Celal Bayar Üniversitesi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Diyadin İmam Hatip Lisesi Eğitim Öğretim yılında toplamda 4 sınıf ve 146 dokuzuncu sınıf öğrencisi ile eğitim ve öğretime başlamıştır. İmam.
Advertisements

TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ Öğrencilerin aldıkları puanlar kadar yaptıkları doğru tercihler de iyi bir liseye adım atmalarına yardımcı olacaktır.8.sınıf.
+ Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi. + Sunum İçeriği Eğitim Fakültesi Tarihçesi Eğitim Fakültesinin Şu Anki Durumu Öğrenci/Öğretim Elemanı Sayısı.
REHBERLİK VE VE KİŞİSEL GELİŞİM MERKEZİ MERKEZİ. ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SİSTEM.
ERASMUS. Öğrenci Öğrenim Hareketliliği Erasmus öğrenci öğrenim hareketliliği, Standart veya Genişletilmiş Erasmus Üniversite Beyannamesi ve yükseköğretim.
23 Haziran 2014 Gazi Gelecektir. Birimi Makale IF 0,1-0,5 Makale IF 0,51- 1,00 Makale IF 1,01- 2,00 Makale IF 2,01- 5,00 Makale IF 5,01- 10,00 Makale.
Farabi Değişim Programı Tanıtımı. Farabi Programı, Yüksek Öğretim Kurum- ları arasında, öğrenci ve öğretim üyesi değişim programıdır. Erasmus ile benzerlik.
MEHMET EM İ N YURDAKUL ORTAOKULU REHBERL İ K SERV İ S İ teog.
ATP MESLEK ALANLARINA GEÇİŞ KOŞULLARI
2016 -LYS ABDULKADİR SAYIN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ ABDULKADİR SAYIN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI Görev ve Sorumluluklar Ö Ğ RET İ M ÜYES İ DI Ş INDAK İ Ö Ğ RET İ M ELEMANI KADROLARINA YAPILACAK ATAMALARDA UYGULANACAK.
1 Sınav Güvenliği ve Sınav Yönetimi Daire Başkanlığı Ölçme, Değerlendirme Ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü.
TEOG YAKLA Ş IRKEN 7. SINIF TEOG B İ LG İ LEND İ RME SEM İ NER İ.
Veri Toplama ve Değerlendirme Sistemi Tanıtım Toplantısı.
TEOG BÜ Ş RA ATICI REHBER Ö Ğ RETMEN Öğretim Yılında 8. sınıfta okuyan öğrenciler, Ortaöğretime (Liseye) yeni sınav sistemi olan TEOG ile.
NİSAN Eğitim-Öğretim yılında ilk olarak başlanmıştır. Şuan 94 üniversite ile protokol anlaşması mevcut.
PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI 7-Ö ğ retim Üyesi Yeti ş tirme Programı YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI.
2014 ORTA ÖĞRETİME YERLEŞTİRME SİSTEMİ – 2015 E ğ itim- ö ğ retim yılında altı temel ders için 8. sınıfta ö ğ retmen tarafından dönemsel olarak.
Bu slayt, ön lisans öğrencilerimize son sınıfta ya da mezun olduktan sonra başvuru yapabilecekleri sınavlar hakkında bilgi verme amaçlı hazırlanmıştır.
HARRAN ÜNİVERSİTESİNE VE İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ.
GAZİ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM ÖĞRETİM SINAV YÖNETMELİĞİ
ANKARA ÜNİVERSİTESİ DERS SEÇME (İNTERAKTİF KAYIT YENİLEME) DÖKÜMANI
Prof. Dr. Feral OGAN-BEKİROĞLU Yrd. Doç. Dr. Kürşad DURU
TED Üniversitesi Alt Başlık Tarih:.
İSTANBUL GELİŞİM ÜNİVERSİTESİ
Mehmet halil ibrahim hekimoğlu mesleki ve tEknik anadolu lisesi 2016 / 2017 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI ALAN – DAL TANITIM ÇALIŞMALARI kONYA – 2017 Hazırlayan.
HARRAN ÜNİVERSİTESİNE VE İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİNE
ENGELSİZ ÜNİVERSİTE FAALİYET RAPORU
Bitlis Eren Üniversitesi
TERCİH VE YERLEŞTİRME İŞLEMLERİ 2017
İç Hastalıkları Klinik Stajı GİRİŞ DERSİ
YENİ SINIF GEÇME YÖNETMELİĞİ
Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliği
S.Ü.ÇUMRA MESLEK YÜKSEKOKULU
Eğitim-öğretim Yılı Bandırma Rehberlik Araştırma Merkezi
MUAFİYET VE İNTİBAK İŞLEMLERİ
Konu Başlıkları Staj başvurusunda izlenecek yol
ENSTİTÜLERARASI ORTAK DOKTORA PROGRAMLARI
PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI
YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI
YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI
Görev ve Sorumluluklar
2017 – 2018 Eğitim – Öğretim Yılı Mühendislik Fakültesi STAJ BİLGİLENDİRMESİ STAJ İŞLEMLERİ Burada açıklanan işlemler her staj türü (şantiye, büro, serbest.
2914 SAYILI YÜKSEK ÖĞRETİM PERSONEL KANUNU
ÖĞRETİM SÜRELERİ NORMAL SÜRE AZAMİ SÜRE 1 YIL 2 YIL 4 YIL 7 YIL
Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı (2018 ALES/2)
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
Öğretim Üyesi Dışındaki Öğretim Elemanı Kadrolarına Atanma Yönetmeliği
Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı (2018 ALES/3)
KARABÜK ÜNİVERSİTESİ EDEBİYAT FAKÜLTESİ COĞRAFYA BÖLÜMÜ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
2017 – 2018 Eğitim – Öğretim Yılı Mühendislik Fakültesi STAJ BİLGİLENDİRMESİ STAJ İŞLEMLERİ Burada açıklanan işlemler her staj türü (şantiye, büro, serbest.
Çevre teknikeri kimdir?
İŞYERİNDE MÜHENDİSLİK EĞİTİMİ (İME)
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
BATMAN ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ ( )
Öğretim Üyesi Dışındaki Öğretim Elemanı Kadrolarına Atanma Yönetmeliği
Bilgilendirme Toplantısı
6569 Sayılı Kanunla değiştirilen 2547 Sayılı Kanunun 44
KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
BAP Koordinatörlüğünün Görev ve Sorumlulukları
SINAVLAR VE DEĞERLENDİRME. SINAVLAR VE DEĞERLENDİRME.
Çevre teknikeri kimdir?
KISA ÇALIŞMA ÖDENEĞİ UYGULAMASI
Üniversite ve Akademik Dürüstlük Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
Liselere Geçiş Sınavı;
Öğretim Yılında TC’de bir üniversiteye yerleşme hakkı kazanan öğrencilerin yapması gereken işlemler ve gerekli belgeler:
Öğretim Yılında TC’de bir üniversiteye yerleşme hakkı kazanan öğrencilerin yapması gereken işlemler ve gerekli belgeler:
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ YÖNERGESİ
LİSELERE GEÇİŞ SİSTEMİ
Sunum transkripti:

