EĞİTİM BAHANE, SINAV ŞAHANE!

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİLGİSAYAR VE İNTERNETİN ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
Advertisements

REHBERLİK Yıldız KOCADAĞ.
Açık ve Uzaktan Öğretim Modelleri
PROBLEME DAYALI ÖĞRENİMDE DEĞERLENDİRME
ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Sİngapur matematİğİ öğretİm sürecİ ve kullanIlacak materyaller
Doç.Dr. Bülent ÇAVAŞ Fen Bilgisi Eğitimi ABD.
Öğrenme Kuramı ve Öğretim Kuramı
Carroll’un Okulda Öğrenme Modeli
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK HİZMET ÇEŞİTLERİ
ANLATIM TÜRLERİ DENİZLİ LİSESİ (ANADOLU STATÜSÜ)
Üst Düzey Düşünme Becerilerine Bir Bakış
Kız Teknik ve Meslek Lisesi Giyim Üretim Teknolojisi Alanı
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Gagné’in Öğrenme Koşulları Modeli
UZAKTAN EĞİTİMDE YAZILI-BASILI ORTAMLAR
Çarpma İşlemi.
Eğitimde Bilgisayar Uygulamaları
Hazırlayanlar: Mustafa Safa Horpan Özlem Çetin Sibel Temizel
Yüz yüze Akademik Danışmanlık Hizmetleri Öğrenme-öğretme süreçlerinin ve uygulamalarının öğretmen ve öğrencilerle bir arada yürütülmesi.
UZAKTAN EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME. Ö ĞRENCI BAŞARıSıNı DEĞERLENDIRIRKEN YAPıLAN ÖLÇME ETKINLIKLERININ AMACı ; ÖĞRENCIYE PUAN VERME, BAŞARıLı OLDUĞU.
Bilgisayar Destekli Eğitim
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ MODELİ
SEÇMELİ YÖNETİM BİLİMİ DERSİ
Okulöncesi dönemde okuma yazmaya hazırlık çalışmaları
MİKRO ÖĞRETİM.
YİYECEK İÇECEK HİZMETLERİ ALANI
ÖĞRETİM HEDEFLERİ ve ÖLÇME ARAÇLARINI GELİŞTİRME
Bloom’un (bilişsel) Taksonomisi
KIZ TEKNİK VE MESLEK LİSESİ
Yapılandırmacılığa Dayalı Öğrenme Modelleri
GÜZELLİK VE SAÇ BAKIMI HİZMETİ ALANI
20 - PSİKO-MOTOR DAVRANIŞLARIN ÖLÇÜLMESİ
SINAVIM VE KAYGIM Kazanım: Sınav kaygısının akademik başarıya etkisini açıklar. 9. Sınıf 7 nolu kazanım etkinliği Bu şablon bir grup ayarında eğitim malzemesi.
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
GÜNÜMÜZDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
GİRİŞ Hayat bilgisi dersinde eğitim-öğretim sürecinin başarılı bir biçimde gerçekleşmesi ve kazanımların öğrencilere kazandırılması için önemli.
Probleme Dayalı Öğrenme
MESLEKİ YETERLİLİK MEB ÖZEL EĞİTİM REHBERLİK VE DANIŞMA HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
ELEME,SEÇME,SIRALAMA!
. TERCİH. Öğrenci & Rehber Öğretmen  Hocam, Ankara mı? İstanbul mu? Aslında Eskişehir’de fena değil…  Çift anadal, yandal ne demek?...  Hocam mimarlık.
Kişisel Rehberlik.
1EROL YETER BUGÜNKÜ ÖĞRETİM ŞEKLİ ESKİ ve YENİ YAKLAŞIMLAR.
Yapılandırmacılık = Constructivism
“Ders Kitabı İnceleme” … Yayınları Numara İsim Soyisim.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
SERCAN ERTÜRK GÜNÜMÜZDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME. Ölçme ve Değerlendirmenin İlkeleri Amaçlar ilkesi Devamlılık ilkesi Genişlik – kapsamlılık ilkesi Kendi.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
ÇOCUKLAR NEDEN TEKNOLOJİYE BAĞIMLIDIR?
1 BİLGİSAYAR-2 Eğitim Teknolojisi Dr. Hüseyin Arak.
Eğitim Kademelerine Göre Rehberlik Hizmetleri
MİMARLIK BÖLÜMÜNE HOŞGELDİNİZ
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
ARAÇ - GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
Yrd. Doç. Dr. Süleyman AKYÜREK
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Bir Öneri… 5E Modeli 1. Girme 2. Keşfetme 3. Açıklama 4. Derinleştirme
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Öğretim Tasarımı Analiz.
ESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
Değişkenler Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme ile İlgili Genel Kavramlar
Mesleki Yeterlilik Kurumu Nedir?
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Programdan Sorular.
Sunum transkripti:

EĞİTİM BAHANE, SINAV ŞAHANE! EDE5121 EĞİTİMDE ÖLÇME EĞİTİM BAHANE, SINAV ŞAHANE! Eğitimde Ölçmenin Gerekçeleri Ali Baykal Bahçeşehir Üniversitesi ali.baykal@es.bau.edu.tr Bu görsel sunum aşağıdaki sözel bildirilerle kaynaşıktır. https://www.academia.edu/23523763/SINAVIN_VARLIK_NEDENi_YOKLU%C4%9EUNDA_ANLA%C5%9EILIR

SEVGİNİN ÖLÇÜSÜ ÖLÇÜSÜZ SEVMEKTİR!

İnsanı değiştirme süreçleri: Eğitim, Politika, Reklam, Tıp

ADALET KANITSIZ, KANIT ÖLÇÜSÜZ OLUR MU?

EĞİTİM NEDİR? YETERSİZ DAHA YETERLİ MÜKEMMEL

Öğretmen merkezli...

Öğrenci merkezli ????????

SINAV MERKEZLİ!

SEÇME ve YERLEŞTİRME

SEÇME ve SIRALAMA! ACIMASIZ BİTİRİCİ YILDIRICI

Eşitsizlik, adaletsizlik, haksızlık

Bezginlik, yılgınlık, kaygı, KAYGISIZLIK (?)

Kaynak, emek, zaman israfı

İhtiyaç, talep çok... Sunum (olanak) az...

En az yeterlilik koşullarını karşılıyor mu?

Kaynaklarımız boşa götürülecek kadar bol mu? Kıt kaynakları dağıtırken bunları en iyi değerlendirebilecek kişileri seçmek kimin yararınadır?

KAYNAKLAR PROBLEM ÇÖZME BECERİSİ OLMAYANLARA EMANET EDİLEBİLİR Mİ?

Bilim okur yazarı olmayanlarla bilgi toplumu olunabilir mi?

EĞİTİM İÇİN HARCADIĞIMIZ YAŞAMA DEĞDİ Mİ…

KAZANIMLARIMIZ VAR MI? NE KADAR KAZANDIK?

Tabletler, kitaplar, akıllı tahtalar işe yaradı mı?

TESTİYİ KIRANLA GETİRENİ AYIRT ETMEYELİM Mİ?

Aristokrasiye hayır! Ya meritokrasiye? Meziyet değersiz mi?

ÖLÇÜSÜZ TASARIM ve ÜRETİM OLUR MU?

En yüce değer adalettir.

ADALET KANITSIZ, KANIT ÖLÇÜMSÜZ OLUR MU?

TESTİYİ KIRANLA SUYU GETİRENLERİ AYIRDETMEK GEREKSİZ Mİ?

ÖĞRENCİ ÖĞRENMEDEN SORUMLUDUR.

Ne öğrendiğini ölçüyoruz

Nasıl öğrenildiğini ölç(e)miyoruz.

ALGILAMA-SORGULAMA-KEŞFETME YETENEKLERİNİ NASIL VARDARIZ?

REHBERLİK (Yön Gösterme)

DİKEY GEÇİŞ

YATAY GEÇİŞ

DİPLOMA, SERTİFİKA

YARDIM (DÖNÜT, DÜZELTİ)

Peki neden Ölçüp&Biçiyoruz? Peter Airisian(1994): Yönetsel amaçlarla… Öğrencileri kazanım ve gelişimleri ile ilgili geri-veri sağlamak Öğrencileri gelecekteki çalışmalara yönlendirmek… Öğretmenlerin öğretim tasarımlarına veri sağlamak… …Öğrencileri güdülemek…

https://www.academia.edu/23523763/SINAVIN_VARLIK_NEDENi_YOKLU%C4%9EUNDA_ANLA%C5%9EILIR abaykal@boun.edu.tr