‘‘21. Yüzyıl Eğitimine Doğru’’

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yenilik ve Eğitim Teknolojileri
Advertisements

EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
Bilgi Sistemleri Dairesi Başkanlığı ORBİS Altyapı Projesi Faaliyetler
Okulumuzda kurulacak olan Fatih projesi ile ilgili bilgi sahibi olmak.
‘‘21. Yüzyıl Eğitimine Doğru’’
EBA nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
ŞUBEMİZİN GÖREV VE SORUMLULUKLARI
PROENİN ORTAYA ÇIKIŞ GEREKÇESİ PROJENİN UYGULAMA AŞAMALARI
İç kontrol Bilgilendirme Toplantısı 10 Nisan 2014 Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığı.
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
Şabanözü Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi
K. K. T. C MİLLİ EĞİTİM, GENÇLİK VE SPOR BAKANLIĞI EYLÜL 2010.
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
YENİLİK VE EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Plan Program Dairesi Başkanlığı Görev Tanımları Genel Müdürlüğümüzün yıllık bütçesini, yatırım programlarını hazırlamak ve uygulanmasını sağlamak, Genel.
SOSYAL HİZMET ÇALIŞMALARI
Y USIF M AMMAD - ZADA : ,000 okulmuzdaki 620,000 dersliğimizi BT ekipmanları ile donatarak eğitimde öğrenci ve öğretmenlerimiz için fırsatları.
İlköğretim Okul Müdürlerinin Teknoloji Liderliği Davranışları Bu çalışmanın amacı, ilköğretim okul müdürlerinin okullarında eğitim teknolojilerinin sağlanması.
YARIN SİZDEYİZ PROJESİ
REHBER ÖĞRETMEN/PSİKOLOJİK DANIŞMANLARIN EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BOYUNCA OKULLARDA YAPMASI GEREKEN ÇALIŞMALAR
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
Bilişim Teknolojileri Okuryazarlığı
OKUL GELİŞİMİ YÖNETİM EKİBİ (OGYE) TOPLANTISI
Sunum Akışı EBA Tanıtımı Modüller ve Yenilikler Mobil Uygulamalar
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
FATİH PROJESİ BİLEŞENLERİ
GİRİŞ Program İyileştirme Çalışmaları Kapsamında Gerçekleştirilen İşlemler Fakülte / Bölüm Amaçlarının Belirlenmesi Bölüm / Program Yeterliklerinin Belirlenmesi.
EBA nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
EK-1 a. İl/İlçe Milli Eğitim Müdürlüklerince Kurum Standartları Sistemi Uygulama Öncesi Tamamlanması Gereken Çalışmalar 1. Kurum Standartları Sisteminin.
Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Eğitim Alanında Teknolojik Gelişmeler
Türkiye de Bir İlk “OKULUM DESTEKLENİYOR HAYALİM GERÇEKLEŞİYOR” OKUL GELİŞİM PROGRAMI Nisan 2010 Uygulama Toplantısı Mustafa YÜRÜK OGP Koordinatörü.
Eğitimde FATİH Projesi,
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞININ KAPASİTESİNİN GÜÇLENDİRİLMESİ PROJESİ (MEBGEP)
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
E-Müfredat Eğitim-Öğretim Programlarının Sayısallaştırılması Projesi.
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI MALATYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
ÖNCELİK 2: HAYAT BOYU ÖĞRENME FIRSATLARININ VE SUNUMUNUN ARTIRILMASI.
DESTEK EĞİTİM ODASI İŞLEYİŞ USUL VE ESASLARI
Eğitimde Engelsiz Bilişim. FATİH Projesi’nin temel amaçlarından biri, eğitim-öğretimde fırsat eşitliğini sağlamaktır. Bu amaçla okullarımız bilişim teknolojileri.
EBA (Eğitim Bilişim Ağı)
İLÇEFATİH EĞİTMENİBTR ÖĞRETMENİ Akseki 12 Aksu -3 Alanya 514 Demre 12 Döşemealtı 24 Elmalı -1 Finike 12 Gazipaşa 15 Gündoğmuş 11 İbradı 1- Kaş 17 Kemer.
EBA (Eğitim Bilişim Ağı) Portalının Tanıtım Semineri
EBA nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ BAŞLICA BİLEŞENLER
Çevresel Etki Değerlendirmesi, İzin ve Denetim Genel Müdürlüğü
EĞİTİM BİLİŞİM AĞI (EBA)
2 2000’li Yıllar İlköğretim ve ortaöğretim okullarımızın tamamına yakınında BT sınıfları (bilgisayar, internet bağlantısı, yazıcı, tarayıcı ve projeksiyon…
Eğitim-Bilişim Ağı (EBA)
YENİ TÜRK TİCARET KANUNU SÜRECİNDE YOL HARİTASI Hazırlayan: Recep Aşır Temmuz 2012.
ADIYAMAN ÜNİVERSİTESİ
KURULUŞ VE YAPISI Türkiye 1999 Helsinki Zirvesi’nde Avrupa Birliği’ne adaylık sürecinin başlaması ile topluluk programlarından yararlanmaya başlamıştır.
Ulusal Bilgi Sistemleri Güvenlik Programı Bilge KARABACAK 8 Haziran 2007, Ankara.
İbrahim AYDIN Bilişim Teknolojileri İl Koordinatörü.
TÜRKİYE’DEKİ İÇME SUYU KAYNAKLARININ VE ARITMA TESİSLERİNİN
Fatih Projesi Etkileşimli Sınıf Yönetimi Kursu
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
EBA Nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Eğitim Alanında Teknolojik Gelişmeler
EBA (Eğitim Bilişim Ağı)
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
EBA Nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
EBA Nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
DESTEK EĞİTİM ODALARI.
Eğitim-Öğretim İzleme, Değerlendirme Sistemi
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
TÜRKİYE YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ HAZIRLAMA ÇALIŞMALARI
Çevre ve Şehircilik Bakanlığından: SIFIR ATIK YÖNETMELİĞİ
Sunum transkripti:

