Bir Oyunun Oluşturulması: Oynanış Şekli, Teknolojisi ve Hikayesi Salman ÇAKIR Danışman: Dr. Hakan TÜZÜN Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı Dersi Güz-2017 Hacettepe Üniversitesi
Bilgisayar oyunu fikirleri üç farklı kaynaktan gelebilir: Oynanış şekli, teknolojisi ve hikayesi. Bu farklı kaynaklar ilginç bir şekilde birbirine bağlıdır; oyun fikrinin kaynağı, diğer iki alanda neler başarabileceğini sınırlamaktadır. Ör:Yunan mitolojisinin kendine özgü öykülerine dayalı bir oyun yaratma ihtiyacı duyuyorsanız. Bu bir hikayeden başlayacaktır. Bu durum oyun türünü sınırlar. Güz-2017
Oynanış Şekli ile Oyuna Başlama Oynanış Şekli ile başlamak, oyun geliştirme için en yaygın başlangıç noktalarından biridir. "Bu bir yarış oyunu" “Bu bir uçuş simülatörü" “Bu bir strateji Oyunu" Oyun tasarımcısı daha önce bu oyunları oynamaktan memnun kaldıysa kendiside bu türden bir oyun tasarlayacaktır. Güz-2017
Oynanış Şekli ile Oyuna Başlama Tasarımcı bir oyununun Oynanış şekli ile ne başaracağına karar vermelidir. Ne tür bir yarış oyunu olacak? Yarışmanın hangi yönleri oyuncuyu kendine çekiyor? Tasarımcının oyunun gerektirdiği teknolojiyi ve oyunun hikayesini tasarlamalıdır. Güz-2017
Oynanış Şekli ile Oyuna Başlama Tasarımcı, oyunda kullanılacak oynanış biçimi yöntemlerine bağlı olarak hangi teknolojinin kullanılacağına karar vermelidir. Oyun 3D motora ihtiyaç duyuyor mu yoksa 2D yeterlimi? Sabit mi, dinamik mi olacak? Ekranda aynı anda dolaşan çok sayıda varlık var mı? Oyun evreni büyük mü küçük mü? Oyun fikrini düzgün bir şekilde yürütmek ve oyun motorunun ne yapması gerektiğini anlamak için bu soruların hepsinin analiz edilmesi gerekir. Güz-2017
Teknolojisi ile Oyuna Başlama Teknoloji ile başlamak, oyun tasarımcısının öncelikle bu tür bir teknoloji ile çalışacak bir oyun düşünmesini gerektirir. Oyununun motoru zorlaması yerine motorla uyumlu çalışmasını sağlamak her zaman daha uygundur. Güz-2017
Teknolojisi ile Oyuna Başlama Teknoloji ile başlamak, hangi hikayenin uygulanabileceğini kısıtlar. Ör:Açık hava ortamlarını iyi idare edebilen bir oyun motoru olmadan dağ tırmanışı hakkında bir oyun yapmak zor olacaktır. Ör: Anlık olarak çok sayıda hareketli nesneyi kontrol etme yeteneği olmadan, oyuncunun ordular arasındaki, kitlesel savaşlara katılması gereken bir hikayeyi anlatmak zordur. Güz-2017
Teknolojisi ile Oyuna Başlama Oyunun üstünlüğü için hikaye ve teknoloji birbirleriyle uyumlu olmalıdır. Teknolojimizin Oyun Oynama şekli ve hikayenizi nasıl sınırlayacağını düşünürken akılda tutulması gereken, sınırlamalarınızın etrafında yaratıcı bir şekilde nasıl çalışabileceğinizdir. Ör: Binlerce bireysel birimle büyük savaşlarla ilgili bir oyun oynamaya çalışıyorsanız, tüm birimleri 3D olarak temsil etmeniz mi gerekiyor yoksa bir 2B sunum da aynı şekilde işe yarayacak mı? Güz-2017
Hikayeden Başlamak Bir hikayenin oyuna nasıl çevrileceği ile ilgilidir. Bir hikayeyi düşünen oyun tasarımcısı, onu bir oyuna nasıl çevireceği, oynatıcının o hikaye ile nasıl etkileşime girdiği ve hikayenin farklı şekillerde nasıl açılabileceği açısından düşünmelidir. Güz-2017
Sonuç Oyun geliştiricileri, her teknolojinin bir oyun oynama şekli ile, her hikayenin bir oyun oynama şekli ile ve her teknolojinin bir hikaye ile çalışmayacağını bilmelidir. Güz-2017
Teşekkürler… Güz-2017