrd.), Birim Sorumluları (ABD Başkan/Başkan Yrd.), Birim Çalışma Grupları, Bölüm Öğretim Elemanları çalışmaların yürütülmesinden Rektörlüğe karşı müteselsilen sorumludur. Süre: …ay . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, . 2000 yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: http://europa.eu.int/comm/education/policies/2010/et_2010_en.html 29

PROGRAM TANIMLAMA İŞ PAKETİ 1: Faaliyetler: Program amaçları ve program yeterlilikleri/çıktıları tanımlama eğitimine katılım Otomasyon sistemi tanıtım toplantısına katılım AKTS anketlerinin uygulanarak sonuçlandırılması Paydaş görüşlerinin alınması . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, . 2000 yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: http://europa.eu.int/comm/education/policies/2010/et_2010_en.html 30

DERS TANIMLAMA İŞ PAKETİ 2: Amaç: Ders amaçlarının ve ders öğrenme çıktılarının tanımlanması Girdi: Ders amaçları ve öğrenme çıktıları tanımlama eğitimi Standart Şablon Avrupa Yeterlilikler Çerçevesi Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi Alan Yeterlilikleri Paydaş (mezunlar, iş dünyası) görüşleri AKTS anketleri . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, . 2000 yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: http://europa.eu.int/comm/education/policies/2010/et_2010_en.html 31

İŞ PAKETİ 2: DERS TANIMLAMA Çıktı: Tanımlanan ders amaçlarının ve öğrenme çıktılarının, Bölüm kurulunda onaylanarak, elektronik ve basılı ortamda kayıt altına alınması Kaynaklar: Beşeri Kaynak: Bölüm öğretim elemanları Ayni Kaynak: Maddi Kaynak: . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, . 2000 yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: http://europa.eu.int/comm/education/policies/2010/et_2010_en.html 32

İŞ PAKETİ 2: DERS TANIMLAMA Sorumlular: Birim Koordinatörleri (Dekan/Dekan Yrd., Müdür / Müdür Yrd.), Birim Sorumluları (ABD Başkan/ Başkan Yrd.), Çalışma Grupları, Bölüm öğretim elemanları Çalışmaların yürütülmesinden Rektörlüğe karşı müteselsilen sorumludur. Süre: …ay . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, . 2000 yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: http://europa.eu.int/comm/education/policies/2010/et_2010_en.html 33

DERS TANIMLAMA İŞ PAKETİ 2: Faaliyetler: Ders amaçları ve ders öğrenme çıktıları tanımlama eğitimine katılım Otomasyon sistemi tanıtım toplantısına katılım AKTS anketlerinin uygulanarak sonuçlandırılması Paydaş görüşlerinin alınması . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, . 2000 yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: http://europa.eu.int/comm/education/policies/2010/et_2010_en.html 34

Faaliyetler: İŞ PAKETİ 2: DERS TANIMLAMA Öğretim elemanları tarafından ders amaç ve ders öğrenme çıktılarının tanımlanması Ortak derslere/servis derslerine ilişkin ders amaç ve ders öğrenme çıktılarının Bölüm Kurulunda tartışılarak son halinin verilmesi Ders amaç ve ders öğrenme çıktılarının sisteme yüklenmesi . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, . 2000 yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: http://europa.eu.int/comm/education/policies/2010/et_2010_en.html 35

İŞ PAKETİ 3: PROGRAM-DERS İLİŞKİLENDİRME VE REVİZYON Amaç:Program yeterlilikleri/çıktıları ile ders öğrenme çıktılarını ilişkilendirerek ders ekleme/çıkarma işlemlerinin yapılması Girdi: Program yeterlilikleri/çıktıları ile ders yeterlilikleri/çıktılarını ilişkilendirme eğitimi Standart Şablon Avrupa Yeterlilikler Çerçevesi Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi Alan Yeterlilikleri Birim (Fakülte/Enstitü/Yüksekokul) amaçları/vizyon-misyon Paydaş (mezunlar, iş dünyası) görüşleri AKTS anketleri . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, . 2000 yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: http://europa.eu.int/comm/education/policies/2010/et_2010_en.html 36

PROGRAM-DERS İLİŞKİLENDİRME VE REVİZYON İŞ PAKETİ 3: PROGRAM-DERS İLİŞKİLENDİRME VE REVİZYON Çıktı:Yenilenen programların bölüm ve birim kurullarında onaylanarak elektronik ve basılı ortamda kayıt altına alınması Kaynaklar: Beşeri Kaynak: Birim sorumluları, birim çalışma grupları, bölüm öğretim elemanları Ayni Kaynak: Maddi Kaynak: . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, . 2000 yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: http://europa.eu.int/comm/education/policies/2010/et_2010_en.html 37