‘‘21. Yüzyıl Eğitimine Doğru’’ ARALIK 2011

BT’nin Eğitime Entegrasyon Aşamaları İdari Hizmetlerde Kullanılmak Üzere Her Okula Bir Bilgisayar Her Okula Bir Bilgisayar Laboratuvarı Sınıf İçinde BT Kullanımı Her Öğrenciye E-Kitap (Tablet Bilgisayar)

Eğitimde FATİH Projesi Nedir? 40.000 okulumuzdaki 620.000 dersliğimizi BT ekipmanları ile donatarak eğitimde öğrenci ve öğretmenlerimiz için fırsatları artırma ve okullarımızda teknolojiyi iyileştirme hareketidir.

Eğitimde FATİH Projesinin Uygulanması Projenin 3 + 2 yılda bitirilmesi öngörülmektedir. Proje 2011 – 2014 tarihleri arasında gerçekleştirilecektir. Projenin aşamalarının izlenmesi ve değerlendirilmesi yapılacaktır. Ortaöğretim kurumları 1. Yıl - Ortaöğretim Okulları 6 – 8. sınıflar 2. Yıl - İlköğretim Okulları (II. Kademe) 1 – 5. sınıflar Okul Öncesi 3. Yıl - İlköğretim Okulları (I. Kademe) ve Okul Öncesi

Eğitimde FATİH Projesinin Bileşenleri Donanım ve Yazılım Altyapısı (Yaklaşık 40.000 Okul, 620.000 Sınıf ve Eğitim Ortamı) e-İçeriğin Sağlanması ve Yönetilmesi Öğretim Programlarında Etkin BT Kullanımı Bilinçli, Güvenli, Yönetilebilir ve Ölçülebilir BT ve İnternet Kullanımı Derslerde BT Kullanımı için Öğretmenlere Hizmetiçi Eğitim

DONANIM ve YAZILIM ALTYAPISI BİLEŞENİ

Donanım ve Yazılım Altyapısı Bileşeni 1 Adet Çok Fonksiyonlu Yazıcı 1 Adet Doküman Kamera Her Okula Panel Tip Etkileşimli Akıllı Tahta Kablolu İnternet Bağlantısı Her Dersliğe BT Tablet Bilgisayar Her Öğretmene E-Kitap(Tablet Bilgisayar) Her Öğrenciye Bilişim teknolojisi araçlarının (Dizüstü bilgisayar, projeksiyon, çok amaçlı yazıcı) derslerin işlenmesi esnasında etkin kullanımını sağlamak amacıyla ilköğretim II. kademe ve ortaöğretim kademesine bağlı okulların sınıflarının tamamına BT donanımı sağlanarak eğitimde fırsat ve imkan eşitliği sağlanacak ve öğretimin niteliği artırılacaktır.

Donanım ve Yazılım Altyapısı Bileşeni

2011 Yılı Kurulum Planlaması Donanım ve Yazılım Altyapısı Bileşeni 2011 Yılı Kurulum Planlaması Kurum Sayısı (Genel+Mesleki) 7.231 Etkileşimli Tahta 156.881 Kablo Çekilecek Oda Sayısı 250.307 Doküman Kamera Sayısı A4 Yazıcı 3.275 A3 3.956 Toplam Öğretmen Sayısı 197.698

Millî Eğitim Bakanlığı Eğitimde FATİH Projesinin Ortakları Millî Eğitim Bakanlığı Ulaştırma Bakanlığı

e-İÇERİKLERİN SAĞLANMASI ve YÖNETİLMESİ BİLEŞENİ

e-İçeriklerin Sağlanması ve Yönetilmesi Bileşeni Öğretim programına uygun, Ses, video, animasyon gibi çoklu ortam bileşenleri ile zenginleştirilmiş, Çevrim içi ya da çevrim dışı kullanılabilen, Öğrenenle etkileşimli ya da etkileşimsiz olarak iletişim kurabilen, e-İçerik; dersi destekleyici bilgisayar tabanlı içeriklerdir.

e-İçeriklerin Sağlanması ve Yönetilmesi Bileşeni FATİH Projesi kapsamında eğitim – öğretimin hizmetine sunulacak e-İçerikler; Okullarımızdaki öğretmenlerimiz ve içerik sağlayıcı firmalar (hibe yoluyla) üretileceklerdir. Yardımcı birer ders materyali olarak sınıflarımızda öğretimi desteklemek amacıyla kullanılacaktır. Etkileşimli e-Kitap, animasyon, video, sunu, e-Sınav, eğitsel oyunlar, interaktif haritalar…vb türlerde bilgi nesneleri ve öğrenme nesnelerinden oluşacaktır.

e-İçeriklerin Sağlanması ve Yönetilmesi Bileşeni e-İçerik yol haritası; e-İçeriklerin Üretilmesi ve Yönetilmesi Üretim Derslerin hedeflerine uygun e-İçerik İhtiyacının belirlenmesi e-İçerik standartlarının belirlenmesi e-İçeriğin temin edileceği Üretim Kaynakları MEB Eğitek tarafından iyi örnek e-İçeriklerin geliştirilmesi Okullarımızdaki Öğretmenlerimiz (e-İçerik geliştirme platformu ile hızlı, kolay ve standartlara uygun e-İçerikler) e-İçerik sağlayıcı firmalar (hibe yoluyla) Yönetim e-İçerik Yönetim Sistemi (EBA) Zenginleştirilmiş e-Kitaplar e-İçerik arama motoru Sosyal Paylaşım Platformu Destek e-İçerik geliştirmeye yönelik öğretmen eğitimi Öğretmen kılavuz kitaplarının güncellenmesi

e-İçeriklerin Sağlanması ve Yönetilmesi Bileşeni e-İçerik sağlayıcı 7 firma e-İçeriklerini Bakanlığımıza Eğitimde FATİH Projesi kapsamında hibe etmiştir. DİGİ-PROTEİN ve DİGİ-ENGLİSH DISCOVERY ilköğretim ve Ortaöğretim Sistemleri ÇİZGİ-TAGEM MORPA Çocuk ve MORPA Kampüs OKULİSTİK TTNET VİTAMİN ZAMBAK Yayıncılık

