Eğitsel Rehberlik.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Prof. Dr. Ahmet Arıkan Gazi Ü niversitesi Gazi Eğitim Fakültesi OFMAE Bölümü Matematik Eğitimi Anabilim Dalı.
Advertisements

REHBERLİK HİZMETLERİNDE GELİŞİMSEL YAKLAŞIM EBİM
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM © TemplatesWise.com 1.
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
Okul Kademelerine Göre Gelişim Özellikleri YRD.DOÇ.DR. MUSTAFA TOPRAK.
SPORLA İLGİLİ HAREKETLER DÖNEMİ (7-12 yaş)
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK 1 YAPILANDIRMACI ÖĞRENME YAKLAŞIMI.
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM JEROME BRUNER.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
Fen tutum. Fen eğitimi ve fene karşı tutum ile ilgili araştırmalar incelendiğinde öğrencilerin, öğretmen adaylarının ve öğretmenlerin fene karşı tutumları,
SOLUNUM VE GEVŞEME EGZERSİZLERİ İLE ETKİLİ MÜZİK EĞİTİMİ AYŞEN ÜMİT İSTANBUL BİLİM VE SANAT MERKEZİ Müzik Mentoru.
Filiz DİKİCİ Psikolojik Danışman ÜSTÜN ZEKALILAR.
KENDİMİZİ TANIMAK MESLEKLERİ TANIMAK MESLEK SEÇİMİNİN ÖNEMİ SEÇMEK İSTEDİĞİM MESLEKLER HAKKINDA NERELERDEN BİLGİ ALABİLİRİM.
KONYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI.
Program Tasarım Modelleri
ÖĞRENME SINIF YÖNETİMİ
REHBERLİKTE HİZMET TÜRLERİ
SA Ğ LI Ğ IN GEL İŞ T İ R İ LMES İ VE İ L EYLEM PLANI.
Süreç... Rehberlik Nedir? Rehberlik Ne Değildir? Reberlik İlkeleri Nelerdir? Rehberlik Servisinden Hangi Konulara Dair Yardım Alınabilir? - Bireysel Alan.
Bireyi Tanıma Teknikleri I
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
Bireyi Tanıma Teknikleri I
Hedef-Kazanım Belli bir alanda eğitilecek bireylere kazandırılmak istenen özellikler ya da yeterliklerdir. Kazanımın eğitim yoluyla kazandırılabilecek.
Kişisel-Sosyal Rehberlik
ÖZEL EĞİTİMİN TEMEL İLKELERİ
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ
7.SINIFLAR TEKNOLOJİ TASARIM
Öğretimin Uyarlanması
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ 1
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
NOT VERME VE MEZUNİYET.
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
YAŞAM BECERİLERİ -Öfke kontrolü -“Hayır” diyebilme -Israrlara karşı koyabilme -Kendini ortaya koyma -İletişim becerileri -Sorun çözme -Stresle başa.
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
BİLSEM NEDİR? “Bilim ve Sanat Merkezi, okul öncesi eğitim, ilkokul, ortaokul ve lise çağındaki özel yetenekli öğrencilerin bireysel yeteneklerinin farkında.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
PIRLS (The Project of International Reading Language Skills-Uluslararası Okuma Becerileri Projesi) Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
ÖĞRETİMDE PLANLAMA.
Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisinin Tanıtımı
EĞİTSEL OYUNLAR.
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
ÖĞRENME STİLLERİ.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Geliştirme Genel Müdürlüğü
Oyun İçine Gömülü Öğretim
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Örgüt yapısı ve özel eğitim
Sağlık Bilimleri Fakültesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Free template from Kişisel Rehberlik Yaşamayı öğrenme 2/23/2019 Free template from
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
KİŞİSEL REHBERLİK.
Bireyi Tanıma Süreci Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
Geliştirme Genel Müdürlüğü
BİREYİ TANIMA TEKNİKLERİ
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Sunum transkripti:

Eğitsel Rehberlik

Free template from www.brainybetty.com Eğitsel Rehberlik: Bireyin kendi yetenek, ilgi, ihtiyaç ve olanaklarına uygun bir öğrenim dalını seçip, başarı ile ilerlemesini sağlamak Eğitsel gelişim ve sorunların çözümünde yapılan yardımlar 9/16/2018 Free template from www.brainybetty.com

Free template from www.brainybetty.com Sürekli Tüm öğrencilere yönelik Grup temelli Planlı ve sistemli İzleme ve değerlendirme 9/16/2018 Free template from www.brainybetty.com

Free template from www.brainybetty.com Genel amaçlar: Okula uyum sağlama Başarıyı engelleyen etmenleri azaltma yada kaldırma 9/16/2018 Free template from www.brainybetty.com

Free template from www.brainybetty.com Öğrencilerin ilgi, yetenek, eğilim ve özelliklerine uygun bir eğitsel ortam yaratma. 9/16/2018 Free template from www.brainybetty.com

Free template from www.brainybetty.com Başarı kimliği benimsemesine yardımcı olma ve motivasyonunu artırma 9/16/2018 Free template from www.brainybetty.com

Free template from www.brainybetty.com Öğrenme güçlüğü olan bireyleri ve Üstün yetenekli öğrencileri belirleme ve destek almalarını sağlama 9/16/2018 Free template from www.brainybetty.com

Eğitsel rehberlik ile ilgili özel alan yeterlikleri Öğrenme stillerini belirleme Etkili çalışma becerilerini kazandırma Zamanı kullanma becerisi kazandırma Sınav kaygısı ile baş etmesine yardımcı olma 9/16/2018 Free template from www.brainybetty.com

Free template from www.brainybetty.com Çalışma ortamını düzenleme becerisi kazandırma Okuma alışkanlığı kazandırma Ders araç gereçlerini etkili kullanma becerisi kazandırma Çok boyutlu düşünme becerisi kazandırma 9/16/2018 Free template from www.brainybetty.com

Free template from www.brainybetty.com Dikkat toplama egzersizi yaptırma Motivasyonu artırıcı çalışmalar yapma Ders dinleme becerisi kazandırma Kaynaştırma öğrencilerinin gelişimini izleme 9/16/2018 Free template from www.brainybetty.com

Free template from www.brainybetty.com Okul Öncesi Eğitimde Eğitsel Rehberlik: 9/16/2018 Free template from www.brainybetty.com

Free template from www.brainybetty.com Öğretmen Rolleri 9/16/2018 Free template from www.brainybetty.com

YETERLİK ALANI: OKULA VE ÇEVREYE UYUM Evinin çevresinde bulunan varlıkları söyler. Okulunun semtini, adını,sınıfının ismini söyler. Okula geliş gidiş yolunda gördüklerini söyler. Öğretmeninin dışındaki okul çalışanlarını tanır. Okuluna ilişkin duygularını açıklar. 9/16/2018 Free template from www.brainybetty.com

Free template from www.brainybetty.com Sınıfın bir üyesi olduğunu fark eder. Okulun bir üyesi olduğunu fark eder. Kuralların neden var olduğunu söyler. Grup oyunlarının kurallarına uygun davranır. Sınıf kurallarına uyar. Okul kurallarına uyar. 9/16/2018 Free template from www.brainybetty.com

YETERLİK ALANI: EĞİTSEL GELİŞİM Yönergeleri takip etmenin nedenlerini açıklar. Öğretmenin sözel / görsel yönergelerine uyar. Sabırlı olmanın önemini açıklar. İsteklerini elde etmek için çaba gösterir. Başarıya ulaşmanın önemini açıklar. 9/16/2018 Free template from www.brainybetty.com

Free template from www.brainybetty.com Başarılı olabilmenin ön koşulları olduğunu fark eder. Yeni bir şey öğrenmenin önemini fark eder. Amaç belirlemenin önemini açıklar. Bağımsız iş yapmanın önemini fark eder. Günlük yaşamda kendisine ait işleri yapar. İlkokula ilişkin duygu ve düşüncelerini söyler. Bir iş yaparken dikkat toplamanın önemini söyler. 9/16/2018 Free template from www.brainybetty.com