Pedagojİk formasyon sertİfİka programI ÖğreTİM İLKE ve YÖNTEMLERİ Hafta I – 2. Bölüm Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

STRES SINAV KAYGISI KARACASU LİSESİ Rehberlik Servisi.
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
ÇOCUK GELİŞİMİNE GİRİŞ
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM © TemplatesWise.com 1.
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
Program Geliştirme Modelleri
SPORLA İLGİLİ HAREKETLER DÖNEMİ (7-12 yaş)
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
DAVRANIŞ BİLİMLERİNE GİRİŞ
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK 1 YAPILANDIRMACI ÖĞRENME YAKLAŞIMI.
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM JEROME BRUNER.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
Öğretim  Öğrenci gelişimini amaçlayan, öğrenmenin başlatılması, sürdürülmesi ve gerçekleştirilmesi için düzenlenen planlı etkinliklerden oluşan bir süreçtir.
Program Tasarım Modelleri
ÖĞRENME SINIF YÖNETİMİ
Sözsüz İletişimin Özellikleri
Öğretim İlke ve Yöntemleri: Öğrenme Stratejileri
Bireyi Tanıma Teknikleri I
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
EĞİTİMDE DRAMA.
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
Bireysel Farklılıklar ve Öğretim Tasarımı
Kişisel-Sosyal Rehberlik
ÇAĞDAŞ EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖĞRENCİ KİŞİLİK HİZMETLERİ VE REHBERLİK
HAYAT BİLGİSİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Öğretimin Uyarlanması
ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ VE ÖĞELERİ
Drama ile İlgili Terimler / Eğitim Öğretim Sürecinde Drama
EĞİTİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
KİŞİLİK GELİŞİMİ KİŞİLİK KURAMLARI SAVUNMA MEKANİZMALARI
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
BEBEKLİK DÖNEMİNDE GELİŞİM DERSİ
Bilginin Organizasyonu
Program Tasarım Modelleri
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
TUTUM VE ALGILAR.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
Öğretim İlke ve Yöntemleri
ÖĞRETİM ARAÇ-GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
Öğretimle İlgili Temel Kavramlar
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
TEST DIŞI TEKNİKLER.
PROGRAM DEĞERLENDİRME
Öğrenme Psikolojisi Kuramlar: Sosyal Bilişsel Öğrenme
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
ÖĞRETİM İLKELERİ.
İÇERİK DÜZENLEME -Bilgi türleri- Fiziksel bilgi
ÖĞRENME STİLLERİ.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Gelişim ve Temel Kavramlar
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta V Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
SAĞLIK PSİKOLOJİSİNE GİRİŞ
Bireyi Tanıma Süreci Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
ÖĞRENME.
Gelişme ve Büyümenin Temelleri
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

Pedagojİk formasyon sertİfİka programI ÖğreTİM İLKE ve YÖNTEMLERİ Hafta I – 2. Bölüm Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ

İçerik Eğitim Öğrenme Öğrenme Aşamaları Öğretim Eğitimde Planlamanın Önemi Eğitim Programı

EĞİTİM

EĞİTİM Seçilmiş ve kontrollü bir çevrenin (özellikle okulun) etkisi altında sosyal yeterlik ve optimum bireysel gelişmeyi sağlayan sosyal bir süreçtir. İnsanların diğer insanları belli bir maksatla kültürlemelerine  yada kasıtlı kültürleme sürecine ise eğitim denilmektedir.

EĞİTİM Kişinin yaşadığı toplum içinde değeri olan, yetenek, tutum ve diğer davranış biçimlerini geliştirdiği süreçlerin tümüdür. Eğitim; kişiyi aklı, duyguları ve davranışlarıyla bir bütün olarak ele alan bir oluşturma ve yönlendirme sürecidir

EĞİTİM Bireyin davranışında kendi yaşantısı yoluyla ve kasıtlı olarak istendik değişme meydana getirme sürecidir. “Eğitim; Yaşamın Kendisidir” 

Birey Biyolojik Kültürel Sosyal

YAŞANTI Bireyin diğer bireylerle ve çevresiyle etkileşiminin bireyde bıraktığı izlenimdir.