Zenginleştirilmiş e-Kitap NELER YAPILDI e-içerik inceleme kriterleri hazırlanarak TTKB ‘ce yayınlandı z-kitapta yer alacak e-içeriklere ait inceleme ve hazırlama kriterleri hazırlandı. Firmalarla görüşülerek z-kitap hazırlama ve içerikleri inceleme yöntemleri ve süreç belirlendi.

Zenginleştirilmiş e-Kitap NELER YAPILACAK E-içerikler inceleme kriterleri doğrultusunda incelenecek Z-kitap yazılımı alınacak Z-kitapta kullanılacak içerikler kitaba yerleştirilecek Kitaplar tabletlere yüklenecek Tabletlerin dağıtımı sağlanacak

EBA (Eğitim Bilişim Ağı) http://eba.meb.gov.tr

Zenginleştirilmiş e-Kitap http://e-kitap.meb.gov.tr/test/e-kitap.html

ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ETKİN BT KULLANIMI BİLEŞENİ

Öğretim Programlarının Öğretim Programlarında Etkin BT Kullanımı Bileşeni İlköğretim ve Ortaöğretim Okulları Dersliklerinde BT’nin Öğretim Süreçlerinde Kullanımı Öğretim Programlarının BT ile desteklenmesi Öğretmen Kılavuz Kitaplarının Güncellenmesi Bilişim teknolojisi araçlarının (Dizüstü bilgisayar, interaktif tahta uyumlu projeksiyon, çok amaçlı yazıcı) derslerin işlenmesi esnasında etkin kullanımını sağlamak amacıyla ilköğretim II. kademe ve ortaöğretim kademesine bağlı okulların sınıflarının tamamına BT donanımı sağlanarak eğitimde fırsat ve imkan eşitliği sağlanacak ve öğretimin niteliği artırılacaktır.

Öğretim Programlarında Etkin BT Kullanımı Bileşeni Bu bileşenin amacı; Bakanlığımız Öğretim Daireleri tarafından belirlenen ve Talim ve Terbiye Kurulu (TTKB) tarafından onaylanan her ders alanı için hazırlanan öğretim programlarında yer alan kazanımlar için belirlenen öğretim etkinliklerinde dersliklere sağlanan BT’nin daha etkin biçimde yer almasının sağlanmasıdır.

Öğretim Programlarında Etkin BT Kullanımı Bileşeni İzlenecek iş adımları Genel Müdürlüğümüz koordinesinde ilgili Öğretim Dairelerinden ve Talim ve Terbiye Kurulundan katılacak uzmanlardan öğretim programlarında yer alan kılavuz kitap vb. güncelleme komisyonlarının kurulması Her bir dersin kazanımlarına göre dijital e-içerik (animasyon, video, ses, öğrenme nesnesi, e-ölçme değerlendirme vb.) ihtiyacının belirlenmesi Her ders alanına ait e-İçeriklerin yüklü olduğu e-kitapların hazırlanması Öğretmen kılavuzları, program uygulama kılavuzları ve öğretim modülerinde yer alan etkinliklerin ve ölçme değerlendirme süreçlerinin BT’nin etkin biçimde kullanımını içerecek biçimde güncellenmesi

Öğretim Programlarında Etkin BT Kullanımı Bileşeni Komisyon üyelerine derslerde BT’nin kullanımı eğitiminin verilmesi, Her ders alanı için BT ihtiyacı duyulan öğretim programı kazanımlarının yerlerinin belirlenmesi, Kazanımlar için ihtiyaç duyulan e-İçeriklerin (animasyon, video, ses, öğrenme nesnesi, e-ölçme değerlendirme vb.) ve BT destekli öğretim etkinlikleri belirlenmesi Öğretmen kılavuz kitaplarının, program uygulama kılavuzlarının ve öğretim modüllerinin güncellenmesi

Öğretim Programlarında Etkin BT Kullanımı Bileşeni Her dersin öğretmen kılavuz kitaplarında, program uygulama kılavuzlarında ve öğretim modüllerinde BT’nin ders kazanımlarının öğretimi için öğretim süreçlerinde nasıl kullanılacağıyla ilgili öğretim etkinlikleri örnekleri bulunacaktır. Öğretmen kılavuz kitaplarında öğretim programı kazanımları için öğretim etkinliklerinde ihtiyaç duyulan e-İçeriklere yönelik yönlendirmeler bulunacaktır. Öğretmen kılavuz kitaplarında ihtiyaç duyulan kazanımlar için gerekli e-ölçme ve değerlendirme süreçleri tanımlanacaktır.