PROGRAM-DERS İLİŞKİLENDİRME VE REVİZYON İŞ PAKETİ 3: PROGRAM-DERS İLİŞKİLENDİRME VE REVİZYON Sorumlular: Birim Koordinatörleri (Dekan/Dekan Yrd., Müdür/ Müdür Yrd.), Birim Sorumluları (ABD Başkan/Başkan Yrd.), Çalışma Grupları, Bölüm öğretim elemanları Çalışmaların yürütülmesinden Rektörlüğe karşı müteselsilen sorumludur.  Süre: …ay . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, . 2000 yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: http://europa.eu.int/comm/education/policies/2010/et_2010_en.html 38

PROGRAM-DERS İLİŞKİLENDİRME VE REVİZYON İŞ PAKETİ 3: PROGRAM-DERS İLİŞKİLENDİRME VE REVİZYON Faaliyetler: Program yeterlilikleri/çıktıları ile ders öğrenme çıktılarını ilişkilendirme eğitimine katılım Otomasyon sistemi tanıtım toplantısına katılım AKTS anketlerinin uygulanarak sonuçlandırılması Paydaş görüşlerinin alınması Açılacak/kapatılacak derslerin belirlenerek Bölüm Kurulunda karara bağlanması 2011-2012 dönemi Dersler Kataloğu oluşturularak Fakülte Kurulunda karara bağlanması . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, . 2000 yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: http://europa.eu.int/comm/education/policies/2010/et_2010_en.html 39

PROGRAMLARDAN BİRİM TANIMLARINA ULAŞMA İŞ PAKETİ 4: PROGRAMLARDAN BİRİM TANIMLARINA ULAŞMA Amaç: Program amaç ve program yeterlilikleri/çıktıları ile Birim amaçlarını ilişkilendirerek eğitim amaçlarının / vizyon-misyon tanımının yapılması veya gözden geçirilmesi Girdi: Birim/Bölüm eğitim amacı/vizyon-misyon tanımlama eğitimi Standart Şablon Avrupa Yeterlilikler Çerçevesi Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi Alan Yeterlilikleri Birim (Fakülte/Enstitü/Yüksekokul) amaçları/vizyon-misyon Paydaş (mezun, iş dünyası) görüşleri . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, . 2000 yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: http://europa.eu.int/comm/education/policies/2010/et_2010_en.html 40

PROGRAMLARDAN BİRİM TANIMLARINA ULAŞMA İŞ PAKETİ 4: PROGRAMLARDAN BİRİM TANIMLARINA ULAŞMA Çıktı: Tanımlanan Birim eğitim amaçlarının/vizyon-misyonunun Birim Kurulundan geçirilerek elektronik ve basılı ortamda kayıt altına alınması Kaynaklar: Beşeri Kaynak: Birim koordinatörleri, birim kurulları, birim sorumluları Ayni Kaynak: Maddi Kaynak: . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, . 2000 yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: http://europa.eu.int/comm/education/policies/2010/et_2010_en.html 41

PROGRAMLARDAN BİRİM TANIMLARINA ULAŞMA İŞ PAKETİ 4: PROGRAMLARDAN BİRİM TANIMLARINA ULAŞMA Sorumlular: Birim Koordinatörleri (Dekan/Dekan Yrd., Müdür/Müdür Yrd.), Birim Kurulları (Fakülte/Enstitü/YO/MYO Kurulları), Birim Sorumluları (ABD Başkan/ Başkan Yrd.), Bölüm Çalışma Grupları Çalışmaların yürütülmesinden Rektörlüğe karşı müteselsilen sorumludur. Süre: …ay . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, . 2000 yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: http://europa.eu.int/comm/education/policies/2010/et_2010_en.html 42

İŞ PAKETİ 4: PROGRAMLARDAN BİRİM TANIMLARINA ULAŞMA Faaliyetler: Program amaçları ve program yeterlilikleri/çıktıları ile Birim amaçlarını ilişkilendirme eğitimine katılım Otomasyon sistemi tanıtım toplantısına katılım Paydaş görüşlerinin alınması Birim koordinatörü ve birim sorumlularının katılımıyla yapılacak toplantıda Birim eğitim amaçlarının/vizyon-misyonunun tanımlanması/gözden geçirilmesi Oluşturulan Birim eğitim amaçlarının/vizyon-misyonunun Birim Kurulunda karara bağlanarak sisteme yüklenmesi . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, . 2000 yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: http://europa.eu.int/comm/education/policies/2010/et_2010_en.html 43

AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ BOLOGNA SÜRECİ ÇALIŞMALARI EĞİTİM PROGRAMI GELİŞTİRME ÇALIŞMALARI (MÜFREDAT REVİZYONU) DESTEKLEYİCİ İŞ PAKETLERİ (1 OCAK - 31 MAYIS 2011) . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, . 2000 yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: http://europa.eu.int/comm/education/policies/2010/et_2010_en.html 44

DESTEKLEYİCİ İŞ PAKETLERİ Her bir destek birimi, ilgili iş paketini hayata geçirebilmek için ihtiyaç duyduğu beşeri, ayni ve nakdi kaynağı tanımlar, süre kısıtlarını göz önünde bulundurarak faaliyet planını oluşturur.   . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, . 2000 yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: http://europa.eu.int/comm/education/policies/2010/et_2010_en.html 45

DESTEKLEYİCİ İŞ PAKETLERİ İŞ PAKETİ i: Örgütlenme Amaç: Bologna Süreci çalışmalarına kurumsal kimlik sağlanması ve sahiplenmenin oluşturulması Sorumlular: BEK Başkanlığı Süre: 1-7 Ocak 2011 . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, . 2000 yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: http://europa.eu.int/comm/education/policies/2010/et_2010_en.html 46

DESTEKLEYİCİ İŞ PAKETLERİ İŞ PAKETİ ii: Eğitim Organizasyonu Amaç: Bologna Süreci çalışmalarının sağlıklı bir şekilde yürütülebilmesi için gerekli bilgi açığının giderilmesi Sorumlular: Bologna Süreci Koordinatörlüğü Süre: Ocak – Mart 2011 . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, . 2000 yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: http://europa.eu.int/comm/education/policies/2010/et_2010_en.html 47

DESTEKLEYİCİ İŞ PAKETLERİ İŞ PAKETİ iii: Şablonların Oluşturulması Amaç:BS çalışmaları kapsamında oluşturulan verilerin (tanımlanan birim eğitim amaçları/vizyon-misyon, program amaçları, ders amaçları ve ders öğrenme çıktıları, vs.) Üniversitemiz bünyesinde standart bir şekilde sunumu için gerekli çerçevenin elektronik ortamda temini Sorumlular: Bilgi İşlem Daire Başkanlığı, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı Süre: Şubat – Mart 2011 . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, . 2000 yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: http://europa.eu.int/comm/education/policies/2010/et_2010_en.html 48

DESTEKLEYİCİ İŞ PAKETLERİ İŞ PAKETİ iv: Anketlerin Oluşturulması Amaç: Bologna Süreci çalışmaları yürütülürken kullanılacak AKTS anketlerine ve paydaş (mezun, iş camiası) görüşü almaya yönelik standart bir form ve uygulama yönteminin geliştirilerek klavuz şeklinde öğretim elemanlarının kullanımına sunulması Sorumlular: Kalite Yönetim Kurulu, Kalite Güvencesi Alt-Kurulu Süre: Şubat 2011 . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, . 2000 yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: http://europa.eu.int/comm/education/policies/2010/et_2010_en.html 49

DESTEKLEYİCİ İŞ PAKETLERİ İŞ PAKETİ v: Görünürlüğün/İzlenebilirliğin Sağlanması Amaç: Üniversitemiz Bologna Süreci çalışmalarının kurum içi ve kurum dışından ve hatta yurt dışından takip edilebilmesi için kolay ulaşılabilir, şeffaf bir bilgi yönetim sisteminin geliştirilmesi Sorumlular: Bologna Süreci Koordinatörlüğü, BEK Başkanlığı Süre: Kesintisiz . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, . 2000 yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: http://europa.eu.int/comm/education/policies/2010/et_2010_en.html 50

AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ BOLOGNA SÜRECİ ÇALIŞMALARI EĞİTİM PROGRAMI GELİŞTİRME ÇALIŞMALARI (MÜFREDAT REVİZYONU) ASLİ VE DESTEKLEYİCİ İŞ PAKETLERİ (ARALIK 2010 – HAZİRAN 2011) . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, . 2000 yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: http://europa.eu.int/comm/education/policies/2010/et_2010_en.html 51

