GÜDÜLENME-MOTİVASYON

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BAŞARI VE MOTİVASYON.
Advertisements

TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ Öğrencilerin aldıkları puanlar kadar yaptıkları doğru tercihler de iyi bir liseye adım atmalarına yardımcı olacaktır.8.sınıf.
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
EN İ Y İ LER HEP B İ Z İ MLE BÖLGEN İ N BEŞ OKUL B İ R İ NC İ S İ.
 1 – 5 Yaş Grubu  6 Yaş Anaokulu  7 – 16 Yaş İlk öğretim  Lise Eğitimi İSVEÇ EĞİTİM SİSTEMİ.
REHBERLİK SERVİSİ motivasyon semineri.
AKADEMİK KARİYER Yrd. Doç. Dr. Doğan BOZDOĞAN
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
ATP MESLEK ALANLARINA GEÇİŞ KOŞULLARI
TEOG YAKLA Ş IRKEN 7. SINIF TEOG B İ LG İ LEND İ RME SEM İ NER İ.
E R G E N L İ K ERGENLİK DÖNEMİ FİZİKSEL GELİŞİM
BEBEKLER VE TELEVİZYON anket
KENDİMİZİ TANIMAK MESLEKLERİ TANIMAK MESLEK SEÇİMİNİN ÖNEMİ SEÇMEK İSTEDİĞİM MESLEKLER HAKKINDA NERELERDEN BİLGİ ALABİLİRİM.
ÖĞRENME SINIF YÖNETİMİ
EQUIZSHOW.
%68 % 32 ANADOLU İMAM HATİP LİSELERİ İMAM HATİP ORTAOKULLARI EĞİTİM İÇERİĞİ.
Sevgili 8.sınıf öğrencisi; Kendi yeteneklerin, ilgilerin, değerlerin hakkında bilgi sahibi olmak ve daha doğru lise tercihi yapabilmek için lütfen öncesinde.
Uzun ve yorucu bir okul döneminden sonra çocuklar nihayet tatile girdi. Ancak sınavlar, dersler, erken kalkma gibi birçok zorluğun geçici bir süreyle.
Çok çalışmak Etkili çalışmak Zamanı amaç doğrultusunda planlı ve programlı kullanmaktır. “Etkili çalışma” programı içinde eğlenmeye, dinlenmeye, aileye,
Süreç... Rehberlik Nedir? Rehberlik Ne Değildir? Reberlik İlkeleri Nelerdir? Rehberlik Servisinden Hangi Konulara Dair Yardım Alınabilir? - Bireysel Alan.
MESLEKLERİN ÖZELLİKLERİ
LYS’ye bir ay kala… Sorular ve Cevaplar
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
KÜÇÜK İTFAİYECİ lütfen sesi açıp Tıklayınız..
Mehmet halil ibrahim hekimoğlu mesleki ve tEknik anadolu lisesi 2016 / 2017 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI ALAN – DAL TANITIM ÇALIŞMALARI kONYA – 2017 Hazırlayan.
E-OKUL VE MEBBİS SİSTEMİNİN KULLANILMASI
MESLEĞE YÖNELTME SEMİNERİ
Uzaktan eğitim; - eğitim sisteminden doğan yüksek maliyeti düşürme, geleneksel eğitim modelinden daha yüksek verimin alındığı sanal sınıf ortamında.
Büyüklük kader değil terdir!
BAŞARI VE MOTİVASYON.
TERCİH VE YERLEŞTİRME İŞLEMLERİ 2017
TEOG.
HERŞEY GELECEĞİM İÇİN YGS-LYS HAZIRLIK SÜRECİ.
Öğretimin Uyarlanması
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
Atatürk Anadolu Lisesi Ali Yılmaz Okul psikolojik Danışmanı
CESARETLENDİRME ve ÖVGÜ
İNANILMAZ AMA GERÇEK. > Okulun ilk gününde 5
Ne denli az şeyiniz kalırsa, kaygılanacak o kadar az şeyiniz olur
BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ. BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ.
OKUL REHBERLİK SERVİSİ
Eğitim Bilimleri Fakültesi
K.İ.H.O. REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ
MESLEK NEDİR? Meslek , ‘bir kişinin hayatını kazanmak geçimini sağlamak için yaptığı iş’ olarak tanımlanmaktadır. Belli bir eğitimi gerektiren bilgi,
TEOG (Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş)
Fransa Eğitim Sistemi Dr. Yar Ali METE.
Kanuni Sultan Süleyman İmam Hatip Ortaokulu Rehberlik Servisi
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ TANITIM SUNUSU
Mesleki Eğitimi Geliştirme Tanıtım ve Yönlendirme
Bilinçli Tercih Seminerine
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ 2017.
PSİKOLOJİK DANIŞMA İLE İLGİLİ ÖNYARGILAR
Eğitim-öğretim Yılı Bandırma Rehberlik Araştırma Merkezi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
MALAZGİRT MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
Eğitsel Rehberlik.
Hayvancılık İşletmelerinde Yönetim Prensipleri
ALAN SEÇİMİ VE ALANA YÖNELME
Öğrenme Psikolojisi Kuramlar: Sosyal Bilişsel Öğrenme
Geliştirme Genel Müdürlüğü
VERİMLİ ÇALIŞMA TEKNİKLERİ BAŞARI SUNU
KARABÜK ÜNİVERSİTESİ EDEBİYAT FAKÜLTESİ COĞRAFYA BÖLÜMÜ