Öğretim Programlarında Etkin BT Kullanımı Bileşeni İlköğretim: Öğretmen Kılavuz Kitabı Ortaöğretim: Program Uygulama Kılavuzu Mesleki ve Teknik Eğitim: Program Alan Modülleri Okulöncesi: Öğretmen Kılavuz Kitabı

Bilinçli, Güvenli, Yönetilebilir ve Ölçülebilir BT ve İnternet Kullanımı Bileşeni

Bilinçli, Güvenli, Yönetilebilir ve Ölçülebilir BT ve İnternet Kullanımı, Okul Ağ Alt Yapılarının Kurulması,

Bilinçli, Güvenli, Yönetilebilir ve Ölçülebilir BT ve İnternet Kullanımı Niçin Bilinçli ve Güvenli İnternet ? 1- Sanal ortamdaki katalog suçlardan öğretmen ve öğrencilerimizin korunması için 2- Sanal suçluların okulumuza ve evimize girmemesi için, 3- Masumların suçlu olmaması için 4- Çocuklarımızın istismar edilmemesi için, Bilişim teknolojisi araçlarının (Dizüstü bilgisayar, interaktif tahta uyumlu projeksiyon, çok amaçlı yazıcı) derslerin işlenmesi esnasında etkin kullanımını sağlamak amacıyla ilköğretim II. kademe ve ortaöğretim kademesine bağlı okulların sınıflarının tamamına BT donanımı sağlanarak eğitimde fırsat ve imkan eşitliği sağlanacak ve öğretimin niteliği artırılacaktır. 5- Öğrencilerimizin madde bağımlılığı sitelerine girmemesi için, 6- Fuhuş ve müstehcenlikle toplum değerlerimiz yozlaştırılmaması için,

Bilinçli, Güvenli, Yönetilebilir ve Ölçülebilir BT ve İnternet Kullanımı İnternet Kurulu tarafından yapılan bir araştırmaya göre: Araştırmaya katılan 9-16 yaş arası çocukların %99’u facebook kullanıcısı, 2. Her kullanışında ortalama 72 dakika zaman harcıyor. 3. Çocukların yaşı büyüdükçe sosyal paylaşım sitesinde harcadıkları süre artıyor, 4. Çocukların yüzde 36'sı bu sitelerden olumsuz etkilendiğini belirtiyor, Bilişim teknolojisi araçlarının (Dizüstü bilgisayar, interaktif tahta uyumlu projeksiyon, çok amaçlı yazıcı) derslerin işlenmesi esnasında etkin kullanımını sağlamak amacıyla ilköğretim II. kademe ve ortaöğretim kademesine bağlı okulların sınıflarının tamamına BT donanımı sağlanarak eğitimde fırsat ve imkan eşitliği sağlanacak ve öğretimin niteliği artırılacaktır. 5. Olumsuz etkilendiğini belirten çocukların yüzde 60'ı derslerine yeterince zaman ayıramadığını ifade ediyor. 6. Çocukların yüzde 44'ü kişisel bilgilerinin sosyal paylaşım sitesinde paylaşılmasını güvenli bulurken, yüzde 40'ı güvensiz buluyor.

Bilinçli, Güvenli, Yönetilebilir ve Ölçülebilir BT ve İnternet Kullanımı Araştırmanın devamı 7. Çocukların yüzde 50'si sadece tanıdığı kişilerin arkadaşlık isteklerini kabul ediyor, 8. Yaş büyüdükçe tanımadığı kişilerden gelen mesajlara cevap verme oranı artıyor. 9. Çocukların yüzde 26'sı bu sitelerde hiçbir aile ferdiyle arkadaş olmuyor, 10. Yaş büyüdükçe sosyal paylaşım sitesinde ebeveynlerle arkadaş olma oranı azalıyor, 11. Çocukların yüzde 63'ü ne zaman, nerede olacağını hiçbir zaman paylaşmazken, yüzde 33'ü bazen paylaştığını söylüyor. Bilişim teknolojisi araçlarının (Dizüstü bilgisayar, interaktif tahta uyumlu projeksiyon, çok amaçlı yazıcı) derslerin işlenmesi esnasında etkin kullanımını sağlamak amacıyla ilköğretim II. kademe ve ortaöğretim kademesine bağlı okulların sınıflarının tamamına BT donanımı sağlanarak eğitimde fırsat ve imkan eşitliği sağlanacak ve öğretimin niteliği artırılacaktır.

Bilinçli, Güvenli, Yönetilebilir ve Ölçülebilir BT ve İnternet Kullanımı EU Kids online tarafından yapılan, Avrupa ülkelerinde 9-16 yaş grubu 25000 öğrenciyi kapsayan bir araştırmaya göre: Minimum yaş sınırı 13 olmasına rağmen, 9-12 yaş öğrencilerin yüzde 38’inin facebook’ta bir profili mevcuttur. 2. 9-12 yaş öğrencilerin yüzde 25’i profilini herkese açık tutmaktadır. 3. Kişisel bilginin paylaşılması öğrencilerin yüzde 50’ sini etkileyen riskli bir davranıştır. 4. Yapılan çalışmalardan biri 6 yaş öğrencilerinin yüzde 42’sinin internet kullanıcısı olduğunu göstermektedir. Bilişim teknolojisi araçlarının (Dizüstü bilgisayar, interaktif tahta uyumlu projeksiyon, çok amaçlı yazıcı) derslerin işlenmesi esnasında etkin kullanımını sağlamak amacıyla ilköğretim II. kademe ve ortaöğretim kademesine bağlı okulların sınıflarının tamamına BT donanımı sağlanarak eğitimde fırsat ve imkan eşitliği sağlanacak ve öğretimin niteliği artırılacaktır. 5. Araştırmada, gençlerin internet ve mobil iletişim araçlarının kullanımıyla ilgili bilgileri arkadaşlarından öğrendikleri belirtiliyor.

