ÖĞRETİM İLKELERİ 19.09.2018 www.rizeegitim.com.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yrd. Doç. Dr. Mehmet OKUTAN
Advertisements

Eğitim İçeriğinin Sunumu
Gösterip Yaptırma Yöntemi
ÖĞRETİM VE ÖĞRENMEYE İLİŞKİN İLKELER İletişim ve Öğrenme
MATERYAL VE ETKİNLİK HAZIRLAMA
Temel Kavramlar: Öğrenme İlkeleri
Genel Öğretim İlkeleri
Temel Kavramlar ve İlkeler
MERHABA.
Eğitim Öğretimde Planlama
Zihinsel Engellilerde Disiplin Alanlarının Öğretimi
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
ÖĞRETİM MODELLERİ S.59-74; 1-Carroll’in Okullarda Öğrenme Modeli 2-Bloom’un Tam Öğrenme Modeli 3-Gardner’in Öğretimde Çoklu Zeka Kuramı Kaynak;Öğretimi.
Öğretim Araç Gereç ve Materyalleri
Öğretim İlkeleri.
Açık ve Uzaktan Öğretimde Öğrenme Kuramları ve Nasıl Öğretmeliyiz?
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 1.Temel Kavramlar
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Doktora Programı Eğitimde Planlama ve Denetleme Genel Öğretim İlkeleri Danışman Prof. Dr.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Öğretim Durumlarını Planlama
Genel Öğretim İlkeleri Yasemin ÇELİK Elif ALTINEL
Melek YILMAZ.   Bilgi ve teknoloji çağını yaşadığımız günümüzde öğrencilerin bilgiye ulaşma ve problem çözme becerilerini kazanmaları önemlidir.  Bunun.
İlkokuma Yazma Öğretiminin İlkeleri
Öğrenme ve Öğretme İlkeleri
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Öğrenme ve Öğretme İlkeleri
Öğrenme Öğretme Süreci
ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM
ÖĞRETİM İLKELERİ ÖZCAN PALAVAN.
SINIF YÖNETİMİ.
Bu bölümün sonunda şu amaçlara ulaşmanız beklenmektedir: Hayat bilgisi dersinde öğrencilerin özelliklerini tanıyabilme,
Öğretim Yöntem, Stratejileri ve Etkili Kullanımı Dr. Kerim Karabacak
Web : albayrakegitim.com
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
BASAMAKLI ÖĞRETİM MODELİ
Genel Öğretim İlkeleri
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
Eğiticilerin Sınıf Yönetimi Yeterliklerinin Geliştirilmesi Doç.Dr. Ali E. Şahin Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
4 .BÖLÜM Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Geliştirmede Öğretmen Nitelikleri Ve Öğretmen Yetiştirme Ahmet ATAÇ- Cihan ÇAKMAK – Gülenaz SELÇUK – İhsan.
Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
EĞİTİCİ DRAMANIN TANIMI Drama konusunda, farklı uzmanlar çeşitli tanımlar yapmışlardır. Lindvaag ve Moen'in (1980), genel tanımlarına göre, eğitim amaçlı.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
Web : albayrakegitim.com
Program Geliştirmenin Felsefi Temelleri
SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
ÖĞRETİM İLKELERİ
Deney Bilimsel bir gerçeği kanıtlamak için yapılan deneyler, bilimsel olayların çocuklar tarafından somut bir şekilde yapılmasını sağlamakta ve çocukların.
Ders 5 Kavram öğretiminde öğretim yöntemleri
Doç. Dr. Berna Aslan ÖĞRETİM İLKELERİ Doç. Dr. Berna Aslan
Öğretimin Planlanması
GÖSTERİ (DEMONSTRASYON) YÖNTEMİ
Öğretimde Araç-Gereçlerin Yeri ve Önemi
OLUMLU ÖĞRENME ORTAMI OLUŞTURMA
Okulöncesinde Fen Kavramlarının Öğretim Yöntemleri ve Teknikleri
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
GENEL ÖĞRETİM İLKELERİ
TEST 1.
Öğretim Yöntemleri Prof. Dr. Recai Doğan.
PROBLEM ÇÖZME YÖNTEMİ Problem çözme yöntemiyle öğrenme yaklaşımı, bilimsel araştırma yöntemini temel almaktadır. Bu yaklaşımın özü John dewey’ in genel.
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR.
Sunum transkripti:

ÖĞRETİM İLKELERİ 19.09.2018 www.rizeegitim.com

İLKE NE DEMEKTİR ? Türk dil kurumuna göre; Temel düşünce , prensip demektir. Bizi belli bir amaca ulaştıran, doğruluğu kanıtlanmış, her türlü şüpheden arındırılmış öncü düşünceler, kılavuz fikirlerdir (Küçükahmet, 2001) 19.09.2018 www.rizeegitim.com

EĞİTİM - ÖĞRETİMDE İLKE NE DEMEKTİR ? Doğruluğu ve geçerliliği bilimsel olarak kabul edilen, bizlere eğitim-öğretim süreçlerinde hedeflerimize ulaşmada kılavuzluk eden öncü fikirlerdir. İlkeler bizim rehberimizdir 19.09.2018 www.rizeegitim.com

Gerek; - Eğitim Programların ve ders kitaplarının hazırlanmasında - Gerekse; Öğrenme- öğretme süreçlerinde esas alınan genel ilkeler vardır 19.09.2018 www.rizeegitim.com

19.09.2018 www.rizeegitim.com

( Çocuğa Görelik Hazırbulunuşluk öğretimin bireyselleştirilmesi) Öğrenciye Görelik ( Çocuğa Görelik Hazırbulunuşluk Düzeye Uygunluk- Ya da öğretimin bireyselleştirilmesi) İlkesi 19.09.2018 www.rizeegitim.com

Bir elin 5 parmağı da bir birinden farklıdır? Öğrenciye /Çocuğa Görelik (Hazırbulunuşluk, Düzeye Uygunluk- öğretimin bireyselleştirilmesi) İlkesi Bir elin 5 parmağı da bir birinden farklıdır? 19.09.2018 www.rizeegitim.com

Pekii! Bu ilkeye inanan bir öğretmen ne yapmalıdır? Öğrenciye /Çocuğa Görelik (Hazırbulunuşluk, Düzeye Uygunluk- öğretimin bireyselleştirilmesi) İlkesi Aynı yaş grubunda olsalar da her çocuğun gelişimi, ilgisi, zekası, hazırbulunuşluğu farklı olabilir. Pekii! Bu ilkeye inanan bir öğretmen ne yapmalıdır? 19.09.2018 www.rizeegitim.com

Herhangi bir öğretmenin dersinde bir konu işlenirken, UNUTMA Herhangi bir öğretmenin dersinde bir konu işlenirken, görsel sunular izlettirmesi, kompozisyon yazdırması, drama çalışmaları düzenlemesi öğrencilerinin ilgi ve yeteneklerini dikkate alması Bu ilkeye uygun davrandığını gösterir. 19.09.2018 www.rizeegitim.com

2. Etkin Katılım (İş İlkesi , Aktivite, Yaparak Yaşayarak Öğrenme ) 19.09.2018 www.rizeegitim.com

Etkin Katılım (İş İlkesi , Aktivite, Yaparak Yaşayarak Öğrenme ) Çağdaş eğitim anlayışlarına göre öğrenci ne kadar çok aktif olarak eğitim sürecine katılırsa öğrenme de o derece etkili ve kalıcı olmaktadır. Duyarım, unuturum. Görürüm, hatırlarım. Yaparım, anlarım.  ÇİN ATASÖZÜ 19.09.2018 www.rizeegitim.com

Etkin Katılım (İş İlkesi , Aktivite, Yaparak Yaşayarak Öğrenme ) 19.09.2018 www.rizeegitim.com

3. Yaşama Yakınlık (Hayatilik) İlkesi 19.09.2018 www.rizeegitim.com

Yaşama Yakınlık (Hayatilik) İlkesi 19.09.2018 www.rizeegitim.com

Yaşama Yakınlık (Hayatilik) İlkesi Öğrenciye hayatta kullanabileceği şeyler öğretilmeli , Okuldaki öğretim hayatın doğrudan kendisi olmalıdır. Ders konuları, anlatım sırasında verilen örnekler hayatın içinden seçilmelidir. İlerlemeci anlayışa göre; okul hayata hazırlık değil bizzat yaşamın kendisi olmalıdır 19.09.2018 www.rizeegitim.com