TEOG VE TERCİH DANIŞMANLIĞI
Nitel Araştırmalar.
ETKİLİ İLETİŞİM ve EMPATİ EĞİTİMİ
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
Geliştirme Genel Müdürlüğü
ULUSLARARASI İŞLETMECİLİK bölümü
SINAV KAYGISI VE ÇOCUK RUH SAĞLIĞI
Sunum transkripti:

GÜDÜLENME-MOTİVASYON GÜDÜLENME : Çalışılacak konuya yapılacak etkinliğe ilişkin istek duymak ve çaba harcamaya hazır olmak demektir.

GENELDE BU SÖZLERİ BİRÇOK ÖĞRENCİ SÖYLER Çalışmam gerektiğini biliyorum ama çalışamıyorum Kitabı açıyorum ama kitaba bakarak öyle oturuyorum Nedendir bilmem ama bir türlü dersin başına oturamıyorum

ÇALIŞMAYI SEVMEMENİN BAZI NEDENLERİ OLABİLİR

O DERSİ VEYA KONUYU SEVMEMEK Dersler bizleri başarıya götüren basamaklardır. Örneğin öğrenci hukuk fakültesini kazanmak istiyor. Hukuk fakültelerinin yüksek puanı olduğu için ağırlık katsayısı yüksek olan Türkçe ve edebiyat gibi derslerde başarılı olmalıyız. Türkçeyi veya edebiyatı sevmediğimiz halde hukuk fakültesini kazanmak için çok çalışmamız gerekir.

Ama hukuk fakültesini kazandığımız zaman , fakülte de okurken Türkçe veya edebiyat dersi görmeyeceğiz. Ne oldu sonuçta Türkçe ve edebiyat bizi hedefimize götürdü. Yani basamak oldu. Artık hukuk fakültesindeyiz…

O DERSİN ÖĞRETMENİNİ SEVMEMEK Öğrencilerin yaptığı en büyük hatalardan biridir. Öğretmeni sevmiyoruz diye o ders bırakılmamalı. Örneğin matematik öğretmenini sevmiyoruz bu yüzden de matematik dersi çalışmayı bıraktık. Ama gelecek sene matematik öğretmenimiz değişti ve yeni matematik öğretmenini çok seviyoruz.

Yeni öğretmeni sevdiğimiz için matematiğe çalışmaya başladık. Ama bu seferde gördük ki geçen sene hiç matematik çalışmadığımız için birçok konuda geri kalmışız. Artık matematiğe daha fazla çalışmamız daha fazla emek vermemiz lazım. Sonuçta zararı kim gördü ?

MESLEKİ VE EĞİTSEL HEDEFLERİMİZ OLMALI Tıp fakültesini kazanacağım Anadolu lisesini kazanacağım Matematik yazılısından en az 90 alacağım Doktor öğretmen mühendis olacağım

HEDEFLER Hedef belirlemede en önemli nokta hedef kendi hedefimiz olmalı. Annemiz babamız abimiz istiyor diye değil Acaba onların istediğini sen istiyor musun?