Bilinçli, Güvenli, Yönetilebilir ve Ölçülebilir BT ve İnternet Kullanımı Yasal Altyapı A) 5651 Sayılı Yasa 01/11/2007 tarih ve 26687 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan İnternet Toplu Kullanım Sağlayıcıları Hakkında Yönetmelik İnternet toplu kullanım sağlayıcılarının yükümlülükleri MADDE 4 – (1) İnternet toplu kullanım sağlayıcılarının yükümlülükleri şunlardır: a) Konusu suç oluşturan içeriklere erişimi önleyici tedbirleri almak. b) İç IP Dağıtım Loglarını elektronik ortamda kendi sistemlerine kaydetmek. Bilişim teknolojisi araçlarının (Dizüstü bilgisayar, interaktif tahta uyumlu projeksiyon, çok amaçlı yazıcı) derslerin işlenmesi esnasında etkin kullanımını sağlamak amacıyla ilköğretim II. kademe ve ortaöğretim kademesine bağlı okulların sınıflarının tamamına BT donanımı sağlanarak eğitimde fırsat ve imkan eşitliği sağlanacak ve öğretimin niteliği artırılacaktır.

Bilinçli, Güvenli, Yönetilebilir ve Ölçülebilir BT ve İnternet Kullanımı Yasal Altyapı B) BTK 22 Ağustos 2011 tarihiden itibaren Aile Paketi, Standart Paket, Çocuk Paketi ve Yurtiçi Paketi gibi filtreleme seçenekleri kullanıcıların hizmetine sunulmuştur. C) 2010 yılında Türkiye Avrupa Konseyi Siber Suçlar Sözleşmesini imzaladı. Bu sözleşme hükümlerine göre yaptırımlar ve cezai uygulamalar ilerleyen günlerde TBMM gündemine gelecektir.

Bilinçli, Güvenli, Yönetilebilir ve Ölçülebilir BT ve İnternet Kullanımı Nasıl Yapılacak? Okullara kurulacak kablolu ağ altyapısıyla, İçerik filtreleme sistemleriyle, Firewall, IPS ve HTTP Anti Virüs kullanımı ile, VPN desteğiyle, Kullanıcı yetkilendirilmesiyle, Bilişim teknolojisi araçlarının (Dizüstü bilgisayar, interaktif tahta uyumlu projeksiyon, çok amaçlı yazıcı) derslerin işlenmesi esnasında etkin kullanımını sağlamak amacıyla ilköğretim II. kademe ve ortaöğretim kademesine bağlı okulların sınıflarının tamamına BT donanımı sağlanarak eğitimde fırsat ve imkan eşitliği sağlanacak ve öğretimin niteliği artırılacaktır. İç IP Dağıtım Loglarının elektronik ortamda saklanmasıyla, Bilinçli internet kullanımı farkındalığı ile,

Bilinçli, Güvenli, Yönetilebilir ve Ölçülebilir BT ve İnternet Kullanımı Okullarımızın Mevcut İnternet Durumları Okullarda, BTK tarafından belirlenen MEB ADSL tarifeleri uygulanmaktadır. Okulların İçerik Filtreleme ve Güvenlik (F/W) hizmeti Türk Telekom ile 2003 yılında yapılan protokole göre alınmaktadır. 3.790 adet okulumuza VSAT uydu internet erişimi sağlanmıştır. Okulların ADSL erişim hızları 1, 2, 4 Mb/s’dir. Ancak çoğu okullardaki hız 1 Mb/s’dir. 36.159 adet Okulumuza ADSL İnternet Erişimi sağlanmıştır.

Her sınıftan e-içeriğe erişimin sağlanması Bilinçli, Güvenli, Yönetilebilir ve Ölçülebilir BT ve İnternet Kullanımı Okul Ağı Erişim Hedefi Her sınıftan e-içeriğe erişimin sağlanması Her sınıftan filtreli ve güvenli olarak internete erişimin sağlanması

Bilinçli, Güvenli, Yönetilebilir ve Ölçülebilir BT ve İnternet Kullanımı Erişim Altyapısı Okul Yerel Ağının (LAN) Kurulması İntranet/İnternet Erişiminin Sağlanması E-İçeriklerin Sunulacağı Veri Merkezinin Kurulması Bilişim teknolojisi araçlarının (Dizüstü bilgisayar, interaktif tahta uyumlu projeksiyon, çok amaçlı yazıcı) derslerin işlenmesi esnasında etkin kullanımını sağlamak amacıyla ilköğretim II. kademe ve ortaöğretim kademesine bağlı okulların sınıflarının tamamına BT donanımı sağlanarak eğitimde fırsat ve imkan eşitliği sağlanacak ve öğretimin niteliği artırılacaktır.

Bilinçli, Güvenli, Yönetilebilir ve Ölçülebilir BT ve İnternet Kullanımı Okul Yerel Ağının (LAN) Kurulması Okul binalarının fiber kablo ile birbirine bağlanması Dersliklerden çevrim dışı içeriğe erişimin sağlanması Her okula güvenli ağ geçidi cihazının sağlanması Okul içi yapısal kablolamanın yapılması Ağ cihazları için KGK sağlanması Her dersliğe 2 adet data prizi sağlanması Her okulda sistem odasının oluşturulması

Okul Yerel Ağının (LAN) Kurulması

Okul Yerel Ağının (LAN) Kurulması

Okul Yerel Ağının (LAN) Kurulması

Okul Yerel Ağının (LAN) Kurulması

Okul Yerel Ağının (LAN) Kurulması

Bilinçli, Güvenli, Yönetilebilir ve Ölçülebilir BT ve İnternet Kullanımı İntranet / İnternet Erişiminin Sağlanması Okul ADSL internet erişim hızlarının ihtiyaca göre artırılması Yüksek hız ihtiyacı olan okullara alternatif internet erişimleri sağlanması 5651 Sayılı Yasa gereği, internet filtrelemesinin yapılması Okul güvenlik altyapısının (Kullanıcı yetkilendirilmesi, AV, Antispam ve F/W) oluşturulması, VPN bağlantısı ile Veri Merkezi erişim desteği sağlanması