19.09.2018 www.rizeegitim.com

4. Güncellik (Aktüalite) İlkesi 19.09.2018 www.rizeegitim.com

Güncellik (Aktüalite) Öğretim sürecinde öğrenilen ya da öğretilen bilgiler güncel olmalı ya da güncel olgu ve olaylarla ilişkilendirilmelidir. Ör : Sel Felaketi konusunu işlerken yakın zamanda Hopa’da meydana gelen sel haberleri üzerinde durmak daha anlamlıdır. 19.09.2018 www.rizeegitim.com

Güncellik (Aktüalite) İlkesi Askeri darbe Ne demektir? 19.09.2018 www.rizeegitim.com

Güncellik (Aktüalite) İlkesi İlkokulda öğretmenlerimizin her sabah ilk derste « çocuklar akşam ne duydunuz?» şeklinde sorarak belli bir süre günlük olaylar üzerinde durmalarının amacı ne olabilir? 19.09.2018 www.rizeegitim.com

5. Somuttan- Soyuta İlkesi 19.09.2018 www.rizeegitim.com

Somuttan Soyuta İlkesi Zihinsel gelişim somuttan – soyuta doğrudur. Özellikle ilkokul kademesinde öğretim yaparken somut eşyalar, nesneler ve öğretim materyalleri kullanılmalı daha sonra soyut kavramlar üzerinde durulmalıdır. Ör: Dikdörgenin çevresinin hesaplanmasını öğretirken, önce kitabın çevresini hesaplama, sonra resim üzerinde hesaplama yapmak, sonra da problem üzerinde durmak daha etkili olabilir 19.09.2018 www.rizeegitim.com

ŞİMDİ GÖZLERİİNİZİ KAPATIP BU HECELERİ HATIRLAMAYA ÇALIŞALIM 19.09.2018 www.rizeegitim.com

Şimdide aşağıdaki kelimeleri OKUYALIM ŞİMDİ DE GÖZLERİNİZİ KAPATIP BU KELİMELERİ HATIRLAMAYA ÇALIŞALIM 19.09.2018 www.rizeegitim.com

Neden acaba ; İkinci slayttaki kelimeleri daha çok akılda tuttuk. Çünkü ikinci slayttaki kelimelerin zihnimizde somut bir karşılığı vardı 19.09.2018 www.rizeegitim.com

Somuttan Soyuta Doğru 1 Rakamının Öğretim Sırası 19.09.2018 www.rizeegitim.com

İlkokulda sayıları öğrenirken fasulye yada abaküs kullanmanın daha sonrada defter- kitap üzerinde alıştırma yaptırmanın nedeni ne olabilir? 19.09.2018 www.rizeegitim.com

6. Bilinenden Bilinmeyene İlkesi 19.09.2018 www.rizeegitim.com

Bilinenden Bilinmeyene İlkesi Öğretim sürecinde, öğrencinin önceki öğrenme ve deneyimleri dikkate alınmalı, yeni bilgi ve deneyimler mevcutların üzerine inşa edilecek şekilde yapılandırılmalıdır. Ör: Çarpma işlemini öğretmek için bildiği toplama işleminden hareket edilmelidir. 4*4*4=12 4*3 =12 19.09.2018 www.rizeegitim.com

Öğretimde analoji (benzetim) tekniğini kullanmanın hareket noktası bilinenden bilinmeyene ilkesidir? UNUTMA 19.09.2018 www.rizeegitim.com

7. Yakından Uzağa İlkesi 19.09.2018 www.rizeegitim.com

Yakından Uzağa İlkesi (Zaman ve mekan boyutu ilkesi ) Öğretimin, öğrenciye en yakın fiziksel çevre (yaşanılan yer) sosyal çevre (yaşayış) ve yaşadığı zaman dan başlanılarak düzenlenmesi öğrenmeyi daha da kolaylaştırır.   Ör: Dünyayı öğretirken yakın fiziksel çevreden uzak fiziksel çevreye (apartman, mahalle, kent, ülke, dünya) şeklinde hareket edilmesi daha anlamlı olacaktır. 19.09.2018 www.rizeegitim.com

Sizce! Bu öğrenci hangi ilkeye göre hareket etmiştir? «Yakından uzağa» öğretim ilkesine göre 19.09.2018 www.rizeegitim.com

8. Ekonomiklik (Tasarrufluk) İlkesi 19.09.2018 www.rizeegitim.com

Ekonomiklik (Tasarrufluk) İlkesi Öğretimin en az emek, en az zaman ve en az enerji sarf edilerek en yüksek verimin alınması esasına uygun olarak yürütülmesidir. Doğru bir planlama ekonomiklik ilkesinin temel taşıdır. 19.09.2018 www.rizeegitim.com

