İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Zehra KORUK Türkiye Yüksek İhtisas Eğitim ve Araştırma Hastanesi
Advertisements

İLKNUR ERDEM HEMŞİRE TSK ETİMESGUT ASKER HASTANESİ
Türk Cerrahi Yeterlik Kurulu 2000 Genel cerrahi eğitiminin Ulusal cerrahi yeterliği Kurumları standartlarını belirlemek belgelendirmek eşyetkilendirmek.
HASTA KABUL VE TABURCULUK SÜRECİ
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ GÖĞÜS CERRAHİSİ ANABİLİM DALI
HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
ONKOLOJİ ECZACILIĞINA DOKTOR BAKIŞI
OPERASYONEL SÜREÇLER YÖNETİM ve DESTEK SÜREÇLER
HASTA ODAKLI KALİTE YÖNETİM STANDARTLARI VE HİZMET KALİTE STANDARTLARI İLİŞKİSİ Yrd. Doç. Dr. Ufuk Cebeci İTÜ Sağlık İşletmeleri Sertifika Program Koordinatörü.
Eğitim ve Araştırma Hastanesi
20. Sağlık insangücü planlaması
Hasta Bakıcı Görev Yetki Ve Sorumlulukları
SB EGE DOĞUMEVİ VE KADIN HASTALIKLARI EĞİTİM VE ARAŞTIRMA HASTANESİ AİLE PLANLAMASI EĞİTİM MERKEZİ Op.Dr. Kenan Ertopçu.
BURSA SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM ŞUBESİ  Çalışma hayatı süresince bilgi, beceri ve verim düzeyini yükseltici plânlı eğitim etkinlikleridir.  Çalışma.
TIBBİ KAYITLARIN YÖNETİMİ VE BİR HASTANE UYGULAMASI
Tıbbi Hizmetler Başkanı Op. Dr. Fazlı ASLAN 2014
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ KULAK BURUN ve BOĞAZ HASTALIKLARI ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
T.C. OKAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ SAĞLIK YÖNETİMİ YÜKSEKLİSANS 1.PROGRAM SAĞLIK HUKUKU ÖDEVİ-II HAZIRLAYAN Dr Beytullah ŞAHİN AKADEMİK DANIŞMAN.
DÖNEM DEĞERLENDİRME TOPLANTISI ORDU İLİ
İ.Ü. HASTANELERİ 2. ÇALIŞTAYI STRATEJİK PLANI Şubat.2013 ENEZ.
8. Tıp hizmetleri organizasyonu
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ
SHKS HASTA BAKIM HİZMETLERİ
EVDE HASTA BAKIMI.
Grup Empati (F3).
Sağlık Bakanlığı Hastanelerinin Yönetim ve Organizasyonu
İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ GÖĞÜS HASTALIKLARI ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ
KOMİTELER VE TOPLANTI KAYITLARI
İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ PSİKİYATRİ ANABİLİM DALI
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ KARDİYOLOJİ AD
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ
İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ NÖROLOJİ ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ PLASTİK REKONSTRÜKTİF VE ESTETİK CERRAHİ ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ BEYİN VE SİNİR CERRAHİSİ ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ FİZİKSEL TIP VE REHABİLİTASYON AD HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ DERİ VE ZÜHREVİ HASTALIKLARI ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ GENEL CERRAHİ ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ GÖZ HASTALIKLARI ANABİLİM DALI
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ BEYİN VE SİNİR CERRAHİSİ AD
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ
İntörn Doktor Oryantasyon Programı
ERZURUM BÖLGE EĞİTİM VE ARAŞTIRMA HASTANESİ
ARABAN İLÇE DEVLET HASTANESİ
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Araştırma Görevlileri Akademik Kurulu 9 Aralık 2015.
Kamu Hastaneleri Birliği
Bilgilendirme Toplantısı * Hastane hizmetlerimizden elde ettiğimiz gelir.
EVDE SAĞLIK HİZMETLERİNDE KOORDİNASYON VE KURUMLARARASI İŞBİRLİĞİ.
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ RUH SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ Anabilim Dalı ismi eklenecektir.
DİYARBAKIR EĞİTİM VE ARAŞTIRMA HASTANESİ GENEL BİLGİLER
DÖNEM 6 ÇALIŞTAY SUNUMU MAYIS, 2017 Doç. Dr. Nurettin Özgür DOĞAN Yrd
Hastaneler ve Bina Yönetimi
SAĞLIK ENFORMASYON YÖNETİMİ 1 DERSİ 5
Öz Değerlendirme (İç Tetkik) ve Bina Turu Eğitimi
BASINÇ YARASI PREVALANSI. Basınç yarası, kemik çıkıntılarının dış yüzeylerindeki deri ve subkütan dokunun uzun süreli basınca maruz kalması ve sürtünmenin.
ÜLKEMİZDE PALYATİF BAKIM HEMŞİRE DENEYİMİ
1. Hasta kimlik bilgilerinin tanımlanması ve doğrulanması 2. Hastanın rızasının alınması 3. İletişim güvenliğinin sağlanması 4. İlaç güvenliğinin sağlanması.
Tıp Eğitimi İstanbul Tıp Fakültesi’ndeki 7 yıllık gözlem
HEMŞİRELİK HİZMETLERİ MÜDÜRLÜĞÜ BAŞHEMŞİRE Ayla KARAPINAR
İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ GÖĞÜS CERRAHİSİ ANABİLİM DALI
HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
İÇ HASTALIKLARI AD İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
2018 YILI DRAGOS HASTANESİ FAALİYET SUNUMU
Hemşirelik Kayıtları Planlama aşamasında hemşirelik girişimleri saptanırken, bunlardan kimlerin, hangi işlevlerden sorumlu olacağı ve ne zaman yerine.
Sunum transkripti:

İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ İ.Ü. CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ HEMŞİRELİK HİZMETLERİ MÜDÜRLÜĞÜ 1984 İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ PLASTİK, REKONSTRÜKTİF ve ESTETİK CERRAHİ ANABİLİM DALI AĞIZ, ÇENE ve YÜZ CERRAHİSİ ANABİLİM DALI EL CERRAHİSİ BİLİM DALI FAALİYETLERİ Not:Sadece Anabilim Dalı ismi eklenecektir. 18.09.2018

SUNUM İÇERİĞİ 1. ANABİLİM DALI TANITIM 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2.2. Bakım ve Tedavi Faaliyetleri 2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri 3. EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ 4. SOSYAL VE SOSYAL SORUMLULUK FAALİYETLERİ 5. FİNANSAL PERFORMANS 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER Not:Bu slayta ekleme yapılmayacaktır. 18.09.2018

Tablo 1. Anabilim Dalı Özellikleri 1. ANABİLİM DALI TANITIM Tablo 1. Anabilim Dalı Özellikleri ALT BİRİMLER Servis(Yatak Sayıları) Açık Kapalı Toplam Servis 3 (40 YATAK 2‘ Sİ ARA YOĞUN BAKIM) - 3 Yoğun Bakım Oda Sayısı (Yatak Sayısı) Acil Gözlem Ünit. Ayaktan Ted. Ünit. Masa Sayısı Ameliyathane Birim Sayısı (Oda Sayısı) Poliklinik 1 Tetkik Birimi Not:Yönetim: Hemşirelik hizmetleri sorumlusu, varsa yardımcısı belirtilecek. Servis:Açık kapalı, açık ve toplam servis sayısı ve yatak sayısı belirtilecek:Örnek 3tane servis olan ve toplam 50 yatağı olan anabilim dalı 3( 50) şeklinde belirtecek.Diğer yoğun bakım, ameliyathane vs başlıklarındaki verilerde aynı şekilde yazılacak. Ayrıca yeni açılan birim varsa sözlü belirtilecek.Kapanan birimlerin de kapanma gerekçesi sözlü belirtilecek 18.09.2018