DESTEKLEYİCİ İŞ PAKETLERİ SORUMLU/ UYGULAYICI SÜREÇ KRİTİK EYLEM ARALIK 2010 OCAK 2011 ŞUBAT 2011 MART NİSAN MAYIS 2011 HAZİRAN D. İŞ PAKETİ i: Örgütlenme Rektörlük / BEK Başkanlığı 2 ay D.i.1 Bologna Süreci Koordinatörlüğü’nün Kurulması (BSK) 8 Aralık 24 Aralık (Atamalar) 3 Ocak D.i.2 Koordinasyon Kurulu (KK),Alt Kurulların ve Birim Koordinatörlerinin Oluşturulması (ilk BEK toplantısı) 7 Ocak (ilk KK toplantısı) D. İŞ PAKETİ ii: Eğitim Organizasyonu BS Koordinatörlüğü D.ii.1 Farkındalık Yaratma Eğitimi 13 Ocak D.ii.2 Eğitim- Amacı, Program Amacı/Yeterlilikleri/ Çıktıları, Ders Amacı/Öğrenme Çıktıları Hazırlama Eğitimi 21 Şubat D.ii.3 Bologna Süreci ve AKTS Anketleri Hakkında Öğrencilere Yönelik 11 ve 14 Şubat . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, . 2000 yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: http://europa.eu.int/comm/education/policies/2010/et_2010_en.html 52

DESTEKLEYİCİ İŞ PAKETLERİ SORUMLU/ UYGULAYICI SÜREÇ KRİTİK EYLEM ARALIK 2010 OCAK 2011 ŞUBAT 2011 MART NİSAN MAYIS 2011 HAZİRAN D.ii.4 Otomasyon Sistemi Kullanıcı Eğitimi Bilgi İşlem ve Öğrenci İşleri Daire Başkanlıklarıyla birlikte 11 Mart’dan en az 1 hafta önce Şubat sonu veya Mart’ın ilk haftası D.ii. 5 Rektörlük Brifing 18 Şubat D.ii.6 Birim Bilgilendirme Ziyaretleri Ocak Şubat Mart Nisan Mayıs D. İŞ PAKETİ iii: Şablonların Oluşturulması Bilgi İşlem Daire Başkanlığı / Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı 3 ay D.iii.1 Hazırlık Görüşmeleri Bologna Süreci Koordinatörlüğü ile birlikte 24 Ocak D.iii.2 Pilot Uygulama Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulunda 21-28Şubat D.iii.3 Yaygınlaştırma Tüm birimlerin katılımıyla Mart’dan itibaren . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, . 2000 yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: http://europa.eu.int/comm/education/policies/2010/et_2010_en.html 53

DESTEKLEYİCİ İŞ PAKETLERİ SORUMLU/ UYGULAYICI SÜREÇ KRİTİK EYLEM ARALIK 2010 OCAK 2011 ŞUBAT 2011 MART NİSAN MAYIS 2011 HAZİRAN D. İŞ PAKETİ iv: Anketlerin Oluşturulması Kalite Yönetim Kurulu / Kalite Güvencesi Alt Kurulu 2 ay D.iv.1 AKTS anketlerinin ve uygulayıcı klavuzunun oluşturulması 28 Ocak – 4 Şubat D.iv.2 Paydaş görüşü alma yönteminin belirlenerek uygulayıcı klavuzunun oluşturulması 4-11 Şubat D.iv.3 Öğretim elemanı değerlendirme anketinin ve uygulayıcı kılavuzunun oluşturulması 4-11 Şubat . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, . 2000 yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: http://europa.eu.int/comm/education/policies/2010/et_2010_en.html 54

DESTEKLEYİCİ İŞ PAKETLERİ SORUMLU/ UYGULAYICI SÜREÇ KRİTİK EYLEM ARALIK 2010 OCAK 2011 ŞUBAT MART NİSAN MAYIS 2011 HAZİRAN D.iv.4 AKTS anketi pilot uygulama Tıp Fakültesi, Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksek Okulu’nda 7-11 Şubat D.iv.5 AKTS anketi yaygınlaştırma Tüm birimlerin katılımıyla 14 Ocak 2011 tarih ve 2011/002 sayılı KK kararlarının 6. ve 7. Maddelerinin gereği olarak Güz dönemi dersleri için; Bahar döneminin ikinci haftasında yapılarak sonuçlandırılmış olmalı Bahar dönemi dersleri için; Bahar dönemi vizelerini takip eden hafta içinde yapılarak sonuçlandırılmış olmalı En geç 13 Mayıs’da Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı’na bildirilmiş olmalı D.iv.6 Paydaş görüşlerinin alınması 21-28 Şubat D.iv.7 Öğretim elemanı değerlendirme anketlerinin yapılması Mayıs . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, . 2000 yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: http://europa.eu.int/comm/education/policies/2010/et_2010_en.html 55

