DERS NASIL ÇALIŞILIR PINAR HIZLI Psikolojik Danışman.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EĞİTSEL REHBERLİK.
Advertisements

NASIL BAŞARILI OLMALIYIM?
DÜZENLİ DERS ÇALIŞMA ALIŞKANLIĞI NASIL KAZANDIRILIR?
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
VERİMLİ VE ETKİLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ SUNUMU
ATATÜRK İLKOKULU Rehberlik Servisi
EĞİTİMDE KALİTE VE BAŞARI SEMİNERİNE Hazırlayan ve Sunan: NİLAY KARAKUŞ Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen HOŞGELDİNİZ.
IFMB202: FEN VE TEKNOLOJİ PROGRAMI VE PLANLAMA 2016-Bahar Dönemi 2. HAFTA Yrd. Doç. Dr. Bahadır Namdar Fen Bilgisi Eğitimi ABD.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
TEOG YAKLA Ş IRKEN 7. SINIF TEOG B İ LG İ LEND İ RME SEM İ NER İ.
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ. Test çözmede 3 unsur önemlidir.
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
DERSLERE NASIL ÇALIŞMALISINIZ? NASIL BAŞARILI OLURSUNUZ?
DESTEK EĞİTİM ODASI.
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
DERSLERİME NASIL ÇALIŞMALIYIM? NASIL BAŞARILI OLMALIYIM?
KENDİMİZİ TANIMAK MESLEKLERİ TANIMAK MESLEK SEÇİMİNİN ÖNEMİ SEÇMEK İSTEDİĞİM MESLEKLER HAKKINDA NERELERDEN BİLGİ ALABİLİRİM.
ZAMAN YÖNETİMİ-2 Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN. Zaman Yönetimi Süreci 1-Zaman kullanım analizi: Amaç, zamanın nereye harcandığını belirlemektir. Bireyler.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI Zeynep KAHYA Rehber Öğretmen.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA NASIL OLUR? EYYÜBİYE REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
Dünya engelliler günü. Engelli Olmak Bir Engel Mi?
Learning to learn network for low skilled senior learners Her yerde ve her şekilde öğrenme Öğrenmeyi Öğrenme Eğitimi Developed with the support of the.
BİLGİ :Öğrenme ile kazanılır.Tekrar ile pekiştirilir. Test çözme tekniğini kullanmanın temelini teşkil eder. YORUM: Öğrenilen ve tekrar ile pekiştirilen.
Çok çalışmak Etkili çalışmak Zamanı amaç doğrultusunda planlı ve programlı kullanmaktır. “Etkili çalışma” programı içinde eğlenmeye, dinlenmeye, aileye,
KAVRAM HARİTALAMA Doç.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
TEOG.
İletişimin Zamanda yolculuğu
2. YANLIŞ ÇALIŞMA ALIŞKANLIKLARI
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
Atatürk Anadolu Lisesi Ali Yılmaz Okul psikolojik Danışmanı
1. KAZAZEDEYE YAKLAŞMA.
K.İ.H.O. REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ
Fahri TEKİNOL PSİKOLOJİK DANIŞMAN
SINAV KAYGISI.
CEYLANPINAR ANADOLU LİSESİ
Etkili Ders Çalışma Yöntemi Nasıl Olur?
SarIyer beledİyesİ gençlİk eğİtİm merkezİ Aİle-eğİtmen buluŞmasI
TEOG (Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş)
VERİMLİ VE ETKİLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ SUNUMU
ÖZEL ANTALYA ENVAR İLKÖĞRETİM OKULU
BAŞARIDA VERİMLİ ÇALIŞMA YOLLARI
NASIL BAŞARILI OLMALIYIM?
TARTIŞMA YÖNTEMİ Hazırlayan:Yalçın ÇERMAN.
PSİKOLOJİK DANIŞMA İLE İLGİLİ ÖNYARGILAR
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Hazırlayan Ümmühan PEKBÜYÜK Psikolojik Danışman MOTİVASYON Ve
İSTASYON YÖNTEMİ.
Geçerlik ve Kullanışlılık
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
Düzlem Yüzeyler ve Prizmalar
VERİMLİ ÇALIŞMA TEKNİKLERİ BAŞARI SUNU
Tezin Olası Bölümleri.
B. ÇEŞİTLİ ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
İLETİŞİMİ KOLAYLAŞTIRAN YAKLAŞIMLAR
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Araştırma Önerisi ve Hazırlanması
Nitel Araştırmalar.
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
Öğrenme Psikolojisi Kuramları: Davranışçı Yaklaşım IV
BİREYİ TANIMA TEKNİKLERİ
SINAV KAYGISI VE ÇOCUK RUH SAĞLIĞI
Sunum transkripti:

DERS NASIL ÇALIŞILIR PINAR HIZLI Psikolojik Danışman

HEDEFİ OLMAYAN gemiye hiçbir rüzgar YARDIM EDEMEZ.