2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 2. Anabilim Dalı İş Gücü Planlama ALT BİRİMLER Mevcut Hemşire Sayısı Aktif Çalışan Hemşire Sayısı Uzun süreli izinde olan hemşire sayısı* Yönetim 1 - Servis 16 14 2 Yoğun Bakım Acil Gözlem Ünit. Ayaktan Ted. Ünit. Ameliyathane Poliklinik Tetkik Birimi TOPLAM 19 17 Hemşire ihtiyacı hangi faaliyetleri etkiledi.Çözümüne yönelik neler yapıldı. 2014 yılında 3 ay ve 6 ay sonraki oluşacak hemşire ihtiyacının etkileyeceği faaliyetlere yönelik bir planlaması var mı? İlk üç planlama faaliyeti sözlü söylenecek 18.09.2018

2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 3. Hemşirelerin Eğitim Durumları EĞİTİM DÜZEYİ EĞİTİM DURUMU n % SAĞLIK MESLEK LİSESİ 3 % 15,7 ÖNLİSANS 1 % 5,26 LİSANS 13 % 68,4 YÜKSEKLİSANS 2 % 10,5 DOKTORA - TOPLAM 19 SERTİFİKALI HEMŞİRE SAYISI : 3 (Başdenetçi, Acil Bakım, Diyaliz) 18.09.2018

2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2012 ⇨ %10 2013 ⇨ % 25,65 YILLIK İŞ GÜCÜ KAYBI ORANI 2012 ⇨ % 1,18 2013 ⇨ % 0,57 DEVİR HIZI ORANI Ayrılan hemşire sayısı X 100 Yıllık hemşire devir hızı= ------------------------------------------------------------ Ocak ayı hem sayısı + Aralık hem sayısı / 2 18.09.2018

2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 4. Hemşire Memnuniyet Oranı 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 4. Hemşire Memnuniyet Oranı UYGULAMA BOYUTLARI Memnun % Kısmen Memnun % Memnun Değil 2012 2013 İletişim 94,4 (17) 100 (17) 5,6 (1) - Çalışma Ortamı 22,2 (4) 35,5 (6) 72,2 (13) 64,7(11) Yönetim 94,7(16) 5,9 (1) HHM Kurum Politikaları 70,6 (12) 23,5 (4) İşin Kendisi 27,8 (5) 47,1 (8) 66,7 (12) 52,9 (9) Başarı Duygusu 61,1 (11) 76,5 (13) 38,9 (7) Saygı ve Kabul Görme 83,3 (15) 88,2 (15) 16,7 (3) 11,8 (2) GENEL MEMNUNİYET 77,8 (14) 64,7 (11) 35,3 (6) 18.09.2018

2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 6. Hemşire Performans Oranı KRİTER Çok Başarılı % Başarılı Yeterli Biraz İyileştirme Gerekli Yetersiz Kendisi Yöneticisi Genel görünüm 86,7 100,0 13,3 - İletişim 73,3 20,0 6,7 Profesyonel davranış Kuruma/işe bağlılık 80,0 26,7 Uygulama Ekip anlayışı 66,7 33,3 Hasta ve yakınını bilgilendirme Enfeksiyon kontrolü 93,3 Kalite bilinci 40,0 60,0 Vizyonerlik 53,3 46,7 Koçluk yapma Problem çözme GENEL Servis ve Ameliyathane Hemşiresi Performans Raporundaki veriler toplanıp tekrar yüzde alınarak tabloya yerleştirilecek. 18.09.2018

2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.2 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri Tablo 6. Hasta Memnuniyet Değerlendirmesi UYGULAMA BOYUTLARI Memnun % Kısmen Memnun % Memnun Değil 2012 2013 Tanıtım ve Bilgilendirme 96,0(736) 94,8(716) 3,8(29) 4,9(37) 0,3(2) İletişim ve İlişkiler 96,5(740) 95,6(722) 3,5(27) 4,0(30) - 0,4(3) Bakım ve Tedavi 98,6(756) 98,4(743) 1,4(11) 1,2(9) GENEL MEMNUNİYET 98,0(750) 96,7(730) 2,0(15) 3,0(23) Sorun olan ve genel memnuniyet ortalamasını etkileyen madde üzerinden sözlü olarak aktarım yapılacak 18.09.2018