DESTEKLEYİCİ İŞ PAKETLERİ SORUMLU/ UYGULAYICI SÜREÇ KRİTİK EYLEM ARALIK 2010 OCAK 2011 ŞUBAT MART NİSAN MAYIS 2011 HAZİRAN D.İŞ PAKETİ v: Görünürlüğün/İzle nebilirliğin Sağlanması Bologna Süreci Koordinatörlüğü Kesintisiz D.v.1 Web Sayfasının Hizmete Girişi 27 Aralık D.v.2 Basın-Yayın Kurumları ile İlişkiler Sürekli . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, . 2000 yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: http://europa.eu.int/comm/education/policies/2010/et_2010_en.html 56

ASLİ İŞ PAKETLERİ SORUMLU/ UYGULAYICI SÜREÇ KRİTİK EYLEM ARALIK 2010 OCAK 2011 ŞUBAT MART NİSAN MAYIS 2011 HAZİRAN BİRİM BAZINDA YAPILACAK MİSYON-VİZYON, PROGRAM, DERS TANIMLAMA VE REVİZYON ÇALIŞMALARI GENEL TAKVİMİ Birim Koordinatörleri Birim Sorumlusu/Öğretim Elemanları 5 ay A. İŞ PAKETİ 1: PROGRAM TANIMLAMA 11 Mart’a kadar bitmiş olmalı A. İŞ PAKETİ 2: DERS TANIMLAMA 15 Nisan’a kadar bitmiş olmalı A. İŞ PAKETİ 3: PROGRAM-DERS İLİŞKİLENDİRME VE REVİZYON 29 Nisan’a kadar bitmiş olmalı A. İŞ PAKETİ 4: PROGRAMLARDAN BİRİM TANIMLARINA ULAŞMA 13 Mayıs’a kadar bitmiş ve Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı’ na gönderilmiş olmalı BİRİM ÇALIŞMA ÇIKTILARININ SENATOYA GÖNDERİLMESİ 27 Mayıs’a kadar Senato’da karara bağlanmış olmalı . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, . 2000 yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: http://europa.eu.int/comm/education/policies/2010/et_2010_en.html 57

Sonuç ve Tartışma 58

Programların Eğitim Amaçları ve Yeterliliklerinin Belirlenecek Sonuç: Yapılacak Çalışmalar Programların Eğitim Amaçları ve Yeterliliklerinin Belirlenecek Her program için “Program Amaçları”; Program amaçlarına ulaşabilmek için mezunların ne tür yeterliliklere sahip olmaları gerektiğinin açıklandığı “Program Yeterlilikleri” hazırlanacak. 59

Programları Gözden Geçirilecek Sonuç: Yapılacak Çalışmalar Programları Gözden Geçirilecek Program yeterliliklerine ulaşabilmek için hangi derslerin verilmesi gerektiği esas alınarak ders programları yeniden gözden geçirilecek ve tüm bölüm/programların programlarında amaçlara uygun değişiklikler yapılacak. 60

Sonuç: Yapılacak Çalışmalar Her bir dersin “Öğrenme Çıktıları (Kazanımları)” belirlenecek. Her bir ders için iş yükü ve buna bağlı olarak ECTS kredisi hesaplanacak. Her bir dersin öğrenim çıktılarının program yeterlilikleri ile ilişkisi (katkı düzeyi) tespit edilecek. Verilmesi öngörülen her ders için“Ders Tanıtım ve Uygulama Bilgileri Formu” (Syllabus) hazırlanacak. 61

Sonuç: Yapılacak Çalışmalar Senato Onayı Avrupa Yeterlilikler Çerçevesi, Ulusal Yeterlilikler Çerçevesi ve Alan Yeterlilikleri Çerçevesinde Bologna sürecine uyumlu olarak hazırlanacak yeni “Öğretim Planları” Üniversite Senatosu’nda görüşülerek onaylanacak. 62

NEREYE GİTTİĞİMİZİ BİLMEZ İSEK, KENDİMİZİ HERHANGİ BİR YERDE BULABİLİRİZ 63