Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Eğitimde Hedefler ve Hedef Türleri
Advertisements

Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME (COOPERATIVE LEARNING)
COMENIUS 2.1 EĞİTİM / ÖĞRETİM PERSONELİNİN YETİŞTİRİLMESİNE YÖNELİK AVRUPA İŞBİRLİĞİ PROJELERİ.
Page  1 BUCAK MEHMET CADIL ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ COMENIUS PROJE TANITIMI.
Program Geliştirme Modelleri
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi.
Eğitimde Hedefler Hedef Kaynakları
Grundtvig Öğrenme Ortaklığı “A Step Towards Elderly People (STEP)” “Yaşlılara Doğru Bir Adım Projesi” Dr. Halis YEŞİL Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü.
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK 1 YAPILANDIRMACI ÖĞRENME YAKLAŞIMI.
İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü ERASMUS+ Gençlik KA3. Yapılandırılmış Diyalog.
ERASMUS+ GENÇL İ K KA2 İ L SOSYAL ETÜT VE PROJE MÜDÜRLÜ Ğ Ü.
1 “Öğrenci Merkezli Öğretim” Öğretmen Adayları Bakış Açısı ile Ne İfade Ediyor? Dr.Dürdane JACOBS Dr. Fahriye HAYIRSEVER.
Weblog! Eğitimde Günlük Uygulaması. İçerik »Weblog »Kavramsal Tanımlama »Sınıflandırma »Eğitimde Weblog Uygulaması »Eğitim Sisteminde Yaygınlaşmamasının.
SİMÜLASYONLAR Simülasyonlar Gerçek hayata en yakın yöntem olması, ilginç ve motive edici yönleri nedeni ile diğer yöntemlere göre gittikçe fazla.
GRUNDTVIG Yetişkin Eğitimi ve Yaşam Boyu Öğrenme.
KONYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI.
Program Tasarım Modelleri
%68 % 32 ANADOLU İMAM HATİP LİSELERİ İMAM HATİP ORTAOKULLARI EĞİTİM İÇERİĞİ.
TRAIning Transversal Supporting Career Development And Research
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Araştırma ve Uygulama Merkezi Stratejik Planı Yrd. Doç. Dr. Günver GÜNEŞ Merkez.
Kişisel-Sosyal Rehberlik
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
Erasmus+ KA1 Projesi: Gelişim İçin Hareketlilik
Bütünleştirme uygulamaları
BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ. BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ.
BÖLÜM 4 ÖTMG’de ÖĞRETMEN NİTELİKLERİ VE ÖĞRETMEN YETİŞTİRME
Eğitim; bireyin davranışlarında, kendi yaşantısı yoluyla,
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
PIRLS (The Project of International Reading Language Skills-Uluslararası Okuma Becerileri Projesi) Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Etkili Öğretmen Kimdir?
ÖĞRETİM ARAÇ-GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
EĞİTİM TEKNOLOJİSİ.
Eğitimde Hedefler Hedef Kaynakları
Üniversitelerarası Girişimcilik ve Yenilikçilik Endeksi
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
UZAKTAN EĞİTİM.
BENZETİM (SİMULASYON) TEKNİĞİ
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
Öğrenci Başarısının Belirlenmesinde Yeni Yaklaşımlar
Test Geliştirme Süreci
ÖĞRENME STİLLERİ.
KÜRESEL GİRİŞİMCİLİK VE İNOVASYON YÖNETİMİ
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Geliştirme Genel Müdürlüğü
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
Mustafa Ürey / Salih Çepni
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
ÖĞRENME YAKLAŞIMLARI 3. HAFTA FATMA MIZIKACI.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Filiz KUŞKAYA MUMCU Tülin HAŞLAMAN Yasemin KOÇAK USLUEL
ÖĞRENME YAKLAŞIMLARI 3. HAFTA FATMA MIZIKACI.
Test ve ölçeklerde yer alan maddelerin kuramsal boyutla ilişkisi
KİŞİSEL REHBERLİK.
E-TWINNING BİLGİLENDİRME SUNUSU
Gerçek Yaşama Dayalı Durum Belirleme
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
Nitel Araştırmalar.
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Geliştirme Genel Müdürlüğü
Öz, Akran ve Grup Değerlendirmeleri
Sunum transkripti:

Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ 21. YÜZYIL BECERİLERİ Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ

21. Yüzyılın Özellikleri ve Talepleri 21. Yüzyılın gelmesiyle birlikte toplumları ileriye götürebilecek insan nitelikleri farklılaşmıştır. Bu özellikler insanların çok dilli ve kültürlü olması (küreselleşen dünya sebebiyle), hayat boyu eğitimle eğitsel ve kişisel gelişimine devam etmesi, öğrenen merkezli eğitim sürecinde aktif rol olması ve kendi öğrenmesinin sorumluluğunu üstlenmesi gibi niteliklerdir (Oğuz, Oktay ve Ayhan, 2010).

Öğrenme ve Yenilenme Becerileri Yaratıcılık ve Yenilenme İletişim ve işbirliği Bilgi Okur-yazarlığı Medya Okur-yazarlığı Bilgi ve İletişim Teknolojileri (ICT) Okur-yazarlığı

Yaşam ve Meslek Becerileri Esneklik ve Uyum Girişimcilik ve Öz-Yönelim Sosyal ve Kültürlerarası Beceriler Üretkenlik ve Sorumluluk Liderlik ve Sorumluluk 

Öğretmen Profili ve Özellikleri Brooks (1993, Akt: Oğuz, Oktay ve Ayhan, 2010), yapılandırmacı öğretmen rollerini şu şekilde sıralamaktadırlar: -Öğrenci özerkliğini (otonomisini) kabul eder ve destekler. -Organize ile birlikte, ilk kaynakları, fiziksel materyalleri ve özellikle etkileşimi kullanır. -Öğrencilerin dersleri yürütmelerine ve stratejileri değiştirmelerine izin verir. -Kavramları öğrencilerle paylaşmadan önce, öğrenci anlayışları üzerinde araştırma yapar. -Öğrencilerin öğretmen ile işbirliği ve diyalog içinde olmalarını teşvik eder. -Açık sorular sorarak öğrencilerin düşüncelerini derinleştirir. -Sorunları ortaya koyduktan sonra bekleme süresi verir.

21. Yüzyıl Öğretim Programları Özellikleri 1- Farklı kesimlerin görüş ve isteklerine yer verme. 2- Genç kuşağın gelecekte karşılacağı sorunlarla baş etmeye ilişkin yeterliklere yer verme. 3- Yurttaşlık bilinci geliştirme. 4- Öğretmenlerin, öğrenme-öğretme süreçlerinde kullanacağı metotları kendilerinin belirlemesine olanak verme.

5- Sürdürülebilir ve etkili olması için değişikliklerin yaygınlaştırılması ve uygulamaya geçirilmesine fırsat verme. Yukarıda ifade edilen, 21.yüzyılın eğitim programının özellikleri konusunda bilim insanlarının ortak noktalarda birleştiği görülmektedir. Buradan yola çıkarak, tüm ülkelerin eğitim sistemlerini, eğitim felsefelerini ve eğitim programlarını bu ortak özellikler doğrultusunda güncelleştirmeleri gerektiği söylenebilir. Bu durum 21. yüzyıl ülkelerinin çağın getirdikleri ile baş edebilmeleri açısından büyük öneme sahiptir (Collwill ve Gallagher, 2007).

21. yüzyıl dünyasının gelişen olanaklarından faydalanmak, onu daha ileriye götürmek ve küresel dünyada ekonomik olarak yer alabilmek için toplumun gelişen ve gelişmekte olan özelliklerine uyabilecek ve onları daha da geliştirecek bireylerin yetiştirilmesi önemlidir. Bu çerçevede eğitim olanakları ve programları düzenlenmelidir.

Kaynakça Collwill, J. ve Gallagher, C. (2007). Developing a Curriculum for the Twenty-First Century: The Experiences of England and Northern Ireland. Prospects, 37, 411-425. Oğuz, O., Oktay, A. ve Ayhan, H. (2010). 21. Yüzyılda Eğitim ve Türk Eğitim Sistemi. Ankara: Pegem Yayıncılık