DAVRANIŞ Psikologlara göre; organizmanın etkiye karşı gösterdiği tepki veya tepkiye karşı gösterdiği etkidir. Eğitimcilere göre; organizmanın gözlenebilir, ölçülebilir ve istendik olan hareketleridir.

İSTENDİK İstendik davranış dendiğinde toplumun bireyden beklentileri,istekleri ve toplumun değer yargılarına göre şekillenen bir oluşumdur. Toplum bunu uygun görür, yok efendim şu davranış toplumda kabul görmez ya da kim ne der durumlarını çok fazla önemsiyoruz. Peki ya birey? O ne olacak? Kişinin istekleri,değer yargıları ve hayattan beklentileri ne olacak?

KASIT Tasarlanmış bir değişikliğe ulaştıracak planlamaları yapmak gereğini vurgulamak için kullanılmıştır.

EĞİTİM

Öğrenme

ÖĞRENME Yaşantı sonucu bireyin davranışlarında yada potansiyel davranışlarında oluşan kalıcı izli değişikliklerdir.

ÖĞRENME

ÖĞRENME İLE İLİŞKİLİ KAVRAMLAR

ÖĞRENME İLE İLİŞKİLİ KAVRAMLAR Büyüme : Bireyin bedensel yönüyle ilgilidir. Bedenin boy, kilo ve hacim olarak artması anlamındadır.

ÖĞRENME İLE İLİŞKİLİ KAVRAMLAR Olgunlaşma : Bedensel gelişim sürecinde organların kendilerinden beklenilen işlevlerin yerine getirebilecek düzeye gelmesidir. Bireyin bir bilgiyi davranışı, bedensel ve zihinsel açıdan öğrenme kapasitesine ulaşmasıdır.

ÖĞRENME İLE İLİŞKİLİ KAVRAMLAR Gelişme : Büyüme, olgunlaşma ve öğrenmenin etkileşimi sonucu sürekli ilerleme sağlayan değişmedir. Gelişme = Büyüme + olgunlaşma

ÖĞRENME İLE İLİŞKİLİ KAVRAMLAR Gelişim : Organizmanın bedensel, zihinsel, dilsel, duygusal, sosyal yönden sürekli ilerleme sağlayan değişim sürecidir. Gelişme – Gelişim Ürün Süreç

ÖĞRENME İLE İLİŞKİLİ KAVRAMLAR Hazırbulunuşluk : Bir öğrenmenin gerçekleşebilmesi yada öğrenme yaşantısının etkili olabilmesi için gerekli yeterliğe sahip olma durumudur. Hazırbulunuşluk olgunlaşmanın yanı sıra önceki öğrenmelerini, ilgilerini, tutumlarını, güdülenmişlik düzeylerini, yeteneklerini ve genel sağlık durumunu da kapsayan bir kavramdır.

ÖĞRENME İLE İLİŞKİLİ KAVRAMLAR Yaş : Öğrenme ve yaş arasında bir ilişki vardır ve bu ilişki yaş ilerledikçe yani genç yetişkinlik dönemi aşıldıktan ve yaşlanmaya başlandığı andan itibaren negatif yönlü olur.

ÖĞRENME İLE İLİŞKİLİ KAVRAMLAR Zeka : Problem çözme yetisi Çevreye uyum sağlama Karşılaşılan sorunlara farklı ve hızlı çözümler önerebilme Öğrenme kapasitesi

İnsan ve hayvanı birbirinden ayıran temel özellik nedir? ÖĞRENME İLE İLİŞKİLİ KAVRAMLAR İnsan ve hayvanı birbirinden ayıran temel özellik nedir?