Bilinçli, Güvenli, Yönetilebilir ve Ölçülebilir BT ve İnternet Kullanımı E-İçeriklerin Sunulacağı Veri Merkezinin Kurulması Okulun, Veri Merkezine internetten bağımsız olarak erişmesi E-içeriklerin sunucu altyapısının kurulması 5651 sayılı yasa loglarının merkez sunucularında saklanması Okul iç ağının, LCD Ekranlı Etkileşimli tahtanın ve dizüstü bilgisayarların kayıt yönetim ve denetlenebilme altyapısının kurulması Raporlama ve karar destek altyapısının kurulması Envanter yönetim altyapısının kurulması

Bilinçli, Güvenli, Yönetilebilir ve Ölçülebilir BT ve İnternet Kullanımı Ortaöğretim ve İlköğretim Okulları Dersliklerinde BT’nin Öğretim Süreçlerinde Kullanımı Bilinçli, Güvenli, Yönetilebilir ve Ölçülebilir BT ve İnternet Kullanımı Veri Merkezinin kurulumu Merkezden yönetilebilir, intranet/ internet erişimi Bilinçli BT ve internet kullanım farkındalığı Okulların yerel alan ağ alt yapılarının kurulumu

Bilinçli, Güvenli, Yönetilebilir ve Ölçülebilir BT ve İnternet Kullanımı Örnek Erişim Altyapısı Bilişim teknolojisi araçlarının (Dizüstü bilgisayar, interaktif tahta uyumlu projeksiyon, çok amaçlı yazıcı) derslerin işlenmesi esnasında etkin kullanımını sağlamak amacıyla ilköğretim II. kademe ve ortaöğretim kademesine bağlı okulların sınıflarının tamamına BT donanımı sağlanarak eğitimde fırsat ve imkan eşitliği sağlanacak ve öğretimin niteliği artırılacaktır.

Bilinçli, Güvenli, Yönetilebilir ve Ölçülebilir BT ve İnternet Kullanımı Bilinçli ve Güvenli İnternet Kullanımı Farkındalığı Nasıl Oluşturulacak? Okullarımız internet erişimlerinde yasa gereği URL ve İçerik filtreleme sistemlerini kullanarak, Okullarımızda bilinçli ve güvenli BT ve internet kullanımının sağlanmasına yönelik mevzuat çalışmasıyla, Öğretmen hizmetiçi eğitimi programlarında bilinçli ve güvenli BT ve internet kullanımına yer verilerek, Bilişim teknolojisi araçlarının (Dizüstü bilgisayar, interaktif tahta uyumlu projeksiyon, çok amaçlı yazıcı) derslerin işlenmesi esnasında etkin kullanımını sağlamak amacıyla ilköğretim II. kademe ve ortaöğretim kademesine bağlı okulların sınıflarının tamamına BT donanımı sağlanarak eğitimde fırsat ve imkan eşitliği sağlanacak ve öğretimin niteliği artırılacaktır. İlgili devlet kurumları ile işbirliğine gidilerek, (BTK, Aile ve Sosyal Araştırmalar Genel Müdürlüğü, İnternet Kurulu, TÜBİTAK, Üniversiteler v.s.)

Bilinçli, Güvenli, Yönetilebilir ve Ölçülebilir BT ve İnternet Kullanımı Devamı Derslerde güvenli arama motorları kullanarak, Öğretmen, öğrenci ve veli bilgilendirmesi için bilinçli ve güvenli BT ve internet kullanımının anlatıldığı web sitelerinin oluşturularak, Bilinçli ve güvenli BT ve internet kullanımına dikkat çeken kısa filmler, animasyonlar, çizgi filmler yaptırılarak, Bilişim teknolojisi araçlarının (Dizüstü bilgisayar, interaktif tahta uyumlu projeksiyon, çok amaçlı yazıcı) derslerin işlenmesi esnasında etkin kullanımını sağlamak amacıyla ilköğretim II. kademe ve ortaöğretim kademesine bağlı okulların sınıflarının tamamına BT donanımı sağlanarak eğitimde fırsat ve imkan eşitliği sağlanacak ve öğretimin niteliği artırılacaktır. Veli bilgilendirmesi amacıyla TV ve radyo programları hazırlatılarak,

Teknik şartnameler hazırlanarak Ulaştırma Bakanlığına gönderildi. Bilinçli, Güvenli, Yönetilebilir ve Ölçülebilir BT ve İnternet Kullanımı Ne Aşamadayız? E-içeriklerin sunulacağı veri merkezinin alt yapısı konularında teknik çalışmalar devam etmektedir. Okulların yüksek hızlı ADSL ve Metro internet hatlarına kavuşturulabilmesi amacıyla Türk Telekom ve diğer operatörler ile teknik görüşmeler devam etmektedir. Bilinçli ve güvenli BT ve internet kullanımının sosyal ve hukuki boyutlarının Eğitimde Fatih Projesi içerisinde planlanıp uygulanabilmesi için Genel Müdürlüğümüz personelinden çalışma grubu oluşturuldu ve çalışmalarına başladı. Ağ Altyapı teknik şartname taslağı Yatırım ve Tesisler Dairesi Başkanlığı ile resmi yazı ekinde paylaşıldı. Teknik şartnameler hazırlanarak Ulaştırma Bakanlığına gönderildi.