Celal Bayar Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Manisa Sağlık Yüksekokulu Tütün Eksperliği Yüksekokulu Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu Manisa Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Manisa Meslek Yüksekokulu Yabancı Diller Yüksekokulu Ahmetli Meslek Yüksekokulu Akhisar Meslek Yüksekokulu Alaşehir Meslek Yüksekokulu Demirci Meslek Yüksekokulu Gördes Meslek Yüksekokulu Kırkağaç Meslek Yüksekokulu Köprübaşı Meslek Yüksekokulu Kula Meslek Yüksekokulu Salihli Meslek Yüksekokulu Sarıgöl Meslek Yüksekokulu Saruhanlı Meslek Yüksekokulu Soma Meslek Yüksekokulu Turgutlu Meslek Yüksekokulu Tıp Fakültesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Mühendislik Fakültesi Fen-Edebiyat Fakültesi Eğitim Fakültesi İlahiyat Fakültesi İşletme Fakültesi Güzel Sanatlar Tasarım ve Mimarlık Fakültesi Diş Hekimliği Fakültesi Hasan Ferdi Turgutlu Teknoloji Fakültesi

ENSTİTÜLER Fen Bilimleri Enstitüsü Sağlık Bilimleri Enstitüsü Sosyal Bilimler Enstitüsü

Üniversitemiz Yerleşkeleri Muradiye Yerleşkesi Uncubozköy Yerleşkesi

CELAL BAYAR ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ

Tarihi 248 öğrenci ve 8 öğretim elemanı kadrosuyla, Eğitim Fakültesi, 2 Aralık 1964 tarihinde “Demirci İlköğretmen Okulu” olarak eğitim ve öğretime başlar. 1989–1990 eğitim ve öğretim yılından itibaren öğretim süresi 4 yıla çıkarılır.