2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.2 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri Tablo 7. 2013 Yılı İndikatör Oranları İNDİKATÖRLER Yatan Hasta Sayısı Riskli Hasta Sayısı Birimde Oluşan Hasta Sayısı N n % Basınç Ülseri (N:2) 1605 126 7,6 2 1,9 Oral Mukozit (N:6 ) 102 6,3 6 5,9 Düşme (N:2) 167 10,4 1,2 PVK Komplikasyonu Takılan Kanül Sayısı İnfiltrasyon 1371 Flebit Giriş Yeri Enfeksiyonu 18.09.2018

2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri Hemşirelik Hizmetleri Müdürlüğüne Bağlı Acil Bakım Koordinasyon Kurulunda – 3 Kişi İndikatör İzlem Komitesinde – 2 Kişi CTF Hastanesine Bağlı Kalite Kurulu - 1 Kişi Diyabetik Ayak Konseyinde - 3 Kişi Dudak Damak Yarık Konseyinde - 1Kişi 5 , %26,3 5 , %26,3 18.09.2018

3. EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ 2013 YILI KURUM İÇİNDE YAPILAN EĞİTİMLERİN SAYISI Oryantasyon Eğitimi 0 Hizmet İçi Eğitimler 1 günlük program (19 Kişi) (6 Kişi dış katılımcı) CPR Eğitimleri 0 Kongre 1 PREC Kongresi (8 kişi - 6 kişi konuşmacı) Sempozyum 1 PREC Cerrahpaşa Günleri (6 kişi) Kurslar 0 Öğrenci Eğitimleri ( Kış Dönemi Yönetim Stajı ) 3 Öğrenci, Tıbbi beceri eğitiminde görevli 1 Hemşire Rehberlik Danışmanlık Hizmetleri 0 BURSA KALDIK DEVAM EDİLECEK 18.09.2018

18.09.2018

3. EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ Uygulamaya yönelik en az 1 araştırmanın tamamlanması (Hedef tarihi: 2016) Kliniğimizde çalışan 17 kişi, dışarıdan gelen10 farklı anketi doldurarak çalışmalara destek olmuştur 2013 YILI KURUM İÇİNDE YAPILAN ARAŞTIRMA FAALİYETLERİNİN SAYISI Plastik, Rekonstrüktif ve Estetik Cerrahi Anabilim Dalında yatmakta olan kronik Diyabetik Ayak yaralarında gram dokudaki bakteri sayısının iyileşme sürecindeki etkisi isimli çalışma 18.09.2018

4. SOSYAL VE SOSYAL SORUMLULUK FAALİYETLERİ Sosyal Organizasyonlar: Sosyal Aktivite Adı Katılımcı sayısı Doğum günü kutlaması(12 kez) 18 (ortalama) Kişi Evlilik, Ev ziyareti 9 Kişi Hemşirelik Haftası ve Gala yemeği Doğum kutlaması 18 Kişi Emeklilik kutlaması 15 Kişi Uzmanlık Yemeği (4 kez) 6 (ortalama) Kişi Yılbaşı kutlaması 21 Kişi Dünya Kadınlar Günü 7 Kişi 18.09.2018

18.09.2018

18.09.2018

4. SOSYAL VE SOSYAL SORUMLULUK FAALİYETLERİ Mavi kapak kampanyası Hayvan Barınağına Yemek Karşılanması 18.09.2018

Finansal Etkinlik Pilot Çalışması: Plastik Cerrahi (A/Blok) Servisi 5. FİNANSAL PERFORMANS Çalışma Tarihi 10-16.03.2014 Yatak Sayısı 21 Yatan Hasta Sayısı 20 Hemşire Sayısı 5 Finansal Etkinlik Pilot Çalışması: Plastik Cerrahi (A/Blok) Servisi 18.09.2018