ÖĞRETMENLERİN HİZMETİÇİ EĞİTİM BİLEŞENİ

Hizmetiçi Eğitim Bileşeninin Amacı bulduğu/hazırladığı materyali kullanarak BT destekli ders tasarımını yapabilmesi dersin amaçlarına uygun ürün hazırlayabilmesi dersin amaçlarına uygun e-İçerik ortamlarını bulup seçebilmesi Proje kapsamında sağlanacak olan donanımı etkin bir biçimde kullanabilmesi, öğretmenlere verilecek olan hizmetiçi eğitim sonunda öğretmenin;

Yol Haritası 1 Bakanlığımız Genel Müdürlüklerinde yapılan hizmetiçi eğitimler ve hizmetiçi eğitim konusunda yapılan araştırmalar incelendi. 2 Öğretmen eğitimleri yapan firmalar ile görüşmeler yapıldı. 3 Eğitimde FATİH projesi hizmetiçi eğitim bileşeni yol haritası ve iş akış şeması belirlendi. 4 Belirlenen yol haritası, ilgili paydaşlar (Hizmetiçi Eğitim Dairesi Başkanlığı, Eğitim ve e-Öğrenim Hizmetleri Şubesi, Ar-Ge Şubesi) ile tartışıldı. 5 Bakanlığımız Genel Müdürlükleri ve Hizmetiçi Eğitim Dairesi Başkanlığı ile hizmetiçi eğitim içeriklerinin oluşturulması komisyonu kuruldu. 6 Hizmetiçi eğitim içeriğinin gözden geçirilerek dokümanlarının hazırlanması için Akademik komisyon kuruldu ve çalışmalar yapılmaktadır. Bakanlığımız Genel Müdürlüklerinde yapılan hizmetiçi eğitimler konusunda bir araştırma yapıldı. (Hizmetiçi Eğitim Dairesi Başkanlığı, Erkek Teknik Öğretim Genel Müdürlüğü, Öğretmen Yetiştirme ve Eğitimi Genel Müdürlüğü, İlköğretim Genel Müdürlüğü) Öğretmen eğitimleri yapan firmalar ile görüşmeler yapılarak firma kanalıyla eğitim içerikleri hazırlanan ve uygulanan eğitimler incelendi. Yapılan araştırmalar sonucunda programların uygulamaya yönelik iyi yönleri dikkate alınarak Eğitimde FATİH projesi hizmetiçi eğitim bileşeni yol haritası ve iş akış şeması belirlendi. Belirlenen yol haritası, ilgili paydaşlar (Hizmetiçi Eğitim Dairesi Başkanlığı, Eğitim ve e-Öğrenim Hizmetleri Şubesi, Ar-Ge Şubesi) ile görüşülerek gerekli olan düzeltmeler yapıldı. Öğretmenlere öncelikle Temel Bilgisayar kullanım kursu verilerek teknolojiye olan yetersizliklerin giderilmesi ve daha sonrada BT’nin derslerde etkin ve verimli kullanılmasına yönelik pedogojik formasyona dayalı bir eğitimin verilmesinin uygun olacağı görüldü. Alanında kendini ispatlamış Bu akademik komisyonda farklı üniversitelerin böte bölümlerinden, eğitim fakültelerinden, bazı alanlardan ve genel müdürlüğümüz uzmanlarından oluşan bir ekibimiz.

Yol Haritası Eğitimde Fatih Projesi Hizmetiçi Eğitimi Hizmetiçi Eğitimler Mahalli yapılan Temel BT Eğitimleri- BT Kullanımı Konusunda interaktif video veya kılavuz Fatih Projesi Eğitimde Teknoloji Kullanımı Kursu Branşlara yönelik örnek ders anlatımları videosu E-İçerik Platformu Eğitimde FATİH Projesi 2. Aşama Eğitimi Hizmetiçi Eğitim Yöntemi Eğitimi verecek öğretim görevlilerinin belirlenmesi Eğitici Eğitimlerinin Planlanması Merkezi HİE ile eğitmen eğitimi Üniversiteler ile eğitimlerin verilmesi Müfettişlere ve okul müdürlerine seminer Okul Müdürlerine ve teknik öğretmenlere Altyapı ile ilgili Seminer Okul Öğretmenlerinin Hizmetiçi Eğitimi Uzaktan eğitimlerle Yüzyüze eğitimlerle İzleme- Değerlendirme Destek ve Rehberlik Eğitimlerin takibi Teftiş Kurullarınca denetim Motivasyon Sertifikalandırma Kariyer Basamakları Teşvik ve Ödüllendirme

Temel BT Eğitimleri Okul Müdürleriyle bilgilendirme seminerlerinin yapılması ve BT kullanımı konusunda eğitime ihtiyacı olan öğretmenlerin belirlenmesi Belirlenen öğretmenlerin temel BT kullanımı konusundaki eksikliklerinin mahalli eğitimlerle giderilmesi (B.08.0.HED.0.77.00.00.774.99/6722 sayılı ve 30.12.2010 tarihli yazı ) BT Kullanımı Konusunda öğretmenlerin sürekli ulaşabilecekleri etkileşimli video veya kılavuzların hazırlanması Öğretmenlere öncelikle Temel Bilgisayar kullanım kursu verilerek teknolojiye olan yetersizliklerin giderilmesi ve daha sonrada BT’nin derslerde etkin ve verimli kullanılmasına yönelik formasyona yönelik bir eğitimin verilmesinin uygun olacağı görüldü. Ortaöğretim Projesi kapsamında donanımların kurulduğu okullar öncelikli olmak üzere tüm FATİH Projesi kapsamında bu donanımların kurulacağı ortaöğretim ve ilköğretim okulları ile okul öncesi eğitim kurumlarındaki sınıflarda bu donanımları kullanacak öğretmenlerden "Temel Bilgisayar Kullanımı" konusunda eğitim almamış olanlar ile bu konuda kendilerini yeterli görmeyenlere; 30.12.2010 tarihli ve B.08.0.HED.0.77.00.00.774.99/6722 sayılı yazı ekinde Ek-1 olarak yer alan etkinlik programının, mahalli hizmetiçi eğitim faaliyeti olarak düzenlenmesi yönünde Hizmetiçi Eğitim Dairesi Başkanlığı tarafından 81 il kapsamında resmi yazı gönderilmiştir. Konuyla ilgili eğitimleri Eğitici Bilişim Teknolojileri Formatör Öğretmenleri vermeye başlamıştır.