1992 yılında, Fakülteye dönüştürülüp, Eğitim Fakültesi olarak Manisa Celal Bayar Üniversitesi’ne bağlanır. İlköğretmen  Okulu Öğretmen  Lisesi Öğretmen  Lisesi ve Eğitim Enstitüsü Eğitim Yüksekokulu Eğitim Fakültesi

1994–1995 eğitim ve öğretim yılından itibaren, mevcut Sınıf Öğretmenliği bölümüne ek olarak, Fen Bilgisi Eğitimi, Türkçe Eğitimi ile Sosyal Bilgiler Eğitimi bölümleri açılarak öğrenci alınır. 2014/2015 eğitim öğretim yılında Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik bölümüne de öğrenci alan fakültemizde öğrencisi olan beş bölüm bulunmaktadır.

Bölümler İlköğretim Bölümü Türkçe Eğitimi Bölümü Fen Bilgisi Eğitimi Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sosyal Bilgiler Eğitimi Matematik Eğitimi ABD (Öğrencisi Yok) Türkçe Eğitimi Bölümü Eğitim Bilimleri Bölümü Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Eğitimi Anabilim Dalı Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü (Öğrencisi Yok)

BÖLÜM BAŞKANLARI İlköğretim Bölüm Başkanı: Prof. Dr. Tuncer TAŞKIN Türkçe Eğitimi Bölüm Başkanı: Yrd. Doç. Dr. Cihan ÇAKMAK Eğitim Bilimleri Bölüm Başkanı: Doç. Dr. Şafak ÖZTÜRK AYNAL Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölüm Başkanı: Yrd. Doç. Dr. Ali Murat ATEŞ

ANABİLİM DALI BAŞKANLARI Matematik Eğitimi Anabilim Dalı: Yrd. Doç. Dr. Ahmet DELİL Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı: Doç. Dr. Fatma ŞAŞMAZ ÖREN Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Anabilim Dalı: Prof. Dr. Tuncer TAŞKIN Sosyal Bilgiler Eğitimi Anabilim Dalı: Doç. Dr. Serap TABAK Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı: Yrd. Doç. Dr. Cihan ÇAKMAK Eğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalı: Doç. Dr. Şafak ÖZTÜRK AYNAL Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Anabilim Dalı: Yrd. Doç. Dr. Süleyman SARIBAŞ Eğitimde Ölçme Değerlendirme Anabilim Dalı: Öğr. Gör. Altan ÇAKMAK Eğitim Yönetimi Teftişi ve Planlaması Anabilim Dalı: Öğr. Gör. Gülenaz SELÇUK

Akademik Kadro Eğitim Fakültesi toplam 81 öğretim elemanına sahiptir. 2 Profesör 5 Doçent 19 Yardımcı Doçent 24 Öğretim Görevlisi 2 Okutman 29 Araştırma Görevlisi

FAKÜLTE BİNALARI A BLOK Öğrenci İşleri Dekanlık İdari İşler Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Öğretim Elemanları Fen Bilgisi Eğitimi Öğretim Elemanları Sosyal Bilgiler Eğitimi Öğretim Elemanları Türkçe Eğitimi Öğretim Elemanları Öğrenci Yemekhanesi

B BLOK Derslikler Sağlıklı Yaşam Salonu Kapalı Spor Salonu Fen Laboratuvarları Müzik Laboratuvarları Resim Atölyesi Kütüphane Çok Amaçlı Salon

C BLOK Derslikler Bilgisayar Laboratuvarları Sosyal Bilgiler Derslikleri İnternet Salonları Çalışma Salonu (Zemin Kat – Eski Kantin) Teknik Servis

D BLOK Eğitim Bilimleri Öğretim Elemanları Matematik Öğretim Elemanları Kantin İnternet Salonu Fotokopi Odası Derslikler

BASRİ KOÇYİĞİT KÜLTÜR MERKEZİ SOSYAL TESİSLER AÇIK ALANLAR Basketbol Sahası Futbol Sahası (Halı)-2 adet Tenis Kortu (Halı) A Blok ve D Blok Önünde Mini Golf Sahaları

Öğrenci Kulüpleri Atatürkçü Düşünce Kulübü: Öğr. Gör. Sevilay ÖZKES Müzik Kulübü: Öğr. Gör. Zafer IŞILDAR Sinema ve Fotoğrafçılık Kulübü: Öğr. Gör. Ali ALTINER Tarih Kulübü: Öğr. Gör. İsmail OĞUZ Türkçe Gönüllüleri Kulübü: Öğr. Gör. Saniye AĞGÜL

