ÇAĞDAŞ YÖNETİCİ ASİSTANLIĞI PROFİLİ Hazırlayan Berkay deniz çil
Çağdaş Yönetici Asistanı Profili Kimdir ? Yöneticinin sağ kolu pozisyonunda alanında uzman, medya ile ilişki kuran ancak medyatik olmayan gündemde olmayan ama yaptıklarıyla örgütsel gündemi belirleyen, öğrenmeye hazır ve araştırıcı biridir.
Çağdaş Yönetici Asistanı Hakkında Bilinmesi Gerekenler *Psikolojik dengesi sağlam olmalı *Güvenilir ve karizmatik olmalı *Yerine getiremeceği sözler vermemeli, verdiği sözü yerine getirmeli *Çalışanlara partnerlik etmeli yetkiyi paylaşmalı çağdaş bir yönetici asistanında filozofik boyut değer sistemleri ve psikolojik boyut onun kişilik özelliklerini oluşturmalıdır. *Yönetici asistanı çalışanlarına vizyon kazandırabilmelidir.
Örgütlerde Unvan Ve Yönetici Sekreterliği Unvanı Unvanların örgütsel işlevi açısından yararları *Kişisel kimlik ve değer algılarını etkiler *Çalışanları elde tutma konusunda rol oynar *Unvanlar, örgüt ve ülke kültüründen önemli oranda etkilenirler
Chief Executive Officer: Ceo kavramının ilk çıkışı 1970’li yıllara rastlar. Amerikan modeli o güne kadar hep president (başkan) kelimesini kullanmıştı. *Ceo’nun sorumlu olduğu ve ilişki içinde olmak zorunda kaldığı kişi ve kurumlar: hissedarlar, çalışanlar, müşteriler, sendikalar, basın, tedarikçiler, kamuoyu, sivil toplum örgütleri, devlet, bakanlıklardır.
Yönetici Asistanın Örgütsel Kademedeki Yeri üst kademe yönetimi: Örgütün geleceğine yönelik amaç ve hedeflerini belirleyen ve bunu gerçekleştirebilmek için plan ve programları yapan yönetime üst yönetim, bu yetkiyi kullanan kişilere üst kademe yöneticisi denir.
Orta Kademe Yönetimi: Orta kademe yöneticileri üst kademe yönetim tarafından belirlenen amaç ve hedeflere ulaşmak için gerekli plan ve program ve faaliyetlerin koordinasyonunu sağlar.
Alt Kademe Yönetimi: Örgüt günlük faaliyetlerinin yürütüldüğü yönetim kademesine alt kademe yönetimi denir.
Kurmay bir yönetici olarak yönetici asistanı 1) Kaynaklarına Göre Yetki: Yetki astlara emir verme ve itaat bekleme hakkı olduğuna göre, astların emir vermek ve onların yaptıklarını denetlemek kaynağa göre yetkiyle mümkün olur.
2) Örgüt İlişkisine Göre Yetki: *üçe ayrılır. A) Komuta yetkisi: emir komuta yetkisi olarak adlandırılır, bir örgütsel sistem içinde en temel yetki biçimidir. B) fonksiyonel yetki: bir uzmana, konusuna giren durumlarda diğer iş görenlere emir verme komuta yetkisidir. C) kurmay yetki: her türlü organizasyonda komuta görevini yerine getirmekte sorumlu olan danışmanlık ve yardımcılık görevi yapanların kullandıkları yetkidir.
Dinlediğiniz için teşekkürler…