ÖĞRENME İLE İLİŞKİLİ KAVRAMLAR Güdülenme : Organizmayı harekete geçirecek (içsel) uyarıcılardır. Güdüler organizmanın gereksinimlerinden doğmakta ve bunların giderilmesi için harekete geçirmektedir. Güdülenme İçsel Dışsal

ÖĞRENME İLE İLİŞKİLİ KAVRAMLAR Kaygı Kaygı, kişinin dış dünyasından veya iç dünyasından gelen bir uyaranla karşılaştığında yaşadığı, bedensel, duygusal ve zihinsel tepkilerdir. Bir başka deyişle kişinin karşılaştığı durum ve olaylar karşısında duyduğu ve engellemekte zorluk çektiği aşırı endişe ve uyarılmışlık halidir. Kaygı, çok hafiften ağır paniğe kadar bir duygu aralığında yaşanabilir. X x x Çok düşük Orta düzey Çok yüksek

ÖĞRENME İLE İLİŞKİLİ KAVRAMLAR Refleks Doğuştan getirdiğimiz ve bir uyarıcıya karşı göstermiş olduğumuz basit, tutarlı ve ani tepkilerdir. Refleks söz konusu olduğunda öğrenmeden söz edilemez.

ÖĞRENME İLE İLİŞKİLİ KAVRAMLAR İçgüdü: Türe özgü ve karmaşık bir davranış örüntüsü bulunan öğrenme yerine olgunlaşma sonucu gelişen davranışlardır. Mevsim değişikliklerinde kuşların sıcak ülkelere göç etmesi.  Arıların petek ve bal yapması. Örümceklerin avlanmak için ağ kurması.  Balıkların yumurta bırakmak için sıcak denizlere gitmesi. 

ÖĞRENME İLE İLİŞKİLİ KAVRAMLAR Dürtü Organizmanın yaşamını sürdürebilmesi için gerekli olan fizyolojik kökenli ihtiyaçların organizmayı harekete hazır hale getirmesine dürtü denir. Açlık, susuzluk, cinsellik gibi fizyolojik ihtiyaçlarımızın organizmada rahatsızlık hali yaratması ve organizmanın bu rahatsızlıktan kurtulmak için harekete geçmesi dürtü olarak ifade edilebilir.

Öğrenme Yöntemi ile İlgili Öğrenilecek Olanla İlgili ÖĞRENMEYİ ETKİLEYEN ETMENLER Türe Özgü Hazır Oluş Olgunlaşma Genel Uyarılmışlık Düzeyi ve Kaygı Geçmiş Yaşantılar Dikkat Güdülenme Öğrenenle İlgili Öğrenme Zamanı Ayarlama Öğrenilecek Olanın Yapısı Katılma Geribildirim (Dönüt) Öğrenme Yöntemi ile İlgili Algısal Ayırt Edilebilirlik Anlamsal Çağrışım Kavramsal Gruplandırma Öğrenilecek Olanla İlgili

EĞİTİM

ÖĞRETİM

ETKİLİ ÖĞRENME VE ÖĞRETME

Eğitimde Öğretimde “Planlama” Nasıl Olmalı?

EĞİTİM PROGRAMI “belli öğrencileri belli zaman süreci içinde yetiştirmeye yönelik geçerli öğrenme yaşantıları düzenidir”

Öğretme-Öğrenme Süreci EĞİTİM PROGRAMI Hedef Davranış Niçin? İçerik Değerlendirme Ne? Öğretme-Öğrenme Süreci (Eğitim Durumları) Kalite Kontrolü Nasıl?

Eğitimin Bileşenleri

EĞİTİM

EĞİTİM

EĞİTİM

EĞİTİM

EĞİTİM

EĞİTİM

EĞİTİM

EĞİTİM

EĞİTİM

EĞİTİM

EĞİTİM

EĞİTİM

BİTTİ 