FATİH Projesi Eğitimde Teknoloji Kullanımı Kursu Eğitim Süresi : 30 Saat Eğitim yöntemi : Yüz yüze eğitmen eğitimi, Yüz yüze, uzaktan ve karma yöntemle öğretmen eğitimi

FATİH Projesi Eğitimde Teknoloji Kullanımı Kursu Eğitimde FATİH Projesi MODÜL 1 BT ekipmanlarını kurma ve kullanma MODÜL 2 Eğitimde Teknoloji Kullanımı ve Temel Kavramlar MODÜL 3 Görüş ve önerilerinizi e-posta yoluyla bekliyoruz.

Eğitimde FATİH Projesi 1. Aşama Eğitimi Materyal Arama, Bulma ve Seçme MODÜL 4 Öğretim Materyali Tasarlama ve Materyalin Üzerinde Değişiklik Yapma MODÜL 5 Öğretim Sürecinde Materyallerin Kullanımı MODÜL 6 Materyalin Etkililiğinin ve Verimliliğinin Öğretmen Tarafından Değerlendirilmesi MODÜL 7 Görüş ve önerilerinizi e-posta yoluyla bekliyoruz.

Hizmetiçi Eğitim Yöntemi Eğitici Eğitimlerinin bakanlığımızca düzenlenmesi Eğitimlerin mahalli düzeyde yürütülmesi Eğitimlerin etki analizlerinin yapılarak değerlendirilmesi Sonuçlara göre gerekli önlemlerin yapılması Eğitimlerin ülke genelinde belli bir standartta verilerek iller arası farklı uygulamaların yapılmaması

İzleme - Değerlendirme Eğitici eğitimine katılan öğretmenlerimizin okullara destek vermeleri ve rehberlik yapmaları Bakanlık ve valiliklerce eğitimlerin sürekli takibinin yapılması Teftiş Kurullarımızca eğitimlerin denetimlerinin sağlanması

Planlananlar FATİH Projesi Eylem Planına Uygun Olarak; Okuldaki öğretmenlerin hizmetiçi eğitimlerinin yapılması Eğitici eğitimlerinin yapılması Yöneticilere Eğitimde Fatih Projesi Seminerlerinin yapılması Yapılan eğitimlerin değerlendirilmesi ve eğitim içeriğinin güncellenmesi Eğitim alan eğitmenlerin mahallinde ilk öğretmen eğitimlerini vermesi Genel Müdürlüğümüz tarafından eğitmen eğitimlerinin yapılması Genel Müdürlükler tarafından oluşturulan «Etkinlik Planı» dokümanlarının akademik komisyon tarafından oluşturulması

Neler Yaptık Eğitim içeriği ve dokümanların güncellenmesi Eğitim dokümanlarının hazırlanmaya başlanması ilk eğitmen eğitimlerinin yapılması ( 2 Grup, 24 il 44 kişi) Pilot öğretmen eğitimlerinin yapılması ( 13 il 234 Öğretmen) Pilot Eğitim sonuçlarının değerlendirilmesi Nisan - Mayıs Haziran-Temmuz 17.09.2018

Neler Yaptık Öğretim programları komisyonlarına seminer verilmesi ( 2 Grup) Okul müdürlerine tanıtım seminerleri ( Yüz yüze ve uzaktan eğitim grupları) 2011 Ek eğitim faaliyetleri ve 2012 yılı HİE faaliyetlerinin planlanması Eğitimlerin mahalli HİE kapsamında 2012 yılı planlamaları için resmi işlemler Ağustos Eylül 17.09.2018

Neler Yapacağız Ekim-Kasım-Aralık Eğitmen eğitimlerine devam edilmesi Eğitimlerin uzaktan eğitim yöntemi ile desteklenmesine yönelik çalışmalar 2012 Yılı Eğitmen eğitimlerinin tamamlanması Mahalli HİE Faaliyeti olarak öğretmen eğitimlerine başlanması Projenin uygulanma sürecine göre 2. aşama eğitim içerikleri ile ilgili hazırlıklar Mahalli HİE Eğitim faaliyetlerinin takibi ve değerlendirilmesi

Hedefimiz Uygulamaya dayalı etkin bir hizmetiçi eğitim hamlesiyle; Fatih Projesi sadece teknik bir yatırım değil, topyekün eğitimde fırsatları artırma ve teknolojiyi iyileştirme hamlesidir

Örnekler

Nasıl Yapacağız İl Millî Eğitim Müdürlükleri ve Tüm yöneticilerimizin desteği ile Öğretmenlerimizin etkin kullanımı ile Öğrencilerimizin fırsatları değerlendirmesi ile

Başarılı çalışmaların ödüllendirilmesi Sizlerden Beklentilerimiz Başarılı çalışmaların ödüllendirilmesi Genel Müdürlüğümüzle iller arasında sağlıklı ve sürekli iletişimin sağlanması. Sürece olumlu katkısı olacak bilgi ve görüşlerin iletilmesi Eğitimlerin açılış, kapanış ve takibi konusunda yönetici hassasiyetinin gösterilmesi Okul Formatörlerinizin öğretmenlerinize Bilişim Liderliği yapmasının sağlanması Okulunuzdaki tüm öğretmenlerin Fatih Projesi hizmetiçi eğitimlerini almaları ve sonuçlarının bizzat takip edilmesi BT kullanımı konusunda eksikliği olan öğretmenlerin Temel BT Kullanımı eksiğinin giderilmesi

TEŞEKKÜRLER İzmir Fatih Projesi Teknoloji ve Liderlik Forumu Ekibi eğitimde TEŞEKKÜRLER İzmir Fatih Projesi Teknoloji ve Liderlik Forumu Ekibi e-posta: lidermudurler@gmail.com fatih_projesi@meb.gov.tr Web: http://fatihprojesi.meb.gov.tr