Bir Oyunun Oluşturulması: Oynanış Şekli, Teknolojisi ve Hikayesi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
GETTİNG THE GAMEPLAY WORKİNG (Oyun Mekaniğinin Hayata Geçirilmesi)
Advertisements

OYUN VE SPOR MÜSABAKALARI
Senaryolar, öğrenme hikayeleri ve aktiviteleri
HER AN HER YERDE PROGRAMLAMA (Ubiquitous Computing)
Bölüm 17: Oyun Geliştirme Dokümantasyonu Gülşen SERT BTÖ 616 Eğitsel Oyun Tasarımı.
Chapter 3 Brainstorming a Game Idea: Gameplay, Technology, and Story
Hikaye Anlatımı.
ROL OYNAMA.
Playtesting Damla KIZILTAS.
Güz Dönemi Ders: BTÖ 716-Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı Ders Sorumlusu: Doç. Dr. Hakan TÜZÜN Hazırlayan: Hatice ÇIRALI Kaynak: Rouse III,
DIGITAL SIGNAGE ÇÖZÜMLERİ
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
21. Yüzyıl becerileri.
Brainstorming a Game Idea: Gameplay, Technology, and Story CAN IZ YEMIŞCIOĞLU.
Bir Oyun Fikri için Beyin Fırtınası
STORYTELLING Game Design Denizer Yıldırım.
Eğitsel Bilgisayar Oyunu Tasarımı
Game Development Documentation Oyun Geliştirme Dokümantasyonu.
Dünya Üzerine Yayılmış Çok-Kullanıcılı
Bölüm 17: Oyun Geliştirme Dokümantasyonu
BÖLÜM V: FOCUS NAZAN SEZEN. “Akışı hisset… Akıntının bir parçası olmak için, amacı anlamalısın” Warrel Dane.
Prof. Dr. Bülent Yılmaz H.Ü. Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi 2007 – 2008 Bahar Dönemi Beytepe - ANKARA BTÖ302 - İNTERNET ORTAMINDA.
İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri Uygulamaları
EĞİTİM OYUNLARI TASARLAMA
MULTI-PLAYER Damla KIZILTAŞ. Overview  “No one on their death bed ever said, ‘I wish I’d spent more time alone with my computer.’” — Dani Bunten Berry.
GÖKAY GÖKTAŞ.  Hollywood, iyi belirlenmiş hedeflerle birlikte iyi bir sisteme sahiptir. Film yapımcısı filmin nasıl yapılacağını bilir. Film yapım aşamasındayken.
BTÖ616 EĞİTSEL BİLGİSAYAR OYUNLARI TASARIMI
Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı Doç. Dr. Hakan TÜZÜN Hazırlayan : Sinan KESKİNSinan KESKİN Mart 2013 Hacettepe Üniversitesi Bilgisayar ve Öğretim.
Quest Atlantis Dünya Üzerine Yayılmış Çok-Kullanıcılı Çevrim-İçi Eğitsel Bir Bilgisayar Oyununun Teknik Yapısı.
FİZİK MÜHENDİSİ TANIM Doğadaki maddelerin yapısını ve
DOĞAL AFET BTÖ–302 Internet Ortamında Yazarlık Dilleri ve Uygulamaları
Quest Atlantis Çok-Kullanıcılı Sanal Ortamları Kullanan Eğitsel Bir Bilgisayar Oyunu Örneği: Quest Atlantis Projesi Öğr. Gör. Dr. Hakan Tüzün Hacettepe.
ÇOCUK OYUN HAKKI Birleşmiş Milletler Genel Kurulu tarafından 20 Kasım 1989’da kabul edilen Birleşmiş Milletler Çocuk Haklarına Dair Sözleşme’de güvence.
Storytelling Özge GİRAY KARADAĞ
Ders Sorumlusu : Yrd.Doc. Dr Hakan TÜZÜN Hazırlayanlar : Mustafa SARITEPECİ Yeşim YENİLMEZ Yeşim YENİLMEZ Ebru KIRMAN Ebru KIRMAN Ramadan ŞEN Selahattin.
Chapter 3: Brainstorming a Game Idea: Gameplay,Technology & Story.
FOCUS.
Quest Atlantis Yapısal Dünyası
The Value of Serious Play
BTÖ521-Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı
RAM DÜNYASI Hazırlayanlar: Abdullah DEDE Aygül ÇELİK Çiğdem AÇIKGÖZ Hikmet AKSOY Seyit GÜNÇAL Mesut SARITAŞ Ders: BTÖ 302 – Internet Ortamında Yazarlık.
EXCEL 1 İNTERNET ORTAMINDA YAZARLIK DİLLERİ Dr. Hakan TÜZÜN (Ankara,2005)
Bilgi İşlem Birimi (Bilişim Teknolojileri Birimi)
Bilgi ve İletişim Teknolojisi Dersi
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
, Eğitici Drama Nedir? Önceden belirlenmiş açık ve net eğitim amaçları olan, tüm çocukların kendi öğretmenleri ile birlikte, daha çok büyük motor hareketlerle.
DRAMA Drama;doğaçlama,rol oynama ve tiyatro tekniklerinden yararlanarak öğrencilerin yaşantıyı,bir olayı,bir fikri veya soyut bir kavramı oyunsu süreçlerle.
OYUN GELİŞTİRME DÖKÜMASYONU BUKET ALBAYRAK 17.BÖLÜM BCO623.
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
OYUN TEMELLİ ÖĞRENME.
ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ
BTEP222 Animasyonla Hikaye Anlatımı
Sizce Teknoloji Nedir?.
İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri Uygulamaları
Bölüm Tasarımı Emre Avan.
Storytelling..
İstanbul Üniversitesi Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Elektronik ve Otomasyon Bölümü Kontrol ve Otomasyon Teknolojisi Programı Akademik Yılı.
TEKNOLOJİ VE TASARIMIN TEMELLERİ
TEKNOLOJI VE TASARIM DERSI.
Chapter 3: Brainstorming a Game Idea: Gameplay, Technology and Story
Storytelling BTÖ716- Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı
Öğretim Teknolojisi ve Öğretim Tasarımı
Chapter 3: Brainstorming a Game Idea: Gameplay, Technology and Story
Dünya Üzerine Yayılmış Çok-Kullanıcılı Çevrim-İçi Eğitsel
Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİ (3-6)
Genel Sekreterlik Organizasyon Şeması
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