İSTEK ?????

Planlı çalışma, nereye ve nasıl gideceğimizi mantıklı bir şekilde önceden kararlaştırmaktır. Öğrencinin geçerli ve verimli bir program hazırlayabilmesi için öncelikle, günlük yaşantısında yer alan olayları ve zaman kaybına yol açan nedenleri belirlemesi zorunludur.

ÇALIŞMA PROGRAMI HAZIRLAYIN ! Ders çalışma programınızı 3 aşamada hazırlayabilirsiniz: I. Aşama: Okuldan geliş zamanı ile uykuya yatış saati saati arasında kalan çalışma sürenizi hesaplayınız. Örneğin: 16.00...........23.00

ÇALIŞMA PROGRAMI HAZIRLAYIN ! Ders çalışma programınızı 3 aşamada hazırlayabilirsiniz: II. Aşama: Her dersten çalışmanız gereken konuları saptayın: Örneğin: YGS Matematik : A –B – C – D Fen Bilgisi : C- D –E Türkçe : A- B - C – D – E Sosyal :B-C-D-E

ÇALIŞMA PROGRAMI HAZIRLAYIN ! Ders çalışma programınızı 3 aşamada hazırlayabilirsiniz: III. Aşama: Çalışmanız gereken dersleri ve konuları belirli saatlere bölünüz. Örneğin: Matematik: A konusu: 18. 00 ... 18.40 5 dakika tekrar, 15 dakika dinlenme Fen Bilgisi: A, B konuları 19.00 ... 19.40 Türkçe: B konusu 20.00 ... 20.40

ÇALIŞMA PROGRAMI HAZIRLAYIN ! Bir gün boyunca, okulda geçen zamanın dışında yemek, dinlenme, varsa hobileriniz gibi günlük işleri belirleyin. Arta kalan süreyi ders çalışmaya ayırın.

SİZE EN YÜKSEK VERİMİ SAĞLAR? NASIL BİR ZAMANLAMA, DERS ÇALIŞIRKEN SİZE EN YÜKSEK VERİMİ SAĞLAR? 40’ + 5’ + 15’ = 60’ Çalışma Tekrar Dinlenme

Unutma ! Düzenli çalışan daha çok çalışır !

yerinde ve zamanında çalışmaktır! Unutma ! Önemli olan çok çalışmak değil, yerinde ve zamanında çalışmaktır!

bir şey olmaz!”diyorsanız: “Bir gün Çalışma–MA-kla bir şey olmaz!”diyorsanız: Kendinizi en kolay yoldan aldatmış olursunuz.

“Bir gün Çalışma–MA-kla bir şey olmaz!” Yaşantınızın denetimi kendi elinizde olmalı! Erteleme, ertelemeyi doğurur. Her gün amacınız doğrultusunda düzenli olarak atacağınız küçük bir adım sizi büyük başarılara ulaştıracaktır.

ERTELE-ME YA DA YARIN ÇALIŞIRIM Ertelemek en kötü çözüm yoludur. Çalışmak için en iyi ve elverişli zaman “bugün”dür. Ders çalışmanın, insanın keyfiyle ilgisi vardır; ama bu en aza indirilmelidir. Bu durumdan kurtulmak, zamanı doğru kullanmak, veriminizi artırmak için yazılı bir program yapmalısınız ve bu programı kesinlikle uygulamalısınız.

Ders programının olmazsa olmazları Günlük tekrar Haftalık tekrar Konu çalışılması (okuma-özetleme) Test Deneme Kitap okuma

DERS NASIL ÇALIŞILMAZ !

DERS NASIL ÇALIŞILMAZ ? Biraz dinleneyim de sonra! Hastayım! Çalışmamak için bahaneler icat ederek, Hastayım! Biraz dinleneyim de sonra! Biraz müzik dinleyeyim de! Yorgunum!

DERS NASIL ÇALIŞILMAZ ? Çalışmamak için bahaneler icat ederek, Tv’de güzel bir film var! Maçtan sonra! Yemekten sonra! Yarın erken kalkarım! Arkadaşlar bekliyor!