TOPLAM 7 GÜNLÜK GİRİŞİM DAĞILIMI 5. FİNANSAL PERFORMANS TOPLAM 7 GÜNLÜK GİRİŞİM DAĞILIMI TOPLAM GİRİŞİM ÇEŞİDİ 72 ( SUT ) 58 ( SUT DIŞI) TOPLAM GİRİŞİM SAYISI 2773 (993 SUT) (1780 SUT DIŞI) GİRİŞİM SIKLIĞI SUT : min; 1* max; 219 (IV İlaç İnfüzyonu) SUT DIŞI: min: 1 * max: 189 (Oral İlaç Uyg.) TOPLAM SUT KARŞILIĞI SUT FATURA EDİLEN SUT FATURA EDİLEMEYEN (Epikrizle belirtilmediği için) 5.426,1 TL 4.711,3 TL (İŞLEM) 714,8 TL (İŞLEM) SUT DIŞI HEMŞİRELİK GİRİŞİMLERİ TÜMÜ GEÇERLİ OLSA 6.246 TL 11.672,1 TL 18.09.2018

İŞLEM DAĞILIMI ve BAKIM SAATİ 5. FİNANSAL PERFORMANS İŞLEM DAĞILIMI ve BAKIM SAATİ (Toplam Girişim Sayısı) 2773 : 7 gün = 396 ( Bir günlük işlem ; 24 saat) 396 : 3 vardiya = 132 ( 8 saatlik işlem) 132 x 3 dk = 396 dk 396 / 60 = 6,6 saat (Bir vardiyada işlemlere ayrılan süre) 18.09.2018

5. FİNANSAL PERFORMANS 1Haftalık Gelir: 5.426 TL (SUT Toplam) Ortalama Yıllık Gelir = 5.426 TL x 52 hafta = 282.152 TL 1 Haftalık Gelir ( SUT Dışı): 6.246 TL Ortalama Yıllık Gelir = 6.246 TL x 52 hafta = 324.792 TL 3 SERVİS İÇİN: 974.376 TL 1 Haftalık Gelir ( Fatura edilebilen SUT Toplam): 4.711 TL Ortalama Yıllık Gelir = 4.711 TL x 52 hafta = 244.972 TL 3 SERVİS İÇİN = 734.916 TL Tümü Geçerli Olsa Toplam Yıllık Gelir 282.152 TL + 324.792 TL = 606.944 TL 3 SERVİS İÇİN: 1.820.832 TL (1.085.916 / 734.916 = 1,47 KATI ) Artış Oranı: % 147 FARK= 1.820.832 TL - 734.916 TL= 1.085.916 18.09.2018

PLASTİK CERRAHİ AD SUT GİRİŞİMİ 5. FİNANSAL PERFORMANS PLASTİK CERRAHİ AD SUT GİRİŞİMİ İşlem Çeşidi: 20 Sut’a Girilen Toplam İşlem Sayısı: 42.628 Fatura Edilen Tutar: 179.498,16 TL AD.Toplam Gelir: 1.891.111,6 TL Hemşirelik Girişimlerinin Oranı: % 9,49 İşlem Çeşidi: 72 Bir Servisin Ortalama Fatura Edilen Yıllık Sut Geliri: 4.711,3 X 52 Hafta = 244.987,6 AD. Ortalama Yıllık Tahmini Geliri: 244.987,6 X 3 Servis = 734.962,8 TL Tümü Geçerli Olsa Toplam Yıllık Tahmini Gelir: 11.672,1 X 3 Servis Sayısı = 35.016,3 X 52 Hafta = 1.820.847,6 2013 Yılı AD Toplam Gelirine Göre Tahmini Hemşirelik Girişimlerinin Oranı: (1820847,6x100/1.891.111,6) Fatura Edilen Tutara Oranı (244.987,6x100 /1.820.847,6)= 2013 Çalışma 2014 Çalışma % 96,28 %13,45 18.09.2018

6. SORUNLAR VE ÖNERİLER 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2.2. Bakım ve Tedavi Faaliyetleri 2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri 3. EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ 4. SOSYAL VE SOSYAL SORUMLULUK FAALİYETLERİ 5. FİNANSAL PERFORMANS 18.09.2018