Öğle Yemeği Yardımı GENEL BAŞVURU ŞARTLARI 1- Üniversitemizde örgün eğitim –öğretim süresi içinde öğrenim gören I. Öğretim öğrencisi olmak,(Yabancı uyruklu öğrenciler hariç)  2- Maddi imkanları yeterli olmayan öncelikle başarılı öğrenci olmak, 3- Aşağıda belirtilen öğrenciler ise ilan ve değerlendirmeye tabi tutulmaksızın talep ettikleri takdirde doğrudan yemek yardımından faydalanabilir. a) Milli sporcu olduğunu belgeleyen öğrenciler, b) Sağlık raporu ile belgelemek şartıyla % 40 ve daha fazla engeli bulunan öğrenciler, c) Anne, baba veya kardeşinin şehit veya gazi olduğunu belgelendiren öğrenciler, d) Üniversitemiz adına başarı elde etmiş öğrenciler (Başarılı öğrenci seçim şekil ve  şartları SKS tarafından Rektörlük onayı ile belirlenir.) DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN HUSUSLAR  - Yemek yardımından faydalanmak isteyen öğrencilerimiz sks.cbu.edu.tr internet adresimizde bulunan ”Öğle yemeği yardımı başvuru formu” ‘nu (Form 1) doldurarak öğrenim gördükleri birimlere başvuracaklardır. - Genel başvuru şartlarımızın 3. maddesinde belirtilen durumlardaki öğrencilerimiz, başvurularını Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığına yapacaklardır. - Başvuru formlarını eksik, yanlış veya yanıltıcı bilgilerle dolduran öğrencilerin  başvuruları geçersiz sayılacaktır.  - Başvuru süresi dışında kesinlikle başvuru alınmayacaktır. - Yemek yardımı almaya hak kazanan öğrencilerin, bu haktan hangi tarihler arasında  faydalanacakları Üniversitemizin web sitesinde yayınlanacaktır.

Celal Bayar Üniversitesi Vakfı da öğrencilere burs imkanı sağlamaktadır. İhtiyacı olan öğrencilerimiz fakültemiz bünyesinde kısmi zamanlı işlerde çalışabilmektedir. Bu tür burs ve çalışma imkanları üniversitemiz ve fakültemizin resmi web sayfalarında duyurulmaktadır.

Kayıt yenileme Kayıt yenileme süresi her öğretim yarıyılı başlangıcından önceki beş iş günüdür. Öğrenci, kayıt yenileme süresi içinde, ders kayıtlarını elektronik ortamda yapar. Öğrenci, her yarıyıl kaydolacağı derslerle ilgili danışmanının görüşünü alır. Ders kayıtlarıyla ilgili nihai sorumluluk ve onaylama yetkisi öğrenciye aittir. Öğrenci, yarıyılın ilk iki haftası içinde kayıt olduğu dersten/derslerden kaydını sildirebilir veya yeni ders ekleyebilir.

Devam Zorunluluğu (1)Öğrenci, ilk kez aldığı veya devamsızlığı nedeniyle tekrarlayacağı teorik derslerin en az %70, teorik ders dışındaki her türlü uygulama çalışmasının %80’ine devam etmek zorundadır. Devam zorunluluğunu yerine getirmeyen öğrenciler final veya bütünleme sınavlarına alınmazlar. Öğretim elemanı öğrencinin devam durumunu en geç final sınavından önce açıklar. (2) Öğrencilerin alacakları sağlık raporları, derse devam sürelerinin hesabında dikkate alınmaz. Öğrenci rapor süresince devamsız sayılır. (3) Öğrenciler devamsız (DZ) oldukları dersleri , birinci maddede belirtilen şartlara göre devam etmek zorundadırlar. (4) Daha önceki dönemlerde alınarak koşullu başarılı ya da başarılı olunan dersin, not yükseltmek amacıyla tekrar alınması durumunda devam şartı aranmaz .

Yarıyıl sonu sınavlarına girebilme koşulları (1) Bir dersin yarıyıl/yılsonu sınavına girebilmek için; a) O derse kaydını yaptırmış olmak, b) Derslerin, devam zorunluluğu şartını yerine getirmiş olmak, c) Uygulamalarda başarılı olmak ve/veya verilen projeleri tamamlamış olmak zorunludur. (2) Uygulamaların nitelikleri, ilgili birimlerin eğitim-öğretim ve sınav uygulama esaslarında belirtilir.