Bir Oyunun Oluşturulması: Oynanış Şekli, Teknolojisi ve Hikayesi Salman ÇAKIR Danışman: Dr. Hakan TÜZÜN Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı Dersi Güz-2017 Hacettepe Üniversitesi

Bilgisayar oyunu fikirleri üç farklı kaynaktan gelebilir: Oynanış şekli, teknolojisi ve hikayesi. Bu farklı kaynaklar ilginç bir şekilde birbirine bağlıdır; oyun fikrinin kaynağı, diğer iki alanda neler başarabileceğini sınırlamaktadır. Ör:Yunan mitolojisinin kendine özgü öykülerine dayalı bir oyun yaratma ihtiyacı duyuyorsanız. Bu bir hikayeden başlayacaktır. Bu durum oyun türünü sınırlar. Güz-2017

Oynanış Şekli ile Oyuna Başlama Oynanış Şekli ile başlamak, oyun geliştirme için en yaygın başlangıç ​​noktalarından biridir. "Bu bir yarış oyunu" “Bu bir uçuş simülatörü" “Bu bir strateji Oyunu" Oyun tasarımcısı daha önce bu oyunları oynamaktan memnun kaldıysa kendiside bu türden bir oyun tasarlayacaktır. Güz-2017

Oynanış Şekli ile Oyuna Başlama Tasarımcı bir oyununun Oynanış şekli ile ne başaracağına karar vermelidir. Ne tür bir yarış oyunu olacak? Yarışmanın hangi yönleri oyuncuyu kendine çekiyor? Tasarımcının oyunun gerektirdiği teknolojiyi ve oyunun hikayesini tasarlamalıdır. Güz-2017

Oynanış Şekli ile Oyuna Başlama Tasarımcı, oyunda kullanılacak oynanış biçimi yöntemlerine bağlı olarak hangi teknolojinin kullanılacağına karar vermelidir. Oyun 3D motora ihtiyaç duyuyor mu yoksa 2D yeterlimi? Sabit mi, dinamik mi olacak? Ekranda aynı anda dolaşan çok sayıda varlık var mı? Oyun evreni büyük mü küçük mü? Oyun fikrini düzgün bir şekilde yürütmek ve oyun motorunun ne yapması gerektiğini anlamak için bu soruların hepsinin analiz edilmesi gerekir. Güz-2017

Teknolojisi ile Oyuna Başlama Teknoloji ile başlamak, oyun tasarımcısının öncelikle bu tür bir teknoloji ile çalışacak bir oyun düşünmesini gerektirir. Oyununun motoru zorlaması yerine motorla uyumlu çalışmasını sağlamak her zaman daha uygundur. Güz-2017

Teknolojisi ile Oyuna Başlama Teknoloji ile başlamak, hangi hikayenin uygulanabileceğini kısıtlar. Ör:Açık hava ortamlarını iyi idare edebilen bir oyun motoru olmadan dağ tırmanışı hakkında bir oyun yapmak zor olacaktır. Ör: Anlık olarak çok sayıda hareketli nesneyi kontrol etme yeteneği olmadan, oyuncunun ordular arasındaki, kitlesel savaşlara katılması gereken bir hikayeyi anlatmak zordur. Güz-2017

Teknolojisi ile Oyuna Başlama Oyunun üstünlüğü için hikaye ve teknoloji birbirleriyle uyumlu olmalıdır. Teknolojimizin Oyun Oynama şekli ve hikayenizi nasıl sınırlayacağını düşünürken akılda tutulması gereken, sınırlamalarınızın etrafında yaratıcı bir şekilde nasıl çalışabileceğinizdir. Ör: Binlerce bireysel birimle büyük savaşlarla ilgili bir oyun oynamaya çalışıyorsanız, tüm birimleri 3D olarak temsil etmeniz mi gerekiyor yoksa bir 2B sunum da aynı şekilde işe yarayacak mı? Güz-2017

Hikayeden Başlamak Bir hikayenin oyuna nasıl çevrileceği ile ilgilidir. Bir hikayeyi düşünen oyun tasarımcısı, onu bir oyuna nasıl çevireceği, oynatıcının o hikaye ile nasıl etkileşime girdiği ve hikayenin farklı şekillerde nasıl açılabileceği açısından düşünmelidir. Güz-2017

Sonuç Oyun geliştiricileri, her teknolojinin bir oyun oynama şekli ile, her hikayenin bir oyun oynama şekli ile ve her teknolojinin bir hikaye ile çalışmayacağını bilmelidir. Güz-2017

Teşekkürler… Güz-2017