Cevap: Gösterip- yaptırma yöntemiyle Sizce bir çocuğa yüzmeyi en ekonomik bir biçimde nasıl öğretebiliriz? Cevap: Gösterip- yaptırma yöntemiyle 19.09.2018 www.rizeegitim.com

9. Açıklık ( Ayanilik) İlkesi 19.09.2018 www.rizeegitim.com

Açıklık (Ayanilik) İlkesi Öğretmenin vereceği mesajların, kullandığı dilin anlaşılır, açık, net ve anlamlı olması, öğrenmeyi kolaylaştırır.   Açıklığı arttırmak için , tüm duyu organlarına hitap edecek materyaller, görsel-işitsel araç ve gereçler kullanılmalıdır. 19.09.2018 www.rizeegitim.com

Açıklık İlkesinin İki Boyutu Vardır 19.09.2018 www.rizeegitim.com

19.09.2018 www.rizeegitim.com

10. Bütünlük (Bütünsellik) İlkesi 19.09.2018 www.rizeegitim.com

BÜTÜNLÜK İLKESİ Öğretim yapılırken kişinin , zihinsel , bedensel, duygusal, kişilik, psikomotor ve sosyal gibi gelişimi düzeylerini dikkate alarak öğretim yapılmalıdır. Bütün gelişim alanları belli bir uyum içinde gelişir ve bir birini etkiler. Program geliştirmede «Korelasyon Desen» tasarımı bu ilkeye uygundur. 19.09.2018 www.rizeegitim.com

Cevap: Bütünlük İlkesi Sağlam kafa sağlam vücutta bulunur Ben Sporcunun Zeki Çevik Aynı Zamanda Ahlaklısını Severim Bil Bakalım Atatürk bu sözleri söylerken , hangi öğretim ilkesinin önemine dikkat çekmiştir? Cevap: Bütünlük İlkesi 19.09.2018 www.rizeegitim.com

öğretmenin BÜTÜNLÜK ilkesine göre hareket ettiğini gösterir. ÖRNEĞİN; Çevre kirliliği konusunu işleyen bir öğretmenin Matematik dersinde çevre kirliliğinin ülke ekonomisine maliyetini hesaplattırması, Fen ve teknoloji dersinde çevre kirliliğinin çevre ve canlılık için etkilerini inceletmesi, Resim dersinde çevre kirliliği konulu resim çizdirmesi, Türkçe dersinde konu ile ilgili kompozisyon yazdırması öğretmenin BÜTÜNLÜK ilkesine göre hareket ettiğini gösterir. 19.09.2018 www.rizeegitim.com

11. Tümdengelim ( Genelden özele- bütünden parçaya ) İlkesi 19.09.2018 www.rizeegitim.com

Tümdengelim İlkesi ( Genelden özele- bütünden parçaya ) Kimi durumlarda öğretilecek konunun bütünden parçaya doğru aşama aşama ( genelden özele ) doğru verilmesi öğrenmeyi kolaylaştırır. 19.09.2018 www.rizeegitim.com

Eskiden ülkemizde ilk okuma yazma öğretimi «bütünden parçaya doğru» bir sıra izlerdi. Hatırladınız mı Ali Bak Ali Bak A li Ba k 19.09.2018 www.rizeegitim.com

12. Transfer İlkesi 19.09.2018 www.rizeegitim.com

Transfer İlkesi (Bilginin aktarılması , Dayanışıklık) Öğrenilen bilginin başka bir problemi çözerken, ya da gerçek yaşamda kullanılmasıdır.   Ör: Dört işlem becerisini alışverişte kullanma. Öğrendiği formülü problem çözerken kullanma vb. 19.09.2018 www.rizeegitim.com

13. Basitten Karmaşığa (Kolaydan Zora) İlkesi 19.09.2018 www.rizeegitim.com

Basitten Karmaşığa İlkesi (Kolaydan Zora) İçeriğin , basitten karmaşığa, kolaydan zora doğru sunulmasıdır. Önce basit bilgiler daha sonra zor bilgiler öğretilmeli. Bu öğrencinin kendine olan güvenini, dolayısıyla motivasyonunu arttırır. Ör: Matematik dersinde önce tek basamaklı sayılar , daha sonra iki basamaklı sayılar öğretilmelidir. 19.09.2018 www.rizeegitim.com

