MBT-303 Özel öğretim yöntemleri-ı

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
Eğitimde Hedefler ve Hedef Türleri
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME (COOPERATIVE LEARNING)
OKUL GELİŞİM YÖNETİM EKİBİ (OGYE).
Öznur DUMAN ELGÜL ZEKA. ERGENLİK DÖNEMİNDEKİ DEĞİŞİMLER Duygu değişimlerinin hızı ve üst düzeyde yaşandığını önceden bilmek bu duygular yaşandığında.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK 1 YAPILANDIRMACI ÖĞRENME YAKLAŞIMI.
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
Program Tasarım Modelleri
Prof. Dr. İnayet Aydın Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi
Sözsüz İletişimin Özellikleri
XV. ULUSLARARASI SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ SEMPOZYUMU
WEBQUEST (WEB MACERASI)
Prof. Dr. Feral OGAN-BEKİROĞLU Yrd. Doç. Dr. Kürşad DURU
ADIYAMAN FEVZİ ÇAKMAK İLKÖĞRETİM OKULU “VELİ UYUM” PROJESİ
Hedef-Kazanım Belli bir alanda eğitilecek bireylere kazandırılmak istenen özellikler ya da yeterliklerdir. Kazanımın eğitim yoluyla kazandırılabilecek.
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
OKUL- ÇEVRE İLİŞKİLERİ
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘ü’
Bireysel Farklılıklar ve Öğretim Tasarımı
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ
Öğretimin Uyarlanması
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
NOT VERME VE MEZUNİYET.
Ergun, S.1, Koçak, S.1, Devrilmez, E.1, Tek, T.1
Bütünleştirme uygulamaları
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Aile Atölyeleri Projesi
BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ. BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ.
ÖRGÜT SAĞLIĞI SADEGÜL AKBABA-ALTUN.
BİLSEM NEDİR? “Bilim ve Sanat Merkezi, okul öncesi eğitim, ilkokul, ortaokul ve lise çağındaki özel yetenekli öğrencilerin bireysel yeteneklerinin farkında.
Program Tasarım Modelleri
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Dr. İLKER YAKIN & Dr. HASAN TINMAZ
31 Ocak - 2 Şubat 2007 Dumlupinar Üniversitesi Kütahya
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisinin Tanıtımı
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
EĞİTSEL VE DAVRANIŞSAL DEĞERLENDİRME- ASSESSMENT Ders 2: Yasal Düzenlemeler Prof. Dr. Tevhide Kargın.
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
ÖĞRENME STİLLERİ.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Geliştirme Genel Müdürlüğü
Bilgilendirme Toplantısı
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA (YÜKSEK LİSANS)
Sınıfın İlişki Düzeni.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ SUNUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM
Cemalettin Işık, Tuğrul Kar
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta V Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
Türkiye’de medyaokuryazarlığı eğitimi
14. EKİPLE ÖĞRETİM İKİ KAFA TEK KAFADAN DAHA İYİDİR ( Two heads are better than one) ingiliz atasözü.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Bireyi Tanıma Süreci Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
MEDYA OKUR YAZARLIĞI EĞİTİMİ
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
İnsan Kaynakları Yönetiminin
Geliştirme Genel Müdürlüğü
Öz, Akran ve Grup Değerlendirmeleri
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Sunum transkripti:

MBT-303 Özel öğretim yöntemleri-ı Hafta 10 : Bilgisayar Laboratuvarları ve Sınıf Yönetimi

Bir Öğretim Ortamı Olarak Bilgisayar Laboratuvarları Etkili bir BT dersi için iyi düzenlenmiş bir bilgisayar laboratuvarı ve bu ortamı yönetmede yardımcı bir sınıf yönetimi yazılımı gereklidir. Bir araştırmaya göre BT öğretmenlerinin bilgisayar lab’larında sınıf yönetimine ilişkin karşılaştıkları sorunlar şöyledir (Erdoğan ve diğerleri, 2010) ; ilgi ve güdülenme eksikliği, kural ve rutin ihlali, altyapı eksikliği, zaman yönetimi, sınıf ortamı / düzeni, ve sınıf içi iletişim eksikliği.

Bir Öğretim Ortamı Olarak Bilgisayar Laboratuvarları Bu araştırmaya katılanlar, bu sorunların nedenlerini; BT dersinin programdaki yeri ve yapısı, sınıf ortamı / düzeni, kalabalık sınıf mevcudu ve donanım eksikliği, kural eksikliği, ev ortamı ve aile tutumu, Öğretmenin sınıf yönetimi yetersizliği ve öğrenci tutumları olarak belirtmişlerdir.

Bir Öğretim Ortamı Olarak Bilgisayar Laboratuvarları Bu araştırmaya katılan BT öğretmenleri bilgisayar lab’larında karşılaşılan disiplin ve sınıf yönetimine ilişkin sorunlar için şu çözümleri önermişlerdir; öğretmen yeterliklerinin iyileştirilmesi, dersin programdaki yeri ve yapısında iyileştirici düzenlemeler yapılması, güdülenme arttırıcı etkinlikler, bilgisayar kullanımını kontrol eden yazılım programları kullanma, sınıf / laboratuvar oturma düzenini yeniden planlama, sorunun nedenini öğrenme, görmezlikten gelme ve kural koyma, aile ile görüşme ve zümreler arası işbirliği yapma.