Başarı notu Ders başarı notunun hesaplanmasında aşağıda belirtilen mutlak değerlendirme sistemi veya bağıl değerlendirme sistemlerinden birisi uygulanır:

Mutlak değerlendirme sistemi: Sınav sonuçları 100 tam not üzerinden değerlendirilir. Bir dersin başarı notu, ara sınav not ortalaması ile yarıyıl/yılsonu ya da bütünleme sınavında alınan notun birlikte değerlendirilmesi ile belirlenir. Bu sistemde başarı notunun belirlenmesine ilişkin esaslar şunlardır: 1) Başarı notunun belirlenmesinde ara sınavların katkısı; ilgili fakülte veya yüksekokul eğitim-öğretim ve sınav uygulama esaslarında başka oran belirtilmedikçe % 40’tır. 2) Bir fakülte veya yüksekokul eğitim-öğretim ve sınav uygulama esaslarında daha yüksek olarak belirlenmedikçe, öğrencinin bir dersi başarmış sayılması için; o dersin yarıyıl/yıl sonu ya da bütünleme sınavında, tam not olan 100 puan üzerinden en az 60 not alması ve yukarıdaki alt bent uyarınca hesaplanan başarı notunun tam not 100 puan üzerinden en az 60 olması gerekir.

3) Öğrencinin başarı notu, yukarıdaki yöntemlere göre hesaplanmış olan notun kesirli olması durumunda, elde edilen sayının en yakın tam sayıya çevrilmesi sureti ile belirlenir. b) Bağıl değerlendirme sistemi: bağıl değerlendirme sistemini uygulamak isteyen akademik birimler; fakülte ya da yüksekokul kurulu kararı ve Senato tarafından belirlenen bağıl değerlendirme sistemine geçebilirler. c) 100 tam puan üzerinden en az 50 not ile başarılı olma sistemine tabi olan ve mezun durumda olmayan öğrencilere, bir defaya mahsus olmak üzere; laboratuvar dersleri ve ortak zorunlu dersler dışındaki derslerden toplam 20 krediyi geçmeyecek şekilde dersler seçilerek, not yükseltme sınavları ilgili birimlerin yönetim kurulları kararıyla yapılabilir. Bu sınavlar sonucunda dersin başarı notu, daha önceki sınav sonucuna göre daha yüksek ise bu dikkate alınır, aksi takdirde önceki başarı notu geçerliliğini korur. Sınav takvimi ve benzeri uygulama esasları ilgili birim yönetim kurulu kararı ile belirlenir.

(2) Beden eğitimi ve güzel sanatlar derslerinde başarı durumu değerlendirmesi, bu Yönetmeliğin 25 inci maddesinde belirtilen koşulları yerine getirmiş olmaları kaydı ile öğrencinin, sorumlu öğretim elemanının vermiş olduğu ödev ve gerekli gördüğü diğer çalışmalardaki başarı düzeyi dikkate alınarak yarıyıl/yılsonunda başarılı ya da başarısız şeklinde yapılır. Durumları başarısız olarak değerlendirilen öğrencilerin bu dersleri tekrarlaması gerekir. (3) Bulundukları yarıyıl sonunda tüm derslerini almış ve başarmış olan öğrencilerden ağırlıklı not ortalaması 85 ve üstü öğrenciler onur öğrencisi sayılır, öğrenciye onur belgesi verilir ve duyurulur.

Bağıl Değerlendirme Sistemi Bağıl değerlendirme sistemi (BDS): Öğrencinin bir dersteki başarısının aynı derse kayıtlı diğer öğrencilerin başarı düzeylerine göre değerlendirilmesidir. Yarıyıl/yıl içi değerlendirmesi  MADDE 5 – (1) Her bir yarıyıl/yıl içi değerlendirme aracı (ara sınav, ödev, proje, laboratuvar, uygulama ve diğer çalışmalar) 100 puan üzerinden notlandırılır. Bu değerlendirme araçlarının notlandırılmasında herhangi bir başarı değerlendirme yöntemi kullanılmaz ve harfli başarı notu verilmez. Harfli başarı notu verme işlemi, final ve bütünleme sınavı dâhil tüm değerlendirme araçları notlandırıldıktan sonra gerçekleştirilir.  Yarıyıl/yıl sonu sınavı  MADDE 6 – (1) Yarıyıl/yıl sonunda yapılan final ve bütünleme sınavlarıdır. 100 puan üzerinden notlandırılır.  (2) Final ve bütünleme sınavının ham başarı notuna katkısı fakülte, yüksekokul ve meslek yüksekokullarında Birim Kurulları tarafından en az %40 en çok %60 olacak şekilde belirlenir.  (3) Bağıl değerlendirme sistemi uygulanan durumlarda; final veya bütünleme sınavından 100 puan üzerinden yarıyıl sonu sınav limitinin altında not alan öğrenciler başarısız sayılırlar.