6. SORUNLAR VE ÖNERİLER SORUN KÖK NEDENLER ÇÖZÜM ÖNERİLERİ SONUCA ULAŞMA DURUMU Yatan hastaların ihtiyaç halinde hemşireye ulaşamaması -Anabilim Dalı hasta başı çağrı zillerinin olmaması Yeni sistem kurulması Üst yönetime durum bildirilerek DÖF düzenlendi Sorun devam ediyor Hastaların özelikle yaz aylarında uykusuzluk ve dinlenememekten şikayet etmesi -Merkezi sistem klima olmaması nedeniyle pencerelerin açılması -Dışarıdan gürültü gelmesi Klima temini Hasta odalarına 3 adet klima bağışı( kendi çevremizdeki kişilere)yaptırıldı 18.09.2018

6. SORUNLAR VE ÖNERİLER SORUN KÖK NEDENLER ÇÖZÜM ÖNERİLERİ SONUCA ULAŞMA DURUMU Hemşire memnuniyet oranının düşük olması(beklenen hedefin altında olması) -Hemşire ve Hasta Bakıcı yetersizliği (Yanık servisinde 4 hemşire ve 2 hasta bakıcı var) -Kurum genelinde personel yetersizliği PREC servislerinin fiziksel mekan olarak birbirinden ayrı olması -APEX restaurantla aynı katta bulunması; öğlen saatlerinde ortamda oldukça fazla gürültü ve kalabalıktan güvenlik zafiyeti oluşmaktadır -Güvenlik elemanının olmaması -Yanık servisi ve PREC servisinden geçici olarak hemşirelerin diğer kliniklere gönderilmesi -Eleman temini -Fiziksel olarak mekanların aynı binada olması veya planlanması Sorun devam ediyor 18.09.2018

6. SORUNLAR VE ÖNERİLER SORUN KÖK NEDENLER ÇÖZÜM ÖNERİLERİ SONUCA ULAŞMA DURUMU Hemşire memnuniyet oranının düşük olması beklenen hedefin altında olması) Ameliyatı yapan hekimin hastasını nöbetlerde ve tatil günlerinde görmek istemesi hemşirenin iş yükünü artırmakta olmaktadır Anabilim Dalımızda pre-op hasta hazırlığının Kan, Radyoloji, EKG tetkikleri ve Anestezi muayenesi servis içinde yapılarak hemşirenin iş yükünü arttırmaktadır - Hastaların kontrolünün ve ameliyat hazırlığının poliklinikte yapılması Sorun devam ediyor 18.09.2018

6. SORUNLAR VE ÖNERİLER SORUN KÖK NEDENLER ÇÖZÜM ÖNERİLERİ SONUCA ULAŞMA DURUMU Hasta Memnuniyetinin daha önceki yıllara göre düşük olması -Asansörlerin çalışmaması - PREC servislerinde kanalizasyon / lağım kokusu olması -APEX restaurantla aynı katta olması nedeniyle gürültü -APEX restaurantla aynı katta olması; öğlen saatlerinde oldukça kalabalık ortam nedeniyle güvenlik zafiyeti -Güvenlik elemanının olmaması -Hasta karyola dolap vb. demirbaş malzemelerin çok eski ve paslı kullanılmaz halde olması -Refakatçi koltuklarının kırık ve kullanılamaz halde olması - Onarılması ve sorunların giderilmesi - Güvenlik elemanı verilmesi - Malzeme temini - Bağış yaptırılması -Asansör, kötü koku, gürültü ve güvenlik sorunu devam ediyor -Hasta odalarına kendi imkanlarımızla bağış yaptırıp, kapanan Radyasyon Onkoloji kliniğinin kapanan servisin kullanılmayan malzemeleri ile demirbaşların çoğu değiştirildi. (18 Komodin, 13 Karyola,36 Yemek tablası, Yatak, 12 TV, 4 Buzdolabı, 1 Çamaşır Makinesi, 13 Refakatçi Koltuğu ,6 Bekleme Koltuğu) -Kendi imkanlarımızla (1 çamaşır makinası, 2 klima, refakatçi için 3 çekyat) 18.09.2018