Bir Öğretim Ortamı Olarak Bilgisayar Laboratuvarları Bir başka araştırmaya göre BT öğretmenlerinin bilgisayar lab’larında sınıf yönetimine ilişkin karşılaştıkları sorunlar şöyledir (Deryakulu ve Akbaba-Altun, 2014) ; bilgisayar lab’ındaki gürültülü ortam, öğrencilerin ilgisizliği, öğrencilerin lab’da gezinmeleri, öğrencilerin sandalye ya da taburede sallanmaları, öğrencilerin derste uyuklamaları,

Bir Öğretim Ortamı Olarak Bilgisayar Laboratuvarları Bu araştırmaya göre, BT öğretmenlerinin sınıf yönetimi sürecinde karşılaştıkları bu sorunları çözmede kullandıkları stratejiler ise şöyledir: öğrencileri öğrenme görevine odaklamak için etkili öğretim yöntemleri kullanma ve etkili öğrenme görevleri tasarlama, sınıf kurallarını hatırlatma, bilgisayar ekranlarının kapatılmasını isteme, her öğrencinin öğrenme görevini tamamlayıp tamamlamadığını bilgisayarlarında denetleme, öğrencileri bireysel olarak uyarma (yakınına gitme, göz teması kurma, vb.), Öğrencilerin bilgisayar lab’ındaki oturma yerini değiştirme, Öğrenciden en son ne anlattığını yinelemesini isteme.

Bir Öğretim Ortamı Olarak Bilgisayar Laboratuvarları Bir diğer araştırmaya göre BT öğretmenlerinin bilgisayar lab’larında sınıf yönetimine ilişkin karşılaştıkları sorunlar ise şöyledir (Demirci, 2013) ; ders sırasında arkadaşlarıyla konuşmak, BT sınıfına gürültüyle girmek çıkmak, diğer öğrencileri rahatsız etmek, söz almadan konuşmak, edindiği bilgilerin doğruluğunu kontrol etmeden kullanmak ve ders sırasında konuyla ilgisiz programlarla uğraşmak.

Bir Öğretim Ortamı Olarak Bilgisayar Laboratuvarları Bu araştırmanın sonuçlarına göre; istenmeyen öğrenci davranışlarıyla baş etmek için en sık başvurduğu stratejiler ise; öğrenciyi göz teması ile uyarmak, öğrenciye soru sormak, ders dışı konularda çalışmaları için ders dışında BT sınıfını kullanma olanağı tanımak, öğrenciyi sözle uyarmak, ve olumlu davranış gösteren öğrenciyi ödüllendirmek olarak belirlenmiştir.

Bilgisayar Lab Düzenleri: U Düzeni

Bilgisayar Lab Düzenleri: Yuvarlak Düzen

Bilgisayar Lab Düzenleri: Koridor Düzeni A

Bilgisayar Lab Düzenleri: Koridor Düzeni B

Bilgisayar Lab Düzenleri: Duvar Düzeni

Bilgisayar Lab Düzenleri: Tek Yön (Sınıf) Düzeni

Bilgisayar Lab Düzenleri: Karışık Düzen

Bilgisayar Lab Yönetim Sistemleri NetOp School, NetSupport, Veyon, LanSchool Lite ve Faronics Insight gibi ağ üzerinden çalışan sınıf yönetimi sistemleri ile bilgisayar laboratuvarlarında öğretmenin kendi bilgisayarından laboratuvardaki tüm bilgisayarları izlemesi ve yönetmesi olanaklıdır.

Bilgisayar Lab Yönetim Sistemleri Bu tür sistemler öğretmenlere öğrencilerin bilgisayar ekranlarını izleme, denetleme, ekran görüntüsünü kilitleme, dosya /görev paylaşma ve ölçme-değerlendirme gibi tüm öğretimsel etkinlikleri gerçekleştirmede yardımcıdırlar.

Kaynaklar Demirci, F. (2013). Bilişim Teknolojileri Öğretmenlerinin Bilgi Teknolojisi Sınıflarındaki Sınıf Yönetimlerinin İncelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara. Deryakulu, D. & Akbaba-Altun, S. (2014). Classroom management in middle school computer labs: The Turkish experience. Journal for Computing Teachers, (Winter), 1-11. Erdoğan, M., Kurşun, E., Tan Şişman, G., Saltan, F., Gök, A., & Yıldız, İ. (2010). Sınıf yönetimi ve sınıf içi disiplin problemleri, nedenleri ve çözüm önerileri üzerine nitel bir araştırma: Bilişim teknolojileri dersi örneği. Kuramdan Uygulamaya Eğitim Bilimleri, 10(2), 853-891.