DERS NASIL ÇALIŞILMAZ ? Yatarak,

DERS NASIL ÇALIŞILMAZ ? Dersten derse, konudan konuya atlayarak,

Gelişigüzel, karalama yapar gibi not tutarak, DERS NASIL ÇALIŞILMAZ ? Gelişigüzel, karalama yapar gibi not tutarak,

DERS NASIL ÇALIŞILMAZ ? Müzik dinleyerek,

DERS NASIL ÇALIŞILMAZ ? Televizyon izleyerek,

DERS NASIL ÇALIŞILMAZ ? Çalışma anında hayallere dalarak,

DERS NASIL ÇALIŞILMAZ ? Zorlanılan dersleri ya da konuları dışlayarak,

Günlük ayrıntılara boğularak, DERS NASIL ÇALIŞILMAZ ? Günlük ayrıntılara boğularak, Tv’deki programlar Bisiklet bozuldu Bizim takım Yeni çıkan CD Mahalle maçı Sevmediğim yemek ve daha neler!...

Plansız programsız olarak, DERS NASIL ÇALIŞILMAZ ? Plansız programsız olarak,

başkalarıyla kıyaslayarak, DERS NASIL ÇALIŞILMAZ ? Kendinizi başkalarıyla kıyaslayarak, O da hiç çalışmıyor! Ben onun gibi olamam ki!

DERS NASIL ÇALIŞILMAZ ? Aşırı güven ya da güvensizlik duygusuna kapılarak,

DERS NASIL ÇALIŞILMAZ ? Öğrenmeyi bir tarafa bırakıp ezberlemeyi öğrenme sanarak,

Bütün bunlar, sizin başarılı olmanızı ya da başarınızı yükseltmenizi engelleyen “TUZAKLAR” dır. ( Lütfen azaltmaya çalışın ! )

ve sizin verimli çalışmanızı, başarılı olmanızı engelleyen diğer tuzaklar:

Arkadaşlara: “Hayır ! ” diyememek !

Cep telefonuna takılıp kalmak !

Yılgınlığa, tembelliğe boşvermişliğe kapılmak!

Bilgisayar oyunları,

ve diğerleri...

PEKİ, DERS NASIL ÇALIŞILIR?

DERS NASIL ÇALIŞILIR? Masada

DERS NASIL ÇALIŞILIR? *Ders ayrımı yapmadan,

öğrenmeyi ve kavramayı isteyen bir tutum içerisinde, DERS NASIL ÇALIŞILIR? *Ezberlemeden, öğrenmeyi ve kavramayı isteyen bir tutum içerisinde,

*Dikkatinizi, yalnızca, çalıştığınız ders ve konu DERS NASIL ÇALIŞILIR? *Dikkatinizi, yalnızca, çalıştığınız ders ve konu üzerinde yoğunlaştırarak,

DERS NASIL ÇALIŞILIR? *Konuyu daha iyi kavramak amacıyla yardımcı öğeler (haritalar, çizimler, resimler vb.) kullanarak,

*Kendi kendinize, konuyu kavramaya yönelik sorular sorarak, DERS NASIL ÇALIŞILIR? *Kendi kendinize, konuyu kavramaya yönelik sorular sorarak, Acaba? Nasıl? Ne? Neden? Nerede? Niçin?

DERS NASIL ÇALIŞILIR? *Çalıştığınız konuyla bağlantılı başka konuları iyice öğrenmiş olarak,

DERS NASIL ÇALIŞILIR? *İyice anlaşılmayan bölüm geçiştirilmeden,

DERS NASIL ÇALIŞILIR? *Tekrarlamayı kolaylaştırmak, konunun özünü kavramak ve anlaşılıp anlaşılmadığını sınamak için sırasıyla kısa notlar tutarak,

*Dersin ve konunun türüne göre yeterli alıştırmalar, DERS NASIL ÇALIŞILIR? *Dersin ve konunun türüne göre yeterli alıştırmalar, uygulamalar yaparak

DERS NASIL ÇALIŞILIR? *Ders ve konuyla ilgili tüm araç ve gereçleri masaya oturmadan, elinizin altında bulunacak biçimde hazırlayarak,

Unutma, sen istedikten sonra kesinlikle Sevgili öğrenci! Unutma, sen istedikten sonra kesinlikle “Başarılı” olacaksın.