HEDEFLERİMİZ Baban veya annen istiyor diye tıp fakültesini kazanmaya odaklandın. Ama sen hiç istemiyorsun…. Hedefin sana göre olmadığı için derse çalışmakta zorlandın ama sonuçta kazandın… Mezun oldun ve artık doktorsun.

HEDEFLERİMİZ İlgin yeteneğin olmayan sevmediğin sadece annen baban istiyor diye bir meslek sahibi oldun Bu mesleği ortalama 30 yıl yapacaksın. 30 yıl her sabah sevmediğin bir işe gitmek için evden çıkıp işe gitmek galiba eziyet olsa gerek. Mesleğinde başarılı olman da çok zor

HEDEFLERİMİZ Ama bir de tersini düşünün Kendin istediğin için ilgin yeteneğin olduğu için öğretmen oldun. Sabahları işine severek gidersin O mesleği yaparken çok mutlu olursun. Mesleğinde başarılı olursun ve başarılı öğrenciler yetiştirirsin

KISA VE UZUN VADELİ HEDEFLER Hedeflerimiz , uzun vadeli veya kısa vadeli olabilir. Lise 1. Sınıf öğrencisi , uzun vade de hukuk fakültesi okumak istiyorum hedefini koyabilir. Kısa vade de ise matematik dersinin 2. Yazılısından 80 ve üzeri not almalıyım hedefi koyabilir. Bazen uzun vadeli hedef koymadan , kısa vadeli hedef koymak daha etkili olabilir.

KISA VE UZUN VADELİ HEDEFLER Örn, lise 2. Sınıfta okuyan bir öğrenci düşünelim. Matematik dersi zayıf. Ama öğrenci uzun vade de sınıf öğretmenliğini istiyor. Öğrencinin matematiği zayıf olduğu için bu hedefi uzak ve ulaşılmaz görebilir ve zamanla motivasyonu bitebilir. Ama aynı öğrencimiz matematik dersine düzenli çalışmaya başladığı zaman ilerlemelerini 1 er aylık periyodda görmeye çalışsa motivasyonu artma ihtimali daha yüksektir. Evet , geçen aya göre matematik netimi 4 net artırmışım veya 3 ay öncesine göre tm-2 puanımı 20 puan artırmışım. Bu farkındalık öğrencinin motivasyonunu artırabilir.

GERÇEKÇİ HEDEFLER Çalışmamıza yönelik hedef mi ? Hedefimize yönelik çalışmak mı? Öğrencinin en başta cevap vermesi gereken bir soru. Çünkü bu 2 sorunun cevabını veremeyen öğrenci maalesef sınav sonuçları açıklandığında büyük bir hayal kırıklığına uğramaktadır.

GERÇEKÇİ HEDEFLER Örn, öğrenci hukuk fakültesini istiyor ama ders başarısı bu hedefine ulaşması yönünde değil. Zamanla hedefinin hukuk fakültesi olduğunu çevresine belirtiyor. Ama çalışma stratejisini hukuk fakültesine göre ayarlamamışsa sonuçlar açıklandığında büyük bir hüsran yaşıyor. Ama hukuk fakültesi hedefine göre çalışan öğrenci , bu yönde doğru bir strateji izlemişse hedefine ulaşma ihtimali yüksektir.

SINAV SİSTEMİNİ BİLMEK Sınav sistemini bilen bir öğrenci hedef koyarken bilinçli bir şekilde hedef koyar ve bu hedefe nasıl ulaşacağını bilir. Hedefindeki bölüm hangi puan diliminde? O puan diliminde hangi derslerin ağırlığı daha fazla? Sınav sistemini bilen bir öğrenci bunları bilir ve çalışma stratejisini ayarlarken bu etmenleri göz önünde bulundurur.

HEDEFLEDİĞİNİZ MESLEĞİ ARAŞTIRIN Günümüzde artık bir mesleğin özelliklerini , olumlu ve olumsuz yönlerini öğrenmek çok kolaydır. Öğrenci hedeflediği mesleği , mümkünse o mesleği yapan kişilerle görüşerek mesleğin uygulamadaki özelliklerini öğrenmelidir. Mesleğin şartları , özellikleri bizim düşündüğümüz gibi mi? Mesleğin olumsuz yönleri varsa bu yönler ileride mesleğe yönelik motivasyonumun kaybolmasına yol açar mı?