“. İşitme: Kulak ve beyindeki işitme merkezleri tarafından sesin algılanmasına işitme denir. İşitme Engelliliği: İşitmeyi meydana getiren yapı ve organlardan.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ORTAOKUL SONRASI EĞİTİM SEÇENEKLERİ
Advertisements

EĞİTİM PSİKOLOJİSİ EĞİTİM PSİKOLOJİSİ.
Özel Gereksinimi Olan Çocuklar ve Özel Eğitim
ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
Zihinsel Yönden Yetersiz Çocukların Özellikleri
İŞARET DİLİ.
2.Hafta. Kaynaştırma ve Destek Özel Eğitim Hizmetleri
DİL VE KONUŞMA ENGELLİLER
ANLATIM TÜRLERİ DENİZLİ LİSESİ (ANADOLU STATÜSÜ)
9.Sınıf Sağlık Hizmetlerinde İletişim
BENİM LİSEM HANGİSİ?.
ÇOCUK GELİŞİMİ BÖLÜMÜ Çocuk gelişimi ve eğitimi alanı, özellikle okul öncesi eğitim kurumlarını kapsar.
ÖZGÜL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ.
ZİHİNSEL YETERSİZLİĞİ OLAN VE İLKÖĞRETİM OKULLARINDA ÖZEL EĞİTİM ALAN ÖĞRENCİLERE BASİT DÜZEYDE ÖZ BAKIM VE GÜNLÜK YAŞAM BECERİLERİ KAZANDIRMAK İÇİN ÇOKLU.
AYŞE ŞAHİN MESLEK LİSESİNDE EĞİTİM VERİLEN MESLEKİ EĞİTİM ALANLARI.
İLİMİZDE BULUNAN ANADOLU-ANADOLU TEKNİK VE MESLEK LİSELERİ
Patnos Rehberlik ve Araştırma Merkezi Özel Eğitim Hizmetleri Bölüm Başkanlığı KAYNAŞTIRMA BEP.
BURSA SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ “ ADIM ADIM SAĞLIK ” EĞİTİMLERİ.
Zeka. Zekanın ne olduğu ve nasıl tanımlanacağı yüzyıllardır insanoğlunu meşgul etmiş olan bir konudur. Zeka, öğrenme gücü ya da yeni durumlar karşısında.
İLKÖĞRETİM SONRASI EĞİTİM SEÇENEKLERİ
ADAPAZARI REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
ÖZEL EĞİTİM HİZMET İÇİ EĞİTİM PROGRAMI
ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ
İŞİTME ENGELLİ KAYNAŞTIRMA ÖĞRENCİLERİN EĞİTİMİ
ÖZEL EĞİTİM DÜZENLEMELERİ
ENGELLİ BİREYLERİN HAKLARİ
DURMUŞ ÇAVDAR (Rehber Öğretmen)
İŞİTME ENGELLİ ÇOCUKLAR kaynak:Prof.dr Bülbin Sucuoğlu Doç.dr Tevhide Kargın Mustafa ÜNSAL Tavşanlı RAM Müdür Yardımcısı.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİNDE DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR
«Özel Gereksinimli Bireylerin Yetersizlik Tür ve Düzeylerine Göre Tanılama ve Destek Eğitim Hizmetlerine Katılma Durumları» Mustafa AYRAL, Şenol DEMİRHAN,
ÖZEL EĞİTİM OKUL VE SINIFLARI MALTEPE RAM
AŞI HAFTASI NİSAN.
ZİHİN ENGELLİ ÇOCUKLARIN MOTOR GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
ÖZEL EĞİTİM SINIFI VE KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
BEYİN ve BİLİŞSEL GELİŞİM
ÖZÜRLÜLÜK(ENGELL İ )NED İ R? Bedensel, zihinsel ve ruhsal özelliklerinden belirli oranda fonksiyon kaybına neden olan organ yokluğu ve bozukluğu sonucu.
İŞİTME YETERSİZLİĞİ OLAN ÖĞRENCİLER
Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve ÖZEL EĞİTİM
DİL VE KONUŞMA BOZUKLUKLARI
Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve ÖZEL EĞİTİM
BURDUR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
İşitme Engelliler Farkındalık Sunumu
ZİHİN ENGELLİ ÇOCUKLARDA DİL GELİŞİMİ
İşitme engelliler.
Okula neden devam ediyorsunuz? “Eğitim görmek için.”… Okul bizi hayata hazırlamada laboratuvar görevi görür. Sorunlara uygun çözüm yolları geliştirmemize.
ÜNİVERSİTELERDE YAPILMASI GEREKEN TEMEL UYARLAMALAR FUNDA ACARLAR Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Bölümü.
ORTAÖ Ğ RET İ M KURUMLARI BÜ Ş RA ATICI REHBER Ö Ğ RETMEN.
İŞİTME ENGELLİLERDE ÖĞRETİM TEKNİKLERİ
İŞİTME ENGELLİLER.
Görme Engelliler.
ÇOCUK GELİŞİMİ BÖLÜMÜ Çocuk gelişimi ve eğitimi alanı, özellikle okul öncesi eğitim kurumlarını kapsar.
DOÇ. DR. HATİCE BAKKALOĞLU
ENGELLİ OLMAYA İLİŞKİN TEMEL KAVRAMLAR
İŞİTME YETERSİZLİKLERİ
DOÇ. DR. HATİCE BAKKALOĞLU
UZAKTAN EĞİTİM.
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR
YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE POWER POINT SUNUMLARININ ETKİSİ
ÖZGÜL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ Uzm. Psk. Aylin İlden Koçkar
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ KAYNAŞTIRMA.
İŞİTME YETERSİZLİĞİNE SAHİP ÇOCUKLAR
Hazırlayan ÖMER ÇAKIR.
BÖLÜM 1: KAYNAŞTIRMA: TEMEL KAVRAMLAR, TARİHÇE ve İLKELER
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK
Özel EĞİTİM Doç. Dr. Necati HIRÇA.
EĞİTSEL DEĞERLENDİRME VE TANILAMA
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
ENGELLİLER İÇİN BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR
Sunum transkripti:

İşitme: Kulak ve beyindeki işitme merkezleri tarafından sesin algılanmasına işitme denir. İşitme Engelliliği: İşitmeyi meydana getiren yapı ve organlardan birinin ya da birden fazlasının görevini yerine getirmemesine işitme engelliliği denir.

İşaret Dili:İşitme engellilerin kendi aralarında iletişim kurarken, el hareketlerini ve yüz mimiklerini kullanarak oluşturdukları görsel bir dildir.

İşitme Engelli Neden Olur: Akraba evliliği, kan uyuşmazlığı, kulak zarının zarar görmesi, ateşli hastalıklar, menenjit, kızamık, kabakulak vb. ve yaşlılık gibi nedenlerdir.

İşitme Engelliliklerine Devlet Tarafından Tanınan Haklar: İlköğretim ve orta öğretimde gündüzlü ve yatılı eğitim hizmetleri verilmektedir. Meslek liselerine sınavsız yerleşirler. Orta öğretimlerini tamamladıktan sonra yüksek öğrenimleri Eskişehir Anadolu Üniversitesi`ne bağlı Entegre Yüksek okulunda devam ettirebilirler.

İşitme Engeli Olanlar Ne Tarz Sorunlarla Karşılaşır: Sağlık sorunlarını anlatırken güçlük çekme, televizyon izlerken anlamama, sosyal haklarının kullanımında zorluk vb. sorunlar yaşarlar.

İşitme engeli çocukların çoğu normal zekaya sahiptir. İşitme güçlüğü zeka geriliğine değil öğrenme güçlüğüne sebep olur. İşitme engeli sözel dil edimini etkiler. İşitme kayıpları erken tanılabilir ve teşhis edilebilirse, tıbbi önemler ve eğitsel hizmetler sağlanabilir.

Mustafa OCAK Sezer REİS Zeynep Sude TONYALI Dilara ARSLAN HAZIRLAYAN: Beyza AKAR Enes SÜRMEN Ömer BULUT Oğuzhan GÜNDÜZ