19.09.2018 www.rizeegitim.com

14. HEDEFE GÖRELİK İLKESİ 19.09.2018 www.rizeegitim.com

HEDEFE GÖRELİK (UYGUNLUK ) Derste yapılacak bütün etkinlikler , o dersin hedeflerini gerçekleştirecek şekilde düzenlenmeli amaç dersin hedeflerine etkin bir şekilde ulaşmak olmalıdır. « Bu ne perhiz, bu ne lahana turşusu olmamalıdır » 19.09.2018 www.rizeegitim.com

15. Sosyallik (Otoriteye İtaat ve Özgürlük) İlkesi 19.09.2018 www.rizeegitim.com

Sosyallik (Otoriteye İtaat ve Özgürlük) İki boyutu olan bir ilkedir; 1. Toplumsal boyutu ile otoriteye (aile, devlet, toplum) itaat 2. Kendi kararlarını verebilme yeterliliği boyutuyla da özgürlük anlamına gelir. 19.09.2018 www.rizeegitim.com

Sosyallik (Otoriteye İtaat ve Özgürlük) Sosyalleşme sürecinde öğrenci: anne-baba-öğretmen ve okul yöneticilerine saygı duymalı; din-ahlak-gelenek gibi toplumun manevi güçlerine uygun davranmalıdır. Bu otoriteye itaatin bir gereğidir.  Birey bu kuralları uygularken kendi kararlarını verebilme, kendini yönetebilme, mutluluğunu ve sorumluluğunu yaşamalıdır. Bu da özgürlüğün bir gereğidir. Çağdaş yaklaşımlar sosyallik ilkesinin bu ikinci boyutu üzerinde daha çok durmaktadır 19.09.2018 www.rizeegitim.com

16. Bilgi ve Becerinin Güvence Altına Alınması İlkesi 19.09.2018 www.rizeegitim.com

Bilgi ve Becerinin Güvence Altına Alınması  Evrensel bilginin sonraki kuşaklara aktarılması bilgi ve becerinin güvence altına alınması ile sağlanır. Gerçek ve doğru bilgilerin öğrenci tarafından bilinmesi önemlidir. 19.09.2018 www.rizeegitim.com

Bilgi ve Becerinin Güvence Altına Alınması Özellikle «daimicilik» eğitim felsefesini savunanlar bu ilkeyi çok severler 19.09.2018 www.rizeegitim.com

EĞİTİM ÖĞRETİMİN NİTELİĞİNİ ARTIRMADA DİKKAT EDİLECEK DİĞER BAZI İLKELER İSE ŞUNLARDIR; 19.09.2018 www.rizeegitim.com

Öğretmenlerin konu alan bilgilerinin yeterli olması Öğretmenlerin pedagojik bilgi ve becerilerinin yeterli olması Öğretmenin deneyimli olması Öğretmen ve öğrenci arasında sağlıklı iletişimin kurulması Öğretimde yüksek beklentilerin oluşturulması 19.09.2018 www.rizeegitim.com

İşbirliği ortamının oluşturulması Öğrencilerin bireysel farklılıklarının dikkate alınması Etkinliklerin öğrenci ilgilerine dayandırılması Motivasyon sağlanması Öğrencilerin dersin hedeflerinden haberdar edilmesi 19.09.2018 www.rizeegitim.com

Öğrencilerin öğrenmelerinde sorumluluk almalarının sağlanması Seçilen etkinliklerin öğrenene uygun olması Öğrenilecek konunun anlamlı olması Öğretimde dönüt sağlanması Öğrencilere uygun fırsatların sunulması Objektif değerlendirmenin yapılması 19.09.2018 www.rizeegitim.com

BU İLKELERE DİKKAT EDİLMESİ ÖĞRENMEDE KALICILIĞI ARTTIRIR İçeriğin küçük adımlarla sunulması Özel iletişimde güvenlik esasına uyulması Teknolojinin kullanılması Anlamlı tekrarın yapılması İpuçlarının verilmesi Pekiştireçlerin verilmesi Mantık ilkesi BU İLKELERE DİKKAT EDİLMESİ ÖĞRENMEDE KALICILIĞI ARTTIRIR 19.09.2018 www.rizeegitim.com