18.09.2018

18.09.2018

6. SORUNLAR VE ÖNERİLER SORUN KÖK NEDENLER ÇÖZÜM ÖNERİLERİ SONUCA ULAŞMA DURUMU Çalışan hemşirelerin iş yükünün fazla olması ve birikmiş izin saatlerinin artması -Ayrılan hemşirelerin yerine hemşire verilmemesi -Kurum genelinde hemşire yetersizliği -Acilen hemşire temini -Geçici olarak hastalık rapor durumlarından PREC servisinden Yanık servisine hemşire çekmek Sorun devam ediyor Servislerinde kanalizasyon / lağım kokusu olması Çatı yapılırken havalandırmanın kapatılması - Havalandırma sisteminin onarılması Merkezi sistem klima olmaması Eksik olması - Yeniden yapılanma planı içinde göz önünde bulundurulması 18.09.2018

6. SORUNLAR VE ÖNERİLER SORUN KÖK NEDENLER ÇÖZÜM ÖNERİLERİ SONUCA ULAŞMA DURUMU PREC Polikliniğinin masa ve sandalyesinin kırık olması nedeniyle hasta ve çalışan memnuniyetsizliği -PREC Polikliniğine istenen hiçbir demirbaş malzemenin temin edilmemesi -Malzemelerin eskimesi -Malzeme temini -Bağış yaptırılması - Poliklinik için Kendi imkanlarımızla tanıdıklarımıza 1 büro masası ve büro koltuğu bağışı yaptırıldı Hasta bakıcı yetersizliği ve personelin iş yükünün artması - Pinomotik sistemin çalışmaması veya bozulması -Eleman eksikliği - Onarılmasının talep edilmesi -Hasta bakıcı temini - Yeniden yapılanma planı içinde göz önünde bulundurulması -Pinomotik sistemin (DÖF)onarılması için yazı yazıldı. - Pnomotik sistemin Apex restaurantın ızgara bacasının üzerinden geçtiği için onarılamadı 18.09.2018

6. SORUNLAR VE ÖNERİLER SORUN KÖK NEDENLER ÇÖZÜM ÖNERİLERİ SONUCA ULAŞMA DURUMU Hasta yatış tabelaları ve ameliyat malzemelerinin vb. kaybolması -Tabelanın her isteyene verilmesi -Kayıt tutulmaması -Doküman Dağıtım Zimmet Formunun kullanılması Yatış tabelası ve ameliyat malzemesinin güvenliği sağlanmıştır Bilgisayar sisteminin eski ve yetersiz olması -Bilgisayar ve yazıcı temini Yeni Bilgisayar ve yazıcının yeterli sayıda olması ve sistemin güncel tutulması - Sorun devam ediyor 18.09.2018

İyileştirmeye Yönelik Faaliyetler 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER İyileştirmeye Yönelik Faaliyetler Medin - 3 sisteminin kliniklere kurulması ve yapılan taleplerin sonucunun sistemden takibi Kalite sisteminde kullanılan formların bilgisayarda muhafazası Kapatılan kliniklerden kullanılır durumda olan taşınır malzeme ve demirbaş transferi Toplam kalite çalışmalarının başlaması dolayısıyla diğer disiplinlerin farkındalığının artması Klinik içerisinde düzenlenen sosyal organizasyonların sık sık yapılarak formal ve informal ilişkilerin geliştirilmesi HİE’ e diğer disiplinlerden destek alınması, bilgi akışını artırarak bakımın kalitesinin arttırılması 18.09.2018

Hemşire aklıyla bakar,yüreğiyle hisseder bilgisiyle hayat verir BİTİŞ SLAYTI TEŞEKKÜR VS MESLEKLE İLGİLİ ÇARPICI GÜNDEM MESAJ VS İÇEREBİLİR Hemşire aklıyla bakar,yüreğiyle hisseder bilgisiyle hayat verir 18.09.2018