KPSS SORU ÖRNEKLERİ 19.09.2018 www.rizeegitim.com

1. Çocuğun içinde yaşadığı çevre onun öğrenme sürecini etkiler 1. Çocuğun içinde yaşadığı çevre onun öğrenme sürecini etkiler. Öğretim stratejileri belirlenirken bu çevreye dikkat edilmeli ve çevre, öğrenme sürecinde etkin olarak işe koşulmalıdır. Yukarıdaki ifade öğretim ve öğrenme yöntemlerinin hangi ilkesiyle doğrudan ilişkilidir? (2007) A) Basitten karmaşığa B) Somuttan soyuta C) Ekonomiklik D) Açıklık E) Yakından uzağa E 19.09.2018 www.rizeegitim.com

A) Sınıfta edinilen bilgilerin günlük yaşama taşınamaması 2. Sınıfta matematik problemlerini çözmede başarılı olan bir öğrenci bakkaldan yaptığı alışverişlerde para üstünü hesaplamada güçlük çekmektedir. Aşağıdakilerden hangisi bu öğrencinin durumunu en iyi açıklamaktadır? (2006) A) Sınıfta edinilen bilgilerin günlük yaşama taşınamaması B) Sınıfiçi etkinliklerin öğrencinin düzeyine uygun olmaması C) Öğrencinin sayısal becerilerinin yetersiz olması D) Sınıf-içi etkinliklerde öğrenci farklılıklarının dikkate alınmaması Sınıf ortamının öğrenmeyi destekleyici bir şekilde düzenlenmemesi A 19.09.2018 www.rizeegitim.com

4. Öğrenci, öğretim sürecine bizzat katılmalı, okumalı, yazmalı, konuşmalı, tartışmalı ve bilgiyi geçmiş yaşantılarıyla ilişkilendirmelidir. Bu açıklama aşağıdaki öğretim ilkelerinden hangisiyle doğrudan ilgilidir? (2003) A) Öğretmen, öğrencileri içeriğe yönlendirmelidir. B) Öğrencinin olgu ve olayları çok yönlü olarak değerlendirmesi sağlanmalıdır. C) Öğrencinin hazırbulunuşluk düzeyi dikkate alınmalıdır. D) Bilginin teorik temellerine inilmelidir. E) Öğrencinin yaşayarak öğrenmesi sağlanmalıdır. E 19.09.2018 www.rizeegitim.com

7. Bir sosyal bilgiler öğretmeni, yavaş okuyan öğrencilerden oluşan bir sınıfa ders vermektedir. Dersin başında, daha önceden öğretim programını inceleyerek hazırlamış olduğu ders notunu sınıfa dağıtır ve hemen ardından bu nota dayalı olarak soru-cevap yöntem/tekniği ile ders işler. Ders süresince etkin katılımın düşük olduğunu fark eder. Bu durumun temel nedeni aşağıdakilerden hangisidir? ( KPSS 2010) A) Öğretmenin, öğrencileri rahatlatıcı bir tutum içinde olmaması B) Öğretmenin, dersi planlarken öğrencilerin özelliklerini göz önünde bulundurmaması C) Yavaş okuyan öğrencilere soru-cevap tekniğini uygulaması D) Kullanılan ders notunun öğrencilerin öğrenme ihtiyacını karşılayıcı nitelikte olmaması E) Hazırlanan ders notuyla kazanımlar arasında yeterli ilişki bulunmaması 19.09.2018 www.rizeegitim.com

KPSS 2012 ) Birinci sınıf öğretmeni matematik dersinde “Nesne sayısı 10’dan az olan bir toplulukta nesnelerin sayısını belirler, bu sayıyı rakamla yazar.” kazanımına yönelik olarak öğrencilerin önce parmaklarını kullanarak saymalarını sağlar, sonra öğrencileri okul bahçesine çıkararak ağaçları saydırır. Öğretmenin bu süreçte başvurduğu öğretim ilkeleri aşağıdakilerin hangisinde doğru sırada verilmiştir? A) Somuttan soyuta - Hayatilik B) Somuttan soyuta - Ekonomiklik C) Hayatilik - Soyuttan somuta D) Açıklık - Soyuttan somut E) Somuttan soyuta - Açıklık 19.09.2018 www.rizeegitim.com

19.09.2018 www.rizeegitim.com

19.09.2018 www.rizeegitim.com

TEŞEKKÜRLER 19.09.2018 www.rizeegitim.com